Eerste keer LSA

mario1223

Experimenterende gebruiker
Dag mede forum leden

Het is zover, ik ga binnenkort mijn eerste keer LSA proberen. Voor de weinige onder jullie die niet weten wat LSA is, Google.

Nou ben ik naar de smartshop gegaan en heb ik 2 porties van 5 stuks (7 euro per pakje van 5) gehaald en die ga ik binnenkort dus lekker op bikken met een maat van mij.
We beginnen beiden met 5 stuks, aanbevolen is 1-3 maar dat is voor een lichte trip. Nu lees ik overal alleen maar goede dingen over deze Hawaiian Baby Woodrose die ik dus heb gehaald, behalve dat het ongeveer 99% zeker is dat je vlak voor het trippen nog even lekker over je nek gaat... :kots:

Maarja dit is dus nog geen trip report, die gaat wel komen uiteraard. Mijn vraag is aan jullie:

Heeft iemand nog tips/ervaringen voordat ik het ga doen? Heb al veel tripreports gelezen dus ben wel enthousiast!

Later

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb het zelf 1 keer gedaan, inmiddels al weer 6 jaar geleden denk ik. Het is eigenlijk mijn enige negatieve trip tot nu toe geweest helaas. Maar ik heb er zeker geen spijt van, het was een interessante ervaring en ik wil het nog wel een keer herhalen. Maar persoonlijk vind ik het dus wel een van de minste leuke en bijzondere tripmiddelen en lees vaker slechte verhalen. De ervaringen lijken veel meer uiteen te lopen dan bij bijvoorbeeld truffels, waarvan de ervaringen overwegend positief zijn.

Het allerbelangrijkste is dat je er zin in hebt, maar dat komt wel goed als ik het zo lees. Zorg verder dat je het in een aangename en vertrouwde omgeving doet, bij voorkeur ergens thuis waar je niet gestoord wordt door anderen die niet met jullie mee trippen. Zorg dat het huis is opgeruimd, schoon gemaakt en maak het lekker gezellig. En zeker bij LSA niet onbelangrijk, zet vast emmers klaar om in te :kots:. Want dat is helaas wel zo goed als gegarandeerd inderdaad en dat kan ook best even aanhouden. Voordeel is wel dat het alleen aan het begin van de trip is, daarna zul je er weinig tot geen last meer van hebben. Ik heb wel achteraf ergens eens gelezen dat je het best de schilletjes van de zaadjes af kunt halen, dat schijnt de misselijkheid minder te maken.

Wij hadden toen ook 5 zaadjes en persoonlijk vond ik dat qua heftigheid zeer goed te doen, echter werd het halverwege de trip gewoon een erg negatieve ervaring toen helaas.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb het twee keer gedaan, waarbij ik de eerste keer flink misselijk werd en de tweede keer maar een heel klein beetje. Het verschil was dat ik de tweede keer een andere methode van inname gebruikte die ik had gevonden op internet. Beide keren heb ik de vliesjes om de zaadjes verwijderd, maar de tweede keer heb ik de zaadjes (in plaats van er gewoon op te kauwen en ze door te slikken) daarna ook nog in een (leeg) theezakje gedaan (haal een theezakje leeg, crush de zaadjes tot ze redelijk fijn zijn, stop ze in het theezakje en niet hem dicht) en zo'n 30 minuten in mijn mond gehouden. Beweeg het theezakje de hele tijd door je mond (boven je tong, onder je tong, enzovoort). Daarna haal je het theezakje uit je mond en gooi je hem samen met de restanten van de zaadjes weg. De misselijkheid was hierdoor bijna niet aanwezig, dus ik raad je deze methode zeker aan!

Los van dat ben ik ook niet zo héél erg te spreken over LSA, al heb ik er best wel diepe trips mee gehad. De reden hiervoor, is dat LSA erg sedatief/verdovend (op mij) werkt. Ik lig echt voor pampus op de bank de gehele trip. Maar wederom: erg diepe introspectieve trips gehad, dus als je dat zoekt is het zeker interessant. Maar iets als truffels/paddo's vind ik wel vele malen beter en leuker. Maar dat is dan weer duisterder in mijn beleving, maar daar heb ik geen probleem mee.

mario1223

Mindless zei:
Ik heb het twee keer gedaan, waarbij ik de eerste keer flink misselijk werd en de tweede keer maar een heel klein beetje. Het verschil was dat ik de tweede keer een andere methode van inname gebruikte die ik had gevonden op internet. Beide keren heb ik de vliesjes om de zaadjes verwijderd, maar de tweede keer heb ik de zaadjes (in plaats van er gewoon op te kauwen en ze door te slikken) daarna ook nog in een (leeg) theezakje gedaan (haal een theezakje leeg, crush de zaadjes tot ze redelijk fijn zijn, stop ze in het theezakje en niet hem dicht) en zo'n 30 minuten in mijn mond gehouden. Beweeg het theezakje de hele tijd door je mond (boven je tong, onder je tong, enzovoort). Daarna haal je het theezakje uit je mond en gooi je hem samen met de restanten van de zaadjes weg. De misselijkheid was hierdoor bijna niet aanwezig, dus ik raad je deze methode zeker aan!

Los van dat ben ik ook niet zo héél erg te spreken over LSA, al heb ik er best wel diepe trips mee gehad. De reden hiervoor, is dat LSA erg sedatief/verdovend (op mij) werkt. Ik lig echt voor pampus op de bank de gehele trip. Maar wederom: erg diepe introspectieve trips gehad, dus als je dat zoekt is het zeker interessant. Maar iets als truffels/paddo's vind ik wel vele malen beter en leuker. Maar dat is dan weer duisterder in mijn beleving, maar daar heb ik geen probleem mee.

En waarom ben je er niet precies over te spreken? Het is voor mij de eerste keer officieel trippen dus moet wel een goede ervaring ervan maken, en ik weet (en ik spreek uit ervaring) dat de drug die je neemt (name xtc,wiet etc) nooit zo mooi zal zijn als de eerste keer.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nou ja, dat sterke sedatieve effect dus. Lichamelijk voelde ik me erg moe tijdens die LSA trips. Mijn lichaam/ledematen voelden erg zwaar.

Persoonlijk zou ik je aanraden om te beginnen met truffels ipv LSA, een halve portie of zo. Dat lijkt me geschikter als introductie in psychedelica en de kans op een magische eerste ervaring lijkt me daarmee ook een stuk hoger.

Het welbekende "het zal nooit zo mooi zijn als de eerste keer" ben ik niet zo'n fan van. Bij mdma zal dat wel aardig kloppen, maar bij psilocybine is dat bij mij totaal niet zo. Trips op psilo worden bij mij enkel maar mooier en dieper. Echte psychedelica vergt dan ook wel wat van jezelf, dus word je er ook "beter" in als je er meer ervaring mee opdoet. Dat in tegenstelling tot iets als mdma, waar het toch eigenlijk alleen de drug is die het werk doet. En het is ook nogal een self-fulfulling prophecy als je gaat geloven dat het nooit zo bijzonder zal zijn als de eerste keer. Niet doen dus. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Nou ja, dat sterke sedatieve effect dus. Lichamelijk voelde ik me erg moe tijdens die LSA trips. Mijn lichaam/ledematen voelden erg zwaar.

Persoonlijk zou ik je aanraden om te beginnen met truffels ipv LSA, een halve portie of zo. Dat lijkt me geschikter als introductie in psychedelica en de kans op een magische eerste ervaring lijkt me daarmee ook een stuk hoger.

Het welbekende "het zal nooit zo mooi zijn als de eerste keer" ben ik niet zo'n fan van. Bij mdma zal dat wel aardig kloppen, maar bij psilocybine is dat bij mij totaal niet zo. Trips op psilo worden bij mij enkel maar mooier en dieper. Echte psychedelica vergt dan ook wel wat van jezelf, dus word je er ook "beter" in als je er meer ervaring mee opdoet. Dat in tegenstelling tot iets als mdma, waar het toch eigenlijk alleen de drug is die het werk doet. En het is ook nogal een self-fulfulling prophecy als je gaat geloven dat het nooit zo bijzonder zal zijn als de eerste keer. Niet doen dus. :wink:
Hier kan ik me wel in vinden. Ik vind truffels ook geschikter voor een eerste keer trippen. De kans op een mooie ervaring ligt bij truffels gewoon echt veel hoger. LSA zijn de ervaringen sowieso nogal verdeeld over, en ook de gewenste effecten zijn daar over het algemeen wat minder dan bij truffels. LSA heeft een stuk meer lichamelijke bijwerkingen, wat niet heel fijn is als je nog nooit getript hebt.

Ook het feit dat psychedelica mooier of beter worden naar mate je het vaker doet kan ik alleen maar bevestigen. Mijn eerste trip op paddo's was echt super mooi en die zal ik ook nooit vergeten. Maar de echte bijzondere en diepe ervaringen heb ik pas na meerdere keren trippen gehad. Ik zie het nu ook bij vrienden die pas recent zijn gaan trippen, die hebben nog behoorlijk oppervlakkige ervaringen, terwijl ik een diepe reis maak op dezelfde dosering. En dat is niet omdat ik er minder goed tegen kan, maar omdat ik me steeds meer kan overgeven aan de ervaring en zo steeds meer uit mijn trips weet te halen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Exceptional Insight zei:
mario1223 zei:
Exceptional Insight zei:
Ik heb maar 1 tip: Niet doen.

It's not worth it.
Omdat?
Omdat het effect niet opweegt tegen de bodyload en misselijkheid.
Er zijn anders genoeg mensen die het daar niet mee eens zijn. Maar als je voor de eerste keer gaat trippen en de kans op een mooie trip/ervaring zo hoog mogelijk wilt maken, is LSA gewoon geen goede keuze.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Mindless zei:
Er zijn anders genoeg mensen die het daar niet mee eens zijn.
Dat mag. Ik geef hier dan ook slechts mijn mening (dat hoef ik er toch niet bij te zetten hè?).

Mindless zei:
Maar als je voor de eerste keer gaat trippen en de kans op een mooie trip/ervaring zo hoog mogelijk wilt maken, is LSA gewoon geen goede keuze.
Mindless zei:
Er zijn anders genoeg mensen die het daar niet mee eens zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nee hoor, dat hoef je niet.

Maar mario1223, ga je nog wel LSA als je eerste trip doen?

mario1223

Mindless zei:
Nee hoor, dat hoef je niet.

Maar mario1223, ga je nog wel LSA als je eerste trip doen?

Nou jongens, het is dus totaal mis gegaan :( :tearsofjoy: :tearsofjoy:

ik kotste na 45 min alles eruit :kots: en tripte maar heel licht

Mijn maat die heeft ook 5 gehad maar voelde ook alleen ligt trippen, wel duidelijk trippen maar niet zoals je leest op internet..

Ik ga jullie (had ik eerder moeten doen) adviezen opvolgen en eerst lekker truffels erbij pakken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ach, soms heb je zo'n ervaring even nodig. :wink:

Maar maak je geen zorgen. Dat gaat vast goed komen met truffels! :grin:

Bovenaan