Eerste keer was XTC was super !!!

Beste sjonnies, :)

Ge-Wel-Dig !!!, ik ging gister naar awakenings festival en ben 20 jaar en had daar de eerste keer een pilletje genomen. Na een half uur voelde ik al een beetje. Na 40 minuten was ik blij en voelde "het effect" waarvan ik zeker wist dat het "het effect was" omdat ik me zo nog nooit voelde. En na een uur moest ik ff liggen tegen een boom omdat ik me echt kut voelde. Deed ik me ogen dicht en alles was oranje. Echt een raar gevoel. Ik liep niet scheef ofzo maar voelde alsof ik werd verdoofd met een gifpijl. Na een kwartier deed ik me ogen open en alles was extreem blauw. En voordat ik het wist ( 5 minuten )was ik weer helemaal bijgekomen. En ging zelfs helemaal knallen daar terwijl ik niets eens 15 minuten geleden helemaal "paralized" ten een boom lag. Vrienden die erbij waren hadden me al gewaarschuwd voor zo een moment ( chill-out-moment )voor een korte duur. De pillen die ik had laten testen kwamen van een vriend-van-een-vriend.

Ik had die pillen laten testen. er zat maar 38 Mg mdma in. Waren kleine pillen. Ik weet hoe de meeste eruit zien maar deze was aanzienlijk kleiner ( en helaas alsnog 3,50 per stuk ). Maar nu komt het, hier zat totaal geen troep in. Wat volgens bronnen moeilijk te krijgen is deze tijd.

En nadat ik ging knallen nam ik een uur later ongeveer een 2e, voelde me echt zo chill. Ik zocht alleen maar chicks en ging met ze dancen en praten en daarna nog ff lekker praten daarna buiten de tent. Hun hadden zelf ook gebruikt. Ik zei dat het me eerste keer was. Vonden ze helemaal geweldig. Ik had ook onwijs zin om te knuffelen en mocht zelfs gewoon aan één van de chicks aan haar tieten voelen. Ik voelde me zo onwijs goed :) ( kreeg ik later te horen dat haar viend ook aanwezig was :confused: Maarjah toen ben ik maar terug naar de groep gegaan. Ik was namelijk in de tent gebleven en vond de muziek zo goed dat ik echt niet weg wou gaan in die tent. Echt met veel mensen geluld. Zelfs één minuut met kevin saunderson gepraat. Ik had geluk. er stond een surinaams meisje naast me en waarmee ik hard heb "gerocked" helemaal voorraan en kevin liep naar haar toe en ging met haar praten. Ik pakte gelijk me kans en had een kleine discussie over zijn allen en heath xone 92 mixer en natuurlijk zijn extreme liveset. Zowel chicks voor de fun en om te dancen enzo en met de mannen praten meestal over de dj's en over de muziek. Ik weet niet wanner wanner ik de andere pillen had genomen maar in totaal had ik er 4 op. Een voelde me de hele dag perfect Het leek netals je met de hele groep binnen was gekomen en het draaide maar om één ding. Dat iedereen het naar ze zin heeft. Totdat het feest was afgelopen en het recreatiegebied uit moesten.

We liepen door een donker pad en toen spacede ik. Elke boom leek wel op een mens. Ik begon zelfs op een afstandje tegen een boom te praten omdat ik dacht dat daar een maat stond, echt vaag allemaal. Ik voelde me te space en ik zou eigelijk met de auto rijden. Maar ik kon het niet aan en heb iemand laten rijden die meer dan 5 jaar ze rijbewijs heb dus die meer mag drinken ( veel heeft die niet gedronken, alleen een paarbiertjes maar wel behoorlijk wat blowtjes en nog een keer een dikke pure blunt. Maar ik lag mijn vertrouwen in zijn hand en hij had iedereen veilig thuis gebracht.

Ik zelf kon niet slapen. Ik was iets van 2 uur thuis en sliep tot half 5 s'ochtends en dan wakker tot 9 uur en dan slapen tot 12 en wakker tot half 2 en toen weer slapen. En ik ben wel zeker 10 keer naar de wc geweest. De hele dag voelde ik me behoorlijk positief en tot een uur of 8 in de avond een beetje vaag. Ik voelde me niet kut maar ook niet goed. Net een zombie met weinig emoties.

Nu ben ik een goed opgevoede lul. En ik wil niet dat drugs een groot deel van me leven gaat spelen. Alcohol drink ik 1 x in de 2 dagen. Verschillend soms 1 en soms meer dan 10 of behoorlijk meer dan 10 maar ik denk zelf dat het gemiddeld in de week bij zo een 10 tot 20 biertjes is. Met het weekend bijgerekend ( 0.33 liter per blik )

En blowen doe ik nooit meeer. Ben 1,5 jaar gestopt. Heb ik gezworen op me moeders dood ( Die ook overleden is ).

Ik ben nieuw op het forum en wil "me eerste pilletje" de ervaring daarvan met jullie delen.

NU wil het meerdere dagen gebruiken in me leven. Dan heb ik er een vraag over. Zou het schade aanbrengen ? (waarschijnlijk wel maar in welke mate) als ik het 6 keer per jaar ga gebruiken met een aardige stevige dosis ?

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik vind het wel grappig dat je zo luchtig doet over alcohol, wat gewoon harddrugs is.. Verder wel leuk dat je zo'n vette eerste ervaring had, die pilletjes waren wel best slap, weet je zeker dat je iets voelt van ~35 mg? Volgende keer 3 erin gooien :wave:. Als je dezelfde hebt (altijd laten testen he!!). Je wil niet 3 pillen van 80 mg naar binnen werken, dan ga je wel erg hard :rockband:

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ik vind het wel grappig dat je zo luchtig doet over alcohol, wat gewoon harddrugs is.. Verder wel leuk dat je zo'n vette eerste ervaring had, die pilletjes waren wel best slap, weet je zeker dat je iets voelt van ~35 mg? Volgende keer 3 erin gooien :wave:. Als je dezelfde hebt (altijd laten testen he!!). Je wil niet 3 pillen van 80 mg naar binnen werken, dan ga je wel erg hard :rockband:
Whaha...

2x 35mg haalt bij mij ook niet erg veel uit helaas. Vanaf zo'n 150mg begint het voor mij écht heel leuk te worden.

De laatste keer dat ik op weg naar huis gedaanten zag in bomen, schimmen zag bewegen en nog meer lichte hallucinaties was na meer dan 200mg. Verder is het voor mij energie, euforie en vooral veel gezelligheid en warmte door dat LOVE gevoel. Normaal gesproken geen hallucinaties dus. Jij hebt blijkbaar een lage tolerantie voor MDMA, waardoor je niet zoveel nodig hebt. Dat het de eerste keer was speelt waarschijnlijk ook wel mee. Wees er blij mee dat je niet zoveel nodig hebt. :P
Dat 'knock out' gaan en alles in een bepaalde kleur zien zegt mij trouwens helemaal niets..

En alcohol is inderdaad een harddrug waardoor je hele gekke dingen kunt gaan doen. Onder X ben ik nog nooit in de problemen gekomen, helaas kan ik dat van alcohol niet zeggen. Maar goed.. wat maatschappelijk geaccepteerd is kan geen kwaad, denkt men.

Maar goed. Welcome to the club. Loop nu niet te hard van stapel en probeer netjes (minstens) een maand 'rust' te houden tussen elke keer dat je XTC gebruikt. Dat houd het leuk voor jou en je lichaam.

spacewoman

Experimenterende gebruiker
Mijn 1e keer xtc was ook super precies zoals jij beschreef,en de 2e en 3e keer ook nog wel.
Maar sinds ik het vaker gebruik vind ik er niks meer aan de dag erna voel ik me zo beroerd 1week lang dat ik het er niet meer voor over heb.
Dat love gevoel was bij mij ook hevig aanwezig heerlijk was dat alles euforisch en gezellig.
Mijn 1e xtc pilletje was een echte goeie ouwe die was zo'n 6jaar oud toen hadden ze de echte goeie hardspacende voor 6uur lang goed gevoel.Die heb ik nooit meer gehad en mis ik enorm.
Is niet meer te verkrijgen maar hij viel lekker.
Groetjes

Bedankt voor de reactie's

Maar ik ga het hooguit 1 maal per 2 maanden gebruiken. Alleen op feesten. Bij de rest laat ik alcohol het werk doen. Ik weet dat alcohol ook gevaarlijk en schadelijk is. Ik heb al 1,5 jaar niet geblowed of iets anders gebruikt en ik merk wel dat ik schade heb. Korte termijn geheugen heb ik heel zwaar. Ben elke dag me sleutels en telefoon kwijt en vergeet altijd afspraken.

Mijn familie is deels gelovig en alcohol word behoorlijk toegestaan. Als klein kind kreeg ik van me vader paar slokken bier toen ik nog niet eens op de middel bare school zat en af en toe een breezer.

Toen me moeder was overleden toen ik 16 jaar was kreeg ik de zogenaamde vrije hand. Ik begon met blowen en stevig drinken. overdags en s'avonds. Van me pa mag alles. Me moeder werd vaak ook gek van wat me pa allemaal toe liet. Me ma was een strenge steng gelovige ghanees en me pa een ... hagenees die alles vrij weinig boeit, me pa was zelf ook gevoelig maar alleen met het gevoel "god bestaat en als ik slecht doe ga ik naar de hel en als ik goed doe ga ik naar de hemel " dat was het dan wel weer voor hem. En toch gingen ze voor het vuur voor elkaar. Me pa is alcholist sinds me ma is overleden. Me ma bepaalde ook eigelijk hoeveel me pa dronk per dag. Meestal niet meer dan 2 biertjes per dag na zijn werk.

Maargoed. Alcohol ga ik ook mee stoppen. Dat wil me ma ook. En XTC ga ik nog meerdere malen gebruiken in me leven. Maar ik zal ermee omgaan. Alleen op feesten. De reden dat ik ben begonnen is omdat me neef aan alles zit al jaren. Maar heeft het nooit een deel van ze leven gemaakt. Hij gebruikt verschillende soorten drugs in lange termijnen en heeft een eige bedrijf.

DAt iprecies hoer ik het wil. Gewoon drugs gebruiken, En alsnog een goed sociaal leven en werken en dat niemand het door heeft dat je gebruikt ( op vrienden na )

spacewoman

dat zou ik ook willen,maar ik denk na jaren gebruik dat je toch een uitgeleefde kop krijgt ben ik bang.
maar ik vind ook dat een mens gewoon lekker moet leven en sinds ik drugs heb ontdekt vind ik dat erbij horen.Bij het lekker leven.

Paddo100

Bewuste gebruiker
Sjorsboomschors zei:
Bedankt voor de reactie's

Toen me moeder was overleden toen ik 16 jaar was kreeg ik de zogenaamde vrije hand. Ik begon met blowen en stevig drinken.

Maargoed. Alcohol ga ik ook mee stoppen. Dat wil me ma ook.
:confused:

ze was/is toch dood?
Sjorsboomschors zei:
Me ma was een strenge steng gelovige ghanees en me pa een ... hagenees die alles vrij weinig boeit, me pa was zelf ook gevoelig maar alleen met het gevoel "god bestaat en als ik slecht doe ga ik naar de hel en als ik goed doe ga ik naar de hemel " dat was het dan wel weer voor hem.

Me pa is alcholist sinds me ma is overleden
:confused:
teveel drinken is toch slecht?

On topic. Heel herkenbaar allemaal idd :grin:

fijn dat je het zo leuk gehad hebt, mja normale dosis is 1,5x je lichaamsgewicht. Dan ga je "lekker". Dit geld natuurlijk niet voor iedereen dus begin met 1x je lichaamsgewicht. weeg je 75kg neem je 75mg om te beginnen. en dan gewoon halfjes erbij nemen :mrgreen:

dania

Newbie
Leuk om te lezen...
Een goed idee trouwens om met alcohol te stoppen/minderen want dat tast je hersens echt aan. Eens in de 2 dagen is best veel vind ik.
Goed dat je je moeders wens respecteert! Ik denk dat hij dat bedoelt, dat zijn moeder dat graag wilde.
En voor de rest; neem gewoon af en toe een pilletje op een feestje dan blijft het leuk.
Toch denk ik wel dat het op langere termijn ook schadelijk is voor je hersens maar is dat nog niet bekend. Dat zal pas over een tiental jaren bekend zijn wanneer de eerste gebruikers uit de jaren 90 klachten krijgt helaas..
Ik vind dat iedereen lekker moet doen wat hij zelf wil maar er is nog niet veel bekend over de schade die het aan je hersens toebrengt.
Dat je dingen gaat zien en alles anders beleeft dat heeft toch te maken met dat je hersens anders gaan functioneren.
Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, angst voor die hallucinaties en controleverlies.
Ik had door blowen al last van blackouts en vage gedachtes/angsten.
Ik hou het gewoon bij een drankje af en toe.
Ook niet veel meer.
In mijn puberteit dronk ik ook nogal wat. Zo zes flesjes voor het uitgaan en dan nog een aantal glazen in de kroeg.
Toen zag ik er ook geen kwaad in :grin:
Maar een pilletje af en toe kan geen kwaad. Als je dat wekelijks doet ben je ook niet goed bezig.
Amen (geintje)

Rondjeslopen

Awakenings was keihard enige wat slecht geregeld was, was het bus vervoer, ja blijf effe op het terrein en ga dan weg, 2,5 uur over gedaan om naar sloterdijk te komen k..t zooi, wou nog naar een after maar dat zat er toen ook niet meer in.

Als je vaker wil gebruiken maar wel zo veilig mogelijk dan zou ik er 3 maanden tussen laten, beter voor je hersenen en dan blijft het ook leuk. Mij lukt dit niet, zeker in de zomer niet.
Probeer wel zo veel mogelijk aan preventie te doen, scheelt weer een paar receptoren!
Lees de sticky die hier op het forrum staat en probeer daar wat mee te doen, lees gewoon veel op het internet over hoe xtc werkt. Dat leert je meteen hoe je ermee om zou moeten gaan :grin: .
Mocht je dat te veel werk vinden dan kan je hier altijd vragen stellen over de werking, stuur dan effe een persoonlijk bericht, anders worden me verhalen hier zo groot.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
dania zei:
Toch denk ik wel dat het op langere termijn ook schadelijk is voor je hersens maar is dat nog niet bekend. Dat zal pas over een tiental jaren bekend zijn wanneer de eerste gebruikers uit de jaren 90 klachten krijgt helaas..
De eerste gebruikers in de jaren 90? Hahaha... lees je a.u.b. eerst even goed in voordat je dat soort dingen zegt. Voor de eerste grote groep gebruikers moet je echt iets verder terug gaan. En nee.. ook die mensen hebben geen enge klachten vandaag de dag.

Heb niet het idee dat je weet waar je over praat.

Controleverlies is ook totaal niet aan de orde als je een normale dosis MDMA (XTC) gebruikt, maar goed. Beetje zinloos om dat aan iemand uit proberen te leggen die drugs als MDMA op voorhand veroordeelt.

dania

Newbie
sjaaktrekhaak zei:
dania zei:
Controleverlies is ook totaal niet aan de orde als je een normale dosis MDMA (XTC) gebruikt, maar goed. Beetje zinloos om dat aan iemand uit proberen te leggen die drugs als MDMA op voorhand veroordeelt.

De enige die hier iemand veroordeelt ben jij. Als je goed leest, lees je dat ik zeg dat iedereen moet doen wat hij of zij zelf wil.
Ik noemde de jaren 90 omdat je het toen veel zag, het was voor mijzelf de eerste keer dat ik ervan hoorde, in de tijd van de houseparty's. Maar begin jaren 80 werd het al veel gebruikt.
Ga lekker lopen mierenneuken zeg.
En er is wel degelijk onderzoek geweest naar de schade die het kan toebrengen. Evenals alcohol.
Maar mensen die dat juist niet willen horen, die lezen ook alleen wat het beste in hun eigen straatje past
Hier een link over een onderzoek wat gedaan is, een van de vele

http://www.drugsinfoteam.nl/actueel/Ond ... senen.html

Heb alleen het begin gelezen ik lees dalijk de rest wel.

Maar ff serieus. Een snoepje van 38mg en daar moest je nog van gaan zitten ook? Jij hebt het echt relaxed dan. Toen ik net begon moest ik al minimaal 100mg nemen om sowieso wat te voelen

psych-out

Bewuste gebruiker
leuk dat je het geweldig vond.
dat je het vaker in je leven wil gaan gebruiken snap ik maar kijk er wel mee uit.
uit eige ervaring weet ik dat als je xtc hebt gevoeld je toch ook wel benieuwd bent
naar wat andere drugssoortjes doen, alle zo was dat bij mij, ik weet natuurlijk niet hoe jij daarover denkt.
in iedergeval, veel plezier als je het nog eens doet

MDMA<3

Belezen gebruiker
Sieusc zei:

Maar ff serieus. Een snoepje van 38mg en daar moest je nog van gaan zitten ook? Jij hebt het echt relaxed dan. Toen ik net begon moest ik al minimaal 100mg nemen om sowieso wat te voelen

ik weeg 75 kilo en na 1 pilletje van 80 mg ben ik al best wel wazig.
Denk dat ik daar gevoelig voor ben ofzo.
Haha Lucky Me! :grin:

MIA-1985

Wijs gebruiker
MDMA<3 zei:
Sieusc zei:

ik weeg 75 kilo en na 1 pilletje van 80 mg ben ik al best wel wazig.
Denk dat ik daar gevoelig voor ben ofzo.
Haha Lucky Me! :grin:

Ik weeg ook iets van 75Kg en ik heb altijd dezelfde pilletjes van 75mg. Als ik zo'n pilletje in één keer neem dan heb ik er aan twee ruim voldoende voor een hele lange nacht. Soms als we thuis zijn slik ik nog wel eens wat bij, maar meer dan 3 heb ik er echt nooit "nodig" gehad.
Heb er wel eens 4 genomen (verdeeld over 36 uur), maar dat laatste pilletje had No-effect op me. Dan spreken we denk ik over uitputting van het serotoninesysteem, want merk er geen moer meer van. Ook ben ik dan waarschijnlijk te moe :)

Naj

Ik ben 90kg, wel 2m lang dus grote bloedbaan, maar vorige keer bij ong 160g geen effect, helemaal niks, volgende keer ga ik opbouwend meer proberen, beginnen met ong 150g en later gedoseerd bijsnoepen als het nodig is, maar eerst even tijdje wachten om te recoveren.

je eerste keer gaat of helemaal goed of je gaat zo hard dat je wenste dat je het nooit had geprobeerd!
my first hartwarming story :hearteyes:
mijn 1e x Koninginnedag 4 blauwe mitsu's + 2 flessen bacardi cola...
ik was voorheen een aardige drinker dus dacht ben wel wat gewend komt goed.. inslag nummer 1 was top ,nummer 2 was k een beetje de weg kwijt.. bij mijn oom thuis nog maar eentje en toen begon het.. ik ben nog nooit zo ver van de wereld geweest!
ik glimlachte naar mijn gezelschap gebruikers maar van binnenin was ik panisch
ik kon niks meer, lag op de bank laveloos,kon alleen maar gaat goed uitbrengen

foute inschatting en foute vergelijking met alcohol!
ik ben een meid ben van 1.63 kort en 4 pillen die tegelijk inslaan is hel

vreemd genoeg had ik niet overgegeven , ik wist wel dat de combi heftig kon zijn maar ja je ziet wel. Ik heb het uitgeprobeerd bij mijn oom en tante en ben daar ook zo heftig gegaan.

mijn vriendin wilde nog afteren (was pas 9 uur :openmouth:) cola gedronken om mijn maag wakker t maken.. drank eruit en weer inslag opweg naar de party maar een hele zware 8 uur durende bad trip :confused:

kortom, doe verstandig de 1e x, zorg dat je bekenden bij je hebt die het wel is hebben geprobeerd. Hierbij mijn visie en ervaring
just X
1. je bent mashed en tijdelijk niet aanwezig/aanspreekbaar
2. je vergeet de tijd als je spaced. Als jij je omgeving hebt opgenomen en verwerkt in je eigen wereld, realiseer jij je dat het alweer half 4 is :openmouth:
3. je benen/armen zweven als je een poging waagt richting de dansvloer.
De beat is dan lastig te volgen en je vraagt je af of je niet raar aan het doen bent.
4. wat wel grappig is dat je constant gaat vragen aan mensen of je niet raar aan het doen bent
5. mensen die je ontmoet in je X stage kunnen zwaar maar dan ook heel erg zwaar tegenvallen als je in nuchtere staat bent.
6. flyers/smsjes,lezen en foto's kijken/maken wordt een ware kunst.
7. effecten: last van je kaken,knarsen,funny face omdat je spieren in je gezicht samentrekken, misselijk door de inslag,non stop dorst en rookaddiction, niet kunnen plassen.
7. Seks heb je nog nooit zo ervaren.
voordelen: :wink: mijn favo mix: 1 pil & speed
- je bent niet zo mashed
- kost minder 1 goede pil wel van 180 mdma 5.- euro (ben je echt zoet mee) speed 1 gram a 10-15 euro. voor ongv 4-8 x uitgaan.
- je bent meer aanwezig/alerter
- je hebt je tientje aan de deur er wel mooi uit gedanst
- de uitsmijter ziet minder snel dat je aan de X zit
... je ogen zijn open ipv dicht... je kan op je pupillen gaan letten(deed ik in angst voor uitsmijters) maar dat is nergens voor nodig. je pupillen worden groter als er weinig ligt is en dus iedereen op het feestje heeft grote pupillen
- heb je een feestje buiten, visa versa, de zon maakt je pupillen normaal.
- tip: koop flesje water als dat kan en vul hem elke x bij de wc
- minder brak!! ook al klinkt het niet geloofwaardig... :openmouth:

nu op naar de htp-5 pills voor meer serotine wat heb er veel uitgeXed:tearsofjoy:

Naj zei:
Ik ben 90kg, wel 2m lang dus grote bloedbaan, maar vorige keer bij ong 160g geen effect, helemaal niks, volgende keer ga ik opbouwend meer proberen, beginnen met ong 150g en later gedoseerd bijsnoepen als het nodig is, maar eerst even tijdje wachten om te recoveren.

recoveren? dus not your first time. het ligt er echt aan wat je lichaam opneemt en trekt. ik ben rond de 1.60 en heb 2 pillen van 180 nodig om goed te spacen :grin: . mijn inslag komt pas na een uur! :openmouth:

verbazingwekkend dat menselijk lichaam!

abby

Belezen gebruiker
Je kon trouwens beter stoppen met alcohol dan met blowen. De alcohol heeft ook je kortertermijn geheugen aangestast. De wiet niet.

Bovenaan