• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer ervaring drugs

Unite26

Newbie
Wauw, ik lees al die trip reports en dacht, ik wil de mijne ook wel delen eigenlijk.
Al is die waarschijnlijk niet zo enorm denderend als sommige andere die ik lees.

Mijn aller eerste drugs ervaring is nog niet eens zo lang geleden. Om precies te zijn op: 4-10-2014
bij X-Qlusive Legends.
Ik zal een klein stukje vertellen over de jaren daarvoor.
Ik ben eigenlijk altijd best wel anti drugs geweest. Mijn allereerste feest was DefQon.1 2007.
Geen idee waarom ik erheen wilde eigenlijk, had nog nooit echt hardstyle/hardcore etc geluisterd.
Ik geloof omdat ik een keer een aftermovie zag en dacht wow gaaf.
Toen ik er eenmaal was, was ik verslaafd. De sfeer, de muziek, het weer, de locatie. Alles was top!
Was ook voor het eerst dat ik mensen zag onder invloed van drugs. Ik vond het heftig, maar stoorde mij er niet heel erg aan. Ik heb het de hele dag goed vol gehouden (uiteraard zonder drugs) maar ook zonder alcohol. Had toen ook totaal niet het gevoel dat ik ooit drugs wilde gebruiken. Zou het niet durven, maar ook niet nodig te hebben. Ging prima zo.
Ik was met 2 meiden, die uiteindelijk gewoon eerder naar huis wilden omdat ze de volgende dag nog moesten studeren. Ik dacht echt meen je dit nou serieus?! Ik leefde naar het einde toe, naar de show en alles. Gelukkig kwam ik andere bekende tegen en ben ik met hun verder gaan feesten. Het einde mogen meemaken en heb oprecht mijn ogen uitgekeken. Als ik er nu aan denk hoe dat zou zijn geweest met drugs nou 10x intenser haha! Maar was trots op dat ik niks gedaan had. Jaren erna nog naar 3 andere Defqon edities geweest. Het was voor mij lastig om naar zulke feesten te gaan want niemand van mijn vrienden hield ervan.
Toen kwam het naar feestjes gaan op een heel laag pitje te staan. Ik was tussendoor een keer naar Mystery land geweest, naar Sensation white maar daar hield t snel mee op.

Tot ik rond vorig jaar maart toevallig mee ging met een oude vriend naar een feestje waar ik heen wilde maar natuurlijk niemand anders van mijn vrienden. Ik leerde toen nieuwe mensen kennen die die vriend meenam, die ook drugs gebruikte op feestjes. En ook al was ik anti drugs, had zoiets van prima doen jullie maar lekker. Ik blijf er vanaf, begin er niet aan.
Ik kon t eigenlijk ook nooit echt begrijpen. Ik dacht: waarom gebruik je het? Wat is er nou zo bijzonder aan? Het is slecht voor je etc etc.
Toen de maanden verstreken, en ik het meer over drugs had met die vrienden en het effect ervan, begon ik toch stiekem interesse te krijgen. Nieuwsgierig te worden over hoe het zou voelen. Maar nog niet de drang om het te proberen. Totdat ik mee werd gevraagd naar X-Qlusive. Ik stond eerst instantie niet te springen, want ik dacht ja leuk en aardig allemaal maar ik ga dat niet trekken van 10 tot 7 sochtends. Toen ging er opeens een knop om. Na alle verhalen gehoord te hebben dacht ik: Misschien wil ik het toch een keer proberen. "Just to know what all the fuss is about" zoals ze dat in t engels zeggen.
4 oktober naderde en werd steeds zenuwachtiger. Heb tegen mn vrienden gezegd geef me alsjeblieft iets wat mild is, ik wist niet wat ik kon verwachten. Ja dat wanneer die in zou slaan ik het los moest laten en niet in paniek moest raken. 4 oktober 2014 de avond was aangebroken.
Ondanks de zenuwen stond ik wel te popelen, wachtend tot ze me wat in mn handen zouden duwen. Ik twijfelde niet, toen ik het kreeg nam ik het gelijk in. Het was ongeveer 0:30/0:45.
Ik kreeg een halfje van een oude xtc pil genaamd playboy. T zei me werkelijk niks ik vertrouwde erop dat wat ik kreeg goed was (aangezien hun al jaren ervaring met drugs hadden).
Ik was constant op mijn horloge aan het kijken omdat ze hadden gezegd binnen een half uur max een uur werkt het wel. Ze zagen me kijken en zeiden niet op je horloge kijken, laat het los, niet forceren want dan komt het niet. Ik vond het zo vreselijk moeilijk om het los te laten. Ik bleef constant maar in me hoofd denken: Werkt het al? Ik heb ergens een kriebel, wacht is dat het? Er gebeurde helemaal niks, ik werd ook nog eens super chagrijnig omdat ik dacht is dit nou waar iedereen het over had? Meen je dit? Na ongeveer een uur en een kwartier nam ik het andere halfje. Ze zeiden dat het wel kon. Vervolgens weer bijna 3 kwartier gewacht en nog steeds kwam er niks.. ik met de minuut chagrijniger.. Toen zeiden 2 vrienden kom we gaan even naar boven even vanaf de tribune kijken. Prima wij zaten daar, maar ik nog steeds super aan het balen dat het niet werkte. Mijn vrienden snapte het ook niet. Vervolgens hadden ze overlegd om mij nog een kwartje domino te geven. Ik vroeg weinig omdat ik er op vertrouwde dat hun wisten wat ze me gaven. Ik nam hem in terwijl ik op de tribune zat. Ik denk dat ik het op dat moment ook losliet dat ik voor het eerst drugs nam en dat t wel zou gaan werken, het moest gewoon. Binnen 10 minuten begon mijn lijf te tintelen, de lasers deden wat anders met mn ogen. Ik tikte mn vrienden aan en zei volgens mij begint het. Kom we gaan naar beneden naar de rest zeiden ze. Ik mee de trap af, ze moesten me helpen want ik merkte dat het toch wat minder soepel ging haha. (Alsof je aangeschoten bent).
We kwamen bij de rest aan en BAM dat was het moment dat die hele playboy en het kwartje domino insloeg. En leuk was het niet, ik stond m zwaar te trippen! Had mijn handen op mijn hoofd, alles om me heen draaide, raakte in paniek, dacht moet weg hier! Iedereen zei: Rustig aan rustig ademen, hier neem water. Vervolgens om de haverklap iedereen met een flesje water voor mn neus terwijl ik alleen maar kon denken flikker op allemaal ik word gek!
Mn ogen draaide en wilde letterlijk op de grond gaan liggen, keek al naar de uitgang enzo. Maar dacht nee ik ga me niet laten kennen ik ga niet liggen of zitten. Ik was zo in paniek omdat ik wist dat het in mijn lijf zat en ik het er niet meer uit kon halen. Vervolgens werd ik opnieuw door een vriend eraan herinnerd dat ze me hiervoor hadden gewaarschuwd, de inslag. En het enige wat er dan op zat was rustig adem halen, en tegen jezelf zeggen dat het oke is. Dus het los laten. Ik ging op dat moment stil staan met mn ogen dicht en zei tegen mezelf: Oke je moet het nu accepteren, je moet het loslaten en dan komt alles goed. En oprecht binnen 2 minuten was de bad trip verdwenen en voelde ik mij heerlijk. Het is zo moeilijk te omschrijven wat er toen gebeurde maar ik denk dat iedereen die het ooit gebruikt heeft weet waar ik het over heb. De muziek werd intenser de lasers werden intenser, het boeide me niet meer als iemand tegen me aan stootte (daarvoor kon ik iedereen wel schieten die tegen me aan knalde haha!) ik had een grijns op me gezicht van oor tot oor, daarvoor nog stik chagrijnig :tongueout:
Ik heb heerlijk staan stampen ik genoot met volle teugen, ik gaf knuffels, wilde mn vrienden aanraken, kus geven hahah. Veel praten viel mee veel mensen gaan heel veel praten dat had ik niet. Het nadeel alleen was dat ik eigenlijk te hard ging want bleef constant water drinken, kon ook niet naar de wc dus mn maag zat er vol mee. Had zo bijna water vergiftiging op kunnen lopen. Maar het is klote want je mond is zo fucking droog dus je blijft drinken! En omdat ik zo hard ging genoten mijn vrienden er ook behoorlijk van want ze zeiden allemaal: Het is zo gaaf iemand zijn/haar eerste keer mee te maken. Ze zeiden dat mn ogen vaak wegtrokken en ik hele tijd met mn tong in mn wang zat, terwijl ik dat zelf niet eens door had haha! Achteraf wel natuurlijk want mn wang was helemaal kapot! Laatste 1,5uur eigenlijk op de tribune gezeten omdat ik helaas misselijk werd. Waarschijnlijk door teveel water en teveel xtc voor de eerste keer. Moet zeggen dat ik me behoorlijk goed staande heb gehouden, als ik soms mensen zie liggen ergens in een hoekje alsof ze doodgaan! Dus daar tijd gezeten, misselijk zijn. Mn buik stond op ontploffen leek wel zwanger zo opgezet die was.
Maar al met al, ondanks de iets meer minpunten dan plus punten die avond was ik wel super enthousiast over de intensiteit die je voelt als je lekker gaat, het voelt zo heerlijk als je die grijns niet meer van je bek krijgt en je energie hebt voor 10 man. Ik dacht nog.. wil ik dit nog wel een keer? En mn vrienden zeiden je ging gewoon ff te hard, het kan veel rustiger maar moet je gedoseerd nemen en niet teveel. Daarom snap ik ook niet waarom je schaamteloos 3 pillen naar binnen klapt op een avond. Je kan al zo lekker gaan op een kwartje of halfje. Maar goed dat is mijn mening :wink:
Ook een nadeel is natuurlijk de nasleep, afhankelijk van wat je gebruikt hebt. Ik had 2 dagen erna nog last van mn kaken, en kapotte wang. Voelde me ook niet bepaald lekker. Maarja is logisch drugs trekt al je (blije) energie uit je. Ondanks alles wilde ik het nog wel graag een keer doen, maar dan uiteraard minder en rustig aan.
Op Qlimax 22 november was er weer gelegenheid voor, heel ander verhaal want dit verhaal ging over mijn eerste ervaring. Qlimax was top, precies de juiste hoeveelheid, ging heerlijk maar niet te hard, hoppaaa!
Ik kan niet zeggen of het verslavend is, maar geef eerlijk toe dat een feest met drugs 10x gaver is en intenser dan zonder. Tenzij je zoveel naar binnen klapt en niks meer meemaakt van t feest want zo hoort het niet haha. En ondanks ik altijd anti drugs was, zou ik het niet iemand afraden om het te proberen. Want de ervaring is gewoon fantastisch! Uiteraard let wel altijd op wat je neemt en hoeveel, ook waar je het vandaan haalt. Verdiep je erin dat is zo belangrijk.
Sorry voor dit lange verhaal! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, als jullie het helemaal gelezen hebben tenminste haha :wink:

Peace out :wave:

spector

Newbie
Wat een leuk en herkenbaar verhaal! Je ging duidelijk te hard de eerste keer! Wat een stresskip ben je zeg, je had beter wat meer kunnen ontspannen. Dan is een festival met chill-plekken, de zon en wat mensen om je heen die geduld hebben beter.

Maar gelukkig was de tweede keer leuker :)

Unite26

Newbie
spector zei:
Wat een stresskip ben je zeg

Haha valt wel mee hoor :wink:
Het zijn gewoon de zenuwen, en is ook niet zo gek als je het nog nooit gedaan hebt en niet weet wat je moet verwachten ondanks alle verhalen.
Ik heb er van geleerd hoe ik het volgende keren niet moet doen haha!

Bovenaan