Eerste keer LSD over 3 weken,

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Ach. Als je toch al 3 soorten harddrugs door elkaar gebruikt in combinatie met blowen kan de volgende tip niet erg veel kwaad meer.

Als je nu helemaal in de war raakt van het trippen en spacen. Als het allemaal te overweldigend wordt. Neem dan een flinke dosis pure pep. De pep overheerst al het andere dat je hebt gebruikt. Je tript dan minder hard.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ach. Als je toch al 3 soorten harddrugs door elkaar gebruikt in combinatie met blowen kan de volgende tip niet erg veel kwaad meer.

Als je nu helemaal in de war raakt van het trippen en spacen. Als het allemaal te overweldigend wordt. Neem dan een flinke dosis pure pep. De pep overheerst al het andere dat je hebt gebruikt. Je tript dan minder hard.
Integendeel. Als je zwaar paranoïde wordt en hem helemaal flipt, of je raakt in een psychose terecht, dan is "een flinke dosis pep" een eufemisme voor "een enkeltje psychiatrisch ziekenhuis". Dit is een advies dat je beter níet opvolgt, @anoniem12345678.
Amfitamientje, hou nou eens op met bewust slechte en gevaarlijke adviezen uitdelen. Jezus.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik behandel psychedelica altijd als een schoonmoeder: met groot respect en alleen op de juiste tijdstippen in de juiste settings. Je wil niet dat je schoonmoeder je midden in de nacht betrapt terwijl je drugs op hebt. Same voor psychedelica.

LSD is op zichzelf al zo'n wereldschokkende ervaring. Ik snap niet waarom je daar nog MDMA bij wil nemen. Niet dat ik het moet snappen, het is jouw keus. Maar psychedelica kunnen je echt een enorme schop onder je kont geven als je je niet goed gedraagt, net zoals je schoonmoeder zou doen. Tripmiddelen houden je een spiegel voor. Dus als je drugs aan het misbruiken bent tijdens een psychedelische trip, dan is dat vaak een boomerang die je terug in je gezicht krijgt. Dat kan ook heel leerzaam zijn. Maar je kan je ook (bijna letterlijk) doodschrikken.

Je zegt dat je het er af en toe wel van mag nemen. Maar volgens mij is de vraag meer waarom je zo graag zo ver mogelijk onder invloed wil raken.

anoniem12345678

Experimenterende gebruiker
Maar dat is toch precies wat ik nu niet meer doe?

We beginnen met de LSD en als dat redelijk over is nemen we XTC in plaats van het echt vol combineren!, dan leg ik dus een verschil tussen trippen en gewoon voor het leuk spacen van XTC en ket, daarnaast heb ik ook al aangegeven dat als ik voldaan ben met de LSD ervaring en geen behoefte meer heb ook echt niet nog aan XTC ga beginnen

Ennehhh, ik mag dan zo koppig en onverstandig zijn als t maar kan, maar ik heb wel een zekere hoeveelheid "common sense" en ga niet iemand serieus nemen die ik tijdens het rondlezen op het forum alleen maar pep zie glorifyen en mensen aanraad om er nog maar pep bij te gooien :wink:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Blijf het bijzonder vinden.. je vraagt:
Enige tips? Dingen waar ik aan moet denken/anders moet doen? Ik hoor t graag!

Maar je volgt niet op wat iedereeeeen hier zegt.

Ik hoop echt dat je niet geschept wordt door een auto tijdens het oversteken zonder te kijken. Ik moet toegeven, het zal ook vaak goed gaan maar toch gebeuren er vaak ongelukken. Zelfs bij mensen die wel kijken voor ze oversteken.

Sorry @Eik dat ik je metafoor weer steel :wink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat mij betreft gaat het dus meer om de vraag: wat wil je bereiken met de trip.

Wat LSD heel goed doet, is verwarring veroorzaken. Normaal gesproken is je brein heel goed in herkennen van objecten, gezichten en ruimtes. Als je de vorm van een sigaret ziet, dat triggert dat allerlei herinneringen waarin je geleerd hebt dat je zo'n staafje kan roken, en dat er tabak en een filter in zitten en dat je het in de brand moet steken en dan de rook inhaleren wil je het gebruiken.
Als je LSD op hebt dan gaat je brein allerlei rare koppelingen maken tussen een sigaret die je ziet (bijvoorbeeld) en een zwemles die je tien jaar geleden hebt gehad. Daardoor snap je even niet meer hoe de wereld werkt.

In de nafase van LSD komt dat besef langzaam weer terug. In die laatste fase (de comedown) ga je dan ook nadenken over wat je hebt meegemaakt. Je gaat weer herinterpreteren wat die sigaret was en waarvoor je het kan gebruiken. Omdat je over allerlei concepten opnieuw gaat nadenken van 'wat is het eigenlijk en hoe werkt het', zo kan je dingen over jezelf ontdekken die je nog niet had beseft, of die je wel wist maar nog niet had gevoeld.

Die nafase is wat mij betreft een belangrijk onderdeel van de spirituele werking van LSD. Het is 'geest onthullend', wat 'psychedelicum' ook betekent in het Grieks.

Ik denk eigenlijk dat de MDMA op T:8.00 niet zoveel meer gaat doen. Maar ik vind vooral de mindset die erachter zit (zoveel mogelijk door elkaar en zo hard mogelijk gaan) niet helemaal passen bij het beeld wat ik heb van LSD, als geest openbarend materiaal dat je kunt gebruiken om meer over jezelf en jouw plek in de wereld te leren.

Daarom denk ik dat het goed is om te reflecteren op de vraag waarom je graag zo stevig onder invloed raakt. Wat is je doel? :wink:

anoniem12345678

Ik heb genoeg dingen wel opgevolgd die er hier gezegd is en door andere mensen met ervaring met psychedellica, en om advies vragen betekent niet letterlijk doen wat iemand je aanraad:
- Ben van 180ug naar 120ug gegaan
- Heb het roken van wiet uitgesteld naar later in de trip dan ik in eerste instantie in mn hoofd had
- Ben van het originele plan van Candyflippen naar gewoon LSD en later XTC

En LSD kan ook echt wel als een leuk iets gebruikt worden, misschien blok je dan een van de belangerijkste dingen uit, maar dat is mijn keuze, ik heb ook al eerder aangegeven heel erg benieuwd te zijn naar die mindopening momenten, maar dat ik daar in eerste instantie niet op wil focussen

Wat is mn doel? Gewoon een leuke tijd hebben met vrienden en de mogelijkheiden aan plezier en genot ervaren ontdekken, daar ligt verder niks heel dieps achter.

Bee

Belezen gebruiker
Ik wens je in ieder geval een fijne en leerzame trip toe. Wel wil ik nog meegeven dat je niet heel veel invloed kan uitoefenen op de focus van de trip als je er nog niet heel bekend mee bent. Laat je lekker meenemen, ga erin mee en er gaat een wonderlijke wereld voor je open (beter dan de Efteling).

Jen

Belezen gebruiker
Ik heb na mijn lsd trip altijd ghb in huis
Neem ik een buisje en dat overheerst alles en kan ik heerlijk na genieten van mijn trip

Ook na het mdma gebruik altijd ghb en alle vervelende na weeën zijn weg!

Zo intens word het met je partner na die die lsd trip dat je dan nader tot elkaar komt en alles kan delen als je erna ghb op hebt dat is niet te beschrijven

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik dat zo hoor klinkt het niet alsof je klaar bent voor LSD.
Dat was toch al lang duidelijk voordat hij überhaupt zijn MDMA verhaal deelde...

@anoniem12345678, waarom open je hier überhaupt een topic als je toch te eigenwijs bent om naar ervaringsdeskundigen te luisteren? Nouja veel succes als je het zelf allemaal zo goed weet... enige voordeel dat je hebt is dat je zegels waarschijnlijk toch lang niet zo sterk zijn als je denkt.

Bee

Belezen gebruiker
Mja, moet zeggen dat ik de gedachtegang wel herken hoor. Toen ik voor het eerst psychedelica ging gebruiken dacht ik ook "het zal allemaal wel meevallen".
En hier zijn we dan, enkele jaren en heel wat trips later. Manier van denken veranderd. Manier van naar het leven kijken veranderd. Manier van naar mezelf maar ook anderen kijken veranderd. Zelfs mijn muzieksmaak en kledingsmaak is niet meer hetzelfde.

anoniem12345678

Dit werkt heel erg 2 kanten op, van de ene kant zeuren mensen die zich helemaal "Voldaan" voelen door psychedellics en het zien als een geestelijk supermedicijn op de mensen die het recreatief gebruiken, en de andere kant op geld precies hetzelfde!

Je kunt moeilijk ontkennen dat dit soort drugs ook gebruikt kunnen worden als een middel om het leuk te hebben, als daar een of andere geestelijke wereld open gaat dan is dat zo, maar dat hoeft niet de insteek te zijn,

De plannen die er nu staan zijn echt al 10 keer veiliger en beter gepland dan hoe ik het in eerste insantie gepland had, ik heb heel veel veranderd door naar jullie en andere mensen met veel psychedellic ervaring te luisteren en daarop te handelen.
Advies vragen betekent niet exact iemand anders visie op iets te spiegelen, ik vraag advies omdat ik er meer visies op wil weten, en dat kan meenemen in mijn beslissingen, ik merk hier een behoorlijke dosis "Ik heb meer ervaring dus is mijn visie op dingen beter" terwijl dat zeker niet altijd waar is, het is een beetje hetzelde als een 25 jaar oud iemand die denigrerend omgaat met een tiener omdat ze "Meer levenservaring hebben" terwijl dit vaak helemaal niet het geval is, en juist kan leiden tot een scheve blik op dingen door arrogantie/een verdraaid denkbeeld (en zeker psychedellics kunnen ook zoiets veroorzaken)

• Like
Waarderingen: Jen

therealburningman

Over testen van je LSD. Wat kan er volgens jullie misgaan? Ik heb toevallig een paar zegeltjes gehad van mensen die toevallig een tripavond georganiseerd hadden in mijn omgeving. Die gingen er prima op. Kans dat dat "bad" is valt wel mee denk ik. Maar stel het is mis. Waar moet ik aan denken?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Over testen van je LSD. Wat kan er volgens jullie misgaan? Ik heb toevallig een paar zegeltjes gehad van mensen die toevallig een tripavond georganiseerd hadden in mijn omgeving. Die gingen er prima op. Kans dat dat "bad" is valt wel mee denk ik. Maar stel het is mis. Waar moet ik aan denken?
Er kan bijvoorbeeld een NBOMe op zitten. Een andere psychoactieve stof die qua effect vergelijkbaar is met LSD, maar waar al verscheidene doden door zijn gevallen door slechts een paar zegels te nemen. Met LSD kun je veilig enorm hoge doseringen nemen, met zo'n NBOMe dus niet.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een aantal jaar geleden, tussen 2014 en 2016, werden er ineens veel NBOMe's verkocht op zegels als LSD. Nu geven NBOMe's grotendeels hetzelfde effect als LSD, dus de meeste mensen vonden dat nog niet eens zo erg. Behalve dan dat je veel makkelijker kunt overdoseren op dergelijke chemicaliën. In hoge doseringen kregen mensen last van extreme vasoconstrictie, epileptische aanvallen en zelfs de dood. LSD is wat dat betreft veel veiliger.

Wat een meer klassieke dreiging is, zijn de DOx. Het vervelende aan die psychedelica is dat ze teringlang duren: ergens tussen de 18 en 30 uur, afhankelijk van de stof en dosering. Bovendien duurt het 3 uur voordat ze hun piekeffecten bereiken. Dus dan gaan mensen de klassieke fout maken van alvast bijpakken omdat ze nog niks voelen. Tja, en dan heb je een heel nare trip de hele dag lang.

Gelukkig worden NBOMe's bijna niet meer verkocht. DOx zijn ook best zeldzaam. Bovendien moet je best veel DOB/DOM/DOC nemen, dus het worden al snel dikke plakkerige zegels die helemaal volgezogen zijn. En de laatste tijd is er heel erg de trend dat dealers zegels met DOx verkopen waar de naam opgedrukt staat. Dat kan je dus niet meer verwarren want er staat gewoon 'DOB 1,4 mg' op elke zegel geschreven.

LSD-zegels zijn vooral lastig te doseren. Je weet nooit precies hoeveel je krijgt. Het is ook lastig bijpakken omdat je pas na 1,5 - 2 uur op de piek zit. Als je dan nog meer gaat nemen dan is de kans groot dat het niet meer zoveel doet. Maarja, neem je de eerste dosering te veel dan krijg je daar nog meer spijt van.
De dosering van LSD op zegels kan ook flink verschillen per zegel in hetzelfde vel. Dat maakt het allemaal nog ingewikkelder.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Vervuilde zegels zijn je grootste zorg. Soms wordt de LSD-25 gedeeltelijk of geheel vervangen door een andere psychoactieve stof, zoals DOC, DOB, DOI, 25I-NBOMe, ... dit brengt veel risico's en nadelen met zich mee. Het grootste risico is overdosering: waar de LD50 van LSD duizenden malen hoger ligt dan een actieve dosis, kan een andere stof soms al dodelijk zijn bij een milligrammetje meer of minder.
De effecten kunnen ook anders zijn. Van sommige stoffen trip je 30 uur lang in plaats van 10 uur lang, kun je niet slapen, voel je je paniekerig en depressief, ... niet chill, en potentieel gevaarlijk.
Omdat deze andere stoffen psychoactief zijn merken mensen soms niet dat er iets niet klopt, zeker als ze de effecten van echte LSD niet (goed) kennen. Het feit dat zijn er lekker op gingen bewijst dus niets over wat erop zit. Als jij bewust een grotere dosis neemt, of je neemt een zegel waar toevallig meer op zit, of door je unieke fysiologie ben je gevoeliger voor de stof, of je hebt bestaande aandoeningen of orgaanproblemen (waar je misschien niets vanaf weet) - dan kan de dosis die hen een leuke avond bezorgde, voor jou je einde betekenen.

Testen kost je een zegeltje en een week wachttijd. Dat lijkt me het wel waard.

Edit: je was me voor, @Neo-Shulginist :wink:
Edit: en jij ook, @Mindless!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ach, ik had een karige post. :wink: Hoe meer informatie hierover hoe beter. :)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Soms wordt de LSD-25 gedeeltelijk of geheel vervangen door een andere psychoactieve stof, zoals DOC, DOB, DOI (..)

Werd LSD maar eens vervangen door DOI! Ik ben het nog nooit tegengekomen.

DOB, DOM en DOC vond ik alledrie best wel fijne psychedelica. Heel chill voor op een festival vooral. Dan is de lange werkingsduur alleen maar mooi meegenomen. Alleen je moet ze wel goed plannen. Neem DOC op het verkeerde moment van de dag, en je bent al snel 48 uur achter elkaar wakker. Dan wordt het toch wel flink pittig.

Bovenaan