Eerste keer wiet kopen. Tips?

Ik ben van plan om binnenkort voor het eerst wiet te gaan kopen. Ik heb een paar jaar geleden een keer geblowd, en ik ben er toen best ziek van geworden.
Ik heb er toen nooit interesse meer in gehad tot de laatste paar maanden. Ik wil het graag weer een keer proberen maar ik heb echt totaal geen verstand van alle verschillende soorten en wat voor een effect ze hebben. Mijn vraag is of een van jullie hier misschien meer ervaring mee heeft en mij een bepaalde soort aan kan raden? Het liefst eentje die "licht" is, voor de eerste keer :tongueout:

Ook nog een paar vragen over de coffeeshop.. Ik ben daar dus nog nooit geweest en ik ben best wel een watje :tongueout: Is het aan te raden om de eerste keer een voorgedraaide te kopen? Ik heb gehoord dat deze meestal niet zo goed zijn? Zo niet, hoeveel gram moet ik dan ongeveer kopen?
Andere info/ tips zijn ook welkom!

Alvast bedankt!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
In de meeste shops hangt dan wel een wat aparte sfeer, dat je een 'watje' bent maakt echt niets uit. Het in in principe een gewone winkel/cafe waar ze iets wat ongewone spullen verkopen.

Net als in een gewone winkel kan de verkoper je vaak het beste helpen, van te voren onderzoek doen is natuurlijk super!

Over het algemeen kun je stellen dat hoe duurder de wiet, hoe sterker deze is. Maar soms heeft dit ook met de smaak, uiterlijk of structuur te maken. De verkoper kan jou het beste vertellen wat een licht wietje is.

In een voorgedraaide joint zit meestal goedkope tabak en gruis. De meeste blowers vinden dit niet echt lekker. Als je zelf kunt draaien kun je dit beter doen, je weet hoeveel wiet je er in stopt en bent goedkoper uit. Als je zelf draait voor 1 persoon en je wilt niet te hard gaan dan is 0,2-0,3 gram voldoende. Meestal koop je in de shop wiet per gram, hoewel sommige shops ook kant en klare zakjes van bijv. €10 euro hebben. Als dat zo is, vraag dan hoeveel gram hier in zit zodat je het goed kunt verdelen.

Een andere optie is hasj. Hoewel het in principe sterker is, valt de uitwerking bij de meeste vaak wat milder uit. Voor hasj telt al het bovenstaande ook, hoewel bij hasj de aller goedkoopste vaak echt niet lekker zijn. Ik probeer die altijd te vermijden in ieder geval.

Veel succes!

Absurd

Experimenterende gebruiker
Als ik jou was zou ik voor white widow of power plant gaan. Niet al te sterk, en het smaakt prima. Inderdaad gewoon niet te veel erin doen, dan kan je wel 3 of 4 jointjes uit 1 gram halen. Ik zou gewoon lekker een grammetje halen ipv een voorgedraaide. :)

Bedankt voor jullie reacties! :)
Ik heb gisteren een jointje gerookt, en er inderdaad gewoon niet te veel ingedaan.
Het beviel me een stuk beter dan de eerste keer en werd er aardig stoned van.
Alleen een paar uur daarna kreeg ik last van behoorlijk wat hoofdpijn? Het is nu iets van 15 uur later en heb nog steeds hoofdpijn. Ik heb daar normaal nooit last van, dus weet vrijwel zeker dat het door de wiet komt. Ik weet niet of dat vaker voorkomt, misschien moet mijn lichaam 'wennen' aan de thc ofzo? Ik hoop dat het een eenmalig iets was, want de andere effecten bevielen me wel :tongueout:

Nogmaals bedankt voor jullie advies :wink:

Frank123

Wijs gebruiker
In een shop kun je vaak kenbaar maken dat je naar iets speciaal (jou geval lichts) op zoek bent. Die kunnen je perfect verder helpen met wat ze hebben liggen.

Bovenaan