Eerste keer truffels.... tips?

oxymoron

Newbie
Ik ben een jongen van 15 (bijna 16), en ben van plan om binnenkort met een leeftijdsgenoot voor de eerste keer truffels te proberen. Ik heb nog nooit eerder ervaringen gehad met natuurlijke psychoactieven, maar blow wel bijna dagelijks. Nu dit mijn eerste keer is wil ik natuurlijk goed voorbereid zijn dus ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven over het gebruik van truffels. Ook heb ik nog wat vragen waar ik mee zit:

- Wat is een goed soortje om mee te beginnen?
- Hoeveel gram moeten wij allebei nemen om wat te voelen (we zijn allebei niet heel erg lang en zijn dun) en hoeveel gaat ons dat ongeveer kosten?
- Hoelang duurt het voordat je iets voelt, en hoelang duurt het voordat de truffels uitgewerkt zijn?
- Is het gevaarlijk om dit te combineren met een jointje?
- Zijn er nog andere dingen waar ik rekening moet houden?

Graag geen reacties als, 'doe het niet, je bent nog te jong', ik heb hier goed over nagedacht en heb besloten dat ik het nu toch wel een keertje wil ervaren. Alvast bedankt voor jullie tips en antwoorden op mijn vragen. :)

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoewel je zegt dat je geen reacties wilt als 'doe het niet, je bent nog te jong', raad ik je toch echt aan om nog enkele jaren te wachten. Truffels zijn geen pretmiddel, het is waarvoor je klaar moet zijn en stevig voor in je schoenen moet staan, dat ben je waarschijnlijk nog niet al puber. Als je toch per se wilt trippen, zou ik 2c-b aanraden, daarmee kun je ook goed trippen, maar het is minder serieus dan truffels. Maar goed, je moet het verder zelf weten, het is jullie probleem als er iets niet goed gaat. Alleen geven jullie truffels dan wel een slechte naam.

Ik raad 7,5 gram Atlantis aan per persoon. Dan blijft de trip redelijk oppervlakkig, maar ook weer niet te licht. Kost iets van €15 geloof ik.
Het duurt zo ongeveer een halfuur tot een uur totdat je de eerste effecten begint te voelen. De piek bereik je pas na zo'n 1,5 tot 2 uur. Na ruwweg 5 uur zijn de truffels uitgewerkt.
Truffels zijn prima te combineren met een joint.

Mijn tips:
- Regel een tripsitter. Als jullie dan toch per se zo jong al een keer truffels willen gebruiken, is het echt aan te raden dat er een nuchter persoon bij is die kan ingrijpen als het fout gaat.
- Ga binnen trippen. Voor een eerste trip is een vertrouwde omgeving aan te raden, dan is het makkelijker om de trip onder controle te houden en kom je minder snel in gevaarlijke situaties.
- Doe het op moment waarbij je zeker weet dat je niet gestoord zult worden, bv ouders die plotseling binnen komen lopen. Het is ook belangrijk dat je de volgende dag vrij houdt om te rusten.
- Goede tripmuziek. Muziek is vrij essentieel bij een trip. Ik raad psychedelische muziek aan, bv goa. Mijn favoriete band is Shpongle.
- Sfeerverlichting voegt veel toe, zorg dat de ruimte waar jullie zijn niet te fel verlicht is, gekleurd licht is nog beter. Gloeistaafjes zijn ook leuk.
- Hou een beetje in de gaten dat je genoeg drinkt, tijdens een trip is het wat lastig aan te voelen wanneer je dorst hebt.

nodix

Newbie
Ik heb twee weken geleden ook voor het eerst truffels gebruikt (ik ben 16) en blow ook wel eens.
Ik heb dragon dynamite gebuikt, ongeveer 10 gram, dit beviel me wel goed heb er na een half uurtje nog een joint bij gedaan ook dit beviel goed en was niet te heftig :grin:

Wel raad ik idd aan om het ergens binnen in een vertrouwde omgeving te doen.

Bovenaan