Eerste keer lsd

Ebm_0.77

Newbie
Van het weekend voor de eerste maal lsd gedaan, het was een teleurstelling. Eerst een halve papertrip een uur er na de andere helft . Buiten veel energie voelde ik niet veel anders geen visualisatie niks , dan een 2 de volledige genomen en nog steeds niets . Zelf vind ik het overroepen en vind meer aan truffels. Iemand hier een verklaring voor . PS de trips waren volgens de test 180 mcr

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Misschien eerst maar eens een goede trip voordat je gaat vergelijken. :wink:

Als die 180 microgram klopt en je dus in eerste instantie 90 microgram hebt genomen, is het nog niet gegarandeerd dat je visuals zult krijgen met zo'n dosering. Sommige mensen hebben heel gauw visuals, anderen niet. De rest van de zegels zullen (door de opgebouwde tolerantie voor de stof) waarschijnlijk meer invloed hebben gehad op de duratie van het effect, niet de intensiteit.

Het kan een volgende keer heel anders zijn. Misschien dan direct 3/4 zegel nemen en niet bijnemen na een tijdje (heeft weinig zin met psychedelica).

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
[...] De rest van de zegels zullen (door de opgebouwde tolerantie voor de stof) waarschijnlijk meer invloed hebben gehad op de duratie van het effect, niet de intensiteit.[...]

Gaat tolerantie-opbouw echt zo snel? (!)

Misschien toevallig zegel erbij die amper 'besprenkeld' is. Hij heeft (als de zegels idd 180 zijn) dus eerst twee maal 90 genomen, en daarna nog 180. Is wel ferme stap normaal gesproken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vrij snel ja. Nogal zonde van je zegels dus. Dat de tolerantie werking bij psychedelica zo onbekend is verbaas ik me best wel over eigenlijk.

Eigenlijk telt (in dit geval dus) met name die eerste 90 voor de intensiteit. De rest daarna zou weinig tot niets met de intensiteit moeten doen, maar er zijn mensen die beweren dat dat wel zo is.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nee dat heeft er niets mee te maken. Maar er is kruistolerantie tussen gelijksoortige (in dit geval serotonerge) psychedelica.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Je moet normaal gesproken een week, maar liefst minstens twee weken wachten i.v.m. tolerantie. Ik zou echter ook zeggen dat wanneer je begonnen bent met 90 ug en daarna nog eens 280 bijgenomen (als ik goed lees) je door het dak had moeten gaan, in plaats van weinig tot niks voelen.

Zelf heb ik ervaren dat LSD wel degelijk nog flink kan stapelen wanneer je binnen de anderhalf uur of twee uur bijneemt, al is het effect dan wel onvoorspelbaar en zal waarschijnlijk niet dezelfde intensiteit hebben dan wanneer dit je begindosis was geweest.

Ik vind het eerder klinken alsof die zegels echt geen 180 ug kunnen zijn geweest. Hoe en waar zijn ze getest?

Het is in ieder geval nogal voorbarig om LSD 'overroepen' (is dat een woord? Belgisch? :tongueout:) te noemen, je hebt duidelijk niet het gebruikelijke effect gehad.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Je zegels zijn gewoon geen 180ug en toen je bijnam had je waarschijnlijk al tolerantie, zo simpel is het...

Laatst bewerkt:

tom w

Experimenterende gebruiker
Van het weekend voor de eerste maal lsd gedaan, het was een teleurstelling. Eerst een halve papertrip een uur er na de andere helft . Buiten veel energie voelde ik niet veel anders geen visualisatie niks , dan een 2 de volledige genomen en nog steeds niets . Zelf vind ik het overroepen en vind meer aan truffels. Iemand hier een verklaring voor . PS de trips waren volgens de test 180 mcr

Ik zou LSD vaker onderschat dan overroepen noemen in elk geval.
Was zowizo geen 180 mics,
180 mics pure LSD zijn best stevige trips neem dat maar van me aan.

Rebell

Wijs gebruiker
Ik heb vaker gezien dat mensen LSD zegels in een wietzakje bewaren of dat soort dingen.
Wij verpakken de zegeltjes in zilver folie omdat het snel vervliegt.
En daarna nog eens goed verpakt.
Misschien hebben de zegels te lang "op het droge" gelegen en dan zijn er veels te veel dotjes gevlogen.

Vchip

Badass junkie
wat ik altijd doe is de zegel in een wietzakje stoppen. daarna doe ik er wat aluminiumfolie omheen en stop ik het in de vriezer. Volgens mij kun je de lsd dan jarenlang goed houden is mij verteld...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
wat ik altijd doe is de zegel in een wietzakje stoppen. daarna doe ik er wat aluminiumfolie omheen en stop ik het in de vriezer. Volgens mij kun je de lsd dan jarenlang goed houden is mij verteld...
Daar zou ik niet op rekenen zo. De vriezer is handig vanwege de stabiele temperatuur, alleen is de vriezer ook nogal een vochtige omgeving en LSD kan slecht tegen vocht. Zowel een wietzakje en aluminiumfolie zijn niet waterdicht, dus dan kun je het nog beter buiten de vriezer bewaren.

Als je het in de vriezer bewaart moet je het eigenlijk in een strijkzak verpakken of nog beter is vaccumeren.

tom w

Daar zou ik niet op rekenen zo. De vriezer is handig vanwege de stabiele temperatuur, alleen is de vriezer ook nogal een vochtige omgeving en LSD kan slecht tegen vocht. Zowel een wietzakje en aluminiumfolie zijn niet waterdicht, dus dan kun je het nog beter buiten de vriezer bewaren.

Als je het in de vriezer bewaart moet je het eigenlijk in een strijkzak verpakken of nog beter is vaccumeren.

Als ik meerdere zegels lang moest bewaren, deed ik alles in meerdere lagen om het vocht buiten te houden.
Twee diepvrieszakken met gripsluiting ,meerdere lagen aluminiumfolie, en dan werkte ik nog matroesjkagewijs met enkele tuperwaredoosjes.(waar ik dan ook nog enkele lagen tape rond deed rond de doosjes, om vocht de vijand buiten te houden )
Dus het vocht moest zich een weg banen door zeker 6 lagen.

Alsook hield ik het dan in de koelkast,maar nu is mijn vraag naar jou psychedelicbee , denk je dat diepvrieszakjes het vocht tegen houden? en denk je dat mijn systeem goed was met de meerdere lagen voor de koelkast?

Maar je idee van het vaccumeren bevalt me, inmiddels eens aan het kijken online wat een vacuümmachine kost.

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Alsook hield ik het dan in de koelkast,maar nu is mijn vraag naar jou psychedelicbee , denk je dat diepvrieszakjes het vocht tegen houd? en denk je dat mijn systeem goed was met de meerdere lagen voor de koelkast?
Diepvrieszakjes zijn niet echt helemaal lucht en vocht dicht, maar meerdere lagen zoals jij hebt gedaan zal het zeker iets beter maken. Als je ze echt jaren wilt bewaren zul je uiteindelijk toch wel wat potentie verliezen denk ik. Verder maakt het ook nog wel een verschil of je ze allemaal bij elkaar verpakt of los. Als ze allemaal bij elkaar verpakt zijn open je elke keer weer de verpakking en komt er meer lucht en vocht bij.

Maar je idee van het vaccumeren bevalt me, inmiddels eens aan het kijken online wat een vacuümmachine kost.
Vaccumeren is perfect inderdaad en op internet kun je met een beetje zoeken best betaalbare machines vinden. Houd er rekening mee dat wanneer je het vaccumeert, die zakken altijd doorzichtig zijn en je er dus nog wel alluminiumfolie omheen moet doen tegen licht. Bovendien wil je ook hier ze niet allemaal tegelijk verpakken ivm telkens openmaken tussendoor.

Je kan echter ook heel makkelijk met strijkzakken werken. Voor een paar euro heb je online al flinke zakken, die je vervolgens in vele kleine stukjes op maat voor je zegels kunt knippen. Die zakken zijn volledig licht, lucht en vocht dicht, echter kun je het natuurlijk nooit helemaal vaccuum verpakken zonder machine. Maar mijn ervaring is dat mijn zegels in strijkzakken na zo'n 4 jaar nog totaal geen potentieverlies hebben in ieder geval, dus het werkt prima.

Het is wat werk om alles te vaccumeren of in strijkzakken te verpakken, zeker als je ze er 1 of 2 verpakt. Maar persoonlijk vind ik dat het wel waard voor zoiets bijzonders als LSD en ik koop ook altijd meteen voor wat jaren vooruit.

Rebell

Wijs gebruiker
Maar persoonlijk vind ik dat het wel waard voor zoiets bijzonders als LSD en ik koop ook altijd meteen voor wat jaren vooruit.

Ja meteen voor een paar jaar!
Wat een planning :flushed:
Dan kan je toch beter je eigen vloeistof kopen en met druppels werken?
Vriend van mij doet micro dosering met vloeibare.
Ik koop het gewoon waneer de tijd rijp is.

tom w

Het is wat werk om alles te vaccumeren of in strijkzakken te verpakken, zeker als je ze er 1 of 2 verpakt. Maar persoonlijk vind ik dat het wel waard voor zoiets bijzonders als LSD en ik koop ook altijd meteen voor wat jaren vooruit.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord,
hier heb ik wat aan,

Met mijn systeem van de laagjes had ik ook eens een vier a vijftal jaar succesvol LSD bewaard zonder er een kwaliteitsverlies merkbaar was.

Verder heb ik ook een geval in mijn kennissenkring van een kerel die nu nog LSD gebruikt van een batch uit 2011 die hij gewoon op kamertemperatuur bewaarde in 1 laag folie en 1 wietzakje en het spul werkt ook nog maar met een kwaliteitsverlies van 50 procent .

Ik ga zeker als ik nog eens groot aankoop de ganse zooi vacuümeren, en dan ook per dosis apart verpakken !
Want ben het absoluut met je eens dat je voor een bijzonder sacrament als LSD je de tijd kan nemen om het zeer nauwkeurig te bewaren,zonde om dat te laten verpieteren .

Laatst bewerkt:

Ebm_0.77

Newbie
De lsd was tot de dag van gebruik vacuüm verpakt en zat in een strijkzak , het is niet dat ik niets gewaar werd, maar toch de verwachte trup was er niet.

Bovenaan