• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste Keer Blowen - Enorme Bad Trip

Liquid

Newbie
Hallo,

Ik slenter al een tijdje rond op dit forum en lees graag verschillende trip reports. Ik heb zo'n 3 jaar geleden voor het eerst geblowd en heb nog steeds niet alle antwoorden op hoe het zo fout heeft kunnen gaan die avond.

Ook wil ik even zeggen dat ik achteraf natuurlijk wel weet dat ik me beter had moeten inlezen en voorlichten voordat ik besloot te blowen. Ik heb dus ook al mijn domme keuzes in dit trip report laten staan omdat het anders niet volledig zou zijn.

Afijn, hierbij mijn trip report:

Wat: 1 (voorgedraaide) joint. Mix van White Widow, K2 en tabak. Ongeveer 1/3 van elk spul.
Wie: (M), (N) en ikzelf. Dit waren (zijn nog steeds) twee enorm goede maten van mij.
Waar: bij (M) achter zijn huis. Onder een soort overkapping die we van de zomer gebouwd hadden.
Tripsitter: Nee, we zouden alledrie blowen.
Wanneer: Oktober 2012

(M) had 3x eerder geblowd en de joint geregeld. De joint was voorgedraaid aangezien geen van ons drieën kon draaien (behalve shag dan). De joint had zo'n 3/4 weken op zijn kamer gelegen en was al aardig droog. (N) had 2x eerder geblowd en voor mij was het mijn eerste keer.

We hebben rond een uur of 11 gewacht totdat de ouders van (M) sliepen en zijn toen naar buiten geglipt. We hadden cola en wat chips mee en hebben om 24.00 de joint aangestoken.

24.00 (t+0.00)
We steken de joint aan en nemen allemaal zo'n 3/4 hijsjes. Toen was de joint op. Dit vonden we alledrie best raar, maar dit kwam waarschijnlijk omdat hij zo droog was. Het is koud en we wachten tot we iets voelen. Ik had geen flauw idee WAT ik moest voelen dus ik liet alles maar een beetje over mij heenkomen. Ik was wel redelijk gespannen en concentreerde mij zoveel mogelijk op het gesprek met (M) en (N).

00.15 (t+0.15)
Ik voelde mijn benen tintelen. Dit begon redelijk aangenaam maar na een tijdje voelde het de alsof mijn been sliep en het niet weg wilde gaan. Ik stond op en probeerde door wat te lopen het gevoel iets weg te laten vloeien. Dit lukte en ik ging weer zitten.

00.20 (t+0.20)
Dit is het enige wat ik qua tijd nog weet. Hierna ben ik alle tijdsbesef kwijtgeraakt. Ik deed mijn ogen dicht en weer open. Alles werd waziger in mijn hoofd en ik had opeens het gevoel alsof we al 3 weken onder deze overkapping zaten. Het voelde een beetje alsof het inklapte (zoals bij xtc) maar dan veel meer mentaal dan fysiek. Ik vroeg toen aan mijn vrienden: "hoe lang zitten we hier al? Het lijkt wel 3 weken". Ze begonnen beide wat schaapachtig te lachen en ik werd hier al een beetje angstig. Totdat (M) ineens flauwviel. Het was alsof de hele wereld weer normaal was, ik was in 1 klap weer terug op aarde. (M) is zo'n 30 seconden buiten bewustzijn geweest en werd hierna weer wakker. Hij kroop onder de overkapping vandaan en heeft tot het eind van de helse trip aan 1 stuk door overgegeven.

Ik raakte ondertussen weer een beetje bevangen door mijn droomwereld. Ik zweefde tussen realiteit en een andere wereld. Dit ging met golven die ongeveer dezelfde sterkte hadden. Ik zag niks meer behalve de overkapping, een paar bomen en een zwarte zak die me mijn hele space heeft doen denken aan een dinosaurus. Deze wereld beangstigende mij en ik was bang dat ik erin zou blijven steken, dat deze paar vierkante meter mijn totale leefgebied zouden zijn voor de rest van mijn leven. (N) was de enige die zich wel goed voelde, maar begon langzamerhand slecht te gaan door (M) en mij. Hij probeerde mij uit mijn slechte space te halen door steeds te herhalen "het is niet echt" (dit heb ik zelf zo'n twee uur achter elkaar herhaald tegen mijzelf). Ondertussen probeerde hij (M) uit zijn eigen wereld te halen.

De wiet geur was sterk blijven hangen onder de overkapping. Ik wilde zitten maar het enige bankje stond onder de overkapping. Daarom heb ik de hele tijd lopen ijsberen. Ik zag behalve de dinosaurus ook een boom aan voor een langsvliegend vliegtuig en zag ik de broer van (M) aankomen lopen. Terwijl (N) zei dat dit niet zo was heb ik het nog heel lang niet kunnen geloven, zo helder was deze hallucinatie. Ik werd elke keer dat ik in de droomwereld getrokken werd erg misselijk. Uiteindelijk is het me gelukt om over te geven, ook (N) ging na een tijd slecht en heeft een paar keer overgegeven.

Na het overgeven voelde ik me beter. Ook werden de golven zwakker en kon ik mezelf makkelijker overtuigen dat mijn droomwereld nep was en werd de 'echte realiteit' ook weer mijn realiteit.

5.00(t+5.00)
We zijn naar binnen gegaan en om een uur of 5 kon ik slapen. Op bed voelde ik mij nog wel een beetje angstig en kwamen er af en toe lichte gevoelens en gedachten terug van eerder die avond. Gelukkig kon ik wel slapen. Na een paar dagen voelde ik mij weer echt op de wereld waar ik altijd geweest was.

Ik heb lang nagedacht over wat het heeft kunnen veroorzaken. Mijn gok is dat de joint én twee soorten wiet bevatte én gortdroog was. Alleen hoe was het mogelijk voor (N) om niet zo slecht te gaan als (M) en ik? Hij ging in principe bad dankzij ons. Ook hebben we alledrie ongeveer 4 hijsjes gehad (ik geloof ik zelfs 3).

Ik heb er in ieder geval van geleerd en deze ervaring dringt altijd mijn gedachten binnen als ik een joint aangeboden krijg.

(M) vertelde later dat hij de hele trip het gevoel heeft gehad alsof hij op een berg zat en naar een hele reeks Disneyfilms keek.

Fool

Badass junkie
Wow, dit klinkt als een behoorlijk heftige ervaring.

Een paar vragen komen bij mij omhoog, hoe oud waren jullie, waar kwam deze wiet vandaan en hebben jullie hierna nog vaker (en met welke frequentie) geblowd?

Liquid

Newbie
Fool zei:
Een paar vragen komen bij mij omhoog, hoe oud waren jullie, waar kwam deze wiet vandaan en hebben jullie hierna nog vaker (en met welke frequentie) geblowd?

We waren 15, ik was de oudste.
De wiet kwam, voor zover ik weet, van een dorpsgenoot van (M). Ik kende deze jongen toen alleen van naam (nu wel iets beter) maar ik weet dat het een te vertrouwen kerel is die zelf ook redelijk veel blowt.
Ik heb sowieso meer dan een jaar niet meer geblowd, en nu af en toe op een brakke ochtend een paar hijsjes. Nooit een hele joint. (M) blowt af en toe nog met zijn klasgenoten en (N) blowt ook bijna niet meer.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Liquid zei:
Ik heb zo'n 3 jaar geleden voor het eerst geblowd en heb nog steeds niet alle antwoorden op hoe het zo fout heeft kunnen gaan die avond.
Volgens mij is het antwoord op jouw vraag vrij simpel, jullie hebben teveel geblowd. Van teveel wiet kun je je echt behoorlijk raar gaan voelen. Hallucineren, vaag, paranoia, overgeven, out gaan, noem maar op. Jullie waren jong, rookten allemaal voor een van de eerste keren wiet en ook nog eens 2 soorten door elkaar. Daarbij doet het feit dat die joint super snel op was vermoeden dat jullie vrij grote trekken in een keer hebben binnen gekregen, dat komt ook weer harder binnen. Achteraf misschien allemaal niet heel slim, maarja dat soort dingen gebeuren wel eens, zeker als je jong bent.

En je vroeg je af waarom N er in het begin van last van had, sommige mensen kunnen nou eenmaal beter tegen blowen dan anderen.

stinger72

Newbie
Ik heb het zelfde meegemaakt , heb er ook een report van geschreven

ook nooit echt geblowd
op een avondje samen met mijn vrouw xtc gebruikt, 2 uur later een blowtje en dat ging ook mis

die golven dat je in een andere wereld zat waren heel herkenbaar, je kon geen contact krijgen met je eigen wereld, en dan werd het even helder kon je even normaal praten voor je gevoel en dan ging je weer, ik dacht echt dat ik niet meer terug kon komen

je gevoelens werden vele malen erger, als je dorst had voelde me mond zo droog dat ik in een klap
twee blikjes red bull op dronk, als mijn vrouw de telefoon pakte, was ik bang dat ze de ambulance belde, ik zag een broodmes in de keuken, en ik vond hem zo eng.

ook ik was het tijdsbesef kwijt en bleef maar naar de klok kijken die voor mijn gevoel stil bleef te staan, ik wilde muziek luisteren omdat ik dan wist dat de tijd verder ging, maar de nummers leken uren te duren

gelukkig was mijn vrouw helderder en kon me ademhalingsoefeningen geven en na een paar uur was het minder

maar ik had heel de week er last van, die paniek/angst zat er goed in, was echt bang dat ik er iets aan over zou houden.

nu ik dit schrijf voel ik me weer onrustig en ik zal niet makkelijk meer een blowtje nemen
veel enger dan xtc of ghb

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
stinger72 zei:
nu ik dit schrijf voel ik me weer onrustig en ik zal niet makkelijk meer een blowtje nemen
veel enger dan xtc of ghb
Vervelend om te lezen dat je zo naar werd van blowen bij xtc. Ik vind dat altijd een heerlijke combinatie, maar ben dan ook jaren hardcore blower geweest. Wilde er nog wel aan toevoegen dat je het naar worden niet alleen aan het blowen moet toeschrijven, want je hebt immers een combinatie van xtc en wiet gehad waar je slecht op ging. Zowel teveel blowen als teveel xtc kunnen op zichzelf een ervaring teweeg brengen zoals jij beschrijft. Als je die 2 gaat combineren vergroot je het risico op een nare ervaring, zeker als je ook nog eens nooit blowt verder.

Liquid

Newbie
Ook even jou report gelezen stinger72,

Heel herkenbaar met mijn trip. Ook dat mn gevoelens veel erger waren, met name dat ik absoluut niet tegen de geur van de wiet kon die onder het afdakje bleef hangen en dat ik amper naar M kon kijken. (ik weet sindsdien waarom 'pizza's leggen' zo'n goede beschrijving is van overgeven)
Ook het tijdsbesef duurde enorm lang. Je probeert het sneller over te laten gaan maar je hebt er totaal geen grip op, en het lijkt alleen maar langer te duren.
Ik heb persoonlijk ook liever xtc dan wiet

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Kan het misschien ook liggen aan de combinatie van tabak en wiet? Ik heb vroeger een tijdje voorgedraaide joints gerookt en die vielen nooit zo lekker. Één keer ben ik daar echt flink beroerd van geweest. Ik was toen ineens zwaar depressief helemaal uit het niets. Alsof je in het diepste zwartste gat ooit wordt gedonderd zonder enige hoop daar weer uit te komen. Ik denk dat dat het afschuwelijkste moment uit m'n leven was... Gelukkig duurde 't niet heel lang.

Pas het laatste jaar rook ik weer eens wat wiet, maar nu altijd puur in een pijpje. Daarbij valt het áltijd lekker en voel ik me altijd helemaal positief (knock on wood). Ik moet wel zeggen dat ik een heel ander persoon ben dan jaren terug. Veel gewerkt aan m'n angsten en zo in de tussentijd. Maar toch, die joint jaren terug voelde al meteen niet goed aan.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Blow zelf zeer sporadisch maar heb wel eens mee gemaakt dat ik een gigantische paniekaanval kreeg waarbij ik 5uur lang dacht dat schaduwen mij gingen grijpen, durfde niet meer met mijn voeten op de grond te komen, flinke hartkloppingen, etc. Vriend van mij die er bij was gaf aan dat hij een soortgelijk gevoel had en achteraf gaf hij aan dat het wietje dat hij die avond had gekocht en gedeeld toch niet helemaal fris oogde en dat er een goede kans was dat we een verrot wietje hadden gerookt.
Niet zo zeer sterk hallucinerend zoals in het trip report echter, vooral gewoon pure angst.

Eerste en laatste paniekaanval die ik ooit gehad heb van drugs.
Het blijft natuurlijk ook een natuurproduct waarbij je nooit 100% zeker bent van wat je naar binnen werkt.

Tegenwoordig wat benzos liggen voor noodgevallen, toch wel een prettige gedachte. :sunglasses:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Je slecht voelen van wiet of zwaar paranoia worden kan gewoon gebeuren met wiet, heeft echt niks met tabak of verotte wiet te maken. Als je niet lekker in je vel zit of gewoon veels teveel hebt gerookt kan dat helaas gebeuren.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Gewoon te veel te snel gerookt. Kut dat dat je eerste keer was. Ik heb het zelf ook gehad. Draaierig gevoel de eerste keer, paranoia enzovoort. Pas een jaar later weer wat gaan blowen en dan nooit meer dan 2-3 hijsjes, dat ging altijd goed, dan voelde ik me chill. Nu kan ik ook gewoon lekker kalm een jointje alleen roken. Maar dan gooi ik er natuurlijk niet zoveel in als dat jij dr in gooide de eerste keer :P

Bovenaan