Eerste keer hardrugs proberen

Davy

Newbie
Hallo :)

Ik heb net mijn account aangemaakt na al enkele dagen een beetje te hebben rond gekeken op dit forum.
Ik zal proberen om mijn spelling een beetje fatsoenlijk te houden ook al is dit niet mijn sterkste vak maar oke. Bekijk bijlage 3042 :upsidedown:

Ik ben al enkelen jaren geïnteresseerd in verschillende soorten drugs maar wou toch nog even wachten tot ik iets ouder was om hier met te beginnen. Nu ben ik 17 en heb ik besloten om eindelijk wat te beginnen met experimenteren.

Ik heb enkelen dagen geleden 1p-LSD (100µg) & 2 pilletjes 3MMC (100 mg) besteld via een website.
Ik heb al redelijk wat onderzoek gedaan naar deze middelen maar heb toch nog enkelen vragen over hoe ik deze het best kan gebruiken naarmate mijn ervaring met de soorten drugs die ik tot nu toe al heb gebruikt. Ik heb momenteel alleen nog maar wiet, hasj, alcohol & rilatine geprobeerd.

Ik ben 1m75 en weeg 64kg, mijn tolerantie qua de middelen die ik tot nu toe al heb geprobeerd is redelijk hoog vergeleken met die van mijn vrienden. Mentaal en fysiek ben ik volledig in orde.
Nu ben ik van plan om de 1p-LSD in mijn eentje te proberen. Ik heb gelezen dat het wordt aangeraden om met een lage dosis te beginnen ong 50µg, nu wil ik wel het volledige effect hiervan ervaren.
Ook heb ik gelezen dat het bij pakken van lsd wordt afgeraden.

Dus wat raden jullie mij aan ineens 100µg proberen of toch beginnen met 50µg? Dan nu eventjes over de 3MMC ik ben van plan om deze te nemen met een vriend van mij die toch al redelijk wat ervaring heeft met MDMA, coke enz... op een feestje deze zaterdag of kan ik dit best eerst misschien eens thuis proberen?

Alvast bedankt!

Mvg,

Davy

Lemonade

Experimenterende gebruiker
Als je geen ervaring met psychedelica zoals 1p-LSD hebt dan is het erg onverstandig om dit in je eentje te gebruiken. Je bent door zo’n middel niet meer in helder na te denken mocht er iets fout gaan, het is mogelijk dat er een gevaar ontstaat voor jezelf of anderen. Dit risico wil je echt niet nemen dus je kunt beter wachten tot je het kunt gebruiken met een tripsitter erbij.

3-MMC heb ik geen ervaring mee maar het lijkt me fijner om het effect te leren kennen in een vertrouwde omgeving, bijvoorbeeld thuis zoals je zelf al zegt. :)

• Like
Waarderingen: Davy

jam

Bewuste gebruiker
De 3MMC moet wel kunnen op een feestje denk ik, wacht misschien eerst wel even voor het werkt voordat je er naartoe gaat.
Met de 1p-lsd zou ik wel een beetje opletten, ik zou het fijner vinden dit samen met iemand te doen, zeker als je nog nooit getript hebt.

• Like
Waarderingen: Davy

Davy

Newbie
Als je geen ervaring met psychedelica zoals 1p-LSD hebt dan is het erg onverstandig om dit in je eentje te gebruiken. Je bent door zo’n middel niet meer in helder na te denken mocht er iets fout gaan, het is mogelijk dat er een gevaar ontstaat voor jezelf of anderen. Dit risico wil je echt niet nemen dus je kunt beter wachten tot je het kunt gebruiken met een tripsitter erbij.

3-MMC heb ik geen ervaring mee maar het lijkt me fijner om het effect te leren kennen in een vertrouwde omgeving, bijvoorbeeld thuis zoals je zelf al zegt. :)

Oké bedankt voor het advies! Dan zal ik aan een vriend vragen om me een beetje in het oog te komen houden.
Zou je mij toevallig nog enkelen dingen kunnen aanraden om te doen terwijl ik aan het trippen ben?

Davy

Newbie
De 3MMC moet wel kunnen op een feestje denk ik, wacht misschien eerst wel even voor het werkt voordat je er naartoe gaat.
Met de 1p-lsd zou ik wel een beetje opletten, ik zou het fijner vinden dit samen met iemand te doen, zeker als je nog nooit getript hebt.

Dat is inderdaad misschien wel een goed plan.

Nu heb ik nog een vraag, valt het hard op dat iemand 3MMC heeft gebruikt of lijkt die dan eerder gewoon een beetje zat?
Heb je eventueel nog enkelen tips over waarop ik moet letten om mij zo normaal mogelijk te gedragen?
Ik ben niet snel paranoïde maar het is misschien toch wel handig dit soort dingen te weten. :upsidedown:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Davy,

Welkom op het forum! Wat leuk dat je interesse hebt in psychedelica! Persoonlijk vind ik 17 best nog wel jong om met dit soort drugs te experimenteren. Ik ben zelf op mijn 19de begonnen. Maar belangrijker dan leeftijd is dat je het verstandig aanpakt. Heb je al veel gelezen/onderzoek gedaan over LSD?

Qua dosering denk ik dat ergens tussen de 50 en 100 ug een mooie kennismaking is. 50ug is relatief mild, 100ug is wel echt een volwaardige trip en kan nogal overweldigend zijn als je nog geen trip-ervaring hebt. Hoger dan dat zou ik je sowieso niet aanraden! Zoals je zelf al zegt zou ik het gewoon bij je start-dosis houden en niet gaan klooien met bijnemen. Je kunt altijd een andere keer je startdosis wat verhogen.

Veel belangrijker nog dan je leeftijd en je dosis zijn je set en setting. Ik neem aan dat je bekend bent met deze term. Zo niet dan even een paar praktische tips:
  • Zorg dat je lekker in je vel zit de dag dat je gaat trippen. Het is erg belangrijk dat je je fysiek en mentaal lekker voelt die dag. Heb je net slecht nieuws gehad of een enorme koppijn gekregen? Stel je trip dan uit. Trippen terwijl je je al slecht voelt is vragen om problemen!
  • Zorg dat je op een veilige vertrouwde plek bent (thuis dus!) waar niemand je kan storen tijdens je trip. Ouders die thuis kunnen komen en niets mogen weten, nuchtere vrienden, buren etc... kunnen je trip echt negatief beinvloeden.
  • Ik zou ofwel alleen trippen ofwel samen met iemand die je vertrouwd. Persoonlijk heb ik er echt een hekel aan om nuchtere mensen om me heen te hebben tijdens een trip. Dan ga ik me teveel bezig houden met hoe ik over kom op die nuchtere mensen... echt niet prettig. Op een lage dosis is de kans dat je echt rare dingen gaat doen minimaal! (ik ga er even vanuit dat je geen psychische aandoening hebt want in dat geval kun je beter sowieso niet trippen)
  • Hou er rekening mee dat LSD lang (10-14 uur) kan duren. Zorg dus dat je genoeg eten en drinken in huis hebt en nogmaals... dat je niet gestoord kunt worden!
  • Last but not least: tijdens de trip: laat alles over je heen komen. Ga nergens tegen in verzet... ook niet als de trip even wat minder mooi dreigt te worden...
Geniet er van! Als je respectvol omgaat met het tripmiddel is de kans dat je een mooie fijne ervaring krijgt vele malen groter dan dat je een zogenaamde "bad trip" krijgt.

MDMAap

Belezen gebruiker
Leuk om te lezen dat je een tripmiddel wil proberen en je er al zoveel research aan hebt besteed. De meest belangrijke zaken en goede adviezen zijn hierboven al genoemd, desondanks toch een aanvulling van mijn kant:

@Eik, je schrijft een hoop goede dingen op het forum en ik ben het in deze post ook vrijwel met alles eens maar ik sluit me toch ook aan bij @jam. Ik erger me meestal ook aan nuchtere mensen als ik trip maar ik heb ook ervaren hoe belangrijk het is om zo iemand aanwezig te hebben op momenten dat het even niet zo lekker gaat. Gewoon iemand die met je praat en je even kan vertellen dat het allemaal tijdelijk is, kan erg fijn zijn. Zelfs als die persoon niet nuchter is maar gewoon een jointje rookt ofzo.

Niet om te generaliseren maar gezien de leeftijd van TS, het feit dat het de eerste keer is en de spanning die 'harddrugs' met zich meebrengt lijkt het me voor hem gewoon een goed idee. Als je daarna bekend bent met het middel en je reactie erop, kun je wat mij betreft rustig solo-trippen.

Fool

Badass junkie
Nu heb ik nog een vraag, valt het hard op dat iemand 3MMC heeft gebruikt of lijkt die dan eerder gewoon een beetje zat?
Dan zie je er meestal vrij strak uit. ;')

Ik zou 3mmc ook niet perse op een feestje doen waar je ook wilt dansen Enzo. 3-mmc moet je best vaak bijdoseren om een lekker effect te krijgen (veel naar de wc), en dat spul is zo agressief op je hart en bloedvaten dat gebruikers die gewoon stilzitten soms al spontane blauwe plekken krijgen. Als je daarop gaat dansen maak je de kans op 'knappende bloedvaten' wel weer een stuk groter schat ik zo. :)

En sowieso is het belangrijk om niet alleen te zijn op de eerste paar trips waarbij je steeds een hogere dosering neemt. Pas als je weet hoe sterk een bepaalde dosis is kun je in mijn optiek pas verantwoord kiezen om alleen te trippen.

2-C SPACE

Newbie
het feit dat het de eerste keer is en de spanning die 'harddrugs' met zich meebrengt lijkt het me voor hem gewoon een goed idee. Als je daarna bekend bent met het middel en je reactie erop, kun je wat mij betreft rustig solo-trippen.
Mijn eerste keer trippen was ook in mijn eentje en dat ging gewoon goed, Ik had zelf niet echt een behoefte aan iemand erbij, de 2e keer had ik wel iemand met wie ik aan het praten was via de mobiel... dat voelde wel goed maar zonder vind ik ook fijn... tripsitter is we handig natuurlijk voor als het fout kan gaan...

Davy

Newbie
Bedankt iedereen voor de reacties!

Ik snap dat 17 jaar misschien nog wel wat jong is om met dit soort dingen bezig te zijn maar zo lang dat je besef hebt van wat je doet en het veilig doet lijkt het mij wel oké. Maar ik zal toch maar eventjes vermelden dat ik volgende maand 18 wordt. :wink:

Ik heb uiteindelijk de lsd gewoon in één keer genomen op mezelf en heb er totaal geen spijt van gehad. :)
Wauw, het was echt een heel erg unieke ervaring. Het was wel helemaal anders dan ik had verwacht dat het zou zijn.
Visueel was het niet super intens, het was niet zo dat alles er opeens anders uitzag.
Maar wanneer ik mij focuste op iets kon ik het wel lichtjes zien bewegen. Vooral wanneer ik naar een tekst keek dan begonnen de letters door elkaar heen te dansen. Ook de muren in mijn kamer leken subtiel te bewegen.
Maar wat ik echt wel heel bijzonder vond aan mijn trip was de manier waarop ik nadacht.
Ik weet niet exact hoe ik dit moet omschrijven, het was precies of ik geen emoties meer had en al mijn gedachten door elkaar heen liepen op een heel erg unieke manier.

Ik heb er erg van genoten en ben zeker van plan om dit ergens in de toekomst nog een keer te proberen.
De 3mmc heb ik nog niet geprobeerd.

PS: Sorry voor de late reactie, ik was het eventjes vergeten. :laughing:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Davy

Fijn dat je eerste kennismaking met LSD zo goed is uitgepakt. Ik probeer mensen altijd uit te leggen dat trippen niet zozeer om de visuals gaat maar om de gewijzigde manier van denken en voelen. Het kan je echt een ander perspectief op de wereld en op je eigen leven geven. De visuals zijn vaak een mooie bonus...

Grappig dat de meeste mensen zonder ervaring trippen toch vooral als iets visueels ipv iets mentaals en emotioneels zien. Pas als mensen zelf echt een keer hebben getript wijzigt dit . Ik ben wel benieuwd naar hoeveel je hebt genomen en naar wat meer details over je ervaring... wat heb je allemaal gedaan en hoe verliep je trip?

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hoi @Davy

Fijn dat je eerste kennismaking met LSD zo goed is uitgepakt. Ik probeer mensen altijd uit te leggen dat trippen niet zozeer om de visuals gaat maar om de gewijzigde manier van denken en voelen. Het kan je echt een ander perspectief op de wereld en op je eigen leven geven. De visuals zijn vaak een mooie bonus...

Grappig dat de meeste mensen zonder ervaring trippen toch vooral als iets visueels ipv iets mentaals en emotioneels zien. Pas als mensen zelf echt een keer hebben getript wijzigt dit . Ik ben wel benieuwd naar hoeveel je hebt genomen en naar wat meer details over je ervaring... wat heb je allemaal gedaan en hoe verliep je trip?

Voor mezelf, de visuals vind ik leuk in begin en op het einde. Maar daar wil ik zeker niet voor trippen. Is bonus. Wat ertussen komt zoek ik. Ik wil zo diep mogelijk in mijn verleden kunnen graven, wil ik mijn vraagstukken over het leven kunnen oplossen. Hoe complexer de gedachtengang, hoe meer herinneringen, hoe liever. Ik wil een glijbaan van emoties. Voor mij is de gedachtengang bij een ketamine trip onovertrefbaar en is het voor mij de gevaarlijkste drug momenteel. Laatste keer weer te hoog gedoseerd in combinatie met bijnemen en alle controle over lichaam en bewustzijn verloren. Mijn man vertelde dat ik ben beginnen roepen, geen controle had over mijn bewegingen, de gekste dingen zei, rare ogen. Voor mezelf is dat uur één black hole en herinner ik me niks. Héél blij dat er iemand in huis was toen. Ik doe nooit ketamine als ik alleen thuis ben. Alleen als mijn man in huis is. Ook al heb ik vele jaren ervaring.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Grappig dat de meeste mensen zonder ervaring trippen toch vooral als iets visueels ipv iets mentaals en emotioneels zien. Pas als mensen zelf echt een keer hebben getript wijzigt dit.
En dan heb je iemand als Terence McKenna die vrijwel alleen geïnteresseerd was in het visuele aspect van een selecte groep tryptamines (dmt/ayahuasca en psilocybine). Hij vond het mentale van bijvoorbeeld lsd dan weer weinig interessant. En ik moet ook zeggen, de visuals van psilo vind ik ook veel interessanter dan die van lsd. Met ogen dicht je door die wereld laten voeren lijkt het alsof iets gecommuniceerd wordt door middel van die visuals.

Maar het mentale van lsd vind ik ook interessant, op een heel andere manier.

Bovenaan