Eerste keer Paddo's

Blower43

Newbie
Hey, ben een regelmatige blower.
Ben plotseling tochwel heel nieuwschierig gekomen naar paddo's.
Kweet ongeveer wel wat paddo's zijn en doen want khoor het genoeg van vrienden die al een paar keer paddo's genomen hebben, maar is het wel verstanding om dus mn eerste keer trippen met paddo's te beginnen. Ik zou dit in een vertrouwde omgeving doen (Thuis) alhoewel ik dit nog aan boord moet leggen bij mn vader. Zijn er eigenlijk veel risico's aan paddo's als dit maar eenmalig gebeurt om de 3 maanden ofzo? Als ik veel maar dan ook veel blow word ik wat paranoia. (4-5gram). Ik denk wel psychisch sterk genoeg te zijn om eens te beginnen met een halve portie paddo's maar is de kans groter om paranoia te worden van paddo's ? Heb al een keer slecht gegaan van XTC en ik heb altijd toch de moed en kracht om ze te doorstaan. "Just go with the flow". Mijn vragen nog eens op een rijtje:

Paddo's als eerste tripmiddel?
Veel risico bij gecontroleerd gebruik?
Kom je sneller paranoia van dan wiet?
Kans op bad trip groot als je lichamelijk en geestelijk in sterk bent?
Grtz, Blower43

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Lijkt me een goede keus, paddestoelen zijn een toegankelijk middel waar veel informatie over te vinden is. Licht jezelf goed in (daar ben je gelukkig al mee bezich). Verder kun je paddestoelen (in tegenstelling tot de meeste trip middelen) remmen door veel druivensuiker en vitamine C in te nemen. Je trip in een keer plat leggen lukt niet, maar je hebt tenminste een beetje controle. Ik raad je dus zeker aan om een pakje Dextro Energy en wat Vitamine C tabletten aan te schaffen. Probeer een lichte soort zoals Mexicaanse en begin met een halve portie.

Risico's zijn minimaal. wanneer je een goede en vertrouwde plek hebt (zoals thuis) en je weet waar je aan begint en waarom je het zo graag wilt (mentaal) dan zit het wel goed. Wanneer je meer hierover wilt weten moet je het forum of http://www.erowid.org eens doorzoeken op de termen "Set" en "Setting". Lichamelijk hoef je je nergens zorgen over te maken tenzei je problemen aan je lever of nieren hebt.

Paranoïde gedachten kunnen altijd ontstaan, het is en blijft een hallucinogeen. Bereid je goed voor en zorg voor een prettige en vertrouwde omgeving.

Bad trips spelen zich voornamelijk op geestelijk niveau af, wanneer je sterk in je schoenen staat zal een bad trip daardoor minder erg kunnen overkomen. Vergis je echter niet, je kans zal kleiner zijn maar de kans bestaat ALTIJD, zelfs bij de meest ervaren personen gaat het soms mis, leer hier van te voren vrede mee te hebben en accepteer ALLES dat je overkomt. Zodra je je gaat verzetten wordt het enkel erger. Go with the flow.

Heel veel plezier en wanneer je nog vragen hebt horen we het wel.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
zoals Spirit Quest hierboven al zei zijn paddo's wel te doen als eerste tripmiddel, maar niet zonder risico.

Bij paddo's kan het voorkomen dat er een soort 'chaos' in je hoofd ontstaat, maar wees gerust, dat kan ook weer verdwijnen.

Het belangrijkste te doen bij gebruik van paddo's is goede voorzorgsmaatregelen treffen en bewust weten waar je mee bezig bent. Heb je op dit moment een depressie of voel je je kut, wacht er dan voorlopig mee.

Mocht je 'bad' gaan, ga dan zoals SQ al zei niet tegen stribbelen, dan word het alleen erger. Probeer te genieten van je ervaring en omgeving, blijf rustig, raak niet in paniek, laat het gebeuren, de kans dat je weer goed gaat is dan het grootst.

Zorg voor vitamine pillen of suikers in handbereik, mocht het te erg worden kun je hiermee te trip flink afzwakken.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bad trip tips:

Mocht het uit de hand lopen dan zijn inderdaad de druiven suiker en vitamine C de nood oplossing (zoals hierboven ook al gezegd). Er zijn echter ook nog andere oplossingen.

- Sla een lekker warme deken om je heen en kruip er lekker in weg, het gevoel van geborgenheid die zo een deken kan geven doet vaak wonderen.
- Zet rustige muziek op, iets herkenbaars waar je je lekker bij voelt. Dit zal een soort herkenning geven aan hoe alles normaal is en je gerust stellen dat die wereld nog steeds bestaat.
- Praat met iemand, leg uit hoe je je voelt, misschien kan die persoon je een beetje op je gemak stellen.
- Doe iets wat je leuk vind, bijvoorbeeld muziek maken. Leid jezelf af.
- Verander je locatie, ga bijvoorbeeld van de woonkamer naar je slaapkamer. Een andere plek doet vaak wonder. GA NIET ZOMAAR NAAR BUITEN!!!!

hopelijk heb je er wat aan.

azgaza

Badass junkie
Zeker doen; het duurt niet zo lang namelijk dus als het toch niet bevalt zit je er geen 12 uur aan vast maar hoogstens een uur of 6 dat het echt trippen te noemen valt. Wel zijn paddo's goed in de zo geheten mindfuck ofwel zware verwarring, maar dat wordt weer gecmopenseerd door de kortere duur. Het is dus wel aan te raden als eerste middel.
Er is niet zo heel veel risico nee, het ergste wat er kan gebeuren is een bad trip zo'n beetje; en dat kán natuurlijk altijd gebeuren maar de kans is sowieso niet zo groot, daar zijn paddo's gewoon veel te leuk voor.
Ik heb persoonlijk geen paranoia op wiet, en ook nog nooit op paddo's gehad, al mijn elf trips waren volledig angstloos. Het is wel zo dat paddo's een héél ander middel zijn dan wiet en dus eigenlijk niet vergelijkbaar op dat punt. Paddo's laten je wel sneller ongemakkelijk voelen, alsof je huid niet goed zit ofzo, gewoon een licht gevoel van 'er klopt iets niet maar het is nog neit heel vervelend'. Dat vind ik zelf voor sterkere trips vlak voor de piek van het effect heel kenmerken en ben ik bij wiet nog nooit tegen gekomen.
Lichamelijk staat er redelijk los van hoewel je ze beter niet kan nemen als je ziek bent denk ik; ook omdat je als je ziek bent je over het algemeen ook geestenlijk wel iets minder voelt.
Maar als je geestenlijk sterk bent? Als dat echt zo is; is de kans op een bad trip ontzettend klein. Het gaat er ook om dat je moet durven 'los te laten' van je standaard, je basis, je veiligheid, je moet op jezelf vertrouwnen en in chaos functioneren. Paddo's kunnen erg verwarrend zijn, en dan kan je basisrealiteits besef nog best ver weg raken. Dan is sterk zijn belagrijk. Maar.. ik ben zelf geestenlijk sterk, stabiel en gelukkig en ik heb nog nooit een bad trip gehad. Dus geld dat ook voor jou denk ik dat je er niet heel bang voor hoeft te zijn.

Blower43

Newbie
bedankt voor de tips en uitgebreide antwoorden. Ik zal een tripverslag schrijven. Denk dat ik het binnen 2 weken zal doen.

Bovenaan