eerste keer 4fmp

Er zijn al genoeg topics over (de eerste keer) 4f gebruiken, dus alvast mijn excuses dat ik weer een nieuw topic open. Toch moet ik deze vraag even gesteld hebben.

Zaterdag ga ik naar een technofeestje waar ik voor het eerst 4f wil gebruiken. Ik heb de capsule (160 mg) via een huisgenoot die op datzelfde spul een paar avonden heel goed is gegaan. Bovendien ga ik er vanuit dat ze niet gaat liegen over het spul dat ze mij verkoopt. :) verder heb ik enige ervaring met xtc en vond dat redelijk overweldigend toen het insloeg (daarna ging ik overigens heel lekker), is dit bij 4f minder?
Nu mijn vraag: is 160 mg een goede dosis om als onervaren gebruiker mee te beginnen? Maakt lengte/gewicht nog iets uit? Ik ben een meisje van 1.63 meter lang en weeg 45 kilo. En als ik de volledige dosis aan het begin van de avond inneem, rond een uurtje of 12, heb ik dan nog enige kans op een paar uurtjes slaap? :tongueout:
Verder ben ik ook benieuwd of ik over (precies) een maand veilig een lichte dosis xtc kan nemen op een festival (ivm neurotoxiteit). Ik kijk al heel lang erg uit naar dit festival dus wil wel zeker weten dat ik het niet ga verpesten door zaterdag 4f te gebruiken.

Alvast bedankt!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Re: eerste meer 4fmp

Hmm ik weet niet.. Ik had 140mg en ik ben 1.73 en weeg iets van 65 kilo maar ik vond het net te weinig. De inslag vond ik trouwens minder heftig dan bij xtc, het is wel wat subtieler spul.

Qua slaap: ik nam 't eerste en laatste om half 4 's middags en sliep 's nachts nauwelijks (maar had ook nog 1 likje mdma rond half 9 's avonds).

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Re: eerste meer 4fmp

160mg is wel een mooie dosis hoor :) Afhankelijk van de sterkte natuurlijk. Verwacht niet dat je kunt slapen, de halfwaardetijd is lang bij 4-FMP dus tenzij je geluk hebt en bij de kleine groep hoort die er wel van kan slapen zou ik gewoon rekenen op een slechte nacht :wink:

Helenas

Bewuste gebruiker
Je voelt 4fmp niet echt inslaan, het bouwt geleidelijk op en het gevoel blijft dan constant. In het begin voel je je super vrolijk en (bij mij) na 1,5 uur ofzo voel ik me alleen nog opgewekt met een hoop energie. Het heeft geen ups en downs en dat is wat ik er heel fijn aan vind. Je dosis lijkt mij ook goed. Ik ben er zelf achter gekomen dat ik ook wel met minder kan (140 mg). Ik ben 1.80 en 68 kg. Ik denk dat je opzich wel een maand daarna xtc kan doen als je niet te veel neemt. Daarna wel gewoon 2-3 maanden wachten. Veel plezier!

Bedankt voor de snelle reacties!
Oei dus ik mag de komende twee nachten wel flink wat uren maken om zaterdagnacht te compenseren denk ik, haha.
Vinden jullie het een fijnere of minder fijne drug dan mdma? Of zijn ze eigenlijk niet echt te vergelijken? Sommigen zeggen ook dat ze enorme doppen krijgen en gaan knarsetanden, anderen zeggen nergens last van te hebben. Is dit gewoon persoonsafhankelijk of ligt het aan de sterkte van de 4f?

Bedankt in ieder geval! :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind het fijner op een feestje, maar MDMA fijner thuis. 4FMP geeft mij meer energie en minder vaagheid.

Of je grote doppen krijgt en gaat knarsetanden is vooral afhankelijk van je dosis, als je meer neemt ga je strakker staan dan wanneer je minder neemt... Op zich vrij logisch :wink:

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik ben er wel over uit dat ik 4fmp fijner vindt op een feestje en xtc idd thuis of een thuisfeestje met een kleine groep vrienden. Knarsetanden is iets wat je zelf een beetje onder controle moet houden :)

Oké thanks nogmaals! Jullie hebben me aardig op weg geholpen :). Moet eerlijk zeggen dat ik het wel weer erg spannend vind om iets nieuws te gebruiken, haha.
Nog één vraagje: hoe zit het met misselijkheid en 4fmp? Van xtc werd ik de vorige keer, vooral aan het eind, enorm misselijk en heb ook moeten kokhalzen (overgeven lukte niet, volgens mij heb ik een beetje een fobie voor braken). Ik moet er wel bij zeggen dat mijn dosis xtc toen behoorlijk hoog was. Zou het met een normale dosis 4fmp beter gaan wat dat betreft?

Helenas

Bewuste gebruiker
Over misselijkheid kan ik echt niks zeggen. Dat ligt er een beetje aan hoe gevoelig je daar voor bent, wat je hebt gegeten enzo. Ikzelf word niet misselijk van 4fmp maar dat heb ik ook niet met xtc. Een hoge dosis van alle soorten drugs komt ook met lichamelijke ongemakken dus als je het houd bij de dosis die je nu wilt doen, moet het wel goedkomen :)

Bovenaan