Alsook hield ik het dan in de koelkast,maar nu is mijn vraag naar jou psychedelicbee , denk je dat diepvrieszakjes het vocht tegen houd? en denk je dat mijn systeem goed was met de meerdere lagen voor de koelkast?
Diepvrieszakjes zijn niet echt helemaal lucht en vocht dicht, maar meerdere lagen zoals jij hebt gedaan zal het zeker iets beter maken. Als je ze echt jaren wilt bewaren zul je uiteindelijk toch wel wat potentie verliezen denk ik. Verder maakt het ook nog wel een verschil of je ze allemaal bij elkaar verpakt of los. Als ze allemaal bij elkaar verpakt zijn open je elke keer weer de verpakking en komt er meer lucht en vocht bij.
Maar je idee van het vaccumeren bevalt me, inmiddels eens aan het kijken online wat een vacuümmachine kost.
Vaccumeren is perfect inderdaad en op internet kun je met een beetje zoeken best betaalbare machines vinden. Houd er rekening mee dat wanneer je het vaccumeert, die zakken altijd doorzichtig zijn en je er dus nog wel alluminiumfolie omheen moet doen tegen licht. Bovendien wil je ook hier ze niet allemaal tegelijk verpakken ivm telkens openmaken tussendoor.
Je kan echter ook heel makkelijk met strijkzakken werken. Voor een paar euro heb je online al flinke zakken, die je vervolgens in vele kleine stukjes op maat voor je zegels kunt knippen. Die zakken zijn volledig licht, lucht en vocht dicht, echter kun je het natuurlijk nooit helemaal vaccuum verpakken zonder machine. Maar mijn ervaring is dat mijn zegels in strijkzakken na zo'n 4 jaar nog totaal geen potentieverlies hebben in ieder geval, dus het werkt prima.
Het is wat werk om alles te vaccumeren of in strijkzakken te verpakken, zeker als je ze er 1 of 2 verpakt. Maar persoonlijk vind ik dat het wel waard voor zoiets bijzonders als LSD en ik koop ook altijd meteen voor wat jaren vooruit.