Eerste keer truffelen?

Versteeg

Newbie
Ik ga volgende week voor het eerst truffelen met een vriend, en vroeg me af waar ik het best mee kan beginnen.

Ik heb wat ervaring met wiet, en 5x XTC gebruikt, maar nog nooit psychedelica. Ik ben vrij groot (1,90) en vrij dik (100 kg ongeveer). Wat is een goede soort truffel voor een eerste keer truffelen, en hoeveel moet ik daar van nemen? Ik wil graag hallucineren (als in golven, kleuren, en alles extra wat erbij komt dat leuk is :tongueout:) Maar ik wil ook absoluut niet fout gaan, omdat ik dan een te sterke heb genomen voor de eerste keer. Weet iemand wat handig is om mee te beginnen?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Voor de eerste keer raad ik je de Mexicana aan. Lekker rustig, beetje body, visueel, relaxed en euforisch.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Bijnemen daarna heeft voor mij nooit echt veel zin gehad. Je bent een flinke jongen, dus ik zou gewoon voor de 15 gram gaan. Als je je er niet goed over voelt 10, maar bij mij ging het de eerste keer goed met 15 gram.

Naar mijn ervaring is de setting belangrijker dan de hoeveelheid.
Eerste keer truffels was gelijk 15 gram, buiten in een park gedaan. Dit leverde in het begin een hele leuke trip op maar sloeg halverwege toch om richting een soort van bad trip. (niks heftigs maar meer een soort slechte vibe in je trip en dat is natuurlijk niet waar je het voor doet)
tweede keer weer 15 gram gehad van een iets lichtere soort. Dit keer gewoon binnen gedaan met 3 anderen. De truffels kwamen veel beter tot hun recht.

zolang de setting goed is maakt die 5 gram meer of minder niet veel uit. Bij twijfel zou ik voor 10 gram gaan maar met 15 zit je sowieso goed.

zorg er in ieder geval voor dat je lekker in je vel zit en geniet vooral van de ervaring!

ThePhotographer

Experimenterende gebruiker
Lees de handleiding even door op deze website. Daar staat veel nuttige info in.

Ik zou beginnen met 10 tot 15 gram Mexicana of Atlantis. Dat moet te doen zijn. Bijnemen heeft nooit zin aangezien het lichaam direct tolerant wordt voor de stof in de truffels. Alles in één keer dus! Daarnaast moet je kijken of er een sitter, een nuchtere persoon bij moet zijn of dat je echt denkt: het lukt me wel.

Voor de rest is de setting ontzettend belangrijk. Een prettige, warme omgeving met mooie muziek is het meest ideaal. Of buiten, maar dan moet het lekker weer zijn en geen mensen die storen.

Veel plezier en hopelijk tot snel met een tripreport :)

Bovenaan