• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

eerste keer weed

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zou graag eens vertellen hoe mijn eerste keer weed is verlopen.Het is moelijk maar ik ga mijn best doen.Voor ik begin met mijn trip te vertellen, ik had een paar weken voordien rare dromen.Ze duurden nooit lang.Ik liep ergens in mijn dorp en keek naar mijn voeten maar ze waren in 3d of ik zag auto's van kleur veranderen.Deze dromen waren raar maar ok iedereen droomt.

De dag van de eerste keer zelf was het niet afgesproken. Ik ging naar de fruitboer,kwam terug en sms'te naar een vriend :'waar ben je?' Hij zei dat hij op het skatepark was.Ik ging,rookte daar een sigaretje en plots kwamen er 2 gasten af. De ene kende ik de andere niet. Degene die ik kende zei'daz toch jij die een joint wilde roken?' Ik zei ja, nam hem vast trok eraan en... Het eerste wat opviel was de smaak. Maar het was een joint met tabak dus ik had eerst een reepje tabak mee. Toen ze merkten dat ik niet high werd gaven ze aan hem weer aan mij. Ik trok 1 keer, 2 keer ,3 keer,4 keer. En ik voelde dat mijn kaken gloeiden.Ik vroeg isda normaal? mijn vriend zei ja maar ik hoorde hem verder dan normaal, terwijl hij juist voor me zat. Ik wilde nog een sigaretje roken maar kreeg hem niet aan van de slappe lach. Toen wilde ik rechstaan en weggaan. Entoen voelde ik bij elke stap meer misselijkheid en meer loomheid. Het was net bij elke stap die ik zette dat mijn kracht in mijn lichaam meer wegging.

Ik probeerde mezelf wijs te maken "het is niet echt je denkt dat je moe bent!" maar het ging niet, ùijn energie ging weg en weg. Ik kon zelfs van de misselijkheid mijn sigaret niet meer roken. Dus ik smeet hem weg. Met alle kracht heb ik nog buiten het skatepark kunnen gaan. En toen mijn vrienden mij niet meer konden zienheb ik mij neergelegd op een klein perkje gras. Ik kon niet meer... ik was op!!! En bovendien het was net alsof mijn hoofd vol zat met vliegtuigen met hun zoemgeluid en met poffertjespapier. ( je weet wel die bolletjes die ontploffen als je er op drukt) Als ik mijn ogen sloot was het net alsof ik op een achterwaarste achtbaan zat , dat was nog erger! Ik stond weer recht en liep door maar op de 5 meter moest ik gaan zitten van de vermoeidheid. Maar ik had een doel : als ik bij mijn fiets zou geraken zou alles ok zijn. Ik dacht ik heb suiker nodig. Ik belde aan aan een huis en vroeg een beetje cola. Het was een oude mevrouw ze zei ik ga erachter maar kwam nooit meer terug. Ik belde ergens anders aan en vroeg opnieuw hetzelfde. Deze keer kreeg ik er wel. Maar... er was geen smaak. De cola die ik anders zo goed proefde proefde ik niet. Ik proefde op een andere manier , ik proefde de bubbels. Het klinkt raar maar het was zo. Ik liep door met het gezoem die nog een beetje raasde.

Toen terwijl ik wandelde sloeg ik mijn ogen heel de tijd van links naar rechts. Ophouden kon ik niet. En terwijl ik dat deed zat er een verteller in mijn hoofd. Ik hoorde geluiden van auto's die passeerden of mensen die praten. Ik kon die geluiden opslaan en later de dag opnieuw horen. Nu kan ik ze nog steeds horen als ik wil.

Dit is het stuk bad trip.

Want oppeens keek ik naar mijn voeten
en ik leek 3 nee 4 meter groot. Ik keek voor me en alles was verticaal kei lang uitgerokken. Oppeens zei de stem herinner je je het niet meer? heel de tijd opnieuw... Oppeens liep ik een zijstraatje in en toen gebeurde het... Ik kreeg een déja vû en nog 1 en nog 1. En oppeens had ik het door. Ik zat in mijn droom die ik iedere nacht een beetje had gedroomd. (zie begin) De oranje auto veranderde in grijs ik zag de dingen zoals in myn droom ik hoorde de dingen zoals in mijn droom. ALLES WAS PRECIES HETZELFDE, MAAR DAN ECHT ALLES. Ik stapte de 3d wereld binnen. Er overviel mij een immens moment van geluk. En ik kon het niet tegenhouden want ik had het gedroomd en alles wat ik had gedroomd kwam nu uit; zo vertelde de stem. Als ik bevoorbeeld dacht ha ik weet dat als ik nu links kijk dat ik een voetbalgoal zie, wel dan ga ik rechts kijken (om de droom dus tegen te werken) dan herinnerde ik na de handeling dat ik dat dus ook had gedroomd. Het was zinloos... Alles was bepaald. Doe gewoon wat de stem zei dacht ik... Op dat moment herinnerde ik heel mijn droom ik zag wat ik 3 uur later ging doen wat ik over 5 sec ging doen... Ik deed allemaal gekke handelingen die ik ook deed in het lager. Zei dingen die ik deed dingen die ik ook deed in het basisonderwij etc... Gewoon de IK die leefde voor 18 april 2005. Op die dag stierf mijn vader. Ik was dol dol dol dol dol doooooooool gelukkig!!! ik was weer de jongen die ik ooit was. Ik wilde nu ook zo leven in het 'de middelbaar! Want ik was verbitterd door de vele tegenslagen die ik al heb gehad. Maar dus om terug te gaan... Ik was echt blij! De echte IK die stilletjes in mijn geest zat was terug! Ik danste op straat riep domme dingen naar mensen. Net zoals toen. Ik liep verder en oppeens wist ik het... Ik kon vooruitkijken in mijn trip want het was de droom maar dan in het echt dus ik wist wat er kwam... Ik wist dat ik mijn papa ging terug zien.

Dit was gewoon het beste van mijn trip... Ik stond op de stoep en ik zei "stem , wie ben je nu eigenlijk?" Ik voelde een hand op mijn schouder een kracht liet mijn draaien... en ik zag papa. Niet als mens maar als een krachtveld met een omheining. Ik nam hem vast ik heb zeker 5 minuten geweend van geluk. En heel de tijd papa gezegd. Toen ik uitgeweend was hebben we wat gepraat. Ik vroeg wat is mijn toekomst en toen gebeurde het... Het is moeilijk uit te leggen maar ik probeer het. Het was net alsof ik naar mijn hoofd werd gezogen met de geest van mijn vader. Terwijl een soort van automatische piloot met mijn lichaam liep. In mijn hoofd zag ik heeltijd beelden: Wat over 5 seconden gaat gebeuren,1 u ,morgen, een maand , een jaar,10 jaar tot mijn dood... Ik kan je zeggen hetgene wat ik al gezien heb is uitgekomen. Ik vroeg wat moet ik ervoor doen. Mijn papa zei niets het gebeurd gewoon je kan het niet tegenhouden. Net zoals dat jij dit niet kunt tegenhouden. Ik zag de vrouw met wie ik ging trouwen, geboorte van kinderen... Toen ik uit mijn hele toekomstbeeld was en weer de controle had van mijn lichaam was ik al in mijn straat...

Ik kwam binnen en alles gebeurde zoals ik had gedroomd en juist nog eens had gezien. Myn ouders heel boos... Ik naar mijn kamer gezonden. Ik begon te schrijven... Ik kan je verzekeren. Als je het gewoon leest begrijp je er niets van. Maar als je verbanden legt dan bekom je rare dingen uit. Zo heb ik op dat blad een zelfmoord voorspeld... Maar dus achter al dat schrijven wilde ik gaan slapen. Ik lag er nog maar net en zag een kei mooi meisje. Ze ging op me zitten en ik voelde sex. Alleen was het veel intenser dan normaal. En toen ik klaarkwam kweetnie... ik denk dat ik eftjes inde hemel zat... Toen zag ik nog een paar dingen zoals aliens en viel toen in slaap.

Sinds de dag erachter tot vandaag heb ik nog altijd momenten die ik al eens heb meegemaakt en dat ik weet wat personen gaan zeggen. Omdat ik ze al heb gezien in die toekomstvisie... Ik moet niets speciaal doen want alles is al bepaald. We denken dat we keuzes hebben in het leven maar een hogere kracht heeft ons leven al beslist...

josh1324

Newbie
mooi geschreven, leesde vrij vlot maar wel ingewikkeld op sommige momenten.

Ik heb ook wel eens een bad trip gehad (meerdere zelfs) een paar jaar terug, maar dingen zoals jij ze beschrijft heb ik nooit meegemaakt. Normaal ga je bij een bad trip van weed enkel zwaar lam liggen en een beetje weg van de wereld zijn maar eerder gewoon echt kapot dan te beginne hallucineren enz.

Maak je nog steeds gelijkaardige dingen mee of momenten die je denkt al meegemaakt te hebben?
Niet om je schrik aan te jagen maar dit lijkt mij eerder de psychose kant opgaan. Ik geloof niet dat wiet dit veroorzaakt maar wel dat het een psychose kan triggeren.

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ahja het is moeilijk om het gevoel uit te leggen enzo... Eerste deel was bad trip daarna good. Enja telkens opnieuw al ik het pak heb ik weer een droom moment. Dan weet ik weer dat ik het een gedroomd heb. En ja dat van die psychose kan zijn want. Als ik niet neem heb ik ook soms dat droomgevoel alsof je de hele dag al eens hebt meegemaakt. De leuke dingen van je dag maak je 2 keer mee. Maar de slechte ook :confused:. Het ergste is ergens wist je dat je dit kon voorkomen

josh1324

Newbie
ik denk niet echt dat blowen je ding is en zou er niet direct mee verder gaan. (Ik raad het je eigenlijk volledig af maar ja wie ben ik.)
Praat er voor de rest met goeie kennissen over die er iets van kennen.

Als je blijft van die momenten meemaken (ook al blow je niet) zou ik naar professionele hulp overschakelen.

Groetjes Josh

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Sorry ik doe door. Want dan ben ik me oude zefl, ben ik creatief en zie ik mijn vader. Ik doe niet veel. 1 keer in een maand

josh1324

Newbie
je moet je niet excuseren bij mij :)
Ik geef enkel de raad wat ik zou doen. Jij doet natuurlijk wat jij wilt.
Ik blow zelf ook al 2 jaar, wekelijks en met momenten dagelijks maar de dingen die jij beschrijft zijn dingen die ik niet herken of nooit heb ervaren bij weed.
Daarom voelde ik mij toch iets of wat verplicht om je gewoon te waarschuwen :wink:

Andere medeblowers met een mening hierover?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Mooi geschreven en leuk om te lezen.
Maar ook ik raad je aan sterk op te passen met blowen, zoals jij je wiettrip beschrijft lijkt het wel of je echt een hallucinogeen op had. Was ook al aan het denken aan psychose of schizofrenie als ik je reportje zo lees, echt oppassen dus. voor je het zelf beseft ben je helemaal de draad van realiteit kwijt en dat is geen pretje lijkt me.
Ook lijkt het me gevaarlijk de linken te leggen die jij legt van droom naar dagelijks leven dit kan je volgens mij echt gek maken omdat je het zelf helemaal gelooft, zou er niet te hard in opgaan als ik jou was... ( al kunnen dromen je soms wel iets bijbrengen )

Ik verplicht je natuurlijk ook niets maar wou je wel deze raad geven.

grts

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
theholyganja zei:
Wat houd een psychose plots in?

zoals jij je trip beschrijft, al zal dit niet leuk zijn om te horen.
Zeg ook niet dat je een psychose hebt maar die trip lijkt er toch verdacht veel op.
(waanvoorstellingen, stemmetjes horen, geen onderscheid kunnen maken tussen realiteit en fantasie.)

Dit is niet bedoeld om je bang te maken, ik wijs je gewoon op de symptonen en risico's

grts

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou er helemaal mee ophouden als ik jou was, ik begrijp je wel dat je wilt blowen omdat je dan denkt dichter bij je vader te kunnen staan maar ook dit is iets wat je in nuchtere toestand 'gemakkelijk' kan leren ( meditatie over je vader bv) elke dag ff stilstaan om diep aan je vader te denken, vind het wel sneu voor je dat je dit hebt moeten meemaken...

grts

STONER030

Experimenterende gebruiker
Ik ben een heel ervaren blower (blow al 5 jaar lang elke dag) en ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand echt aan het hallucineren is, hooguit dat kleuren en vormen wat veranderen dus dit klinkt heel erg ongeloofwaardig, leuk verhaal maar vertel dit aan je vriendjes en niet hier....

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
STONER030 zei:
Ik ben een heel ervaren blower (blow al 5 jaar lang elke dag) en ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand echt aan het hallucineren is, hooguit dat kleuren en vormen wat veranderen dus dit klinkt heel erg ongeloofwaardig, leuk verhaal maar vertel dit aan je vriendjes en niet hier....

sjonge jonge wat een reactie weer van jou.
Sommige mensen reageren echt heel anders op wiet bv mensen die al een beetje psychotisch zijn of psychische problemen hebben. Om dan direct dit verhaal als een leugen af te schilderen vind ik een beetje laag van jou, bekijk eerst zelf je eigen reports en reacties die vind ik ongeloofwaardiger klinken dan dit.

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
STONER030 zei:

Deze reactie ben ik niet zo blij mee. Ik heb namelijk nog eens dubbel zoveel ervaring met blowen (helaas) want ik doe het al 13 jaar.

Ten eerste: De wiet is veranderd. Tegenwoordig is er zeer veel hardere wiet te krijgen dan toen ik begon met blowen in de jaren 90.

Ten tweede: Ik ben vaak een paar maanden gestopt, en dan weer begonnen. Het effect wat wiet dan op je kan hebben is zeer intens, dat lijkt erg op een trip in veel gevallen. Dit hangt ook sterk af van het individu zelf, en hoezeer de gebruiker zijn emotionele perceptie serieus neemt in zijn nuchtere leven.

Ten derde: De reporter schrijft een emotioneel verhaal en is recht door zee, het is niet vriendelijk om direct het voor onwaar aan te nemen, en voor het trip report gedeelte niet constructief. Stuur liever een PB naar de starter als je werkelijk kritisch wilt zijn. Dat jij nooit zulke ervaringen hebt gehad zegt absoluut NIETS.

En als mensen met pseudo psychologische hulp willen komen wat betreft psychoses, besef eens goed wát een psychose is. In feite is elke drugservaring een stapje naar een psychose. Je fucked met je hersens en je perceptie en dit doe je bewust. Een echte psychose is 1000 maal intenser. Deze krijg je namelijk nuchter, en kan elk mens overkomen.

Het is veel te makkelijk en te main stream naar mijn idee om te denken dat wiet bijvoorbeeld gevaarlijker is dan nicotine of ALCOHOL.

Mijn advies naar de topic starter: het kan gevaarlijk zijn om een joint aan te nemen van iemand die jou niet heel goed kent. Je weet niet hoeveel erin zit en welke wiet het is. Beter om zelf een rustig jointje te draaien met je eigen dosis erin. Er zijn veel soorten waar je meer high van wordt, zoals wat rustigere hasj, of buitenlandse wiet. Nederwiet, vooral haze soorten zijn kenkersterk tegenwoordig. Maar pas op, als je ook nicotine rookt en je gaat wiet mixen met nicotine in je joints, grote kans dat je het regelmatiger gaat doen. Je wordt gauw resistent, dit zal je na een week dagelijks gebruik al merken.

Ik vond je verhaal best idrukwekkend, en bepaalde elementen in de beschrijving maken het voor mij geloofwaardig.

Ik neem je notie dat alles al vastligt niet serieus. Maar dat is een kwestie van individuele perceptie.

cheers

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
bijna geen enkele psychose is het zelfde toch? het is volgens mij iets zeer persoonlijks...
je hebt er ontelbaar veel soorten en gradaties in lijkt me.

Ik weet maar al te goed wat een psychose kan inhouden, dus vond ik het hier wel op zen plaats om die jongen 'pseudo psychologische hulp' ( zoals jij dat noemt ) te geven omdat ie het (denk ik) wel nodig kan hebben.

Toch niets verkeerd mee om hem er op te wijzen dat blowen in zijn geval gevaarlijk kan zijn...

grts

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Goed dat je eveneens kritisch bent naar mijn opmerking. Ik wil er alleen op wijzen dat woorden hard kunnen aankomen, en misschien soms buiten proportie kunnen treden.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb ik dan woorden gezegd die buiten proportie kunnen treden?

Kan wel begrijpen dat hij miss een beetje angstig word van het lezen van de reacties maar dit is een GOED teken lijkt me omdat hij er dan bewust van word dat ie het kan oplopen door dat wietgebruik, hij zal nu voorzichtiger handelen denk ik en dat was mijn bedoeling.

Zoals dat wat hij zegde over die dromen daar heb ik volgens mij ook niet verkeerd of te hard gehandeld, denk dat mij reacties wel terecht waren.

grts

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Ik ben van mening dat verwijzingen naar een psychose wellicht too much zijn ja. Maar de integriteit en goede bedoelingen stel ik zeker niet ter discussie. En what the hell, misschien zit ik er naast en heb je wel gelijk en doe je er goed aan om het gewoon te zeggen.

Er is geen afdoende bewijs dat cannabis naar een psychose kan leiden als de gebruiker al niet aanleg heeft hiervoor. En er is ook zoiets als dit:

Acute cannabis psychose
Cannabis kan een tijdelijke acute cannabis psychose veroorzaken. Iemand kan ernstig verward raken, last krijgen van hallucinaties, angst en opwinding. Deze toestand is bijna altijd het gevolg van inname van grote hoeveelheden cannabis, vaak door het eten van spacecake. De verschijnselen van een acute psychose zijn niet blijvend en verdwijnen meestal snel.

Daarnaast is de de eerste keer voor de reporter, de éérste keer. Oke, als deze zaken elke keer optreden dan zou ik zeker uitkijken met gebruiken.

Ik heb een keer een voorgedraaid jointje gerookt na een periode van drie maanden stoppen. Ik zat die avond in een metro en dacht dat ik d o o d g i n g van angst....

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
en for the record, als je het onderscheid soft en hard drugs serieus wilt nemen, iets wat ik totaal niet doe (politieke nonsens)

WIET IS HARD DRUGS!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Mulholland Drive zei:
Ik ben van mening dat verwijzingen naar een psychose wellicht too much zijn ja. Maar de integriteit en goede bedoelingen stel ik zeker niet ter discussie. En what the hell, misschien zit ik er naast en heb je wel gelijk en doe je er goed aan om het gewoon te zeggen.

Ik heb een keer een voorgedraaid jointje gerookt na een periode van drie maanden stoppen. Ik zat die avond in een metro en dacht dat ik d o o d g i n g van angst....

Jij kan ook gelijk hebben hoor :wink:

Heb het ook al gehad dat ik vreselijk angstig en paranoide werd na het roken van jointje met niet al te veel in.

Maar dat wat hij beschreef vond ik nog wel iets verder gaan en die linken die hij legde tussen dromen en realiteit was een teken dat er buiten de wietroes ook al 'dingen' aan de hand zijn.
Daarom vond ik het op z'n plaats hem duchtig te waarschuwen voor een psychose of iets dergelijks al is was dit inderdaad miss wel niet de juiste beoordeling.

groetjes

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Ja dat snap ik wel.

Het kan ook zijn dat omdat hij die dromen heeft gehad, de drugs hem die deed herbeleven.

Het beste is weer een reactie krijgen van de topicstarter, wat die denkt en voelt.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Mulholland Drive zei:
Heavy shit, drugs.

maar laten we alsjeblieft niet vergeten dat de kracht van de hersens, en dus inbeelding zeer veel sterker is...

Het is juist daar waar het op inwerkt en daarom dat het soms verwarrend kan overkomen allemaal. Hopelijk dat ie er wat terug meer 'staat'...

grts

steaker

gewoon niet dagelijks roken en wachten tot je nuchter bent voor je een nieuwe draaid, zodat je op den duur jezelf niet raar gaat voelen als je nuchter bent...

Cosmic Controler

Bewuste gebruiker
ik zal hulp gaan zoeken voor dat het telaat is. Ik weet niet hoe enstig het bij jou is maar ik heb een broer die een spychose heeft gehad en ik herken er heel veel dingen van , onderandere het paranomale gebeure kwam veel overeen met jou verhaal. hij had ook dat hij dacht dat hij in de toekomst kon kijken, hij had ook dat hij dacht dat hij met mijn oma kon praten. hij dacht ook nog eens dat hij gedachten kon lezen. En het is niet echt goed afgelopen met mijn broer dus. ik hoop dat je inziet waneer je hulp nodig hebt

als ik jou was zou ik geen wiet meer roken , sommigen zijn er gewoon veel gevoeliger voor en kunnen er echt van in een spychose raken.

gr cc.

SteenS

Ik heb ook een een rare ervaring gehad met de eerste keer, dat was ook niet al te leuk, want ik had eigenlijk niet door wat drugs echt kan ZIJN voordat ik het had geprobeerd, het heeft echt veel meer effect op je 'geest' dan ik dacht. Vandaar dat ik eigenlijk ook één van de lichtere soorten wou hebben, maar ik heb dus precies de verkeerde :P

Maarja, niks met jouwn verhaal te maken dus, maar ik weet nu wel dat het niet zomaar wat is. Ik dacht.. o zal wel ook zoiets zijn als alcohol maar het bleek gewoon HEEL iets anders te zijn, voor mij dan heh :P

Scaffas

josh1324 zei:
je moet je niet excuseren bij mij :)
Ik geef enkel de raad wat ik zou doen. Jij doet natuurlijk wat jij wilt.
Ik blow zelf ook al 2 jaar, wekelijks en met momenten dagelijks maar de dingen die jij beschrijft zijn dingen die ik niet herken of nooit heb ervaren bij weed.
Daarom voelde ik mij toch iets of wat verplicht om je gewoon te waarschuwen :wink:

Andere medeblowers met een mening hierover?

Idd. Ik heb dit soort momenten ook nog nooit gehad met wiet.. Het spacende wat ik ooit heb meegemaakt is dat ik met mijn ogen dicht naar muziek luisterde en ik had het gevoel dat ik een vogel was die over de zee vloog. Verder ben ik altijd gewoon lam achtig en lacherig maar dat is het dan ook.. Heb je al ooit andere drugs gehad en reageer je hier ook zo sterk op?

steaker

Mulholland Drive zei:
Acute cannabis psychose
Cannabis kan een tijdelijke acute cannabis psychose veroorzaken. Iemand kan ernstig verward raken, last krijgen van hallucinaties, angst en opwinding. Deze toestand is bijna altijd het gevolg van inname van grote hoeveelheden cannabis, vaak door het eten van spacecake. De verschijnselen van een acute psychose zijn niet blijvend en verdwijnen meestal snel.

.

als ik dit alles lees, krijg ik zo het gevoel dat ik vroeger wel verschillende malen door een psychose gegaan ben door cannabis, alleen bedenk ik me nu pas dat het psychoses konden zijn, kan het dat je leert die psychoses leuk te vinden? want het is door die ervaringen niet meer mee te maken (van relatief normale hoeveelheden bijvoorbeeld 4gram in een avond ofzo) dat ik ben beginnen expirimenteren met truffeltjes en dergelijke :)

Bovenaan