• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer 3mmc

Wie? Vrouw, 30'er, 1.60m, 60-65 kg
Wat? 3mmc
Dosis? 1 capsule van 80 mg en 1 redose van 50mg
Waar? Stadsfeest met verschillende podia

Na een tip van een vriendin van me had ik 2 weken geleden bij de smartshop 3mmc gehaald. Het was eigenlijk de bedoeling om het die zaterdag erna op een technoparty te gebruiken. Alleen ging ik daar uiteindelijk toch niet heen. Dat gaf me wel de kans om me nog iets beter voor te bereiden en me meer in te lezen, waardoor ik uiteindelijk ook hier op het forum ben gekomen. Meer over mn voorbereiding kun je hier lezen.

Ik vond het best wel spannend omdat ik er nog nooit van had gehoord daarvoor. Vrijdagavond zou ik het gaan gebruiken tijdens een feest in de stad en naarmate de dag vorderde werd ik toch steeds zenuwachtiger. Ik had 's middags 2 capsules gevuld en heb de eerste iets na 20 uur thuis ingenomen. De andere deed ik in een vakje in mn portemonnee waar verder niks inzat. Ik stapte op de fiets en fietste naar het centrum. Na ongeveer 20 minuten was ik in de stad en ging ik naar het eerste podium. Met Koningsnacht/dag was het daar het gezelligst en de meeste sfeer/drukte. Maar nu vond ik de muziek die er draaide niet veel aan en de sfeer was ook niet geweldig.

Inmiddels was 21.15 uur, en merkte ik nog steeds niks van de 3mmc. Ik wist wel dat het met slikken langer duurde dan wanneer je het snuift, maar ik had toch wel sneller effect verwacht.
Ik poste tussendoor nog maar wat hier op het forum erover en ging toen maar naar een ander podium. Daar was de sfeer wel gezelliger omdat er live-optredens waren, al was de muziek niet helemaal mijn smaak ( Nederlandstalig). Ik stond buiten op het terras van een kroeg en had wel een beetje sociaal contact met de mensen om me heen, maar echt in een feeststemming was ik nog steeds niet. Normaal met dit soort avonden als ik niet met een vriendin de stad in ga/bekenden tegenkom maar alleen ben (wat ik geen probleem vind, anders zit ik ook maar alleen thuis), dan drink ik gewoon veel alcohol en dan vind ik altijd wel een groepje waar ik me bij aan kan sluiten en de rest van de avond mee doorbreng. Maar nu lukte dat niet echt. Ik vermaakte me op zich wel en had wel leuk contact met andere bezoekers, maar toch bleef ik me een beetje lonely voelen.

Om 22.15 uur had ik nog steeds niet echt het gevoel dat ik wat van de 3mmc merkte. Ik twijfelde of ik dan maar gewoon over zou stappen op de alcohol, of die 2e capsule zou innemen. De combi met alcohol leek me toch een beetje eng, was toch bang dat dat dan niet goed zou gaan. Dus op de wc van een kroeg heb ik de tweede capsule met wat water ingenomen. Daarna ging ik weer naar buiten en was de plek waar ik stond ingenomen. Dus ik ging maar in de buurt bij een andere tafel staan, waar een stel jonge jongens bijstonden die flink aan het zuipen waren.
Hoe later het op de avond werd hoe beter de sfeer werd en zelf kwam ik ook wat meer in de feeststemming. Lichamelijk voelde ik niet echt effecten van de 3mmc in de zin dat ik een verhoogde hartslag had of echt een opgewekt gevoel had en niet meer stil kon staan. Maar ik begon nu wel nog meer contact met andere bezoekers te leggen, moest heel erg om die jongens lachen, er was een bellenblaasapparaat wat ik echt heel mooi vond met al die bellen in de lucht en ik begon toch mee te zingen en dansen met die Nederlandstalige muziek, ook al kende ik die C-zangers verder niet.

Om 23.30 uur ging dat groepje jongens ergens anders heen en besloot ik ook maar bij een ander podium te gaan kijken. Hier draaide een DJ en was het enorm druk voor het podium. Ik ging ergens in het midden staan en liet me meevoeren door de muziek. Ik kon nu toch echt lastig meer stilstaan en danste en sprong erop los. Ik had de hele avond al kauwgum in mn mond, maar merkte nu dat ik als ik niet kauwde moeilijk kon slikken en een droge mond kreeg. Mn waterfles die ik mee had ging nu ook een stuk sneller leeg. Nu was ik eindelijk echt in de feeststemming en had ik het reuze naar mijn zin. Ik was ook druk aan het rondkijken en zag veel leuke mannen van wie ik aandacht kreeg. Ik danste samen met ze, maakte lol en er werden foto's gemaakt. Daar zag ik op dat mijn pupillen toch wel erg groot waren inmiddels. Door al het dansen en springen had ik het lekker warm, maar mijn hartslag was niet overdreven snel en ik had gelukkig geen last van blauwe ledematen waar ik over had gelezen. Verder voelde ik me gewoon helder, ik kreeg alles mee en voelde me niet vaag/wazig.

Officieel was het om 1 uur afgelopen, maar de DJ ging door tot 1.30 uur. De mannen bij wie ik toen stond gingen naar huis, maar daar had ik nog geen zin in. Ik ging op een bank zitten om even bij te komen en te bedenken waar ik dan heen zou gaan. Op de bank zaten nog meer mensen, maar ook 1 jongen zat alleen en het leek alsof er iets met hem was. Dus ik vroeg of hij oke was. Hij snapte me niet, want hij bleek geen NL'er te zijn. Dus in het Engels herhaalde ik mn vraag en hij vertelde dat hij zn broer kwijt was en zn telefoon leeg was en dat hij ook geen idee had wat hij nou verder moest. We raakten aan de praat omdat we allebei alleen op dat bankje zaten en hadden wel een klik. Hij kon gelukkig redelijk Engels, en waar we niet uitkwamen gebruikten we Google Translate in zijn moedertaal.

Daar zittend op het bankje midden in de nacht begon ik het opeens wel echt heel koud te krijgen. De 3mmc leek inmiddels minder te werken en nou werd ik juist heel vaag in mn hoofd. De hele avond was ik helder geweest, maar nu werd het juist een beetje wazig. Ook al was ik met die jongen in gesprek, ik werd toch weer wat meer in mezelf gekeerd, werd wat dromerig en zat steeds maar een beetje rond te kijken. Ook weet ik nog dat ik echt heel vaak "I don't know" antwoordde als hij me wat vroeg. Ik bleef het koud houden en zat lekker dicht tegen hem aan en begonnen te zoenen. Of dat toch nog een beetje door de 3mmc kwam of omdat hij het zo goed kon, dat voelde wel erg goed. Ik kon echt niet meer stoppen en wilde ook helemaal niet meer praten en nadenken over antwoorden in het Engels.

Maar ik was nog wel helder genoeg om om 3.15 uur te beseffen dat ik mn fiets voor 3.30 uur uit de fietsenstalling moest halen. Dus wij daar samen heen gelopen, mn fiets buiten gezet en weer teruggegaan naar het bankje en verder gaan zoenen/klooien. We kregen aardig wat blikken toegeworpen en "get a room"-opmerkingen, maar daar trokken we ons weinig van aan. Ik kwam nog een stel tegen die ik met Koningsdag had ontmoet en ze vroegen of het goed ging. Ik vertelde van wel en vertelde wie die jongen was, maar het leek hun beter als ik met hun mee wegging omdat ze bang waren dat ik anders met hem mee naar huis ging en dat leek hun niet verstandig. Maar dat had ik zelf ook al bedacht, dus ik poeierde ze af dat ik dat toch al niet van plan was. Om 4 uur sloten de kroegen, dus werd het wel erg druk om ons heen, veel politie en veranderde de sfeer. Dus toen werd het wel een goed moment om naar huis te gaan. Hij had al 1000 keer gevraagd of dit de laatste keer was dat hij me zag en wilde wel mee naar huis, maar ik bleef verstandig en bij mn fiets hebben we toch gewoon afscheid genomen.

Om 4.30 uur was ik thuis en was ik klaarwakker. Ik was nu juist weer erg praatgraag en appte met een vriendin die ook nog wakker thuis zat omdat ze pep had gebruikt. We lagen echt in een deuk om elkaar op de app, gingen helemaal stuk. Ik zat ook gewoon nog met mn jas en schoenen aan op de bank en had het licht aangedaan terwijl het al licht werd toen ik thuiskwam.

Ik had alleen sinds het avondeten niks meer gegeten besefte ik, totaal geen honger gehad. Om 6 uur heb ik een bakje yoghurt gegeten, wat echt nergens naar smaakte. Omdat ik om 9.30 uur een afspraak had waar ik heen moest, besloot ik maar gewoon om wakker te blijven. Ik ben wel een uurtje in bed gaan liggen, maar heb niet geslapen. 's Ochtends heb ik 2 crackers gegeten, wat al beter ging dan die yoghurt en ben ik naar die afspraak gegaan. Toen voelde ik me nog steeds erg wakker en gewoon goed ondanks dat ik dus al meer dan 24 uur wakker was.

's Middags om 12.30 uur ben ik eindelijk mn bed ingedoken en heb ik tot 18.30 uur geslapen. Daarna voelde ik me gewoon weer normaal. Gisteravond gewoon rustig voetbal gekeken, vannacht geslapen en nu ben ik sinds 6 uur weer wakker.

Nu ik erop terugkijk is het me echt super meegevallen en was ik de week ervoor banger om het te gebruiken en de effecten ervan dan dat het in werkelijkheid was. Ik was toch wel bang voor hele negatieve lichamelijke effecten, maar die bleven gelukkig uit. Ik besefte me wel later ook dat ik naast geen honger ook amper naar de wc ben geweest, terwijl ik als ik normaal in de stad ben en alcohol drink de helft van de tijd moet plassen.
Ik denk wel dat het verstandig was om deze eerste keer met die lage dosis te beginnen, maar een volgende keer dan begin ik denk ik gewoon met 100mg ipv 80 en dan hoop ik dat het wat eerder effect heeft. Maar dat is natuurlijk altijd een beetje zoeken in het begin wat de juiste dosis is. Ik heb in ieder geval uiteindelijk een erg gezellige nacht gehad waar ik met veel plezier op terugkijk.

Laatst bewerkt:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Wordt online ook als een afrodisiacum verkocht, 'sex opium liquid' en weet ik wat. :')
Ik was toch wel bang voor hele negatieve lichamelijke effecten, maar die bleven gelukkig uit.
Mensen leggen vaak de nadruk op acute risico's maar de serotonine bijslag is ook wel een dingetje.
ook amper naar de wc ben geweest
Bij toename van serotonine activiteit in de hersens houdt het lichaam meer vocht vast.

Serotonine gerelateerde effecten komen ook een stuk langzamer op en houden en stuk langer aan dan de andere effecten die je merkt van 3-MMC.

Leuk rapportje trouwens, het lijkt er ook op dat 3-MMC in de nabije toekomst illegaal wordt.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Leuk report! :) Ik ben lichtelijk jaloers op het lef wat je hebt om bij gebrek aan gezelschap gewoon in je eentje de stad in te gaan. Ik heb me heel vaak bedacht dat dat me best kicken lijkt maar ben er vervolgens toch te schijterig voor.

Twijfel nu weer om toch eens 3- of 4-MMC aan te schaffen voor het straks mogelijk illegaal wordt. ^^

Wordt online ook als een afrodisiacum verkocht, 'sex opium liquid' en weet ik wat. :')

Mensen leggen vaak de nadruk op acute risico's maar de serotonine bijslag is ook wel een dingetje.

Bij toename van serotonine activiteit in de hersens houdt het lichaam meer vocht vast.

Serotonine gerelateerde effecten komen ook een stuk langzamer op en houden en stuk langer aan dan de andere effecten die je merkt van 3-MMC.

Leuk rapportje trouwens, het lijkt er ook op dat 3-MMC in de nabije toekomst illegaal wordt.

Ja dat van die serotonine merk je natuurlijk niet meteen, dat is wel iets om in de gaten te houden.
En ik volg die discussie over dat verbod ook, ik hoop niet dat het zo ver komt :wink: Dankjwel!

Leuk report! :) Ik ben lichtelijk jaloers op het lef wat je hebt om bij gebrek aan gezelschap gewoon in je eentje de stad in te gaan. Ik heb me heel vaak bedacht dat dat me best kicken lijkt maar ben er vervolgens toch te schijterig voor.

Twijfel nu weer om toch eens 3- of 4-MMC aan te schaffen voor het straks mogelijk illegaal wordt. ^^

Dankjewel! Ik vond het de eerste keer ook wel spannend hoor. Maar nu ik weer vrijgezel ben is het anders ook zo saai als je dan maar geen dingen onderneemt als vriendinnen niet kunnen/willen. En als het niet bevalt dan ben ik ook zo weer thuis. Maar tot nu toe eigenlijk vooral hele goede ervaringen gehad. Misschien juist wel beter dan wanneer ik met iemand samen zou gaan omdat je dan toch meer op elkaar gericht bent en ik als ik alleen ben veel meer contact heb met anderen.

Ik hoop niet dat dat verbod er komt, maar anders idd maar even inslaan :wink:

Ik heb persoonlijk niet zoveel meer met 3mmc. In het begin leek het inderdaad erg op de beleving die je aangeeft. Maar toen ik het voor een 3e keer op een festival gebruikte was het ff helemaal anders. Een soort paranoia gevoel maar ik wist diep van binnen dat dat gevoel onterecht was. Toch kon ik dat gevoel niet controleren. Ik dacht constant dat letterlijk iedereen naar mij keek en naar me wees en kon ook niet meer dansen. Werd ook helemaal gek als ik in de menigte stond bij mijn vrienden.

Ik moest echt ff een time out..

Uiteraard speelt het mee dat ik die dag niet helemaal topfit en/of voorbereid was. Toch ging het me in het begin prima af. Tot ik dus last kreeg van dat rare gevoel gepaard met een soort zware benen. Ben uiteindelijk in mijn eentje ergens gaan zitten. Maar kon nergens mijn aandacht op focussen. En dacht nog steeds dat iedereen op mij aan het letten was. Ook al was dat niet zo.. ik werd gek van mezelf omdat ik er wel met mijn kop bij was voor zo ver dat kan. Maar ik kon die rare gevoelens niet meer controleren.

Ik begrijp dat mensen het fijn vinden maar voor mij is het ff mooi geweest. Ook een zieke dip gehad in de week erna. Een weekdip in plaats van een dinsdagdip..

Ik heb met veel soorten partydrugs ervaring. Maar dit is er eentje om met verstandigheid en voorzichtigheid te gebruiken en zeker niet te makkelijk over denken. Ik had niet meer op dan normaal(oraal), hoeveelheid per capsule was minimaal. Zou zo even niet precies weten hoeveel er in een capsule zit. Maar ik neem bewust vaak niet meteen veel in. Toch had de werking voor mij een behoorlijk vervelend effect.

Kan natuurlijk gebeuren maar pas op, want dit gevoel kan ik eigenlijk met geen enkele andere soort drugs vergelijken. Voor mij persoonlijk genoeg reden om voor nu alleen te drinken op feestjes, voorlopig..

Snoep verstandig:blush:

Bovenaan