• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer 3-FA

Zeehond

Badass junkie
Nieuwsgierig geworden door een topic waarin gezocht werd naar een RC voor functioneel gebruik.
Ik beschouw mezelf als een recreatief gebruiker. Meestal gebruik ik drugs (meestal stimulanten) op een leuk feest, waarbij ik me zonder drugs al goed voel en we allemaal weten dat de juiste drug extra magie geeft.
Ik ben zeker niet van plan om 3-FA te gebruiken voor werk en/of voor studie. Daar wil ik ver vandaan blijven.

Echter, de komende tijd staat in het teken van een verhuizing. Dat vergt veel voorbereiding: er moet heel veel opgeruimd worden (zeker met 4 personen in een huis) en uiteindelijk ook verhuisd worden naar het nieuwe adres. Daarbij geeft een verhuizing sowieso veel extra stress, omdat er zoveel geregeld moet worden en er vaak van alles mis gaat.
Vandaar dat ik op sommige dagen in het weekend wel wat extra motivatie kan gebruiken om aan de slag te gaan.

Om die reden 3-FA besteld in pellets van 50mg per stuk, die gisteren bezorgd werden. Niet laten testen.

M'n vrouw nam eerst een pellet en ik ben gaan hardlopen. Na het hardlopen een ontbijtje gedaan en ook een pellet genomen.
Tegen die tijd vertelde m'n vrouw al dat ze het goed voelde, dat zal zo'n 45 minuten na inname geweest zijn.
Ze merkte dat haar hart bonste en zag ook dat haar hartslag een stuk hoger was dan normaal. Ze omschreef het als een speed achtig gevoel, beetje opgejaagd ook.

Ik was benieuwd en moest even wachten tot het bij mij ging werken. Denk dat het tussen de 30-45 minuten duurde voordat ik het ook duidelijk voelde.
Mijn hartslag bleef laag, maar inderdaad voelde ik m'n hart bonsen en kreeg ik een scherp gevoel. De grens tussen scherp en wat opgejaagd.
Maar absoluut wel gemotiveerd zonder enige tegenzin.
Ik ben met van alles aan de slag gegaan in huis, zoals opruimen, weggooien, inpakken en dingen uit elkaar halen. Ik vond het ook lekker om te doen, voelde goed en nuttig en ik bleef er ook over praten tegen m'n vrouw.
We hebben allebei ervaring met speed en het gevoel van 3-FA lijkt erop, alleen dan zonder de euforie, hoewel ik me echt wel oké voelde. Maar vooral energiek.

Ik zou me kunnen voorstellen dat ik deze dosering ook zou kunnen nemen op een techno feest, als ik alleen die energie wil en geen zin heb in een kater, gewoon door 1 dosering te nemen van 3-FA van 50mg.

Zelf ben ik gevoelig voor kaakspanning bij stimulanten en dit was ook het geval bij 3-FA. Ik voelde m'n kaken op elkaar klemmen de hele tijd en niet alleen bij concentratie of inspanning.

Op een gegeven moment ben ik even rustig op de bank gaan zitten, want ik voelde mezelf zo druk.
Dat was na wat inspanning en het duurde even voor ik rustiger werd, ik voelde m'n hart zo bonsen, maar de hartslag bleef laag. Voelde me verder goed en wilde wel door met m'n klusjes.

Al met al heeft dit gevoel zeker wel zo'n 5 uur lang aangehouden en toen verdween het langzaam naar de achtergrond.
In die periode heb ik geen trek gehad en ook verder niets gegeten. Toen het uit begon te werken kwam de trek terug en dat kwam goed uit voor het avondeten.

Gisteravond thuis een leuke avond gehad met nog wat techno sets op YouTube gekeken en een drankje gedaan.
Slapen ging goed. Ik kon goed in slaap komen en werd vanmorgen met een normaal en uitgerust gevoel wakker. Ga zo ff hardlopen.

Als me nog iets te binnen schiet dan voeg ik het nog toe.

Al met al had ik niet verwacht dat het gevoel van 3-FA zo duidelijk merkbaar zou zijn. In m'n naïviteit had ik iets heel subtiels verwacht, maar dat is het niet.
Vind het zeker voor herhaling vatbaar en is uitermate geschikt voor hetgeen wij nu mee bezig zijn (alles rondom verhuizing).

Laatst bewerkt:

kuikentjeh

Experimenterende gebruiker
Goedemiddag,
Ik heb 3fa nu ook al een aantal x gebruikt op feestjes, alleen dan wel rond de 150mg. Ik krijg dan na een tijdje enorme pupillen. Had jij dit met deze hoeveelheid ook?

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik overweeg om binnenkort ook eens 3-FA te proberen, maar had een dosering van 10 mg of 15 mg in mijn hoofd. Ik ben wel redelijk gevoelig voor stimulantia en het hoeft van mij niet zo hard allemaal.

Bij 2-FMA is bijvoorbeeld een dosis van 15 mg of 20 mg echt wel prima.

Zeehond

Badass junkie
Leuk en duidelijk beschreven. Zat er ook iets van euforie bij?

Verhelderend om te lezen dat er ook nog mensen zijn die wel normaal met drugs om kunnen gaan. (Ik hoor daar zelf ook niet bij).
Zat zeker wat euforie bij, maar wij vonden het minder dan bij speed.

Over omgaan met drugs speelt mee dat we dit pas op latere leeftijd hebben ontdekt. Door verantwoordelijkheid voor gezin, baan en levenservaring kunnen we er redelijk normaal mee om gaan.

Zeehond

Badass junkie
Ik overweeg om binnenkort ook eens 3-FA te proberen, maar had een dosering van 10 mg of 15 mg in mijn hoofd. Ik ben wel redelijk gevoelig voor stimulantia en het hoeft van mij niet zo hard allemaal.

Bij 2-FMA is bijvoorbeeld een dosis van 15 mg of 20 mg echt wel prima.
Goed idee, wij gaan de volgende keer ook eens een halve pellet, dus 25mg, proberen.

kuikentjeh

Experimenterende gebruiker
Poeh, 150mg 3-FA lijkt me enorm veel. Benieuwd waarom je 3-FA boven speed verkiest.

Nee, bij 50mg geen grotere pupillen.
Ik las veel dat mensen voor feestjes vaak hogere hoeveelheden namen, omdat ze er anders weinig van merken. Maar ga volgende x denk minder proberen en kijken hoe dat is.
Aan speed weet k zo snel niet te komen, als ik me best zou doen zal het best lukken, maarja 3fa is zo makkelijk te bestellen.

Kordie

DF-koning
Klinkt als een mooie drugs voor oa de doeleinden waar jij hem voor gebruikt.
Staat al enige tijd op mijn verlanglijstje

Zeehond

Badass junkie
Ik vraag me af wat een verstandige pauze is voor 3-FA. Kan daar niet echt iets over vinden.
Ik bedoel dan in lage dosering (25-50mg).
Kan iemand daar iets over zeggen?

JohnGalt

Belezen gebruiker
Volgens psychonautwiki:
Although 3-FA has not been formally studied on the same level as traditional amphetamines, it is not unreasonable to assume that just like other substituted amphetamines with substitutions at similar positions (with the notable exception of 4-FA), it most likely acts primarily as both a dopamine and norepinephrine releasing agent, with modest selectivity for serotonin.
Ik weet niet wat de aanbevolen pauze is voor reguliere amfetamines?
Het lijkt er op dat de serotonine afgifte meevalt, dus daarvoor zul je de 3 maanden regel niet persé nodig hebben gok ik zo.

Zeehond

Badass junkie
Volgens psychonautwiki:

Ik weet niet wat de aanbevolen pauze is voor reguliere amfetamines?
Het lijkt er op dat de serotonine afgifte meevalt, dus daarvoor zul je de 3 maanden regel niet persé nodig hebben gok ik zo.
I know, maar zoek een verstandige vuistregel. Hoe minder hoe beter snap ik uiteraard. Maar misschien is er helemaal geen vuistregel…

Relmuis

Wijs gebruiker
Ik ben met van alles aan de slag gegaan in huis, zoals opruimen, weggooien, inpakken en dingen uit elkaar halen. Ik vond het ook lekker om te doen, voelde goed en nuttig en ik bleef er ook over praten tegen m'n vrouw
Ging dat allemaal goed of maakte je ook fouten?
Heeft niks met jouw vraag te maken overigens.
Moet nu echt wat, nou ja wat, zeg maar heel veel data uitzoeken en dubbel backuppen.
Daar kan ik wel wat hulp van farmacotherapie bij gebruiken.
Het moet zo zijn dat ik het leuk ga vinden maar weer niet té, en geen fouten ga maken.
Heb het wel eens gedaan onder invloed van methiopropamine, dat beviel goed.
Misschien is 3-FA iets.

Zeehond

Badass junkie
Ging dat allemaal goed of maakte je ook fouten?
Heeft niks met jouw vraag te maken overigens.
Moet nu echt wat, nou ja wat, zeg maar heel veel data uitzoeken en dubbel backuppen.
Daar kan ik wel wat hulp van farmacotherapie bij gebruiken.
Het moet zo zijn dat ik het leuk ga vinden maar weer niet té, en geen fouten ga maken.
Heb het wel eens gedaan onder invloed van methiopropamine, dat beviel goed.
Misschien is 3-FA iets.
Ik heb geen ervaring met andere functionele stims, alleen 3-fa dus.
Ik vond het niet subtiel op 50mg.
Zou in jouw geval weinig nemen, 25mg of zo.
Nee, ik maakte geen fouten en ik had er veel lol in.

JohnGalt

Belezen gebruiker
I know, maar zoek een verstandige vuistregel. Hoe minder hoe beter snap ik uiteraard. Maar misschien is er helemaal geen vuistregel…
Absoluut mee eens. Ik weet niet of er een vuistregel voor amfetamines is? Dan zou ik in elk geval die aanhouden.

Yort55

Belezen gebruiker
@Zeehond , heb je dit goedje als eens vaker gebruikt, bijvoorbeeld op een feest waar je het over had? Ben benieuwd of zoiets ook lekker kan zijn op een dag festival, als start drugs zeg maar. Dus bij binnenkomst 3FA voor de begin uurtjes, en aan het einde van middag 1 capsule 6apb.

ben nog steeds op zoek naar iets lichts stimulerends voor de eerste uurtjes op een feest om lekker in de mood te komen voor het echte werk (6apb)

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Ik ben wel benieuwd hoe het met @Zeehond gaat. De laatste keer online was kort na een stevig 3-MMC feest (met aanverwante artikelen), als ik mij niet vergis.

Zeehond

Badass junkie
@Zeehond , heb je dit goedje als eens vaker gebruikt, bijvoorbeeld op een feest waar je het over had?
Ja, heb ik inmiddels een paar keer gedaan op verschillende feesten. Een bruiloft en koningsnacht. Keer 25mg en later nog eens. Dat voelde heel mild. Misschien beetje extra energie.
Op Koningsnacht op een soort van techno feest 50mg gedaan ineens en dat voelde beter. Voor m’n gevoel gaan met enkele biertjes de scherpe kantjes er wat af en is het licht recreatief.

Bovenaan