Eerste keer ritalin snuiven

AprilLove

Newbie
Ik heb van een vriend 10 pilletjes ritalin 10mg. Ik ben van plan ze te snuiven, maar heb dit nog nooit gedaan, dus ik heb totaal geen tolerantie voor ritalin. Ik wil het nemen om lekker wakker te blijven.

Welke dosering raden jullie mij aan voor de eerste keer om te snuiven zonder meteen helemaal super strak te staan maar wel een lekker gevoel te hebben?

Heb echt jullie raad nodig. Ben echt nieuw op dit gebied.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
En waarom wil je het snuiven als je nog nooit ritalin hebt gedaan? Je weet dat pillen gemaakt zijn om te slikken en dat er allerlei bindingsstoffen in pillen zitten die het snuiven nou niet echt optimaal maken? Ik snap nooit helemaal maar waarom mensen het idee hebben dat ze alles maar moeten snuiven.

Als je het puur wilt doen om wakker te blijven en niet meteen strak te staan doe je er ook gewoon beter aan het te slikken ipv te snuiven, bovendien werkt het langer als je het slikt.

Wat is verder precies het doel van het gebruik? Functioneel voor bijvoorbeeld studeren ofzo, of juist recreationeel om je lekker te voelen? Bij beiden horen namelijk wel echt andere doseringen. Uiteraard kun je wel altijd nog bijnemen als je denkt dat het wel wat meer kan.

AprilLove

Newbie
Psychedelibee zei:
En waarom wil je het snuiven als je nog nooit ritalin hebt gedaan? Je weet dat pillen gemaakt zijn om te slikken en dat er allerlei bindingsstoffen in pillen zitten die het snuiven nou niet echt optimaal maken? Ik snap nooit helemaal maar waarom mensen het idee hebben dat ze alles maar moeten snuiven.

Als je het puur wilt doen om wakker te blijven en niet meteen strak te staan doe je er ook gewoon beter aan het te slikken ipv te snuiven, bovendien werkt het langer als je het slikt.

Wat is verder precies het doel van het gebruik? Functioneel voor bijvoorbeeld studeren ofzo, of juist recreationeel om je lekker te voelen? Bij beiden horen namelijk wel echt andere doseringen. Uiteraard kun je wel altijd nog bijnemen als je denkt dat het wel wat meer kan.

Ik wil het vooral voor recreatief gebruiken om eens een nachtje lekker door te kunnen gaan.
Dus welke dosering is dan verstandig om een hele nacht door te gaan?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor recreatief gebruik zit je al snel aan 20 of 30mg of nog wel meer denk ik. Maar aangezien je het nog nooit gedaan hebt en je niet helemaal strak wilt staan raad ik je eigenlijk aan eerst gewoon 10mg te slikken en dan na een uur te kijken hoe je je voelt. Denk je dat wel wat meer kan dan neem je nog eens 10mg en dan kijk je weer een uur later hoe je je voelt. In een keer meerdere pillen slikken lijkt me niet verstandig, je kunt namelijk altijd bijnemen maar nooit minder.

AprilLove

Newbie
Psychedelibee zei:
Voor recreatief gebruik zit je al snel aan 20 of 30mg of nog wel meer denk ik. Maar aangezien je het nog nooit gedaan hebt en je niet helemaal strak wilt staan raad ik je eigenlijk aan eerst gewoon 10mg te slikken en dan na een uur te kijken hoe je je voelt. Denk je dat wel wat meer kan dan neem je nog eens 10mg en dan kijk je weer een uur later hoe je je voelt. In een keer meerdere pillen slikken lijkt me niet verstandig, je kunt namelijk altijd bijnemen maar nooit minder.

Ok bedankt voor je advies :)

AprilLove

Newbie
22:50 10mg ritalin voor het eerst genomen en voel me lekker wakker en chill en onderhand ook zin om met iedereen te praten en dingen te doen. Heb wel zin om bij te pakken, maar dat doe ik nog even niet. Wacht er nog even een uurtje mee :hearteyes:

Maar kortom; geeft me echt een heerlijk gevoel

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
AprilLove zei:
22:50 10mg ritalin voor het eerst genomen en voel me lekker wakker en chill en onderhand ook zin om met iedereen te praten en dingen te doen. Heb wel zin om bij te pakken, maar dat doe ik nog even niet. Wacht er nog even een uurtje mee :hearteyes:

Goed dat je niet gelijk 20-30 of meer mg neemt.

Geniet met mate!

Enjoy

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
AprilLove zei:

Fijn dat het zo lekker viel. Heb je nog veel bijgenomen uiteindelijk?

AprilLove

Newbie
Psychedelibee zei:
AprilLove zei:

Ik heb inderdaad wel bijgenomen. Begon gisteren avond om 21:50 en heb tot 's ochtends 08:30 in totaal 5 stuks genomen en rond een uur of 14:00 nog een halve van 10 mg en ben toen om 16:00 naar mijn bed gegaan en heb geslapen tot net.

Nu wil ik er weer graag aan beginnen omdat ik morgen ook een opstel af moet hebben, dus mijn vraag is hoeveel kan ik maximaal nemen tot en met morgen uur of 14:00? En om de hoeveel tijd want ik neem het af en toe ook nassaal.

AprilLove zei:
Psychedelibee zei:
AprilLove zei:

Ik heb inderdaad wel bijgenomen. Begon gisteren avond om 21:50 en heb tot 's ochtends 08:30 in totaal 5 stuks genomen en rond een uur of 14:00 nog een halve van 10 mg en ben toen om 16:00 naar mijn bed gegaan en heb geslapen tot net.

Nu wil ik er weer graag aan beginnen omdat ik morgen ook een opstel af moet hebben, dus mijn vraag is hoeveel kan ik maximaal nemen tot en met morgen uur of 14:00? En om de hoeveel tijd want ik neem het af en toe ook nassaal.

rilatine nasaal werkt veel minder lang dan oraal. 2 uur in vergelijking met 4 uur. daarbij is het niet goed voor je neus, wat je ondertussen wel al gemerkt zult hebben en je krijgt bij het snuiven meer een soort zenuwachtige rush die je niet echt heel goed helpt. De bijwerkingen komen meer naar op de voorgrond. Maar als je dit allemaal echt niet uitmaakt dan kan je gewoon halfjes (5 mg dus) goed pletten (met een muntstuk of zo), en met je bankkaart fijner maken. Je pakt dan gewoon halfjes bij als je voelt dat de jouwe uitwerkt. Maar ik raad je toch maar gewoon aan om er een hele (10mg) oraal om de 4 uur te nemen.

Je hebt volgens mij geen add/adhd dus dat moet zeker volstaan. Kijk wel uit want hoe vaker je iets neemt als studiehulp, hoe meer kans dat je op een bepaald moment niet meer beter doet dan je nuchter zou doen, en dat je nuchter ondergemiddeld scoort. Je fuckt je aandacht als je het niet nodig hebt...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik zelf gebruikte op het begin 2x10mg op een dag met 3uur interval tussen elke 10mg.
Tegenwoordig nu ik het al een paar jaar gebruik 2x20mg met 3uur interval tussen elke 20mg ivm opgebouwde tolerantie.

Probeer je lichaam af en toe ook wat rust te gunnen anders kom je vroeg of laat de man met de ijzeren hamer tegen. Zoals al eerder vermeld heeft snuiven weinig nut, het piekt heftiger en werkt eerder uit, je kunt ook gewoon wat meer slikken zodat het geleidelijker(/gezonder) opbouwt en wat langer door werkt.
Ivm schommelingen (niet op tijd bijdoseren) is snuiven onhandig.

Toen ik mijn psychiater vroeg hoeveel methylfenidaat ik maximaal op een dag mocht nemen zei hij het aantal mg gelijk aan mijn gewicht in kg, in mijn geval dus zo'n 80mg aangezien ik 79kg weeg. Hij voegde er aan toe dat het beter was om enkel op uitzondering zoveel te nemen i.v.m. gezondheid en bijwerkingen, het is ook wel relevant nogmaals te vermelden dat ik al zo'n 3jaar regelmatig methylfenidaat gebruik en dus aardige tolerantie heb opgebouwd.

Bovenaan