Eerste keer pep

TrickVL

Experimenterende gebruiker
Hoi Drugsforum,

Ik heb al heel veel rond zitten zoeken, alleen kom ik op elk forum wel weer andere meningen tegen. Dus ik dacht, ik zal de vraag maar is aan jullie stellen.

Ik heb nu iets van 5 keer xtc gebruikt op drum & bass feesten, en heb me altijd aan de 2/3 maanden regel gehouden. Dit is een must voor mij omdat ik NIET wil dat het love-gevoel verdwijnt, dat ik dus mijn serotonine ga verpesten of iets in die richting.

Nu heb ik echter laatst weekend xtc gebruikt, ik ken de regels en tips daarvoor, verloopt allemaal vlekkeloos.

Maar:

Over 2 weken heb ik weer een feest en in de eerste instantie had ik afgesproken met wat vrienden dat ik mee xtc zou doen. Nou heb ik gelukkig wat research gedaan en bleek dat ik echt niet die 2/3 maanden regel moet breken. Sommige mensen die ik ken hebben dat wel is gedaan dacht ik, dus dan kan ik dat ook wel voor 1x. Maar toch zei ik gisteren tegen mezelf. Nope, geen xtc.

Nu wil ik in plaats daarvan een keer pep proberen. Hebben jullie eventuele tips voor me? Kan pep ook ervoor zorgen dat xtc de volgende keer minder 'goed' voelt? Klopt het dat ik het beste steeds een sleutelpunt pep kan pakken tot ik me prima voel? Zijn er voor pep ook bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden zoals de inhoud? (zoals MDMA e.d. bij xtc).

drugsgek

Ik zou je pep iig goed wassen met aceton zodat de troep eruit is.

En idd gewoon rustig sleutelpunten/lijnen tot je je goed voelt.

leipebaviaan

Wijs gebruiker

Aan de TS valt af te lezen dat het niet echt een bekend pep gebruiker is. Haar gelijk adviseren de pep uit de wassen is denk te te hoog gegrepen, no offence :grin:

Nu wil ik in plaats daarvan een keer pep proberen. Hebben jullie eventuele tips voor me? Kan pep ook ervoor zorgen dat xtc de volgende keer minder 'goed' voelt? Klopt het dat ik het beste steeds een sleutelpunt pep kan pakken tot ik me prima voel? Zijn er voor pep ook bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden zoals de inhoud? (zoals MDMA e.d. bij xtc).
`

Nee, pep werkt op andere stofjes (dopamine, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel kleine beetje serotonine. XTC werkt voornamelijk op serotinine. Als wat pep pakt, je je gewoon aan de 3 maanden regel houdt met betrekking tot XTC, dan kan je die die XTC weer knallen als vanouds. No worries about that.

Het nemen van pep is altijd een beetje experimenteren. Ik zou gewoon met een puntje beginnen. Misschien voel je daar al wat van, daarna kan je nog een puntje pakken and so on. Dat is iets waar je zelf achter moeten komen. Let wel, op pep gaan er bijna geen mensen verkeerd, dus ik zou me niet teveel zorgen maken. :) Pep heeft wel een zekere kwaliteit, (wordt afgemeten in puurheid) dit kan je laten testen in testcentra. (doe ik zelf nooit hoor) Verder kan je pep ook bommen door het in een vloeitje of capusele te doen, dan hoef je het ook niet te snuiven. (indien ongewenst)

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Zonder je pakketje te laten testen weet je dus nooit wat voor kwaliteit je hebt. Het kan variëren van 1% tot 73% amfetamine. Meten is weten. Dan heb je ook zekerheid wat je snuift en wat je redelijkerwijs van de pep kan verwachten.

Ik neem aan dat je toch niets laat testen. Dus mijn advies:

- Snuif sleutelpuntjes. Doe rustig aan. En punt bij totdat jij je lekker voelt. Trek je niets aan van de hoeveelheid die anderen snuiven.
- Drink genoeg tijdens gebruik. Geloof dat 2 glazen water per uur het advies is.
- Combineer niet met andere middelen. Zeker niet met alcohol. Speed en alcohol zijn beide vocht afdrijvend. Verwacht naderhand een enorme kater.
- Eet goed voor, tijdens en na de trip. Dan herstel je het snelst. :rock:

drugsgek

leipebaviaan zei:

Aan de TS valt af te lezen dat het niet echt een bekend pep gebruiker is. Haar gelijk adviseren de pep uit de wassen is denk te te hoog gegrepen, no offence :grin:
Tja zo moeilijk is dat toch niet, heb zelf ook nog nooit pep gesnoven maar als ik het ga halen ga ik het wel wassen hoor..

25ml aceton per gram speed beetje roeren door koffiefilter en klaar is kees :stoned:
http://drugsforum.info/speed/speed-wassen-t2098.html

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wassen is meestal overdreven veel moeite voor weinig resultaat. Je kunt het beter laten testen en dan weet je of je het uberhaubt moet nemen.

Vaak is pep alleen versneden met cafeïne (niet altijd natuurlijk!) en zo veel kwaad kan dat niet. Als je 40% cafeïne hebt en 50% pep heb je vrij slechte pep. Stel je neemt een lijntje van 100mg, dan heb je dus 40mg cafeïne binnen en 50mg pep. Een kop koffie bevat gemiddeld 70mg caffeïne. Een lijntje van 100mg bevat dus minder dan een kop koffie in dat geval.

Stel dat je in één nacht een halve gram pep snuift van bovenstaande kwaliteit, heb je dus 250mg pep binnen gekregen en 200mg cafeïne. 200mg cafeïne is nét geen 3 koppen koffie. Voor 3 koppen koffie ga ik m'n pep niet wassen met aceton...

Als er andere troep in zit, dan neem ik het uberhaubt niet

Smikkel

Nou toch moet ik er niet aan denken om icm speed ook nog eens drie koppen koffie te drinken.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Voor de meeste mensen is dat toch wel redelijk het gemiddelde. Helaas kom je niet zo veel 73% zuivere pep tegen. Heb zelf 1x 71% mogen treffen, verder is het eigenlijk altijd wel versneden met caffeïne.

Wat ik meer bedoelde is dat 40% caffeïne toch wel een vrij slechte pep is, en dat je dus zelfs dan bij een halve gram (wat vrij veel is) slechts 3 bakken koffie binnen krijgt.

Fool

Badass junkie
En 3 bakken koffie is behoorlijk veel voor mensen die nooit cafeïne drinken. Met gewenning is het wat minder erg.

Maar daarnaast, wat is de biologische beschikbaarheid van cafeïne nasaal, is dat niet toevallig hoger dan oraal?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Fool zei:
En 3 bakken koffie is behoorlijk veel voor mensen die nooit cafeïne drinken. Met gewenning is het wat minder erg.

Hmm je drinkt die drie bakken niet in één keer... Als je bijvoorbeeld 40% caffeïne hebt, zal je rond de 50% speed hebben dus 250mg. Dat kun je niet in een keer tegelijk nemen zonder er klachten van te krijgen. Dat zal dus verspreid over meerdere uren zijn. Stel dat je in 3 uur tijd 250mg neemt, wat nog steeds flink is, heb je elk uur een kopje koffie. Valt dus best mee, ook als je het niet gewend bent.

Fool zei:
Maar daarnaast, wat is de biologische beschikbaarheid van cafeïne nasaal, is dat niet toevallig hoger dan oraal?

http://www.caffeineinformer.com/caffeine-absorption

Volgens deze website heeft het drinken van koffie een biologische beschikbaarheid van 99%. Nasale beschikbaarheid kan dus vrijwel niet hoger zijn.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:

Hmm je drinkt die drie bakken niet in één keer... Als je bijvoorbeeld 40% caffeïne hebt, zal je rond de 50% speed hebben dus 250mg.

Hier maak je een rekenfout. Het testcentrum geeft de zuiverheid van amfetamine aan, dit wordt berekend aan de hand van de actieve stof. Je krijgt dus het percentage base.

Bij een 50% zuiverheid van amfetamine, heb je dus per gram geen 500mg speed. Maar 500mg aktieve stof. 500mg/0.73max zuiverheid = 684,93 amfetamine.sulfaat :wink:

Hetzelfde geldt voor caffeïne. Alleen geen idee wat daar de max zuiverheid van is.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hihi daar had ik rekening mee gehouden, echter afgerond en een schatting. Ik noemde 40% caffeïne en 50% speed, samen is dat 90% dus blijft er nog 10% over wat het sulfaat zou moeten vormen. Het klopt niet exact, maar had er wel aan gedacht :grin:

:wave:

Fool

Badass junkie
Kan wel wezen, maar met de halfwaardetijd van 6 uur, zal na je laatste lijntje de eerste lijn koffie nog grotendeels wel werken. De optelsom kan cafeïne best veel maken voor mensen die nooit koffie drinken, sommige mensen kunnen al niet tegen één kop. :wink:

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
Hihi daar had ik rekening mee gehouden, echter afgerond en een schatting. Ik noemde 40% caffeïne en 50% speed, samen is dat 90% dus blijft er nog 10% over wat het sulfaat zou moeten vormen. Het klopt niet exact, maar had er wel aan gedacht :grin:

:wave:
Klopt niet echt nee. Je mag deze getallen niet zomaar bij elkaar optellen. De percentages hoeven samen geen 100% te vormen. :)
De percentages van de werkzame stof kun je omrekenen naar de zout vorm. Hieruit blijkt dat jou 40% + 50% niet correct is. Aangezien het totaal hoger uitvalt dan de 1000mg poeder sample.

1000mg poeder. Gemeten percentages: 50% amfetamine en 40% caffeine

500mg amfetamine.base 500/0.73= 685 mg amfetamine.sulfaat
400mg Cafeïne 400/0.84= 476mg cafeïne.hcl

Totaal: 685 + 476 = 1161mg

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
echter afgerond en een schatting
dubbel0seven zei:
Totaal: 685 + 476 = 1161mg

Klopt best aardig dan toch? :wink:

Fool zei:
Kan wel wezen, maar met de halfwaardetijd van 6 uur, zal na je laatste lijntje de eerste lijn koffie nog grotendeels wel werken. De optelsom kan cafeïne best veel maken voor mensen die nooit koffie drinken, sommige mensen kunnen al niet tegen één kop. :wink:

Dat is waar, echter sprak ik voornamelijk uit eigen ervaring en wat ik zie in mijn omgeving. Dat had ik er even bij moeten vermelden.

Bovenaan