Eerste keer truffels

dailysmoker18

Experimenterende gebruiker
Hoi iedereen,

Ik ben van plan binnenkort met een paar vrienden voor het eerst truffels te gaan nemen
en ik vroeg me een aantal dingen af:
1. Welke truffels zijn het best om mee te beginnen als je nog nooit truffels hebt gebruikt?
2. Waar kan ik het best truffels halen? (ben zelf van plan om t via internet te doen)
3. Wat is de beste/chillste manier om ze in te nemen? en hoeveel moet je dan nemen?

Dat was het, maar heb je nog meer tips enzo, kan je ze er gewoon bij zetten.

Alvast bedankt,
DailySmoker :stoned:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Hey smoker,

1. Mexicana is een milde soort truffel, wel kan het zijn dat die eerste ervaring dan iets te 'mild' kan zijn en je niet echt visuals/vervormingen/....merkt meer een stoned/lacherig gevoel waarbij kleuren feller lijken dan dat ze in werkelijkheid zijn en wat filosofisch denken erbij.

2. Geen ervaring met over internet bestellen, ga ze altijd 'persoonlijk' halen.
Vind ik veel gezelliger, zou jij beter ook doen...zo kan je jezelf laten informeren over de soorten truffels die op dat moment beschikbaar zijn en wat bijhorende info erover vergaren.

3. Van die Psilocybe Mexicana zou ik gewoon een heel bakje opeten.
Ik eet ze gewoon zo op zonder gedoe met citroensap/soepjes etc.... (nootachtige smaak met zurige nasmaak), is mij best te doen. Lang kauwen erop tot het een papje word...en doorslikken maar.

'?'. Doe het ergens veilig waar je niet onverwacht gestoord kan worden.
Zet je gsm uit, zorg voor leuke 'psychedelische muziek', wierook, wat fluo verf, blacklightje.
Iets waar je muziek met kan 'maken' zoals keyboard, fluit, djembé,.... is altijd heerlijk om te doen.
Alleen met mensen doen die je voor de volle 100% vertrouwd en die je goed kent.
Probeer met een lege maag aan de truffels te beginnen.
TV kan leuk zijn maar ook net beangstigend of verwarrend, dus opletten hiermee.
Beter muziek dvd's kijken of prachtige docu's dat je weet dat je niet plots 'horrorachtige' scenes ziet zoals bv: bloed, geweld, zombies, geesten, etc....

Zorg ervoor dat je trip een beetje voorbereid is: alles klaarleggen dat je niets moet gaan zoeken als je tript want dat is een hell :grin: , zorg voor een relaxt zorgeloos sfeertje, goeie mindset, goeie vibes, goeie mensen.

Doorzoek het forum eens je gaat er vast veel nuttige informatie vinden wat betreft truffels.

Grts enjoy!

ThePhotographer

1. Welke truffels zijn het best om mee te beginnen als je nog nooit truffels hebt gebruikt?

Atlantis, en dan 10 gram.

2. Waar kan ik het best truffels halen? (ben zelf van plan om t via internet te doen)

Internet is superveilig, anoniem afgeleverd en de volgende dag in huis. Ik doe het ook altijd op die manier via bijv Azarius of Magic-Truffels.nl

3. Wat is de beste/chillste manier om ze in te nemen? en hoeveel moet je dan nemen?

De beste manier is om nuchter te zijn (6 uur van tevoren niets eten). En dan kauwen tot het niet fijner kan en doorslikken. Voor een eerste keer is 5 tot 10 gram voldoende. 10 gram is max. De eerste echte keer dat ik gebruikte was 10 gram maar toen voelde ik amper iets. 15 gram Atlantis gaf bij mij een mooie, heldere, maar toch diepgaande trip. En gebeurde er iets, dan was ik direct bij zodat ik soms wel nuchter leek. Dus ik zeg; 10 gram.

Chillste manier om te nemen is om er thee van te maken. 10 gram prakken of blenden, iig zo fijn mogelijk. Daarna heet water, bijv 60 graden (ruim van de kook af!!) erover heen en een x aantal uur laten trekken. Je kan er voor kiezen om het water te filteren of de stukjes truffel mee te nemen in de drank.. Het water aanmengen met thee, citroen, honing, whatever je lekker vindt en dan is het drinken maar! Binnen 15 minuten begint de trip en deze houdt 6 tot 8 uur aan. :)

Let er op, probeer alles in te nemen. Als je al een uur bezig bent met de trip en je neemt nog wat dan verleng je de trip misschien wel, maar intenser wordt het zeker niet omdat je lichaam, binnen het uur dat alles gaat werken, tijdelijk resistentie opbouwt.

Veel plezier! En een tripreport... graag!

dailysmoker18

Bedankt voor de reacties,
Ik zat zelf net even op Azarius te kijken en daar hebben ze van die tabelletjes waarop je kan zien hoe sterk de effecten zijn vergeleken met de anderen, maar nu zag ik dus een soort,Sclerotia "Tampanensis", die er precies tussen Mexicana en Atlantis inzat. Dit leek mij dus de perfecte omdat je dan sowieso een goede trip hebt maar niet te hard gaat voor de eerste keer.
Iemand ervaring met deze truffels en is dit een aanrader voor iemand die nog nooit eerder truffels heeft gebruikt?

ThePhotographer

Ik denk dat het een goede keuze is om dan 10 gram Tampanensis te nemen. 10 gram Atlantis is dan toch ff stapje sterker.

Trouwens, magic-truffels.nl is goedkoper en kwalitatief hetzelfde als Azarius dus ik raad je aan om daar te kopen.

Bovenaan