Eerste keer trippen

Mensen,

De dag waar ik lang van heb gedroomd gaat zaterdag waarschijnlijk komen: mijn eerste trip-ervaring. Ik 'fantaseer' al een tijdje over hoe het zou zijn om te trippen en ik heb al zo'n beetje iedere internetpagina over psychedelische middelen gelezen. Via via heb ik vernomen dat er een winkel is in Leeuwarden waar truffels verkocht worden,en die contactpersoon bood aan een portie voor mij te halen. We hebben al een rustige plek in de stad uitgezocht, ipod met favoriete muziek volgeladen (The Doors, Hendrix, Led Zeppelin etc.), boodschappenlijstje klaar.

Alleen, nu heb ik, nu zo van tevoren, een beetje vreemd gevoel. Ik weet niet hoe ik het moet noemen. Ik heb er enorm veel zin in, maar voel me toch ook buitengewoon zenuwachtig. Ik denk dat ik het een raar idee zal gaan vinden als ik ineens dingen zie vervormen etc. Hebben/hadden jullie dat ook bij jullie eerste trips? Enig idee hoe ik dat onbestemde, zenuwachtige gevoel om kan zetten in wat meer 'relaxed' enthousiasme? Begrijp me niet verkeerd, ik doe niks tegen mijn wil, maar ik vind het gewoon zo spannend. Verder nog tips wat ik wel of niet moet doen? Bioscoopje pakken is zeker niet zo handig, meteen de eerste keer? Bepaalde dingen die ik wel/niet moet eten omdat ze het trippen versterken/verzwakken etc. (had al iets vaags gelezen over pure chocolade, dat je daar nog harder van kan gaan trippen)

Ik hoop dat ik jullie niet te veel lastig val,

Sacramento

JJJ

Bewuste gebruiker
Sacramento zei:
Mensen,

De dag waar ik lang van heb gedroomd gaat zaterdag waarschijnlijk komen: mijn eerste trip-ervaring. Ik 'fantaseer' al een tijdje over hoe het zou zijn om te trippen en ik heb al zo'n beetje iedere internetpagina over psychedelische middelen gelezen. Via via heb ik vernomen dat er een winkel is in Leeuwarden waar truffels verkocht worden,en die contactpersoon bood aan een portie voor mij te halen. We hebben al een rustige plek in de stad uitgezocht, ipod met favoriete muziek volgeladen (The Doors, Hendrix, Led Zeppelin etc.), boodschappenlijstje klaar.

Alleen, nu heb ik, nu zo van tevoren, een beetje vreemd gevoel. Ik weet niet hoe ik het moet noemen. Ik heb er enorm veel zin in, maar voel me toch ook buitengewoon zenuwachtig. Ik denk dat ik het een raar idee zal gaan vinden als ik ineens dingen zie vervormen etc. Hebben/hadden jullie dat ook bij jullie eerste trips? Enig idee hoe ik dat onbestemde, zenuwachtige gevoel om kan zetten in wat meer 'relaxed' enthousiasme? Begrijp me niet verkeerd, ik doe niks tegen mijn wil, maar ik vind het gewoon zo spannend. Verder nog tips wat ik wel of niet moet doen? Bioscoopje pakken is zeker niet zo handig, meteen de eerste keer? Bepaalde dingen die ik wel/niet moet eten omdat ze het trippen versterken/verzwakken etc. (had al iets vaags gelezen over pure chocolade, dat je daar nog harder van kan gaan trippen)

Sacramento
Waarom wil je buiten gaan trippen? Binnen trippen vind ik voor een eerste keer veel geschikter. Daar heb je de omstandigheden onder controle. Ook is de natuur in mijn ogen, als je buiten tript, veel geschikter dan de stad. In de stad kun je je snel onzeker of bang gaan voelen, er zijn allerlei dingen die je niet onder controle hebt die zouden kunnen gebeuren, zodat je je er in je hoofd druk om kunt gaan maken. Thuis zijn die zorgen er niet.

Naar de film gaan is echt een slecht idee. Waarom zou je dat willen? De trip gaat je meer dan genoeg indrukken en ideeën geven, externe input is absoluut overbodig.

Die spanning, aanvaard die gewoon :) . Het hoort erbij. Je hoeft er niks mee te doen, laat het er gewoon zijn. Als je vertrouwen hebt komt het goed. Voel je dat je echt bang bent, dan moet je dat gevoel misschien niet negeren. Misschien is een halve portie beter om mee te beginnen? Trippen kun je de eerste keren beter rustig aan doen, haast is nergens voor nodig :) . Als je een halve portie neemt, dan heb je misschien geen zeer heftige ervaring, maar je hoeft dan de volgende keer minder in spanning te leven vantevoren omdat je al een beetje weet hoe het zal zijn.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Het is normaal dat je een beetje zenuwachtig bent, steeds als ik een nieuwe drug ga proberen ben ik ook zenuwachtig omdat je toch nooit precies kan weten wat je ervan moet verwachten. Het is ook niet erg om zenuwachtig te zijn,zolang het maar geen doodsangsten zijn. Zo te lezen heb je alles ook goed voorbereid, goed in gelezen enzo.
Ergens vind ik ook wel dat die spanning wat heeft, tijdens het innemen, tijdens het inwerken en daarvoor. Op een gegeven moment als het dna lekker werkt is dat er dan echt helemaal afgevallen en voelt als een soort 'bevrijding'.
Ik denk dat het wel goed gaat komen met je trip. Over dingen eten en drinken, hmm ja voor zover ik weet kan niks écht kwaad bij truffels. Tenzij je het over bepaalde medicijnen gaat hebben en andere drugs (vergroting van kans op bad gaan etc). Had wel gelezen dat als je ze op een bepaalde manier bereidt (Lemontag? dacht ik, je kan het misg vinden via de zoekfunctie), het een sterkere werking heeft.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar hoop dat het je enigszins gerust heeft gesteld. Have a nice trip! En mocht je daar zin in hebben, voel je vrij een report te schrijven :grin:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Je laatste hap 3 uur van te voren nemen dan heb je een lekker effect, je kunt ook kiezen voor 4 uur of 5 uur.

Ik zou inderdaad, als je perse buiten wilt trippen, de natuur in gaan.
Zoek een rustig plekje waar je lekker je ding kan doen.

Het zal geheid voorkomen dat je wilt gaan liggen, dan weer lopen, dan weer zitten.
Zorg er dus voor dat je deze ruimte er is. Mensen kunnen je nogal vreemd aankijken
als je in de stad op de grond ligt.

Houdt wat water bij de hand tijdens de trip, eten zal je niet echt behoefte aan hebben maar
neem het voor de zekerheid wel mee. Bier en wiet zijn optioneel maar zou ik bewaren voor
het eind. Zelf vind ik een pilsje tijdens het afzwakken van de trip en/of na de trip wel lekker.

Blowen zorgt voor een chaotische sfeer wat alleen leuk is als je binnen zit en de omstandigheden perfect zijn; niemand komt langs, telefoon uit, muziek binnen handbereik waarvan het volume ook omhoog mag.

Als ik jullie was zou ik kijken of je het toch niet ergens binnen kan doen en anders ergens op een grasveld waar je door niemand lastig zal worden gevallen.

Bedankt voor al die snelle reacties. Het rustige plekje in de stad is praktisch tegenover het huis van mijn tripsitter, dus dan denk ik dat we maar voor de zekerheid binnen beginnen. Ik zal de spanning dan maar gewoon aanvaarden. Qua eten neem ik misschien een chocoladereep mee, iig niet teveel. Ik ontbijt thuis rond 9 uur en rond 12 uur stap ik op de bus, waarna het innemen rond 12:30 zou moeten beginnen, dus dat is een mooie spreiding dacht ik zo. Ohja, ik krijg van mensen vaak opmerkingen dat ik wel leuke stukjes kan schrijven, dus een tripreport komt er zeker aan :).

Delcasa88

Bewuste gebruiker
denk dat er meer voor nodig is voordat wij ons lastig gevallen voelen :wink:

Om wat antwoorden te geven:
Hebben/hadden jullie dat ook bij jullie eerste trips? Enig idee hoe ik dat onbestemde, zenuwachtige gevoel om kan zetten in wat meer 'relaxed' enthousiasme?
Ja. Ik was zenuwachtig als een pubertje die voor het eerst z'n pielle gaat gebruiken om de kunst van voortplanten te oefenen :P

Enthousiasme, spanning en zenuwen zijn natuurlijk. Ik zou me pas zorgen gaan maken als zoiets als voor het eerst trippen bij iemand géén zenuwen zou veroorzaken. het geeft aan dat je weet wat je doet en ik zie het een beetje als een 'blijk van respect' voor de drug. En dat is goed! Helaas kan ik je niet echt tips geven om het te verminderen/weg te nemen, ik merk dat ik na 15 trips nog altijd met een wervelstorm aan vlinders in m'n buik zit als ik het weer ga doen :) Don't worry, be happy :)

Verder nog tips wat ik wel of niet moet doen?
Wij kunnen je niet zeggen wat je moet doen of laten... Voor andere bepalen wat hij/zij moét doen ben ik geen voorstander van :wink: Wat je 'moet' vermijden zijn dingen waar je nuchter een slecht gevoel bij krijgt. Heb je iets tegen geiten, vermijdt de kinderboerderij, heb je iets tegen clowns, vermijdt het circus...(en kinderfeestjes :P ). Het tegenover gestelde geld voor dingen die je wel moet doen: Alles waar je je chill bij voelt! Emoties en gevoelens worden onder een 450x vergrootglas gelegd als je tript. Als je daar negativiteit onder legt, krijg je een zeer sterk kut gevoel. Duh. Leg je onder dat vergrootglas een heel fijn gevoel, wordt dat met een trip nog vééél vetter! Dus denk je tijdens je trip opeens: "Het lijkt me chill om nu te douchen!", ga dan ook douchen! Je zult beloond worden :wink: En goed ook :rock:

En om bovenstaande reden adviseer ik ook een omgeving waar je ook nuchter je 100% veilig voelt om alles te doen en laten wat je wilt. En de buitenwereld is dat vaak niet... (misshcien wel voor 90%, maar als je écht die 100% kan geven in een trip is onbetaalbaar). Aan de andere kant moet ik bekennen nooit in de natuur getript te hebben ( :openmouth: Shame on me...) maar het lijkt me wel ontzettend gaaf. Veel mensen ervaren een onlosmakelijke 'verbondenheid' met de natuur onder invloed van truffels/paddo's en het is enorm fijn om dan omringd te zijn door een mooie omgeving.

eigenlijk kan ik je 1 ding meegeven, en dat is dat je de trip moet inrichten zoals jij dat wilt (of: zoals jij en je vrienden dat willen). het is jouw ervaring, jouw trip. Dus jij moet dan ook bepalen hoe/wie/wat/waar/wanneer/waarom je tript. Je komt over als iemand die graag goed voorbereid aan zoiets begint. Als je bij alle beslissingen die in dat proces gemaakt moeten worden als leidraad aanhoudt dat het moet zijn zoals jíj dat chill vindt en je hebt er alles aan gedaan om zo chill mogelijke omstandigheden te creeeren waar je zelf (of: iedereen in de groep) 100% achter staat dan kan ik niet anders meer dan je een ongelovelijk trip te wensen :hearteyes: !!

Sacramento zei:
Bedankt voor al die snelle reacties. Het rustige plekje in de stad is praktisch tegenover het huis van mijn tripsitter, dus dan denk ik dat we maar voor de zekerheid binnen beginnen. Ohja, ik krijg van mensen vaak opmerkingen dat ik wel leuke stukjes kan schrijven, dus een tripreport komt eraan :).
Wat je zou kunnen proberen is om een paar gevoelen/ervaringen/ideeen/inzichten die je tijdens de trip hebt, direct op te schrijven. Hoeft niet meteen een compleet boek te worden, een paar steekwoorden kan al genoeg zijn om geniale dingen te produceren :P

edit: Qua eten en drinken: Er zijn geen dingen bij de Appie Heijn die te koop die gevaarlijk zijn icm truffels. Dus ga op shopping spree en haal dat wat je fijn lijkt. Ookal hebben veel mensen tijdens trippen weinig/geen honger, het is wel gewoon heel grappig om te ervaren hoe dat ene tering lekkere koekje opeens totaal anders kan smaken. Feed your senses:P

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wijs dat je binnen begint.
Het is echt af te raden om je meteen onder de (nuchtere en onwetende) mensen te begeven in zo'n toestand, zeker voor de eerste keer. Dat is gewoon arelaxed.
Neem wat muziek mee die je relaxed vindt, zorg dat dat allemaal werkt, zorg voor wat te drinken, en misschien wat kleine (gezonde) dingen om te eten, mocht je daar behoefte aan hebben.

Maar ik heb de indruk dat je je al best goed hebt voorbereid, dus ik denk niet dat er iets fout kan gaan. :wink:
Heel veel plezier!

Een beetje zenuwen horen er bij de eerste keer, dit zorgde bij mij in ieder geval voor een hele lange lachkick :mrgreen: . Zorg wel dat je je lekker laat gaan. Ik vond alle veranderingen van de werkelijkheid erg leuk, maar een vriend van me raakte een beetje gestresst ervan. Vooral niet nadenken over hoe lang het nog duurt; Laat je lekker meenemen op een trip in een andere wereld :wave: Goede reis!

flight_of_the_behemoth

Experimenterende gebruiker
Even een schopje.

Ik heb hier zelf ook nogal 'last' van, ik merk toch wel dat het mij een beetje (negatief) beïnvloed. Is het misschien een idee om even snel van tevoren een flesje pilsch achterover te slaan, om even de scherpe randjes eraf te halen?

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Waar heb je 'last' van? Ben je bang om te trippen?
Alcohol is echt af te raden, keihard gewoon niet doen.

Als je er bang voor bent, stel het dan gewoon uit, zo simpel ligt het.

Alcohol moet je gewoon niet combineren met psychedelica, alleen mensen met al ervaring die de effecten beter in kunnen schatten zouden dit kunnen doen, al blijft het iets waar ik niks in zie.

flight_of_the_behemoth

Experimenterende gebruiker
Nee nee, niet bang hoor. :)

Gewoon een beetje hetzelfde als wat de openingsposter heeft, beetje spanning/extreme nieuwsgierigheid. Eén biertje kan toch geen kwaad, wel?

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Beetje spanning en nieuwsgierigheid had ik ook hoor, is gezond.
Ik zou dat bier gewoon lekker in de koelkast laten staan, waarom moet dat toch altijd overal bij? Probeer gewoon eens zonder, alcohol is geen garantie voor dat het 'beter' gaat ofzo hoor.
Durf gewoon in het diepe te springen zonder al die dingen waarvan je denkt dat ze je helpen.

Bovenaan