Eerste keer paddo's nog tips?

Wizky

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Er zullen wel duizenden topics over geopend zijn maar ik wil toch even voor eigen overzich zelf een topic beginnen.

Ik ben 17 (over maand 1:sunglasses: en zou graag een keer paddo's willen proberen.
Zover ik weet ben ik hellemaal gezond en ik kijk er erg naar uit om het te proberen. Het lijkt me leuk om ervaring op te doen met paddo's mn creativiteit in de vrije loop te laten gaan en te genieten van de zoals velen beschrijven: de felle kleuren, patronen en plezierige halicunaties.

Ik heb al het sticky topic gelezen over het beginnen met paddo's en ben bekend met de negatieve effecten. Ondanks dit wil ik het gewoon graag proberen maar ik heb een aantal vragen.

Sinds 2008 zijn paddo's verboden maar een aantal zijn nog wel verkrijgbaar. Nou wil ik het samen proberen met een vriend en nou hoorden wij dat truffels minder effectief zijn dan paddo's dus hier de vraag is dat zo? en kunnen we dan beter daarmee beginnen? (Mij lijkt het halicunerende effect gewoon heel mooi en vroeg me hierbij af of dit dan er ook mee is te berijken?)

Wat zijn de kosten van de paddo's die jullie aanraden?
Wat voor effecten hebben deze?
Hoellang houdt het effect nou precies aan?

Alvast bedankt,

Wizky

neww

Newbie
Als je paddo's wilt zul je ze moeten kweken.
Als het je eerste keer is dat je tript zou ik zeker niet twijfelen om truffels te nemen.
Veel ervaring heb ik zelf niet maar al enkele keren truffels genomen en heb er enorm van genoten!
Neem zo een ~10 gram truffels ( de standaard soort) de eerste keer.

Wat zijn de kosten van de paddo's die jullie aanraden?
Wat voor effecten hebben deze?
Hoellang houdt het effect nou precies aan?

10 euro (Azarius)
Effecten kan je lezen op azarius
Het effect houdt zo een 4-6uur aan

http://www.azarius.nl/smartshop/shrooms ... s_stones/#

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
De effecten van truffels zijn hetzelfde als bij paddo's, dus die staan inderdaad op Azarius of in de sticky. Je hoeft je zeker geen zorgen te maken over dat truffels niet sterk genoeg zijn. Helemaal voor de eerste keer kan dit al intens genoeg zijn.

En over de kosten van truffels.. In de meeste smartshops (waar ik ben geweest) zijn de truffels wel duurder bij Azarius. Als je dus naar een smartshop gaat om ze te halen, kan je beter van een prijs tussen de 10 en 15 euro uitgaan.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
€10 -€15 voor 10gram is een normale prijs.

Wat betreft truffels vs. paddo's qua sterkte en trip ben ik het niet helemaal eens met bovenstaande replies. Of 'niet eens'...Ik heb het anders ervaren, laat ik t zo zeggen...

In mijn ervaringen zijn truffels niet heel erg visueel, minder dan 'normale paddo's' (cubensis). De truffels zitten meer 'in je hoofd'. Ik ervaar normale paddo's als 'luchtiger' en visueel aantrekkelijker, truffels zijn 'dieper'.

Er zijn verschillende soorten paddestoelen die truffels geven, Mexicana, Atlantis, Tampenensis, en Atlanta #7. Die laatste zal je weinig vinden. Wat betreft de werking van verschillende soorten heerst een beetje onduidelijkheid... Ik heb zelf nooit verschil gemerkt tussen een van de soorten, maar shops prijzen ze wel aan met verschillende effecten. Naar mijn idee (en met mij vele anderen) een marketing praatje... (Zelf Azarius verkoper zegt dat het niet verschillend is...) Dus kies er eentje die jou leuk lijkt, het maakt echt niet uit.

Bij mij duren trips vaak niet heel lang omdat ik de hele portie in 1 keer in neem, sommige nemen eerst de helft, en na 2 uur de volgende helft. Het leuke bij paddestoelen (en meerdere drugs) is dat je op een gegeven moment zal denken: Hé jongens, ik ben weer nuchter. Maar na 15 minuten zie je opeens dat schilderij weer vloeien en realiseer je je dat er nog een staartje aan zit.... Dit moment heb ik vaak na 4 uur, na 5 uur zijn ook die laatste vlaagjes weg en zie ik mezelf als uitgespaced.

Neem het in op een praktisch lege maag, dat werkt toch echt het beste (uiterlijk 3 uur voor inname nog eten).

Mocht je de tijd ervoor willen nemen dan raad ik je wel aan zelf wat stoeltjes op te kweken. Ik vind het leukere trips en dan heb je voortaan genoeg voor een half weeshuis :hearteyes:

Verder wens ik je een hele fijne trip ! :stoned: Laat weten hoe het was :mrgreen:

Wizky

Hey,

De philosepher stones heb ik veel over gelezen op internet en dat word hem dan denk ik ook.
Zijn deze legaal verkrijgbaar? (via die site worden ze gewoon nog verkocht maar ivbm verzending wil ik liever gewoon in een smartshop kopen).

Alvast bedankt voor de vele tips!
Zal mijn ervaring zeker posten!

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zou ook gewoon voor de truffels gaan. Mexicana of Tampanensis, een van die twee. :)
Begin met een half bakje en als je na ongeveer een uur (niet te lang hier mee wachten) meer wilt kan je de rest bijnemen.

Heel veel plezier!!

Wizky

Hoellang kunnen truffels buiten de koelkast bewaard worden?
Stel ik koop ze vandaag en wil ze overmorgen gebruiken ? (zonder dus in de koelkast te houden?)

KoxBox

Badass junkie
Wizky zei:
Hoellang kunnen truffels buiten de koelkast bewaard worden?
Stel ik koop ze vandaag en wil ze overmorgen gebruiken ? (zonder dus in de koelkast te houden?)

Dat is een lastige... :P Ik denk als ze niet te warm staan dat het wel moet lukken, maar het is natuurlijk beter als je ze in de koelkast bewaard.

Ik hoop dat ze werken, bij redelijk wat mensen slaat het niet aan (waaronder ik). Ik zou eerder LSD aanraden eigenlijk maarja als je dat niet kan vinden zijn truffels (hoop ik voor je) een leuk alternatief.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Als je het bakje tussendoor niet opent zul je al een eind komen :) Toch blijft de koelkast de beste plaats

Wizky

Sublimo zei:
Als je het bakje tussendoor niet opent zul je al een eind komen :) Toch blijft de koelkast de beste plaats

Hmmm probleem is dat mn ouders ze niet mogen vinden haha! dan maar ergens in de kast bewaren waar het ook wel koeltjes is toch?

Zijn er regels over het aantal gram dat je mag kopen bij de smartshop? stel ik wil in mn eentje 40 gram kopen?

KoxBox

Badass junkie
Wizky zei:
Sublimo zei:

Hmmm probleem is dat mn ouders ze niet mogen vinden haha! dan maar ergens in de kast bewaren waar het ook wel koeltjes is toch?

Zijn er regels over het aantal gram dat je mag kopen bij de smartshop? stel ik wil in mn eentje 40 gram kopen?

Nee, ik denk dat je zoveel mag kopen als je wil.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zoek een plek op in een kast of iets dergelijks waarvan je het idee hebt dat het daar ook wel redelijk koel is.

De kans bestaat dan wel dat wanneer je ze wilt gebruiken en je ze tevoorschijn haalt de truffels bedekt zijn met wat wit spul, dit is mycelium en kan je er gewoon af halen. Is niet gevaarlijk ofzo.

Wizky

Sublimo zei:
Van welke soort ga je 40 gram nemen? En komt er ook een tripreportje? :)

40 gram voor 4 personen en zoals hier werd aangeraden waarschijnlijk de philosopher stones (ik haal voor de rest zegmaar maar ik wou weten of ze er moeilijk over gaan doen :wink: ?) dus 10 gram per persoon.

Is er een video die het visuele effect van paddo's laat zien?

Wizky

Goed ik verzamel nu eventjes allemaal informatie op een papiertje zodat ik het de rest kan vertellen waar ze rekening mee moeten houden. Ik weet niet hoe sterk philosopher stones zijn op visueel gebied? maar je moet ten alle tijden er rekening mee houden dat het beeld dat je hebt niet realistisch is ook tijdens bad trip en het maar als prettig moet ervaren. Geen dingen doen (zoals muziek opzetten) waar de rest geen zin aan heeft.
Aan te raden is een beetje fruit en vruchtensapjes als voedsel?

Waarschijnlijk willen wij het 's avonds innemen dus dat word avondeten overslaan of tussen de middag eten? Maakt het veel verschil kwa beleving van trip als je om 5 uur eet en om 6 uur begint met paddo's? Of kan je na het innemen van paddo's (na uur ofzo?) gewoon normaal eten? (fruit vult opzich wel)

Hoe moet ik de truffels innemen? erop kauwen? lang kort? zo min mogelijk kauwen? of?

KoxBox

Badass junkie
Er moet 4u tussen de maaltijd en de inname van de truffels zitten.
Lang en goed kauwen op elk stukje, dat bevorderd de werking en vermindert de kans op misselijkheid.

Truffels schijnen niet zo heel visueel te zijn, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet knetter hard kan "hallucineren". De enigste tip die ik je wil meegeven is: verwacht er niet te veel van.

Wizky

KoxBox zei:
Er moet 4u tussen de maaltijd en de inname van de truffels zitten.
Lang en goed kauwen op elk stukje, dat bevorderd de werking en vermindert de kans op misselijkheid.

Truffels schijnen niet zo heel visueel te zijn, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet knetter hard kan "hallucineren". De enigste tip die ik je wil meegeven is: verwacht er niet te veel van.

Hmmm mij lijkt nou het visuele mooi aan trippen maar dat is bij deze dus minder.
Wat is hierbij wel het effect?
Verandering van kleuren? geluid? zweverig voelen?

KoxBox

Badass junkie
Als je echt graag visueel tript is LSD zeker een aanrader, maar ik hoor en lees toch vaak dat het bij truffels nogal kan tegenvallen.

Phil. Stones zijn er voor gekend voor hun "mind-fuck" in je hoofd trippen dus, vandaar de naam natuurlijk. Dit is voor mij de grootste reden waarom het mij totaal niet aanspreekt, ik hou nogal van visueel trippen.

Maar zoals ik al zei, je kan evengoed kleuren zien uiteenspatten en allerhande patronen overal op en over zien kruipen.
Meestal (ik spreek dan over paddo's maar zal wel niet veel uitmaken) heb je een zeer zwaar en sloom gevoel, net alsof iemand je heel de tijd naar beneden drukt vooral als je zit/ligt. Als je stapt kan je wel zo een rubberen gevoel hebben in je benen, dan is het alsof je op de maan loopt.

Wizky

En zijn er ook truffels die wel visuele effecten geven? was ook al topic over geloof ik? daar werd iets als atlanteans (correct me if im wrong!) aanbevolen en die zijn ook legaal verkrijgbaar...

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Truffels kunnen best wel sterk visueel zijn hoor, maar of dat ook voor jou zo is kan je maar op één manier achter komen. Als ze tegen vallen kan je de volgende keer eens paddo's proberen.

Maar het visuele van psychedelica valt echt in het niet als je het vergelijkt met welke effecten het nog meer heeft. Ik zou het niet onderschatten en gewoon met een open mind die dingen nemen en kijken wat het met je doet.

De truffels die ik zelf als het meest visueel heb ervaren waren P Mexicana.

KoxBox

Badass junkie
Wizky zei:
En zijn er ook truffels die wel visuele effecten geven? was ook al topic over geloof ik? daar werd iets als atlanteans (correct me if im wrong!) aanbevolen en die zijn ook legaal verkrijgbaar...

Dragons Dynamite of Pajateros waren de sterkste dacht ik hier gelezen te hebben...
Jij bedoeld Atlantis :) Ik heb deze gehad (20g), nx van gevoeld...

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Als je echt goed wilt trippen moet je paddestoelen nemen, wil je eerst proberen neem dan maar truffels :)

drugsgebruiker

Wizky zei:
Raden jullie de wat visuelere paddo's aan voor een eerste keer?

het verschil tussen de soorten is niet zo heel groot geloof ik.
Smartshops zetten wel bij elke soort bepaalde eigenschappen, maar dat is meer marketing dat absolute waarheid. De effecten hangen veel meer af van de persoon die ze inneemt en zijn dus niet voorspelbaar (zeker niet bij de eerste keer). Dit geldt zowel voor paddo's als truffels. Ik heb zelf atlantis tuffels(15g) gehad en dat was erg vet, maar niet zo extreem als ik vaak over paddo's lees.

Ik heb nu zelf een oogst paddo's (mexicaanse cubensis) staan waarop ik as vrijdag ga trippen met 2 vrienden

suc6

Wizky

Sublimo zei:
Als je echt goed wilt trippen moet je paddestoelen nemen, wil je eerst proberen neem dan maar truffels :)

liefst wel eigenlijk maarja die zijn niet meer legaal verkrijgbaar en ik kan ze niet kweken omdat ik nog thuis woon!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Wizky zei:
Sublimo zei:

liefst wel eigenlijk maarja die zijn niet meer legaal verkrijgbaar en ik kan ze niet kweken omdat ik nog thuis woon!

Ja dat probleem hebben veel mensen helaas, waaronder ik ook :)

haal gewoon wat truffels, knabbel ze op, zorg van tevoren dat je leuke/relaxte sfeer in je kamer maakt, en dan relaxen, doe het savonds, zodat je niet teveel wordt afgeleid, lekker muziekje in je oren en go with the flow, je vooral niet te druk maken, en anders is er altijd nog de mogelijkheid bij een vriend/vriendin te overnachten, heb je gelijk een sitter of een tripgenoot!!

als je het in je 1tje doet, neem dan niet teveel, kijk het eerst ff aan, zorg wel dat er in ieder geval IEMAND is die weet dat je het doet :wink:

ja verder weet ik het ook niet!

zo deed ik het altijd iig, voor mijn ouders wisten dat ik t gbruikte :)

Wizky

Nu werd er hier gezegd dat sommige eerst de helft nemen en na 2 uur de andere? maar dan verdeel je de trip toch? Ik weet niet waar ik dat gelezen had (en heb eventjes geen zin nu om ALLE berichten terug te lezen of het daarin stond) er werd aangeraden om eerst de helft te nemen? en na halfuur als je niet misselijk bent de andere helft ben je wel misselijk even wachten!

KoxBox

Badass junkie
Wizky zei:
Nu werd er hier gezegd dat sommige eerst de helft nemen en na 2 uur de andere? maar dan verdeel je de trip toch? Ik weet niet waar ik dat gelezen had (en heb eventjes geen zin nu om ALLE berichten terug te lezen of het daarin stond) er werd aangeraden om eerst de helft te nemen? en na halfuur als je niet misselijk bent de andere helft ben je wel misselijk even wachten!

Gewoon de hoeveelheid dat je wil eten in een keer opeten. Ik heb dat ook eens geprobeerd op aanraden, haalde niets uit...

Bij LSD kan dat misschien goed zijn dat je dat kan doen maar bij paddo's/truffels heb ik er zwaar mijn twijfels over.

Wizky

Als je misselijk bent jammer dan :P iedereen zegt dat t bij de trip wel ophoud die misselijkheid dus?
Mag je dan trouwens gewoon eten op het moment dat je tript aangezien je van te voren 4 uur zonder eten zit ik zit op mn dagelijkse voeding ook om het uur (behalve als ik slaap)

KoxBox

Badass junkie
Wizky zei:
Als je misselijk bent jammer dan :P iedereen zegt dat t bij de trip wel ophoud die misselijkheid dus?
Mag je dan trouwens gewoon eten op het moment dat je tript aangezien je van te voren 4 uur zonder eten zit ik zit op mn dagelijkse voeding ook om het uur (behalve als ik slaap)

Geloof me, eten is het laatste waar je aan denkt als je truffels/paddo's binnen hebt.
Bij LSD daarentegen had ik echt belachelijk veel honger... Raar. :mrgreen:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Bij sommige mensen die slecht gaan op truffels of paddestoelen kan echter een gevulde maag wel wonderen doen, gewoon het gevoel dat je iets hebt gegeten. De gedachte werkt bij sommige mensen ontnuchterend, niet dat ze minder hard trippen ofzo :) het is gewoon iets psychologisch... Maar als je gewoon eet terwijl er niks aan de hand is zul je hier inderdaad weinig van merken :grin:

Wizky

Op deze site: http://www.deheksenketel.com/qc/--tt-ko ... ,98,1.html
Staat per truffel ook de sterkte aan gegeven. Is het nou echt zo dat anderen wat meer visueel zijn dan anderen? (weer zelfde vraag ik weet) Ik vraag me echt af wat het verschil nu precies is.

Om even duidelijk te zijn wat ik wil/verwacht ervan is dat ik visueel graag verandering wil meemaken, vervormen, kleuren feller/intenser? of hallicunaties. Ik neem aan dat de meesten nu zullen zeggen dat ik mischein te hoge verwachtingen heb (immers truffels zijn nog gedoogd) maar dat lijkt mij het mooie aan het trippen. Maar bij welke is dit haalbaar maar ook verantwoord voor een eerste keer?

En nog een vraag: Als ik rond de 50 á 60 gram koop valt er ook te onderhandelen (over prijs) bij smartshops?

KoxBox

Badass junkie
Wizky zei:
Op deze site: http://www.deheksenketel.com/qc/--tt-ko ... ,98,1.html
Staat per truffel ook de sterkte aan gegeven. Is het nou echt zo dat anderen wat meer visueel zijn dan anderen? (weer zelfde vraag ik weet) Ik vraag me echt af wat het verschil nu precies is.
Het verschil tussen de soorten zit hem in de potentie (de hoeveelheid werkzame stoffen dus) van de truffel. Maar je kan er niet altijd van uit gaan dat je van een "sterkere" soort harder gaat trippen, in theorie natuurlijk wel maar omdat het een natuurproduct is kan dit wel eens verschillen.
Soms kan je echt de pan uit trippen op de zwakste soort en bijna niets voelen van een veel sterkere, dit komt natuurlijk maar af en toe voor.

Wizky zei:
Om even duidelijk te zijn wat ik wil/verwacht ervan is dat ik visueel graag verandering wil meemaken, vervormen, kleuren feller/intenser? of hallicunaties. Ik neem aan dat de meesten nu zullen zeggen dat ik mischein te hoge verwachtingen heb (immers truffels zijn nog gedoogd) maar dat lijkt mij het mooie aan het trippen. Maar bij welke is dit haalbaar maar ook verantwoord voor een eerste keer?
Truffels zijn minder visueel dan paddo's of LSD heb ik al veel gehoord. Maar dat hangt af van persoon tot persoon, de een kan ongelooflijk visueel trippen terwijl een ander meer in zijn hoofd zit van de zelfde hoeveelheid. Visueel trippen hangt vooral af van je gevoeligheid aan psychedelica volgens mij, ik trip altijd visueel terwijl anderen bijna niets waarnemen op de zelfde dosis.

Wizky zei:
En nog een vraag: Als ik rond de 50 á 60 gram koop valt er ook te onderhandelen (over prijs) bij smartshops?
Nee, dat denk ik niet. http://www.wholecelium.com/order-buy-shrooms

Bovenaan