Eerste keer, HELP!

utregt16

Experimenterende gebruiker
Hoi, ik ben een meisje van 16 en ik heb een vraag. Een vriendin en ik hebben bedacht dat we een keer een pilletje willen proberen, om te kijken hoe het is. Het is voor ons niet moeilijk om eraan te komen; het kan via vrienden. Dan is het ook gegarandeert betrouwbaar. Maar mijn vraag is: wat voor soort xtc is een aanrader voor de eerste keer, om het een beetje rustig aan te houden zodat er ook niks mis kan gaan enz? En als tweede, in wat voor hoeveelheid? (ik ben 1.67 lang & 47 kg)
Alvast bedankt!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ten eerste kun je nooit met zekerheid zeggen of een pil betrouwbaar is, behalve als je deze hebt laten testen...
Ten tweede zijn er geen soorten xtc. xtc is namelijk mdma, en verder niet. Er zijn pillen waar andere zooi doorheen zit (vaak speed), waardoor het effect anders is, maar dat ligt dus niet aan de mdma.

In een doorsnee pil zit ongeveer 120-140 mg mdma, maar dit kan extreem verschillen per pil!!! Omdat het je eerste keer is, en je heel licht bent zou ik beginnen met een halfje. Als het een zware pil is kun je overwegen om nog minder te nemen. En als je niks voelt, toch pas bijnemen na anderhalf uur!

Veel plezier, en geniet want de eerste keer is goddelijk :hearteyes:

utregt16

bedankt voor de snelle reactie!
we gaan t toch maar laten testen zodra we t hebben.. ik ben wel een beetje zenuwachtig :wink: maar als ik een kwart/half neem kan er niks mis gaan toch ? &ik ben soms misselijk, ook als ik niet heb gedronken of geblowt .. zou het kunnen dat ik moet kotsen van xtc? :stoned:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ik zou een paar dagen gaan lezen hier op het forum wat XTC is en wat het kan doen ....

Tripreports ...

XTC topics ...

:wave:

utregt16

ja heb ik ook al gedaan, maar ik heb dus ook gelezen dat t bij iedereen allemaal verschillend is de uitwerking en bijwerkingen enz.. dus daar word ik verder ook niet veel wijzer van ..
want ik zou niet weten hoe t bij mij dan gaat werken, ik ben eig wel bang dat er iets fout gaat, dat ik hartkloppingen ofzo krijg .. als ik daar bang voor ben , heeft dat invloed op de uitwerking van xtc??

Play_bunny

Wijs gebruiker
dat heeft zeker invloed op de uitwerking ervan. Als je gewoon rustig bent, ervan geniet, en desnoods iemand erbij hebt die nuchter blijft, dan komt het wel goed. Je kan vantevoren gewoon niet voorspellen hoe je reageert, aangezien dat van zoveel dingen afhangt.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
oja, nog een tip: misschien is het goed om de xtc te gebruiken met die vrienden die het al vaker hebben gedaan? Als het relaxte mensen zijn die je volledig vertrouwt. dan kan het fijn zijn omdat ze je eventueel meer kunnen vertellen/gerust stellen tijdens de trip.

takedown84

Belezen gebruiker
Mijn eerste keer:
Ik nam het pilletje en na ongeveer 20 minute begon het te werken. Ik voelde mezelf heel supergoed, maar na 5 minuten superslecht, ik wauw even dat ik het nooit had gedaan, maar gewoon snel drinke gaan halen, en vanaf dat ik dronk ging het terug goed, gewoon niet te hard stressen, de rest was nog chill, heb het nog 4 keer gedaan daarna en alles ging perfect... gewoon doen en probeer relaxed te zijn. :xtc:

Reennie

Newbie
teebo zei:
zoek pure mdma, speed verpest het volledig
ja ik blijf erbij!

/agree

laat altijd je koopwaar testen en pak een half pilletje. zorg dat je voldoende vocht binnenkrijgt (but don't overdo it) en gezien de leefdtijd zou ik het gewoon privé houden met je vriendin en geen rare gasten uitnodigen!

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
TechNora zei:
In een doorsnee pil zit ongeveer 120-140 mg mdma, maar dit kan extreem verschillen per pil!!!

Whahaha gemiddeld 120 - 140

hehe jij bent gek :P Verslavingszorg brijders testrresultaten van afgelopen jaar duiden aan dat het gemiddelde van de binnengebrachtte pillen tussen de 70 - 75 mg zit.

Ontopic: laat je pillen testen bij Brijder (op internet kan je opzoeken waar het meest nabije verblijf van hen zit)

Meestal kost dit je 1 pil maar verder geen kosten. Zij raden aan om per kg lichaams gewicht 1 mg mdma (werkbare stof in xtc ) te nemen. Naar mijn mening kan het wel iets hoger... dus zeg een pil van 70 mg is perfect. Als je nog een beetje nerveus bent zou ik hem halveren. Eerste halve innemen en wanneer je een kwariertje de effecten nog prettig vind de andere halve dr bij :)

Geniet ze!! :grin:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
psychonaut'86 zei:
TechNora zei:
In een doorsnee pil zit ongeveer 120-140 mg mdma, maar dit kan extreem verschillen per pil!!!

hehe jij bent gek :P Verslavingszorg brijders testrresultaten van afgelopen jaar duiden aan dat het gemiddelde van de binnengebrachtte pillen tussen de 70 - 75 mg zit.

Okee, dat is interessant om te weten... Die 120-140 mg was een schatting van wat ik hier in mijn omgeving tegenkom. En dan nog een ruwe schatting, omdat ik van 1 pil die ik veel gebruik weet dat t 120 is... alle andere pillen die ik verder hier heb gekregen waren harder.

Maargoed, illustreert nog maar eens hoe het verschilt, denk niet zozeer hier in t noorden ten opzichte van elders, maar eerder in welke kringen je je begeeft...

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
TechNora zei:
psychonaut'86 zei:
TechNora zei:

Okee, dat is interessant om te weten... Die 120-140 mg was een schatting van wat ik hier in mijn omgeving tegenkom. En dan nog een ruwe schatting, omdat ik van 1 pil die ik veel gebruik weet dat t 120 is... alle andere pillen die ik verder hier heb gekregen waren harder.

Maargoed, illustreert nog maar eens hoe het verschilt, denk niet zozeer hier in t noorden ten opzichte van elders, maar eerder in welke kringen je je begeeft...

Denk niet dat het te maken heeft met in welke kringen je zit... bij brijder nemen ze gewoon gemiddelde. Ze maken geen onderschijd in groeperingen (dat is ze braaf afgeleerd op school)

Dat is wat mij ook wordt afgeleerd op school ... in groepen denken is zoo 2006!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
psychonaut'86 zei:
TechNora zei:
psychonaut'86 zei:
TechNora zei:

Denk niet dat het te maken heeft met in welke kringen je zit... bij brijder nemen ze gewoon gemiddelde. Ze maken geen onderschijd in groeperingen (dat is ze braaf afgeleerd op school)

Dat is wat mij ook wordt afgeleerd op school ... in groepen denken is zoo 2006!

Het is nu eenmaal zo dat drugs circuleert in kringen. Iedereen neemt af van eenzelfde dealer, en die dealers kennen elkaar ook weer enz. Dan heb je een andere groep mensen die van weer heel andere dealers afnemen, die elkaar ook weer kennen enz. Vandaar dat het dus vaak voorkomt dat een paar soorten pillen, onder een bepaalde groep mensen (die elkaar in de meeste gevallen kennen) gebruikt wordt.

Dit heeft niks te maken met in hokjes denken, maar is de realiteit zoals ik die in mijn omgeving opmerk!

utregt16

nou veel reacties :)
wat ik nog wou weten.. is het zo dat je scheve bekken gaat trekken, tandenknarsen, kauwen ed ? ook na half pilletje? en zo ja wat je daar het beste tegen kunt doen .. want het is nie tde bedoeling dat iedereen erachter komt ...

stuikeuh

Belezen gebruiker
ik denk niet dat je na half pilletje gaat tanden knarse je gaat je natuurlijk hemels voelen in je lichaam (als het pil is met veel mdma) je gaat natuurlijk als je je goed onstspant knarse omdat dat gewoon leuk is maar zodra je iemand tegenkomt die niet mag weten dat je pil genomen hebt ga je het nog perfect kunnen verbergen (dit is niet het geval bij hoge dosisen)

Komeetman

Belezen gebruiker
gewoon een hele pakken de eerste keer, je zal het je niet beklagen :hearteyes: :hearteyes:

edit: net ff gelezen
47 kg, begin best maar met een halve :wink:

Komeetman

Belezen gebruiker
best niet, alcohol droogt uit en dat wil je niet tijdens niet trip op xtc

Water & isotone drankjes (sportdrankjes) zijn het beste, genoeg drinken (niet teveel) maar dit kan je normaal wel goed inschatten wanneer je drank nodig hebt (dat kan ik toch hehe)

Nelisssss

TechNora zei:

Zoooooo waar :hearteyes:

eerste keer beleef je nooit weer :rolleyes:

ik heb wel gehoord dat als je 3 maanden niet gebruikt, en dan weer een keer dat het wel weer zo is als de eerste keer, waar of gewoon onzin?

:stoned:

Everio

Bewuste gebruiker
Nelisssss zei:
TechNora zei:

Zoooooo waar :hearteyes:

eerste keer beleef je nooit weer :rolleyes:

ik heb wel gehoord dat als je 3 maanden niet gebruikt, en dan weer een keer dat het wel weer zo is als de eerste keer, waar of gewoon onzin?

:stoned:

het love gevoel heb je wel weer heel erg

maar de eerste keer weet je niet wat je overkomt dus het is niet zo "goddelijk" als jij zegt... echter als je die 3 maanden hanteert blijf je wel verliefd :wink:

hoop dat je op deze manier genoeg weet? :P

Little Monk

Alles is al behoorlijk gezegd, stress (als je het dan toch hebt) moet je eigenlijk hebben tot je het ingenomen hebt, net als in de achtbaan. Je gaat zitten en weet dat je er niet uit kan, daarom kan je het best spannend vinden. Maar je moet je er gewoon bij neerleggen dat je er in zit, en dat je zo flink door een looping gaat.

Zelfs als je een beetje misselijk wordt moet je je focussen op het hemelse gevoel, even diep in en uitademen en genieten! Want fuck wat is deze ´achtbaan´ altijd vet! De kans dat er iets mis gaat is minimaal, zeker als je met goed volk bent en je goed in je vel steekt. Je gaat ook niet in de achtbaan met een of andere onbekende klootzak ter wijl je misselijk bent, toch? :wave:

utregt16

Bedankt :)
waarschijnlijk gaat het zaterdag gebeuren .. als we er tenminste toch nog aan kunnen komen .. dan laat ik nog wel wat over weten :smoke:

utregt16

pilletje konden we niet meer regelen :confused:
duswe dachten dan maar sos .. samen met die vriendin heb ik dus halve gram weg gesnatst in 1 keer maar behalve een verdoofde keel en beetje prikkelende neus en een beetje een ander gevoel merkte ik er weinig van .. zal wel omdat het de eerste keer is ?

Frisko

Badass junkie
utregt16 zei:
duswe dachten dan maar sos .. samen met die vriendin heb ik dus halve gram weg gesnatst in 1 keer maar behalve een verdoofde keel en beetje prikkelende neus en een beetje een ander gevoel merkte ik er weinig van .. zal wel omdat het de eerste keer is ?
ik geef u 1 goede raad!
als je sossa niks vind laat het dan voor wat het is en hou je bij de pillen ed...want sossa is en blijft gevaarlijk spul!!
zeker op jou leeftijd!!! :)

utregt16

ja weet ik .. 2 vrienden die er gister achterkwamen hebben ons ook al gewaarschuwt, want bij hun zelf loopt het ook al uit de hand (15 & 17) .. ik ben ook zeker niet van plan om het nog vaak te gaan doen , vooral door de prijs ook

Mr.jiho

Wijs gebruiker
utregt16 zei:
ja weet ik .. 2 vrienden die er gister achterkwamen hebben ons ook al gewaarschuwt, want bij hun zelf loopt het ook al uit de hand (15 & 17) .. ik ben ook zeker niet van plan om het nog vaak te gaan doen , vooral door de prijs ook
onthou goed wat je hier hebt gezegd, want 8 op de 10 (bij wijze van spreken) gebruikt het daarna nog is...

El Retro

Wijs gebruiker
utregt16 zei:

Je "sos" was dikke rommel.

utregt16

dat zoiezo niet .. het was fdan misschien de eerste keer en ik weet er ook niet veel vanaf maar de mensen via wie ik het heb geregelt wel , dusja .. maar het schijnt zo te zijn dat het de eerste keer nooit zo bijzonder is?

neti

Badass junkie
utregt16 zei:
dat zoiezo niet .. het was fdan misschien de eerste keer en ik weet er ook niet veel vanaf maar de mensen via wie ik het heb geregelt wel , dusja .. maar het schijnt zo te zijn dat het de eerste keer nooit zo bijzonder is?

zoiezo schrijf je al SOWIESO waarom kan heel nederland dat neti goedschrijven? :mrgreen:

neti

Badass junkie
WAHAHAHAHA ROFLOL de pep en het bier heft mn hersenen aangetast merkte ik vandaag al meerdere keren

je wordt bedankt deed me denken aan een limburgse uitspraak
maar dat is je bent bedankt realiseer ik me nu

(en ook ik heb schaamtevolle friesismen in mn taal :P )

utregt16

okeee over 2 weken is t toch zoverr .. op een feestje bij een jongen thuis.. die t ook regelt voor ons
hij heeft alleen gezegt t zijn lovertjes van 168 mdma ofzo? en dat dat niet heel veel is ofzo?
iemand iets over te zeggen?
alvast bedankt!

168 mg is vrij veel, als ik die pillen tegenkwam sloeg ik ze gelijk in t groot in. Als hij zegt dat dat niet veel is..

1) gelooft hij wat zn dealer zegt, en liegt die dealer
2) of heeft hij zelf een dikke duim
3) of je hebt hem verkeerd verstaan/begrepen.

Bovenaan