Eerste keer speed

Hallo,

Gister avond heb ik voor de eerste keer speed gebruikt. Dit samen met een 2 vrienden en een vriendin. Ik durf niet te zeggen hoeveel percentage of over de kwaliteit. En ik ben een jongen van 25 jaar, 178 cm en weeg 68 kilo.

Rond een uur of 11 heb ik mijn eerste lijn genomen en rond een uur of 2 mijn 3de en laatste. Deze lijnen waren niet echt groot mijn inziens, schat zo'n 2cm lang en 2mm dik.

De hele avond was een dikke prima, tot een uur of 3. Vanaf dat moment zag ik het allemaal even niet meer zitten en kreeg ik een flinke koppijn achter in mijn hoofd. Ik zat buiten op een stoel en keek eigenlijk alleen maar naar de grond/tafel, met mijn hoofd rustend in mijn handen. Beetje voorover dus ook. Ik weet niet precies hoe ik mijn gevoel moet beschrijven, maar ik voelde me flink verkankerd en misschien zelfs wel depressief, maar uiteraard wel zeer helder en wakker. In de tijd dat ik zo zat kon ik wel gewoon praten met de persoon die naast mij zat en kreeg ook het gesprek van de twee andere vrienden mee die aan de andere kant van mij zaten. Kon het echter niet opbrengen om mijn hoofd op te tillen en mensen aan te gaan kijken. Dit heeft ongeveer anderhalf uur geduurd (dus tot half 5).

Op dat moment gingen 1 vriend en de vriendin naar huis, en bleef ik samen met een andere vriend zitten (het was ook bij hem thuis). We zijn naar binnen gegaan en hij is twee potjes League of Legends gaan spelen achter de computer en ik zat er naast. Af en toe kon ik op het scherm kijken, maar eigenlijk was het een herhaling van eerder buiten, naar de grond kijken en me hoofd rustend in mijn handen. Wel gewoon helder en wakker, kon hem tips geven over hoe te spelen etc en kon ook duidelijk uit mijn woorden komen. De hoofdpijn was inmiddels weggezakt. Wel was hiervoor in de plaats een flinke zweetpartij gekomen. Warm, druppels vielen van mijn voorhoofd.

Rond een uur of 6 toch maar besloten dat ik toch maar eens een keer richting huis moest, gewoon omdat ik altijd het liefst in mijn eigen bedje slaap. Op het moment dat ik buiten stapte, voelde ik me eigenlijk weer prima, normaal. Op het heldere en wakkere gevoel na dan, dat was er uiteraard nog steeds. De tocht naar huis duurde 5 minuten fietsen, heb nog voor mijn huis buiten heel relaxt een peuk gerookt en ben naar binnen gegaan.

In de tijd bij mijn vriend thuis (begon om een uur of :sunglasses: heb ik eerst wat biertjes gedronken, en vanaf een uur of 2 op Sprite en water overgegaan met af en toe nog een slok bier, maar eigenlijk geen heel flesje meer.

Bij mijn bed aangekomen eigenlijk de laptop gepakt en een beetje voetbalnieuws gaan lezen, aangezien ik toch super wakker was. En rond een uur of 7 laptop uitgezet en gaan liggen. Slapen werd het uiteraard niet, wel kwam ik in een soort roes terecht, waaruit ik ongeveer elk half uur ontwaak. Ondertussen in bed kreeg ik ook een nieuwe ervaring: het gevoel dat je moet kotsen/kokhalzen, maar i.p.v. dat je dat daadwerkelijk doet laat je een boer (of meerdere) en zakt dat gevoel weer weg. Om vervolgens een half uur later ofzo weer terug te komen. Heb tot ongeveer 11 uur zo gelegen en toen besloten om maar op te gaan staan. Overigens was mijn bed echt zeik en zeiknat van het zweet. Ergens tussen 7 en 11 heb ik ook nog een nieuw t-shirt aangetrokken, want ook die was doorweekt, en ben ik op de andere helft gaan liggen. Tegen 11 uur was ook die zeiknat.

Om 11 uur ben ik maar eens wat dingen op de computer gaan doen enzo, verder niets bijzonders. Ben nog steeds klaarwakker. Heb wel twee keer op bed gelegen voor een uurtje, en toen kwam ik ook in zo'n roes terecht en ook weer gepaard met flink zweten. Het kokhals/boer gevoel is wel weg.

Van wat ik op internet heb gelezen is dit allemaal nog relatief normaal, het gene wat mij zorgen baart is het volgende. Vanaf dat ik dus uit bed kwam om een uur of 11 vanochtend, kan ik nog geen 10 meter lopen zonder me ergens aan vast te pakken. Het word wazig voor de ogen en ik begin helemaal te draaien in mijn hoofd. Moet dan letterlijk even gaan zitten op de bank of iets dergelijks voordat ik naar mijn eindbestemming kan lopen (bijvoorbeeld de koelkast). Dit is tot nu toe nog steeds niet over. En mijn brandende vraag is dan ook, wat kan ik doen om dit te laten stoppen en wat is het precies?

Daarnaast, kan iemand een inschatting maken over hoe ik me vanavond zal voelen? Zou ik gewoon weer kunnen slapen of zal het wederom een slapeloze nacht worden?

Overigens heb ik vandaag nog niets gegeten (heb gewoon totaal geen honger), wel heb ik meerdere glazen water en ijsthee op.

Edit: ondertussen ook 3 tomaten en 1 appel.

Smoken

Bewuste gebruiker
Yo, vond je het eigenlijk leuk?
Denk het niet zo, lijkt mij iig echt niet relaxd.

Wat ik begrijp uit de verhalen die ik heb gelezen (zelf geen ervaring met speed, wel x) is speed wel echt een mindfucker. Dit omdat je altijd niet tot nauwelijks slaapt en toch een soort energie in je hoofd hebt, waardoor je brein rare dingen gaat doen (dus ook je evenwicht enzo). Hier zou ik me dus verder geen zorgen over maken. Het belangrijkste is nu dat je rust krijgt. Ga vroeg naar bed als je ook maar een tikje moeheid voelt en blijf erin liggen, zo val je vast wel in slaap. En voor nu.. blijf gewoon lekker eten.

Overigens denk ik dat dat verkankerde gevoel komt doordat je al een serotonindip kreeg terwijl je lichaam nog wel hard ging.

Ik weet het is onderhand al de volgende dag, maar ga gewoon weer vroeg slapen en goed eten.

Afgelopen nacht goed geslapen dan?

Peace

green haze2

Experimenterende gebruiker
Ook als reactie op smoken ^ van speed krijg je geen serotoninedip omdat speed niet op serotonine werkt. Geen idee trouwens wat wel dat vervelende gevoel veroorzaakt kan hebben

Smoken

Bewuste gebruiker
Nu je het zegt besef ik dat je gelijk hebt.
Het werkt natuurlijk op de dopamine, dit wist ik wel, maar ik dacht gelijk aan serotonine toen ik las hoe hij zich depressief voelde.

Maar ik weet wel van speed dat je de volgende dag een vreeslijke kater hebt. Hoe komt dat dan?

green haze2

Experimenterende gebruiker
Smoken zei:
Nu je het zegt besef ik dat je gelijk hebt.
Het werkt natuurlijk op de dopamine, dit wist ik wel, maar ik dacht gelijk aan serotonine toen ik las hoe hij zich depressief voelde.

Maar ik weet wel van speed dat je de volgende dag een vreeslijke kater hebt. Hoe komt dat dan?
sorry voor de late reactie, maar ik zou het eigenlijk echt niet weten. Denk gewoon door slaapgebrek en dat je al je energie hebt uitgeput. Ik heb zelf trouwens nog nooit speed gebruikt. Ben dit wel van plan

Deborah87

Newbie
Heb nooit last van een kater zoals bij xtc. Dus antwoord op dat wazige heb ik niet. Als ik jou was zou ik gewoon om een normale tijd naar bed gaan. Zo blijf je in je normale ritme. Gisteren om 6 uur ook een bommetje genomen. Tegen half 4 wat G en om 6 uur viel ik eindelijk een beetje in slaap. Net wat je zegt ook elk half uur wakker. Ben er om half 10 maar uit gegaan en ga straks ook pas tegen een uur of 11 weer naar bed.

losco

Newbie
Ik kan mij vinden in jouw uitleg over die depresiviteit, dit heb ik meestal alleen als ik er geen alcohol bij heb gedronken. Maar die slapeloosheid en kater niet, zelfs niet voor een eerste keer. Mijn eerste keer heb ik zo'n 8 sleutelpunten genomen in totaal en nam ik mn laatste 2 sleutelpunten rond half 2 en sliep rond 5. Ik had er wel alcohol bijgenomen.

Bovenaan