Is dat zo ja? Toen ik me erover inlas vond ik op internet ook vooral verhalen van mensen die het weinig visueel vonden. Maar goed, extra reden voor mij om het nog eens te proberen dan als er ook mensen heftiger op reageren.
2C-B was heel erg visueel naar mijn ervaringen, als het al sterker visueel zou worden voor mij zou ik er wel eens duizelig van kunnen worden zoals me wel eens is overkomen met sommige psychedelica.
Ik denk ook dat veel mensen zich niet realiseren dat met psychedelica, zelfs wanneer je hetzelfde stofje en dezelfde dosering gebruikt de effecten zich alsnog compleet anders kunnen uiten. Als ik 's avonds beetje loom/moe een identieke dosering neem geeft dat al een heel andere trip dan overdag met veel zon. Hetzelfde gaat op voor het humeur en de mentale gesteldheid waarmee je de trip in gaat. Maar zelfs wanneer de setting en mentale gesteldheid vrijwel identiek zijn kan het qua ervaring en visueel sterk verschillen.
Ook heb ik het idee dat sterkere / extremere doseringen niet perse meer visueel hoeven te wezen aangezien hogere doseringen de trip vaak meer intern ten opzichte van extern doen richten.
Ook verschillen mensen nog wel eens over wat visueel is, 2C-I is visueel heel sterk kleur gerelateerd maar sommige mensen beschouwen dit niet als visuals. Voor sommige mensen moeten er olifantjes door de kamer lopen en spontane watervallen uit de muur schieten. En dan is er ook nog het verschil tussen hallucineren en visuals waar ook niet iedereen het over eens is.
En zo zijn er nog veel meer andere aspecten die ook meespelen. Maar ik denk dat het wel veilig is om te stellen dat 2C-B relatief gezien een zeer visuele psychedelica is. Sommige mensen zeggen dat paddestoeltjes/truffels sterker visueel zijn maar persoonlijk zie ik dat vaak al iets meer als jezelf naar de volgende dimensie lanceren.
Het is nogal subjectief allemaal, uiteindelijk moet je voor jezelf nagaan wat je leuk vind, wat dat betreft is het een beetje als je favoriete muziekgenre uitkiezen.
naast 2C-B, en de fly-variant zag ik dat er ook 2C-C, 2C-D en 2C-E is, ik moet nog even uitvogelen wat het verschil is tussen die varianten.
Zou voor 2C-B, 2C-C of 2C-E gaan.
2C-E is relatief vrij heftig maar wellicht de meest interessante.
2C-B is een beetje de gouden standaard alround, mentaal goed te doen, duurt niet te lang, relatief prominente visuals (voor de meesten in ieder geval), vrolijk karakter.
2C-C lijkt wel veel op 2C-B maar wordt omschreven als iets relaxter / minder activerend, visueel ook wel beetje anders, waarschijnlijk iets minder prominent dan die van 2C-B ook. Maar prima psychedelica, minder potent en dus makkelijker te doseren en online bestelbaar. Echter meestal wel een stuk prijziger dan 2C-B.
2C-D is op zich ook wel leuk, lijkt ook wel veel op 2C-B naar mijn ervaring maar milder, veel mensen vinden 2C-D net niet de moeite waard.
Zou de stofjes eerst op zichzelf uitproberen voordat je gaat combineren. Mocht je eventueel vragen hebben voel je vrij.