Voor opiaat ontwenning ja, ook als antidepressiva? Want daar ging het over.
Dat is de vraag.
Ik neem geen enkel risico en stap over, want Subutex helpt mij heel goed.
Ik heb wat antidepressiva geprobeerd en het effect was minder dan de bijwerkingen. En toen ik ermee stopte, waren de ontwenningsverschijnselen niet zo eenvoudig als je zou denken.
Het enige voordeel van AD is dat het sociaal geaccepteerd is.
Maar: moet ik gewoon stoppen met Subutex (wat mij helpt) en overstappen op een AD (wat mij nauwelijks helpt, maar mij lui en dik maakt)?
Waarom?
Ik kan werken, ik kan een normaal leven leiden – wat wil ik nog meer? Als de tijd daar is, zal ik stoppen. Subutex-opname is niet zo erg. Ik slik sowieso maar 1,2 mg, wat eigenlijk belachelijk is.
Ja, ik heb medicijnen nodig om te kunnen functioneren, maar iemand met diabetes heeft ook insuline nodig. Zo is het bij mij ook.
Afkicken en in plaats daarvan mentaal onstabiel en niet in staat om te werken door het leven gaan, mijn familie ongerust maken met mijn gedrag en de maatschappij opzadelen met extra kosten voor Bijstand en psychiatrische opnames?
Het spijt me, maar ik ben geen masochist
Voordat ik in 2020 een terugval kreeg op Subutex, stond ik op het punt mijn baan te verliezen (omdat ik steeds ziek werd en in bed lag), dronk ik elke dag alcohol en was ik op weg een drankprobleem te ontwikkelen (ook al dronk ik eigenlijk niet meer). vind het niet leuk). Ik dronk en slikte elke pil die ik te pakken kon krijgen.
Ik heb borderline en Subutex is momenteel het enige medicijn waardoor ik me normaal voel en normaal handel omdat ik normaal reageer