Eerste keer truffels.. Tips and tricks?

Ik ben door mijn vriendengroep uitgenodigd om dit weekend in het bos truffels te nemen, lekker in de buitenlucht, picknickje erbij, muziekje op, helemaal gezellig. Het is een beetje toegespitst op first time users, en merendeel van de sitters is een geregelde gebruiker. Er zijn ongeveer 10 trippers en 8 sitters. Er worden Mexicana's gehaald (van horen zeggen erg visueel, maar niet heel zwaar) en de sitters hebben er nu al erg veel zin in, en zijn heel erg zelfverzekerd. "Als je iets engs ziet, zeg het, we praten je er wel uit, en we zetten een chille vibe neer voor iedereen!"
Alle telefoons worden ingeleverd bij de sitters en krijgen we niet in handen, ik neem een zooitje kladblokken en stiften mee als afleiding van een eventuele bad trip.. Ik heb mezelf al een beetje ingelezen :)

Ik ben er van overtuigd dat ik in goede handen ben, mijn vriendje komt zelf ook mee als first-time-tripper, dus ik denk dat het best leuk kan worden.

Toch ben ik van nature een nogal.. Zenuwachtig persoon als het aankomt op iets nieuws. Zo heb ik twee keer XTC gedaan, en de tweede keer (halve Qdance) moest ik ontzettend overgeven en kreeg ik een heel raar gevoel in m'n hoofd (het draaide, alsof ik dronken was, maar tegelijkertijd voelde het alsof er een gewicht op lag). Ik heb toen de hele nacht in een rare 'daze' gezeten waar ik niet zeker wist of ik nou sliep of wakker was, en ik werd ook doodmoe wakker. Dat is de laaste keer dat ik ook drugs heb gebruikt, en dat is eigenlijk een nare ervaring die is blijven hangen.

Ik ben gewoon erg bang dat ik ziek word, en dat ik voor m'n vrienden in het bos ga lopen kotsen, en daarmee de andere trippers overstuur maak, en een soort kettingreactie af laat gaan.
Misschien is dit een beetje teveel "wat als.." denken, maar ik wil helemaal goed voorbereid zijn.

Ik heb een aantal vragen en een aantal beweringen, kan iemand me hierbij helpen?

1) Ik heb gehoord dat vers sinaasappelsap de trip sneller helpt af te bouwen. Is dit waar?
2) Ik heb van energydrinks hetzelfde gehoord. Dit is een beetje m'n back-up plan voor als ik bad ga, of als ik me er niet prettig bij voel: abort mission.

3) Hoe omschrijf je de smaak van Mexicana's? Ik ben een moeilijke eter en lust heel erg weinig, dus ik wil graag weten waar ik aan toe ben. (Klinkt een beetje stom, ik weet het)
4) Kan ik bepaald voedsel/drinken erbij innemen om de smaak weg te nemen?
5) Kan ik truffels nemen terwijl ik aan mijn medicijnen ben (Modafinil)? Of kan ik beter een dagje geen medicijnen nemen?

Hebben jullie misschien nog andere tips and tricks, dingen waar ik op moet letten? Leuke activiteiten of dingetjes om mee te nemen die onwijs gaaf zijn tijdens het trippen?

(En een beetje moed inspreken voor deze angsthaas)

Ik zal ook een tripreportje plaatsen van wat ik me nog herinner, en ik zal kijken of een van de sitters wat filmpjes willen maken van de onzin die we uitkramen :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
De allerbelangrijkste tip die jij kunt krijgen is denk ik dat je je niet te druk moet maken. Een truffel trip wordt helemaal gestuurd door je eigen mentale instelling. Als je er dus echt angst voor hebt raad ik je af truffels te gebruiken.

Voor de beste truffeltrip moet je er gewoon ontzettend veel zin in hebben, niet te druk maken en gewoon over je heen laten komen. Als je wel angstig wordt ofzo, vertel jezelf gewoon dat er niets aan de hand is en dat er niets kan gebeuren. Met 8 nuchtere ervaren mensen om je heen kan er sowieso weinig gebeuren.

Zorg dat je iets te eten mee hebt om de truffels mee op te eten als je denkt dat je er misselijk van wordt. Ik eet het altijd met een flinke hand chips, dan valt het wel mee. Sommige mensen eten het probleemloos op en sommige vinden het vies. Voor het beste effect: goed kauwen.

Mocht er echt iemand hard gaan (ga er niet vanuit) neem dan gewoon een paar druivensuiker, dat vernielt het hele effect :wink:

Kortom: gewoon niet te druk maken, jullie hebben het goed gepland en er kan weinig misgaan!

Veel plezier!

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
SmartieAndMe heeft het meeste eigenlijk al gezegd.
Verder: stel dat je dingen voelt of denkt die niet prettig zijn: ga je er dan niet tegen verzetten. Accepteer wat je voelt, als je je er tegen gaat verzetten kan je in een neerwaardse spiraal terechtkomen. Gewoon alles over je heen laten komen, ook als je dingen voelt die je niet had verwacht. Geniet ervan!

De smaak van de Mexicana's zou ik beschrijven als een soort nootjes met champignonsmaak. Ik vond ze helemaal niet vies. :) Ik maak er zelf meestal thee van en eet de truffels daarna op. Niet vergeten goed en lang te kauwen. Het is trouwens wel verstandig een aantal uur voor je de truffels inneemt niet te eten, omdat hierdoor de trip minder sterk kan worden. Tijdens de trip kun je natuurlijk wel gewoon eten als je daar zin in hebt.
De Mexicana's zou ik beschrijven als vrij mild qua effecten, bij mij was het niet zo visueel maar meer lichaamsgericht, dus veel tinteltjes/bodyload etc, en een lacherig gevoel. Mijn voorkeur gaat er niet naar uit maar het lijkt me een goede keuze voor een beginner!

Veel plezier!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
NiandraLades zei:
De smaak van de Mexicana's zou ik beschrijven als een soort nootjes met champignonsmaak. Ik vond ze helemaal niet vies. :)

Idd vind ze ook helemaal niet vies wel een extreem zure nasmaak maar is best te handelen.
Volgens mij smaakt elk type truffel hetzelfde toch?

Verder is alle goede info hier al gegeven, begin er gewoon chill aan en go with the flow!

Have fun with je tripknollen.

grts

Bovenaan