Eerste keer paddo vragen

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Hola,

Na 1 keer echt getript te hebben op XTC ga ik binnenkort met twee maten paddo's eten. Ik wil beginnen met een halve portie mexicaanse en later die avond eventueel bij nemen. We zetten er geen thee o.i.d. van maar eten ze gewoon uit de verpakking. Ook is er voldoende suikerwater aanwezig en dextro.
Nu weet ik hoe de comedown is aangezien ik dat al heb meegemaakt dus daar kan ik mee omgaan. Heb er veel van geleerd toen. Ook was mijn grote fout toen dat ik nogal depresief was. Dit is nu absoluut niet het geval. Ik ben vooral zenuwachtig maar heb er erg veel zin in.
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden in mijn status? Ik ben nu een vrolijk persoon met op wat school cijfers na geen tot bijna geen problemen.
Ik wil graag vooral flink hallucineren (figuren, patronen, gezichten, tracers, kleuren maar ook geluiden raar horen). Het echt diep denken wil ik graag achter wegen laten omdat ik vaak heb gehoord dat dit meer negatief dan positief is. Ik heb gehoord dat dit per paddestoel verschilt.. Klopt dit?

Grtz

minamo

Bewuste gebruiker
paddo,s laten de dingen anders zien dan dat ze zijn. als jij een positieve instelling behoud,zit het allemaal goed:wink:

mocht je wel bad gaan, onthoud 2 dingen: het is nep, en het gaat weer over:wink:

Petricov

Belezen gebruiker
minamo zei:
mocht je wel bad gaan, onthoud 2 dingen: het is nep, en het gaat weer over:wink:

Dat is een heel goed streven, hopelijk weet jij dat zelf ook nog.

Mocht je nu bang zijn om Bad te gaan, neem dan gewoon een vriend mee die niets neemt dan kan hij altijd voor je zorgen :)

Riel

Bewuste gebruiker
Hoi rammelslakje,

Waar je vooral rekening mee moet houden zijn de personen waar je het mee doet, waar je het doet en hoe jij je voelt. Het is belangrijk dat je het met personen doet die je goed kent en kan vertrouwen. Ook is een vertrouwde en liefst bekende omgeving belangrijk. Hierdoor zul jij je veel meer op je gemak voelen. Zijn deze 2 dingen in orde, heb je je goed voorbereid en voel je je goed dan gaat het helemaal goed komen :)

Het is heel normaal dat jij je zenuwachtig voelt. Het beste is om je gewoon te laten gaan. Laat alles lekker op je afkomen. deel van te voren je gedachtes met je vrienden en andersom. en ik verzeker je dat het een fantastische ervaring oplevert.

Over de effecten van de paddo's: het is niet enkel visueel maar geeft ook heftigere emoties,gevoelens, zware bodyload, diepere gedachtgang en verwarde zintguigen. Je zou 2/3 van een bakje mexicaantjes kunnen nemen of 1/2 van een sterke soort voor visueel veel leuke hallucinaties. Dan kun je later nog bijsnoepen mocht het effect tegenvallen.

veel plezier! :wave:

Karnomelk

Newbie
wat voor effect de paddo heeft op je geest verschilt per keer, maar als je echt wil zitten denken en echt de paddo trip mee wil maken, dan raad ik een halve portie hawaaiaanse aan als eerste keer. Zodra je met een halve mexicaanse zou beginnen dan is dat effect meer als xtc, en komen de goede hallucinaties niet naar voren. mja dit verschilt allemaal natuurlijk per persoon. Als je nog niet tevreden bent na die halve portie dan, dan eet je er gewoon nog wat bij en je zult zeker wel in de trip komen. maar in iedergeval veel plezier :beer:

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Hola,

Thanks voor de reacties. Alle basisch dingen zoals 'symptomen' en relativeren weet ik al. Qua maten zit het wel goed. De rest was van plan hawaaiaanse te doen, dan doe ik daar ook maar een half bakje van dan, hebben we tenminste 3 bakjes hawaaiaanse staan en dan nog een halfje als we alle 3 na een paar uur nog wat bij willen nemen.

Maar er is dus niet echt een verschil in merk tussen hallucineren en filosoferen?

azgaza

Badass junkie
Het denken kan je eigenlijk niet achterwege laten, sommige paddo soorten zijn gewoon iets sterker omdat ze meer psilocyne en psilocybine bevatten, dan heb je dus zowel meer visuals als meer mentale effecten.
Maar.. behalve dat de mentale effecten van paddo's heel verwarrend zijn voegen ze wel de sfeer toe die het zo uniek maakt. Je kan eigenlijk geen paddo's doen zonder de mentale effecten mee te maken.
Als je weinig ervaring hebt kan je beter met lagere dosissen beginnen, dan wen je aan het mentale effect en kan je het in latere trips misschein makkelijk vedragen. Het is echt niet persé negatief namelijk, maar wel intens.

Riel

Bewuste gebruiker
Maar er is dus niet echt een verschil in merk tussen hallucineren en filosoferen?

hmm volgens mij niet echt. dat zou je eventueel bij de smartshop zelf kunnen informeren. dat is immers hun job :P

over de hawaiaanse: dit is de sterkste soort verkrijgbaar in de smartshop. ik raad je dit toch af voor een eerste keer en blijf erbij dat je het beste 2/3 van mexicaantjes/thaise kunt nemen of 1/2 van equdoriaanse/columbiaanse. de 2e optie (ik spreek uit ervaring) is al vrij heftig!

verder is het nog wel handig om te weten dat de eerste effecten die zullen optreden na inname in tijd erg kunnen verschillen. eet je de paddestoelen op een lege maag kan het effect al na 5 a 10 minuten optreden. eet je ze vlak na een maaltijd kan het wel een uur duren voordat je het voelt. dus niet dat je een half uur na inname de andere helft ook opeet omdat je nog niks voelt. dat is vragen om problemen en vooral met hawaiaanse :P

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Sowieso bijnemen altijd na een paar uur ookal voelt 't alsof t uitwerkt het zal iets van 6 uur duren voordat ik het zal doen. In ieder geval heel erg bedankt voor alle tips ik schrijf waarschijnlijk wel een reportje :wink:

Detroit303

Bewuste gebruiker
Rammelslakje zei:
Hola,

Ik wil graag vooral flink hallucineren (figuren, patronen, gezichten, tracers, kleuren maar ook geluiden raar horen). Het echt diep denken wil ik graag achter wegen laten omdat ik vaak heb gehoord dat dit meer negatief dan positief is.
Grtz

Als je een halve portie mexicaanse gaat eten, zul je geen figuren, patronen en gezichten zien. Ook zul je waarschijnlijk weining denk-fuck hebben. Daarvoor zul je toch een volledige portie moeten eten. Maar dat kan altijd later nog. Ik heb het eerste getript met een halve portie mexicaanse. Dat was een zeer leuke ervaring. De kans dat je hiervan slecht gaat, is volgens mij heel miniem.

Wat je kan verwachten van een halve portie cubensis: kleuren veranderen, golvende muren, dingen gaan er 'smooth' uitzien, gezichten van vrienden gaan heel gedetailleerd worden en je zintuigen zullen op scherp staan. Patronen zullen waarschijnlijk uit blijven. Dit vond ik genoeg als opwarmertje voor latere trips.

Zorg ook voor een leuke omgeving. De woonkamer ofzo, met wat kaarsen, lavalamp, muziek, eten en drinken enz. Ga ook eens buiten wandelen als je daar zin in hebt. Zorg ook dat je niet gestoord word door nuchtere mensen. Dit vind ik niet zo chill.

En voor de rest; veel plezier!

Kxtel

Experimenterende gebruiker
als je flink wilt hallucineren moet je mischien wat anders proberen als paddo's :grin: :grin:

pythregius

Bewuste gebruiker
Riel zei:
paddo's is flink hallucineren :rolleyes:

Ik zou zeggen neem lsd als je fveel kleurtjes patronen e.d wilt zien paddo's is niet echt sterk hallucineren vind ik hallucineren is dingen zien die er niet zijn op paddo's zie je op patronen na vrijwel niks wat er niet is, als je over een halve tot hele dosis hebt natuurlijk.

op lsd is de mindfuck minder erg dus wil je trippen en minder mentaal probeer eens 75 mics zou ik zeggen :wink:

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Ik ben veel te jong en heb veel te weinig ervaring voor iets als lsd dus dat zit er bij mij niet in. Als ik geen echte hallucineer ervaring heb zou dit prima zijn voor mij. Verder weet ik genoeg, thanks iedereen :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Rammelslakje zei:
Ik ben veel te jong en heb veel te weinig ervaring voor iets als lsd dus dat zit er bij mij niet in. Als ik geen echte hallucineer ervaring heb zou dit prima zijn voor mij. Verder weet ik genoeg, thanks iedereen :)
Ach kind toch, lsd is zo veel makkelijker dan paddenstoelen, naar mijn ervaring althans. Het enige aspect dat mensen over het algemeen afschrikt is de tijdsduur.

pythregius

Bewuste gebruiker
Rammelslakje zei:

personelijk vind ik paddo's veel heftiger, sterkere mindfuck en je gaat eerder "bad" op lsd lijkt het wel onmogelijk om fout te gaan voor mij boven de 1000 mics kan ik nog makkelijk aan met veel lol maar toch de nederlands taal kwijt :P

_Kat_

Bewuste gebruiker
MENSEN MENSEN!!! Wat gebeurt hier allemaal?! Niemand wijst de topic starter erop dat hij NIKS weet van paddo's!! Een halve portie Hawaiiaanse voor je eerste keer? Gekkenwerk. Te intens, je zult er niks van herinneren, ALS je bad gaat dan ben je ZOOOOOOOOOOOOOO hard genaait. Trippen is iets dat je moet leren. En je leert het door te trippen. Hoe harder/intenser de trip, hoe meer je leert. Hawaiiaanse kun je niet aan beginnen. Geloof me, het is zo gevaarlijk alleen je kunt je daar helemaal niks bij voorstellen.

Je bent te jong voor LSD? Wat betekent dat überhaupt? Je bent te jong voor LSD maar je bent oud genoeg voor paddo's? No offense maar elke post die je in dit topic hebt gemaakt geeft aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Lees zo veel als je maar kunt vinden over paddo's. Begin hier maar vast.

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Heb net een tripreport geschreven dus daaruit kan je opmaken dat het veel en veel te weinig was mijn dosering als eerste keer. LSD is voor mij en veel andere een stapje verder dan paddo's. En het is moeilijker om eraan te komen. Daarom laat ik dat lekker achter wegen. Vrienden van mij begonnen ook met een halve tot een hele Hawaiiaanse en tot zover was er weinig misgegaan. Alleen een goede paddotrip was aanwezig.

Deze mag trouwens dicht, ik weet genoeg :)

jcutter

Badass junkie
Haha, lsd is niet moeilijk te vinden...
Dat is net als liefde; als je het wil, moet je tactiek gebruiken :beer:

Riel

Bewuste gebruiker
_Kat_ zei:
MENSEN MENSEN!!! Wat gebeurt hier allemaal?! Niemand wijst de topic starter erop dat hij NIKS weet van paddo's!! Een halve portie Hawaiiaanse voor je eerste keer? Gekkenwerk. Te intens, je zult er niks van herinneren, ALS je bad gaat dan ben je ZOOOOOOOOOOOOOO hard genaait. Trippen is iets dat je moet leren. En je leert het door te trippen. Hoe harder/intenser de trip, hoe meer je leert. Hawaiiaanse kun je niet aan beginnen. Geloof me, het is zo gevaarlijk alleen je kunt je daar helemaal niks bij voorstellen.

Je bent te jong voor LSD? Wat betekent dat überhaupt? Je bent te jong voor LSD maar je bent oud genoeg voor paddo's? No offense maar elke post die je in dit topic hebt gemaakt geeft aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Lees zo veel als je maar kunt vinden over paddo's. Begin hier maar vast.

helemaal mee eens.

het gaat zo ontzettend diep...

Karnomelk

Newbie

Zelf heb ik de hawaiiaanse als eerste gebruikt, juist met het idee dat deze de sterkste was, en heb dan ook een hele portie verorberd. Ik ben diep gegaan, heel diep dat weet ik, zeker als ik het vergeleek met latere trips. Maar dat neemt niet weg dat ik van deze gigantische indrukwekkende ervaring enorm heb geleerd en zo moeten paddo's worden gebruikt, om van te leren. Neem je een halve portie mexicaan dan ondervind je nauwelijks het effect van dat wat je (vind ik) hoort te bereiken met paddo's. Het ligt aan de doeleinden van het gebruik ervan. Een leipe avond en leip lachen en ligt vervreemdend: mexicaan. Een inspiratie bron die je voor de rest van je leven houd: hawaiiaan. Persoonlijk vind ik dat de paddo zeer gerespecteerd moeten worden, omdat deze je de andere kant van de deur kunnen laten zien, deze andere kant is niet voor iedereen weg gelegt. Neem je eerst mexicaan, dan zou je een vertekend beeld van paddo's kunnen krijgen en ze juist daardoor kunnen onderschatten. Juist omdat het verschil tussen de sterkste en de grootste zo enorm is, nooit heeft de mexicaan mij de deur laten openen laat staan laten zien. Maar nogmaals, wat wil je met je gebruik er van bereiken, denk hier aan, voor je keuze van paddo's.

Bovenaan