Eerste keer ecstasy

cuber3

Experimenterende gebruiker
Tot dusver beperken mijn ervaringen met drugs zicht tot alcohol en MJ.
Ik weet dat ik makkelijk aan XTC en coke kan komen, en ben een tijd lang aan het overwegen geweest eens een keer ecstasy te gebruiken.
Heb er veel over gelezen (bedankt Erowid, zoals gewoonlijk :)), van effecten tot risico's, dingen die je in acht moet nemen, en experience reports.
Ik ben er wel vrij gerust op, alleen zit ik nog een beetje met die onzekerheid van wat er exact in de pillen gaat zitten.
Ik krijg ze via een vriend van me (die ze overigens al eens heeft gebruikt, hoewel hij eigenlijk niet zoveel van het spul afweet), maar hij weet niet exact wat er inzit.
Hij zei dat hij er enorm veel energie van kreeg, en op den duur ook milde hallucinaties kreeg (fietser die voorbijreed maar er eigenlijk niet was, etc.)
Klinkt dus wel als doorsnee E volgens mij.
Ik woon in België, dus ik kan niet aan testkits ofzo raken, dus ik zal het gewoon op goed vertrouwen moeten doen.
Nu is mijn vraag, hoeveel gevaar kan hier in schuilen, en zijn er eigenlijk een aanzienlijk aantal mensen waarbij het goed fout is gegaan door een of andere stof die bij in de pil is gegooid?
En hoewel het nogal onwaarschijnlijk is, stel dat ik allergisch ben voor MDMA, wat gebeurt er dan na inname van ecstasy?
Ik weet dat de meeste problemen met ecstasy voortkomen uit uitdroging, waterintoxicatie en/of gewoon dom gedrag, dus waarschijnlijk maak ik me wel zorgen om niets, maarja, toch maar eens de vraag stellen om zeker te zijn :grin:

Also, voor iemand die het voor de eerste keer probeert, raden jullie aan om met een halve te beginnen en evt. na een uurtje ofzo de andere helft ook nog bij te nemen, of gewoon direct een hele pil ineens?
Ohja, en mijn gewicht ligt ergens rond de 60kg..

stuikeuh

Belezen gebruiker
begin met een halfje de kans dat je allergisch bent is heel klein denk, drink genoeg vermijd combis voor de eerste keer zeker geen alcohol want dat droogd je nog meer uit

veel succes

cuber3

stuikeuh zei:
begin met een halfje de kans dat je allergisch bent is heel klein denk, drink genoeg vermijd combis voor de eerste keer zeker geen alcohol want dat droogd je nog meer uit

veel succes

Ja zoiets was ik ongeveer wel van plan.
Ga het voor de eerste keer doen samen met 2 vrienden, waarvan er minstens 1 nuchter zal blijven, en ga verder geen alcohol drinken of andere drugs in combi gebruiken of extreme fysieke inspanningen doen.
En denk wel dat een glas water om het half uur zal volstaan.
In ieder geval bedankt voor de reply :)

Miss J

Bewuste gebruiker
Die gok moet je gewoon nemen als je het toch wilt proberen, ik gebruik ongeveer al 3 jaar xtc en ik heb nog maar 1 keer gehad dat ik foute pillen had. Een aangezien je niet weet hoeveel mdma er in zit zou ik met een halfje beginnen, je kunt immers altijd meer nemen!
Verder: Niet teveel zorgen maken, je gaat een fantastische avond/nacht meemaken! :)

duval75

gewoon met een halve beginnen dat is zat...
Mocht het je bevallen hier nog een gouden tip, waarvan ik ook wilde dat ik die 15 jaar geleden had...

Warme thee (Zónder suiker!!!) zorgt dat het effect van de pil weer helemaal terugkomt. Je kunt dit echt nog uren lang herhalen..
Grote voordeel is dat je niet bij hoeft te slikken en dáárdoor ook minder kater zal hebben als wanneer je wél bij gaat slikken.. Ook is het niet bijslikken beter tegen het gewend raken aan de drugs op de langere termijn.. Je kan dan dus vaker plezier hebben van MDMA, met wederom lage dosissen..

Absoluut geen suiker, want suiker verminderd juist het effect van je pil.
wat wel weer een goede EHBO oplossing is voor het geval het tegenvalt...

Have FUN :rockband:

Cytotox

Newbie
idd niet te veel druk maken, zolang je gewoon niet meer neemt dan een halfje komt het echt wel goed.

@Duval: 't is niet de eerste keer dat ik dat hoor over mdma effect verlengen met thee. Is er een verklaring voor het effect dat thee heeft na mdma gebruik?

En volgens mij verkopen ze normaal gesproken geen thee op feesten, wel?

cuber3

Hmm, dat met die thee klinkt inderdaad wel interessant, bedankt voor de tip :)

berten

Belezen gebruiker
cuber3 zei:
stuikeuh zei:

veel succes

Ga het voor de eerste keer doen samen met 2 vrienden, waarvan er minstens 1 nuchter zal blijven

Lijkt me veel leuker als iedereen er neemt dan voel je echt verbonden met elkaar

TrippyShit

Badass junkie
Ik lees dat je 60kg bent. Dan is het zou een halve genoeg kunnen zijn. Als het een lichte pil is kan je idd altijd bijnemen. Wel jammer is dat de sterkte van de rush volgensmij bepaalt wordt door de 1e dosis. Dus zou je te weinig nemen zou de rush minder kunnen zijn. Als het klopt dan tenminste. Maarja dan zou je altijd over een tijdje wel gewoon een hele kunnen nemen natuurlijk. Nam zelf de 1e keer een hele op goed vertrouwen en ging meer dan prima. Net wat je zelf wilt. Voor de rest idd 1a3 glazen per uur als je veel beweegt. Als je gwn zit of loopt is het niet nodig om heel veel te drinken gewoon afentoe wat. Anders heb je kans op watervergiftiging. Neem vette muziek mee. Het beste is met boxjes ofzo, met zn allen op hetzelfde nr spacen :P Genoeg sigaretten ook zowiezo die gaan zo op. Of je ze nou zelf oprookt of ze allemaal uitdeelt :P Eventueel wiet kan als je gewoon zit te praten echt heel relaxt zijn. Oja een nuchter iemand is trouwens niet leuk erbij. Die persoon zit op een totaal ander niveau dan jullie. Je zegt wel keer wat omdat je het anders lullig vind ofzo maar die klik heb je gewoon niet op dat moment. Hij zal zegmaar een beetje het 5e wiel zijn. Daarbij vind ik het op mdma ook totaal niet nodig. Je kan niet zoals op tripmiddelen gevaarlijke of domme dingen doen tijdens een badtrip ofzo. In het ergste geval voel je je i.p.v goed gewoon niet zo goed en ben je misselijk. Ook dat is zo voorbij. Maar aangezien die vriend er goed op spacede zal het allemaal wel goed zijn. Space'se :hearteyes:

TrippyShit

Badass junkie
berten zei:
cuber3 zei:
stuikeuh zei:

veel succes

Ga het voor de eerste keer doen samen met 2 vrienden, waarvan er minstens 1 nuchter zal blijven

Lijkt me veel leuker als iedereen er neemt dan voel je echt verbonden met elkaar

Dat bedoel ik dus :wink: Sorry voor de 2x post :P

Bovenaan