• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer AL-LAD

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Trip report AL-LAD 150ug zegel
Hier weer een nieuw trip reportje over een nog wat onbekendere stof AL-LAD, oftewel 6-allyl-6-nor-LSD, een analoog van LSD. Het wordt ook beschreven in Alexander Shulgin's boek TiHKAL, Tryptamines i Have Known And Loved. AL-LAD is iets minder actief dan LSD en de trip duurt dan ook 6-8 uur in plaats van tot maximaal 12 uur.

Set en Setting: Op een festival
Middel: Halve AL-LAD 150ug zegel
Personen: We waren met een grote groep, maar 5 mensen inclusief mijzelf hebben een zegel gehad.
Sitters: Niet echt nodig geweest, iedereen kon elkaar wel een beetje helpen als dat nodig was geweest.
Tijd van inname: 23.00 (Andere hadden het al paar uur eerder gehad)

Ik wil dit report voornamelijk schrijven omdat het wat onbekender is en we altijd wel wat extra informatie in de community kunnen gebruiken. Er is ook al een goed report van Mindless waarin ik veel overeenkomsten zie en zal dan ook proberen om de visuele aspecten die ik heb mogen ervaren wat uitgebreider uit te leggen. Het is van een Nederlandse vendor, die wel een hoop verschillende dingen online verkoopt, google en u zult vinden (geen directe verwijzing toegestaan op het forum). Verdere ervaring met truffels, kan het nog niet vergelijken met LSD.

Zakje waar de zegels in zaten.

De trip - Een nieuw inzicht op het gebied van visuele waarneming
Ik had in de middag nog even goed proberen uit te rusten en energie te verzamelen voor de avond en uiteindelijk was het dan zo ver. Een avond setting heeft voor mij een veel mystieker gevoel, vaak ervaar ik dingen dan ook visueler omdat er in het donker meer plek is voor innerlijke waarneming dan op een felle zomerdag.

23.00 (T+0.00) Halve zegel genomen en ongeveer 15-20 minuten onder mijn tong gelaten, toen op gekauwd en doorgeslikt (die zegels zijn echt taai). Zit nauwelijks een smaak aan, misschien heel licht metalig.

24.00 (T+1.00) Ik heb er erg veel zin in, verheugde mij er al een lange tijd op, de andere die al eerder hadden genomen zeiden dat de visuals eerst wat tegen vielen, maar als we dan toch ergens met chille muziek zitten, zie ik ze toch wel genieten :)

[youtube]watch?v=vBecM3CQVD8[/youtube]

Er is een licht bodyload aanwezig, mijn benen voelen iets steviger aan alsof ze van klei zijn gemaakt (niet heel storend). Het spectrum wat normaal een contrast zou opmaken wordt veel gedetailleerder en er komt een subtiele gloed om lichtjes heen, over het algemeen wordt het zicht zuiverder ervaren.

0.30 (T+1.30) Voel het nu toch wel aardig opkomen, weet niet heel goed wat voor energie ik nu in m'n lichaam voel. Zou het toch die euforie zijn of de bodyload, het is geen MDMA-achtige euforie maar eerder heel specifiek en diepzinnig.

1.00 (T+2.00) Het duurt inderdaad erg lang tot de stof echt begint te werken, toch neem ik de extra halve zegel niet bij en laat ik het gewoon lekker zijn gang gaan. Bodyload is nu duidelijk aanwezig, maar veel scherper qua gevoel dan bij truffels. Truffels vloeit het gevoel meer terwijl het hier wat meer contour heeft. OEV's subtiel maar wel merkbaar, zie soms objecten in mijn ooghoek die totaal iets anders zijn als ik er echt naar kijk.

2.00 (T+3.00) Nog lekker staan dansen op de muziek die echt veel ruimtelijker en diepgang had. Lichten en lazers samen met de rookmachine waren echt betoverend, de stralen leken echt uit de ruimte te komen en waar de rook in contact met de lazer kwam kreeg je van die vette rook patronen (jullie snappen wel wat ik bedoel).

2.30 (T+3.30) Nog even met een goede vriend gepraat over wat dingen die mij dwars zitten, maar waar ik erg graag aan wil werken. Dit is de reden waarom ik psychedelica ook zo therapeutisch vind, vaak komen er gevoelens/angsten (dingen die je tegen houden om je volle potentie als individu te benutten) naar boven waar je niet over wil praten. Ik heb mijzelf aangeleerd om mij altijd in het diepe te gooien, ook als ik me niet 100% lekker in m'n vel zit.
Als je leert om te accepteren wie jij bent en daarmee ook je angsten dan kan die op lange termijn weer relatieveren en overkomen. Na het praten voelde ik me opgeluchter en ben ik richting m'n tent gelopen omdat ik toch wel even zin had om te liggen en wat dieper in het innerlijke te duiken.

3.00 (T+4.00) Hier begon de trip pas echt. Eenmaal in m'n tent aangekomen heb ik wat muziek opgezet en m'n ogen dicht gedaan. In het begin moest ik echt nog proberen te focussen op de innerlijke beelden (3e oog?) alsof ze een fysieke afstand hadden. Na 5 minuten werden ze steeds duidelijker en scherper, de kleuren namen in intensiteit toe (veel snoepgoed-achtige kleuren). De patronen en solide vormen schoten echt voorbij alsof ik in de ruimte vloog door een tunnel. De muziek was gewoon ongekend, ik heb muziek echt nog nooit zo ervaren als deze keer. Zo ruimtelijk, alsof er een apart ruimtelijk universum was die volledig uit de muziek-achtige substantie bestond. De vormen waren de muziek, ik kon ze kraakhelder waarnemen en ze vervormden door verschillende dingen in de muziek, frequentie, ritme, stereo breedte, afwisseling tussen herhalingen. Op een gegeven moment leek het alsof ik vanuit mijn hoofd door m'n visuele ruggengraat heen ging. Mijn lichaam begon ook langzaam een te worden met de grond waar ik op lag, wat toch wel aardig tegen het al omvattende gevoel van alles-is-een komt.

Ik vond dit filmpje erg goed passen bij wat ik heb mogen ervaren.

When I Was Done Dying van Adult Swim
[youtube]watch?v=TuJqUvBj4rE[/youtube]

4.00 (T+5.00) CEV's begonnen af te nemen, maar voelde me nog 100% wakker. AL-LAD is echt zeer stimulerend, heb nog nooit een stimulant buiten coffie gebruikt, maar dit werkt echt enorm goed. Niet erg nerveus maar heb de laatste paar uur ook niet kunnen slapen. Ik heb nog even met m'n ogen open geprobeerd om alles even goed te verwerken.

6.00 (T+7.00) Nog een lichte bodyload aanwezig, wel een metalig smaakje in m'n mond.

8.00 (T+9.00) Tenslotte kon ik gaan slapen.

Korte samenvatting
Ik vond de opkomst erg lang duren, ongeveer anderhalf uur en de OEV's waren niet sterk aanwezig, volgende keer toch een hele pakken dan. Zou graag wat meer patroon herkenning en smeltende objecten hebben gezien. Toch in een setting waar je je goed op CEV's kan focussen kunnen er goede visuals aanwezig zijn. Een goede combi als je geen speed of andere stimulanten wil gebruiken zou een kwart zegel AL-LAD en MDMA zijn.

Hoop dat jullie er wat aan hebben gehad, al het commentaar is welkom!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi report. :) Ik had dezelfde zegels in datzelfde zakje, dus waarschijnlijk dezelfde vendor. :wink:

Als je eens een hele zegel doet, ga je die dan weer in zo'n setting nemen? Of misschien gewoon thuis/alleen? Ik ben ook wel heel benieuwd wat jij gaat vinden van LSD, aangezien ik LSD vele malen stimulerender vind dan AL-LAD en muziekbeleving op Al-LAD komt niet in de buurt van die op LSD (imo).

Misschien dat het bij deze stof even een paar keer nodig heeft om het echt te appreciëren, maar als het zo zou blijven elke keer, dan moet ik echt weer op zoek naar LSD zegeltjes. :wink:

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedankt! Misschien dat ik het inderdaad een keer thuis alleen ga proberen, ga komend jaar toch op mij zelf wonen. Ik denk dat ik dan wat muziek wil gaan luisteren, wat muziek proberen te maken met Fl studio (misschien niet z'n goed idee al die logica en computers). Na een ervaring barst ik wel altijd van de ideeën, doe zelf veel met visuals en dingen in 3d dus hopelijk komt er ooit hier iets op het forum te staan. Er zijn al een paar goede filmpjes hoe een trip uitziet; End Trip en wat fragmenten van de films Enter the Void en Blueberry, maar die komen naar mijn gevoel net niet bij de echte ervaring.

Het enige wat mij dwars zat om LSD te doen was dat het zo lang duurt. Daarom vond ik deze kennismaking met AL-LAD wel fijn om een gevoel te krijgen van wat je kan verwachten, tenminste dat was wat de meeste mensen op internet schreven. Op de AL-LAD kon ik mijzelf ook redelijk goed onder controle houden wat ik bij truffels minder heb. Het volgende wat op m'n lijstje staat is 1-P LSD of gewone LSD-25 :grin: .

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als de lengte het enige is wat je dwarszit aan LSD, wees dan gerust. Ik dacht dit eerst ook, maar in de praktijk vond ik 't zo leuk dat ik 't prima vond dat het zo lang duurde. En als je al vroeg op de middag begint, dan wordt 't ook niet zó laat.

Leuk dat je met dergelijke animaties bezig bent. Ik ben in 't verleden ook bezig geweest met 3D animaties (3d studio max). Welke software gebruik jij? Ik ben 't met je eens dat er nog niet een écht goede animatie is die een trip goed weergeeft. Maar aan de andere kant lijkt dat me ook enorm lastig, omdat zoals je weet een trip nou niet alleen draait om de visuals, maar veel meer om bewustzijnsverruiming/verandering.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dan is dat al een geruststelling, ik heb ook wel eens op truffels extreme verandering van tijd ervaren. Toen leek het ook alsof er letterlijk 100 jaar voorbij waren gegaan aan ervaring dus als je in die diepe trans bent en daarmee weet om te gaan valt het reuze mee. :)
Dit is misschien iets waar sommige mensen in paniek raken en denken dat ze gek worden maar voor mij is dit heerlijk bekend terrein waar ik kalm kan blijven :tearsofjoy:

Ik gebruik zelf ook 3ds Max (heb ook Maya gebruikt maar die heeft niet veel mogelijkheden voor plug-ins), After Effects, FumeFX + Realflow + Krakatoa kunnen echt geweldige animaties maken en Mandelbulb 3D (fractal programma).

Een prachtig voorbeeld wat je met 3ds Max (FumeFX + Realflow + Krakatoa) kan maken
[youtube]watch?v=a-11dtG7aK4[/youtube]

Het is ook erg lastig om een trip visueel en emotioneel geladen proberen te laten overkomen, maar denk met al die mooie inzichten dat dat wel gaat lukken en zo niet zal ik blijven proberen. Mensen inspireren is naar mijn mening het mooiste wat je kan doen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Haha, dat ik precies hoe ik erover denk. Totaal van de wereld zijn lijkt voor de meeste mensen een nachtmerrie, maar ik zoek het steeds op. :wink: En 12 uurtjes LSD klinkt bijvoorbeeld erg lang, maar als jij de tijd van je leven hebt, wil je toch graag dat het doorgaat? En zoals gezegd moet je gewoon erg vroeg op de dag beginnen, dan kun je zelfs nog slapen terwijl het buiten donker is.

Mooi dat filmpje, maar daar heb je inderdaad wel die plug-ins bij nodig. Een tripervaring goed over laten komen lijkt me wel zeer moeilijk, maar ook een echte uitdaging. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi geschreven report man! Erg fijn om weer een report over een nieuw middel te lezen. Ik heb AL-LAD zelf al bijna een jaar in huis liggen, maar was er nog niet aan toekomen omdat ik eerst LSD beter wilde leren kennen en nu al maanden teveel aan mijn hoofd heb voor werk om een goede trip te maken. Maar als ik jouw ervaring en die van Mindless lees dan is mijn interesse in AL-LAD weliswaar omlaag gegaan, maar ga ik het wel sneller proberen aangezien het een redelijk makkelijk middel lijkt.

Over de werkingsduur van LSD zou ik me niet teveel zorgen maken, als je van trippen houd zijn die 12 uur zo voorbij. Tijd vertraagd ook gigantisch, maar dat is alleen maar fijn voor een psychonaut. Het enige nadeel aan LSD vind ik zelf de staart, die lijkt echt oneindig. Na zo'n 12 uur ben ik altijd wel echt uit getript en wil dan ook slapen maar dit lukt mij pas 15 tot 16 uur na inname. Die laatste uren moet ik dan altijd wel echt uit zitten, maar zijn het meer dan waard voor die bijzondere uren die ervoor komen.

Ben erg benieuwd naar jouw trip visualisaties. Blijft toch lastig om zoiets na te bootsen. Vind die visualisaties uit Blueberry en other worlds (beide van Jan kounen) wel echt in de buurt komen van trippen op visueel vlak alleen is het niet hetzelfde als echt trippen omdat je er nuchter naar kijkt en daardoor duidelijk het emotionele mist. Trippen blijft toch altijd iets wat je niet kunt uitleggen in woord, beeld, geluid, gevoel. Trippen is iets ongrijpbaars en dat maakt het ook zo speciaal. Desalniettemin moedig ik iedereen aan die een poging wilt wagen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hmm, ik heb zelf niet zo'n last van niet kunnen slapen na LSD genomen te hebben. Maar ik neem 't dan ook erg vroeg op de dag (vroege middag) en blow in de comedown (maar jij ook neem ik aan?). Aan de andere kant heb ik dan weer de hele tijd last van een nogal zware bodyload...

Die tripvisuals uit blueberry zijn prachtig, maar ik vind ze niet lijken op visuals die ik heb met LSD of psilocybine (of elke andere psychedelic die ik heb genomen). Op internet wordt gezegd dat ze echt op ayahuasca visuals lijken (meer dan de visuals van peyote, wat ze in de film nemen). Misschien dat Cheiron hier iets over kan zeggen.

Zelf heb ik er ook over nagedacht om bezig te gaan met een goede representatie van hoe trip visuals eruit zien, maar ben hier eerlijk gezegd niet mee doorgegaan omdat de visuals imo één van de minst belangrijke aspecten zijn van een trip. Zo had ik met 2C-B bijvoorbeeld wel mooie visuals (vaak erg vergelijkbaar met psilo visuals), maar voelde ik die magie er niet bij. En zonder dat veranderde bewustzijn, zijn het ook maar gewoon... visuals. En dat blijf je dus hebben, hoe mooi je animatie ook is. Ook met AL-LAD had ik dit, al waren de visuals daar zo onvoorstelbaar complex, dat ik daar toch van onder de indruk was. Maar ik weet niet of dat overkomt in een animatie en of je überhaupt in de buurt kan komen van die enorme complexiteit.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Hmm, ik heb zelf niet zo'n last van niet kunnen slapen na LSD genomen te hebben. Maar ik neem 't dan ook erg vroeg op de dag (vroege middag) en blow in de comedown (maar jij ook neem ik aan?). Aan de andere kant heb ik dan weer de hele tijd last van een nogal zware bodyload...
Ik blow eigenlijk tijdens de hele LSD trip, maar met name in de comedown. Maar blowen helpt mij dan niet slapen helaas, verder is het wel gewoon chill. Een zware bodyload heb ik dan persoonlijk weer niet zo'n last van bij LSD. Blijft toch allemaal redelijk persoonlijk hoe je er op reageert denk ik.

Die tripvisuals uit blueberry zijn prachtig, maar ik vind ze niet lijken op visuals die ik heb met LSD of psilocybine (of elke andere psychedelic die ik heb genomen). Op internet wordt gezegd dat ze echt op ayahuasca visuals lijken (meer dan de visuals van peyote, wat ze in de film nemen). Misschien dat Cheiron hier iets over kan zeggen.
Ik kan me goed voorstellen dat die visuals lijken op visuals bij Ayahuasca, want ik herken het redelijk van DMT roken. Met DMT zijn ze wel wat buitenaardser, maar de complexiteit en de manier waarop ze je hele visuele veld overnemen vind ik mooi nagemaakt in Blueberry en Other Worlds.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bij een RC (Research Chemical) vendor (op internet). Even zoeken en je hebt 't zo. Bitcoin regelen (wallet e.d.) en binnen een paar dagen heb jij je spul binnen. :wink:

Wel goed inlezen eerst. Research chemicals zijn relatief nieuwe stoffen, waarvan nog niet goed bekend is of ze schadelijk voor je lichaam zijn (of niet).

Koekwaus026

Experimenterende gebruiker
Dan GA ik liever voor de lsd die ik heb gefixt :)

Zou dit goed gaan bij iemand thuis, zeer groot huis en zelfs een zwembad in de tuin, met mensen (10) die ik allemaal goed Ken (2jaar) ?

Wat vinden jullie daarvan?:wink:

Alvast een grote THANK YOU!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als je nog nooit eerder LSD hebt gedaan (heb je überhaupt weleens getript?), dan zou ik eerder aanraden om het eerst met een paar vrienden te gaan proberen in een rustige setting. 1 of 2 vrienden of zo. Psychedelica laat je dingen veel intenser ervaren. Als je daar nog niet aan gewend bent, kan dat weleens teveel worden.

Ik weet niet wat je plannen zijn? Gaan al die mensen LSD doen en zijn er lui bij met ervaring?

Edit: Ik herken je nu van je eigen topic. Je had al wel getript op truffels dus. Op zich weet je dus wat trippen is en LSD is imo ook nog een stuk luchtiger dan truffels. Dan moet dat volgens mij wel goed komen. Het hangt er wel vanaf of die anderen ook nemen en hoe ervaren die zijn. Je wilt niet met een grote groep newbies gaan trippen en dan zeker niet bij een zwembad. Dan zit je er constant over in of het goed gaat met iedereen.

Koekwaus026

Experimenterende gebruiker
Hehe ja vaak getript op truffels,

De rest neemt xtc/drank ..

En allemaal onervaren idd (newbies) met psychedelic.

Dus Dan denk ik gewoon lekker in MN eigen huisje met me maatje die ook vaak truffels heeft gedaan, hij blijft Dan wel nuchter want hij heeft altijd negatieve dingen Te vertellen over Lsd.

Waar ik niks van geloof want hij heeft het nog nooit gedaan *sukkol*

Maar hij zegt dit omdat hij zijn laatste trip een bad trip had.

Bovenaan