Eerste keer LSD

Hallo, eerste post.

Ik ben 19 en heb van het weekend voor het eerst LSD gebruikt. Misschien nog iets te jong want vond het nou niet erg leuk. Heb samen met 2 vrienden ieder 1 zegel (à 160 ųg?) op met 2 sitters. Ik vond de visuals echt geweldig maar was heel erg onrustig in mijn bovenkamer. Niet echt slechte gedachtes (kwamen 1 keer maar kon aan iets anders denken wat erg hielp). De tijd voelde heel erg langzaam te gaan en de trip leek wel 20 uur te duren. Meeste eten kreeg ik niet weg maar dat lag aan mij aangezien de 2 vrienden zich tonnetje rond gegeten hebben haha. Ben na 5 uur in mijn trip naar huis gegaan omdat ik erg moe was, heb in bed nog van alles gezien en daarna heerlijk geslapen.
Ik denk dat ik gewoon te jong en te weinig ervaring heb maar was het niet van plan nog eens te gebruiken.
Misschien verkeerde topic voor mijn post maar dit was de meest recente lsd thread, excuus

Grtz bram boterham

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb er even een apart topic van gemaakt, vond je post niet echt in het andere topic thuis passen.

Jammer dat het niet zo goed is bevallen. Het klinkt alsof je ook niet helemaal de juiste verwachtingen bij LSD had, want wat je beschrijft klinkt wel aardig als LSD en psychedelica. Mag ik vragen wat je wel verwacht had?

Fool

Badass junkie
Ik vond het wel aardig in het vorige topic passen?

"Ik ga een eerste keer LSD doen, is dat een goed idee?" -> "Nou, bij mij niet zo." Hij stelt zelf niet eens een vraag. :P Maar we kunnen natuurlijk ook gewoon doen alsof hij wel een vraag stelt en kijken waarom meneer de TS dit een overkomen is. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vond het niet helemaal in het vorige topic passen aangezien het andere topic over LSD gebruik ging wanneer iemand nog nooit andere drugs gebruikt heeft en niet simpelweg alleen de eerste keer LSD.

Hij stelt zelf geen vraag inderdaad, vandaar dat ik er maar een stel :P.

Fool

Badass junkie
Fair enough, stiekem ben ik ook wel benieuwd wat TS(hihi) voor ogen had bij LSD. :)

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een LSD trip zegt toch best veel over hoe je naar dingen kijkt. Ik ben altijd gevuld met verwondering voor alles om mij heen, zelfs tijd wat niet grijpbaar is lijkt een nieuwe vorm aan te nemen. Het lijkt alsof je denk dat alle verwachtigen niet op de kleine dingen om je heen zijn gefocused maar dat je een grootse denkbeeldige verwachting hebt die niet toerijkend is. LSD en psychedelica zijn een typisch voorbeeld voor middelen die juist weinig waarde aan de toekomst geven en materiele zaken maar het hier en nu verwonderen.

Kan zijn dat ik er compleet naast zit, maar dat is de indruk die ik krijg uit de opmaak van je bericht.

Mijn verwachting was vooral visuals en een soort openbaring van mijzelf. Maar doordat er zoveel door mijn hoofd heen ging was er niet echt iets om goed over te denken. Ligt dit dan aan mij of wat zíjn jullie ervaringen? Kan het ook zijn dat ik misschien te veel op had?
Bedankt voor de feedback :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat er veel door je hoofd ging is de openbaring van psychedelica. Dat vraagt wat oefening soms om er mee om te kunnen gaan. Uiteindelijk is het een kwestie van het over je heen laten komen.

Wellicht was de dosering ook wat teveel voor een eerste keer, blijft lastig beoordelen. Vooral ook omdat het maar de vraag is hoeveel er daadwerkelijk op die zegels zat. Je kunt een volgende keer altijd wat minder proberen mocht je toch nog interesse hebben.

Dat het wat oefening nodig zal hebben geloof ik graag. Misschien dat ik nog iets bang was om mezelf totaal er aan over te geven. Heb al nagedacht en wil het misschien nog eens doen maar dan wat minder zoals je al zei. Ga er wel een tijd mee wachten.
Nog een ander vraagje, ik kon soms voor mijn gevoel de tijd steeds trager laten gaan en het soms gewoon stop zetten. Is dit ook een soort bijwerking?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tijd wordt betekenisloos met psychedelica ja. Zo kun je soms denken dat je al uren aan het trippen bent en dan blijken dat slechts enkele minuten te zijn bijvoorbeeld.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
BramBoterham zei:
Nog een ander vraagje, ik kon soms voor mijn gevoel de tijd steeds trager laten gaan en het soms gewoon stop zetten. Is dit ook een soort bijwerking?
Mijn theorie hierover is dat we normaal steeds onze gedachten op volgorde zetten op een lineaire tijdslijn. Bijvoorbeeld: vanochtend ben ik eerst uit bed gestapt om 7 uur, toen ben ik direct daarna gaan tandenpoetsen, toen heb ik mijn brood gesmeerd om 7:05, toen ben ik gaan ontbijten om 7:10. Dit zijn bepaalde tijdsgedachten die we steeds ergens in ons achterhoofd moeten houden om een besef van (psychologische) tijd te hebben. Hetzelfde geldt voor je activiteiten gezien over de hele dag, de week, de maand, het jaar, je hele leven.

Met bijvoorbeeld psychedelica echter, houden we ons minder of niet meer bezig met die tijdslijn. Tijd verdwijnt dan voor ons, omdat dat soort psychologische tijd er alleen is wanneer we het zelf bedenken. De conclusie van dit alles kan dan zijn dat we leven in het oneindig korte en samengeperste huidige moment tussen het verleden en de toekomst, of dat het verleden en de toekomst er gewoonweg helemaal niet zijn buiten ons voorstellingsvermogen en dat de enige realiteit het nu zelf is wat ook onze ervaring is: het is immers altijd nu. :wink:

En wat betreft je wat tegenvallende ervaring met LSD. Ik zou geen openbaringen en zo verwachten, want dan gebeurd het juist meestal niet. Met psychedelica gaat er inderdaad vaak heel veel door je hoofd en dan is het zaak om het triviale te scheiden van het uitzonderlijke. Trippen moet je toch een beetje leren i.t.t. andere drugs. Door het simpelweg vaker te doen en te leren hoe je door de chaos heen ziet, zullen trips meer en meer uitzonderlijk en betekenisvol voor je worden.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Denk dat mindless wel gelijk heeft met die tijdlijn. Heb bijvoorbeeld met 2cb (eigenlijk geen echte psychedelica volgens sommigen) dat ik af en toe het gevoel heb dat ik terug in de tijd ga haha. Kijk ik op m'n mobiel is het 22:00 en paar min later kijk ik nog een keer is het 21:45 bij wijze van spreke.

Ik denk ook dat de tijd slomer lijkt te gaan omdat je meer gedachten in een minuut hebt dan normaal, je brein werkt overuren. Dus lijkt de tijd slomer, je denkt dat je heel lang ergens bij stil hebt gestaan omdat je zoveel gedachtes hebt maar eigenlijk is het dan maar gewoon een minuutje ofzo

Hartstikke bedankt voor alle feedback!
Heb gisteren iemand gesproken die ook lsd heeft gedaan en vertelde eigenlijk hetzelfde als wat hier gezegd is. Hij gaf ook als tip mee om misschien naar buiten te gaan.

Wat jullie zeggen over tijdsbesef begrijp ik een stuk beter nu, moet eerlijk zeggen dat mijn ervaring delen wel erg hulpzaam is geweest voor mij.

Nog een ander vraagje voor mindless; ik heb jou topic over ayahuasa? gelezen en vroeg me af hoe het met je gaat nu?

Peace

ooscaar

Wijs gebruiker
Wat ook ontzettend goed werkt tijdens psychedelica is om chaotische gedachtes eigenlijk te negeren of te stoppen, rustig te gaan zitten, en alleen maar te focussen op het nu en op het bewustzijn. Als je echt chaotische gedachtes hebt, kan dit nog wat inspanning vereisen, maar als je eenmaal je hoofd eigenlijk vrij hebt gemaakt, kun je toch wel in een hele bijzondere staat komen. Je moet ook accepteren dat allemaal ideeën en concepten zomaar voorbij vliegen, en zodra je ze hebt behandeld of erover hebt nagedacht, komen er weer nieuwe ideeën langs. Je hebt niet echt een gelegenheid om het allemaal voor jezelf in woorden te omvatten, maar daar gaat het ook niet om. Dat kan je eventueel na de trip doen en dat moet je weten te accepteren.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Wat ik trouwens ook merk is dat iedereen voor die openbaringen gaat. Voor dat gevoel van eenheid en alles begrijpen. Wat ook erg bijzonder is natuurlijk. Maar het "gewoon" leuk trippen is ook belangrijk. Lekker je muziekje luisteren, slap ouwhoeren met de mensen om je heen, plezier maken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
benniesmitters zei:
Wat ik trouwens ook merk is dat iedereen voor die openbaringen gaat. Voor dat gevoel van eenheid en alles begrijpen. Wat ook erg bijzonder is natuurlijk. Maar het "gewoon" leuk trippen is ook belangrijk. Lekker je muziekje luisteren, slap ouwhoeren met de mensen om je heen, plezier maken.
Niks mis met trippen voor de lol. Niet iedereen heeft (altijd) behoefte aan die openbaringen. Ik heb ook genoeg hilarische avonden gehad op psychedelica met lachkicks waarbij vergeleken die van wiet in het niet vallen.

Wat echter wel zo is, is dat je met psychedelica altijd het risico neemt dat het wél meer dan vermaak wordt. En met de mindset van 'ik wil alleen maar lol hebben', neem je dan ook het risico dat je eigen wil en de wil 'van de psychedelica' met elkaar gaan botsen. In de kern zijn het bewustzijnsverruimende middelen, geen partydrugs. Je kan ze gebruiken als partydrug, maar dan neem je zelf dat risico.

Bovenaan