• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer 2C-B

Wanana

Newbie
Wie: Ik & T
Waar: Bij een vriend thuis en later de kroeg
Wanneer: 4 December 2009
Wat: 20mg 2C-B, een jointje en wat biertjes

Plotseling kreeg ik een smsje van B. Zijn ouders zijn op vakantie en we zouden dus bij hem kunnen zitten om een biertje te drinken.
Wat een fijn idee. Ik mag alleen niet drinken aangezien ik de dag daarna getatoeëerd zou worden.
Ik had dus me portemonnee meegenomen met de nodige psychedelics.
T zou ook deze avond naar B komen. B gebruikt geen drugs. Dus belde ik T op om te vragen of hij zin had om bij B te trippen. Dat zag hij wel zitten.
Ik vroeg B of hij het goed vond. En dit was gelukkig geen probleem.

T is aangekomen en ik leg mijn collectietje op de tafel. We hadden keuze uit:
LSD, 2C-B, DMT, THC en ketamine.
Gezien het tijdsbestek wat we beschikbaar hadden, leek 2C-B ons de beste keuze.
We hadden beide nog nooit deze stof tot ons genomen.

Het waren blauwe pilletjes met een paddenstoel als plaatje. Deze waren getest op 10mg per stuk. Een snel bezoekje aan erowid leerde ons dat 20mg een mooie dosis moet zijn.

We namen beide 2 pilletjes in en slikken ze door met een glas water.
Hierna werd Modern Warfare 2 opgestart en gingen we lekker online knallen

Na een paar potjes hoefde ik niet meer zo zeer mee te doen, dus liet ik de jongens verder spelen terwijl ik bleef kijken.
Op een gegeven moment wou T iets zeggen, maar hij versprak zich en zei iets heel raars. Ik kreeg ineens een dikke lachkick. Nu gaat het komen.

Terwijl de jongens rustig aan het gamen waren, kon het mijn aandacht niet meer vasthouden. Ik begon de kamer een beetje rond te kijken. Mijn zicht viel op een schilderij.
Het leek net een 3D schilderij. Als ik mijn hoofd naar link bewoog, leek het net of ik om de bomen heen kon kijken. Zeer vreemd!
Ook was ik zeer gefascineerd door de boekenkast. Ik kan het nu niet meer goed voor me halen, maar ik kon me herinneren dat ik niet kon begrijpen hoe je over zoveel willekeurige onderwerpen een boek kon schrijven.

Ik stelde voor dta we even naar de woonkamer zouden gaan om even TV te kijken.
Zo gezegt zo gedaan en we zaten op een hele chille hoekbank naar de TV te kijken.
Hier begon ik een bodyload te krijgen. Ik zakte helemaal weg in de bank en had het best warm. T leek nog niks te merken.

We zaten Malcolm in the middle te kijken. Ik vondt dit echt verschrikkelijk. De ondertiteling leek net een gele wazige balk. Ik vroeg of het op een ander net mocht.
Maar niks hielp. Ik werd gek van die klote TV!

Ik begon me een beetje kut te voelen en ging maar naar de openhaard kijken in plaats van de TV. Dit was een stuk plezieriger dan al die onrelevante herrie.
De lamp die boven de tafel hing leek ook te bewegen. Ik vroeg het aan B, die zei dat die lamp echt stil hing. Toen ik de kamer in keek leek het net een soort 2D omgeving.
Heel moeilijk uit te leggen. Ook in contrast met dat schilderij eerder.
T lijkt eindelijk ook wat te voelen! Hij ligt met een dikke glimlach op de bank en sprak de woorden: ‘Ah! 2C-B!!’

Ik liep naar de wc en merkte dat er een koudere lucht hing. En ik voelde me er een stuk beter door! Toen ik terugkwam stelde ik voor om even buiten te gaan staan.
Na wat zeuren kon ik de jongens mee naar buiten krijgen.
Ik vertelde hen dat ik me niet super voelde. Toen zei B: ‘Ga je bad ofzo?’
Op dit moment dacht ik echt: ‘Dat had je niet moeten zeggen!’
Ik kreeg gelijk een vlaag van angst over mee heen. Ik ging snel een glas water drinken. Daar knapte ik van op. Ik heb afleiding nodig!

Toen zijn we de straat opgegaan. Nu was de bodyload en angstige gevoel helemaal verdwenen. We lipen uit de deur en steek me eerste sigaret sinds een paar uur op.
Nice! ik voel me top!

Toen zijn we langs een wijk gelopen waar alle dure huizen staan bij ons. Hier even lekker jaloers naar gekeken en gelachen met de jongens. Ik kon vet makkelijk met alles meepraten. Wat normaal niet echt het geval is aangezien T en B meer gemeen hebben dan ik met hen.

Toen we weer bij B aankwamen leek het huis een beetje gekrompen. Alsof het allemaal 10% kleiner was dan voorheen. Mijn ogen vielen ineens op het tapijt onder de tafel. Hier zat een soort tribal patroon op ofzo. Dit begon natuurlijk lekker te krioelen en te verschuiven. Nu kon ik er van genieten.

De jongens moesten weer eens Modern Warfare 2 opstarten. Ik speel het laatste potje mee en ga echt super goed! Ik schrok er zelf helemaal van. Hier werd ik echt vrolijk door. Ondertussen begon ik door te krijgen dat de piek voorbij is en het langzaam aan het aflopen is.

We besluiten naar de kroeg te gaan. Ik draai een jointje en roken deze ondertussen op.
Ineens voel ik de 2C-B nog een nastuip geven. Visuals komen weer een beetje tot leven.
In de kroeg lekker met een paar mensen gelult en nog wat nagenoten onder het genot van een biertje! Ja na dit glas stop ik echt! :P

Uiteindelijk om 01:00 in bed gestapt en werd die ochtend superfit wakker.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Leuke eerste kennismaking.
Iets anders dan ik had verwacht met betrekking tot andere reports. Het gedeelte waarin ik me kut voelde duurde gelukkig ook niet lang :)
Positieve dingen: de duur van de trip, mentaal vrij rustig en interessante visuals.
Negatieve dingen: misschien iets te veel voor de eerste keer, TV(!), weinig afleiding.

Al met al dus best geslaagde trip vond ik. :)

alcoholist

Wijs gebruiker
vet dat je zo goed getript hebt!
ik had precies dezelfde pilletjes,hele dunne blauwe pilletjes met een paddestoel derop getest op 10 of 20 mg, weet ik niet meer precies,is al een tijdje terug, maar ik heb er in ieder geval geen hol van gevoeld,had er ook 2 genomen.

moet er wel bij zeggen dat ik qua gevoel wel veel vrolijker was en happy,maar totaal niet tripperig.

HxC

Newbie
Tof reportje, man. Heel herkenbaar ook.
Heb het ook eens meegemaakt op 2C-I dat ze plots de muziek vervingen door TV te gaan kijken, ik werd er echt ongemakkelijk van.. Het leek op dat moment alsof het 'teveel' was om mee om te gaan.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Wanana zei:
Ik vertelde hen dat ik me niet super voelde. Toen zei B: ‘Ga je bad ofzo?’
Op dit moment dacht ik echt: ‘Dat had je niet moeten zeggen!’

Dat herken ik wel, het feit dat iemand vraagt of je bad gaat geeft echt een klote gevoel. Je wordt dan echt met je neus op een bad trip geduwd. Aparte beleving denk ik zo, volgende keer maar beter voorbereiden?

Karhu

Wijs gebruiker
HxC zei:
Tof reportje, man. Heel herkenbaar ook.
Heb het ook eens meegemaakt op 2C-I dat ze plots de muziek vervingen door TV te gaan kijken, ik werd er echt ongemakkelijk van.. Het leek op dat moment alsof het 'teveel' was om mee om te gaan.

Precies!

Ik was laatst op een party en hadden XTC geregeld... maar merkten al gauw dat geen MDMA was. Vrienden van mij gingen ook bad op het feit dat er teveel mensen liepen, ook kon ik de muziek niet echt trekken (Drum n Bass). Is dus echt geen party drug :(

Bovenaan