Eerste joint: welke?

xiphias

Newbie
Zojuist geregistreerd om jullie kenners eens een vraag voor te leggen, die ik waarschijnlijk met google niet ga vinden.

Vorige week vond ik, na een paar biertjes, alleen thuis op de bank, het eens tijd worden om zèlf een joint te halen, en die eens op mijn gemak te proberen. Ik heb wel eens met mensen wat gerookt, maar verder weinig ervaring (ook met roken zelf, weinig ervaring). Dus ik op goed geluk naar de coffeeshop, bleek die al dicht, bummer.

Aangezien ik zelf dus geen roker ben, wil ik een kant-en-klare joint halen. Echter, ik ben nog nooit in zo'n shop binnen geweest, en vind het eigenlijk een beetje een gek sfeertje. Er hangen altijd jongeren omheen, die me niet helemaal pluis lijken.

Maargoed, wat ik dus weten wil, als ik eenmaal binnen ben: wat bestel ik dan? Zeg ik: hoi! ik wil een joint!. Of moet ik een bepaald soort/merk/type bestellen? En zo ja, welke dan?

Als ik wat beter geinformeerd ben, zal de stap een stuk kleiner zijn. Het lijkt me geweldig om dit gewoon eens op mijn gemak te proberen, en te genieten van een muziekje.

Alle tips zijn welkom! (Ook rooktips?, of wat te doen als er wat mis gaat?)

Overigens wel ervaring met xtc, dus helemaal bang voor drugs ben ik ook niet. Nee, ik denk dat het feit dat ik niet rook me tot nu toe het meest heeft tegen gehouden.

Flitskikker

Experimenterende gebruiker
He xiphias,
Gewoon naar de shop gaan,meestal achteraan
En dan vragen voor een voorgedraajde joint, en dan geven ze u wel wa meer uitleg over verschillende soorten ... :stoned:

ik zou zeggen, ga rustig ergens op een bankje zitten, of thuis, En zet een muziekje op :)
En u eigen zeker amuseren! :stoned:
Veel plezier :wave:

matthijs

Badass junkie
Je gaat naar de bar en vraagt om een voorgedraaide joint... en als ze moeilijke vragen gaan stellen kan je altijd je schouders ophalen en zeggen dat je het niet weet... je wordt er dan echt niet uitgetrapt. :)

xiphias zei:
Er hangen altijd jongeren omheen, die me niet helemaal pluis lijken.

Als je die ziet moet je gewoon je cappuchon op doen, handen voor je gezicht en er heel snel langs rennen. Evt schreeuwen... dan houden ze zich wel koest :tongueout:

azgaza

Badass junkie
Je kan het ook gewoon in de coffeeshop vragen, over het algemeen zijn goedkopere soorten minder sterk dus dan raad ik dat wel aan, sommige coffeeshops hebben maar één soort voorgedraaide dus dan maakt het ook niet zo veel uit. Maar vraag het gewoon aan de persoon die daar staat, zeg dat het een van de eerste keren is, en of zij het weten. Zo niet, ga dan voor een goedkope of gemiddelde soort in de joint.

Osi`

Bewuste gebruiker
Kijken naar het wietlijstje en zien welke wietsoortjes voorgedraaid zijn, kan ne haze joint zijn, of ne hasj joint of een wit soortje a la white widow.
Maak ne keuze en zeg dat je een voorgedraaide wilt en hoeveel je er wilt.
Maar best is nog altijd, gewoon 1 gram halen van een middelmatig soortje (zal straf zijn voor u) en dan aan iemand vragen of die da derin wilt pleuren. of eventueel 2 jointjes maakt met elk ne halve gram erin, veel beter. Want de shop wilt u soms weleens rippen met voorgedraaide, veel tabak en weinig wiet.

Scottie

Newbie
Hey,
De kans dat het fout gaat is best klein maar mocht het zo zijn dan moet je je heel hard voor houde: "Dit gaat weer OVER, morge/later op de dag is het over!" etc. etc. Werkt bij mij altijd (en dit is nog waar ook trouwens je gaat niet dood ofzo dat is nog nooit gebeurt bij weed).
Je wou ook een tip over roken?
Je moet het in je mond hijze dan meteen daarna diep in ademe zorg er wel voor dat er geen rook verloren gaat na het hijze, dit kan best hard zijn voor de ongetrainde longe :P
Verder die jongere op straat moet je gewoon negeren, wat je kan doen is in aan iets anders denken of gewoon een som bedenken en die uitrekene, niet aan kijken en door lopen, maar waarschijnlijk zullen ze je niets doen.

Boksbal

Newbie
Ik vraag meestal de white widow :tongueout: , mexican haze vind ik de beste wiet!
Als je zelf niet kunt rollen , koop jezelf een pakje toebac en rol eerst met tabac een paar 'jointjes ' en dan probere maar

jasper

Wijs gebruiker
ik denk dat powerplant wel een goede is om mee te beginnen, op zich maakt het niet veel uit met welke je begint denk ik.
als je niet kunt rollen moet je gewoon de gemakkelijkste methode gebruiken: gewoon je tipje dicht rollen dus je deot wat tabak en weed in je blaadje je legt je tipje erop en je rolt gewoon je tipje in plaats van de volledige joint.

dan krijg je iets of wat pafbare jointjes :)

Bovenaan