eerste keer XTC gebruikt

Ik heb afgelopen zaterdag voor de eerste keer XTC gebruikt, eerst een halve, een uur daarna weer een halve, en dan een uur daarna weer een halve. Ik voelde me zo blij en ik kon bizar snel rennen. Echt het beste gevoel dat ik ooit kon hebben.

Ik weeg ongeveer 90kg en ben 1.88 lang en 17 jaar oud.

Nu is mijn vraag:

Ik wil zaterdag weer XTC gaan gebruiken omdat ik binnenkort voor een lange periode op vakantie ga met mijn ouders en er dan helemaal niks gebruikt kan worden, ook geen wiet :(

Krijg ik dan weer dit mooie gevoel als ik dezelfde dosis neem? Het waren trouwens pillen van 150mg.

Klimrek

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat je dat niet eens moet willen, zo kort na elkaar... Maargoed dat is niet het antwoord op je vraag. Het gevoel zal niet hetzelfde zijn. Je lichaam kan nu eenmaal in zo'n korte tijd niet alle serotonine weer aangevuld hebben.

Buiten dat is het best een aanslag op je bovenkamer.. Kijk er aub mee uit en houdt je aan de 3 maanden regel.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Nee, je lichaam (en vooral je hersenen eigenlijk) moeten nog herstellen van afgelopen zaterdag. Om het gevoel enigszins weer goed terug te krijgen, zou je nog wel een tijdje moeten wachten. Voor sommige is een maand al genoeg, anderen voelen het na 3 maanden pas weer. Over het algemeen geldt de 3 maanden regel voor XTC (MDMA), dus dat je steeds 3 maanden tussen je XTC gebruik houdt (dus voor jou zou dat dan in oktober weer pas zijn). Genoeg mensen die hier schijt aan hebben, maar dat moet je zelf weten. Het is sowieso al onvermijdelijk dat het effect na een tijd minder wordt, maar hoe verstandiger je gebruikt, hoe langer je het effect behoudt.

Peppi en Coki zei:
Nee, je lichaam (en vooral je hersenen eigenlijk) moeten nog herstellen van afgelopen zaterdag. Om het gevoel enigszins weer goed terug te krijgen, zou je nog wel een tijdje moeten wachten. Voor sommige is een maand al genoeg, anderen voelen het na 3 maanden pas weer. Over het algemeen geldt de 3 maanden regel voor XTC (MDMA), dus dat je steeds 3 maanden tussen je XTC gebruik houdt (dus voor jou zou dat dan in oktober weer pas zijn). Genoeg mensen die hier schijt aan hebben, maar dat moet je zelf weten. Het is sowieso al onvermijdelijk dat het effect na een tijd minder wordt, maar hoe verstandiger je gebruikt, hoe langer je het effect behoudt.

Ik had inderdaad al gelezen dat mensen pauzes nemen van 3 maanden. Maar zou het voor 1 keer niet kunnen? en daarna een pauze nemen van 3 maanden zoals het hoort? En als ik het deze zaterdag weer doe is het voor de 2de keer dus het gevoel zal me nogsteeds best nieuw lijken. Ik wil natuurlijk niet dat al mijn vrienden de grootste lol hebben en ik niks neem omdat ik een pauze moet nemen.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Seventies420 zei:
Ik had inderdaad al gelezen dat mensen pauzes nemen van 3 maanden. Maar zou het voor 1 keer niet kunnen? en daarna een pauze nemen van 3 maanden zoals het hoort? En als ik het deze zaterdag weer doe is het voor de 2de keer dus het gevoel zal me nogsteeds best nieuw lijken. Ik wil natuurlijk niet dat al mijn vrienden de grootste lol hebben en ik niks neem omdat ik een pauze moet nemen.
Kort antwoord: Nee en nee.

Lang antwoord:
Helaas werkt het zo niet, zou voor heel veel gebruikers dan wel goed uitkomen voor in het festivalseizoen, maar helaas. Je hersenen moeten echt even er van bijkomen. Ook al lijkt het misschien niet zo, maar het is echt zo een grote klap op je hersenen dat de eerste keer dat je het echte XTC gevoel krijgt (wat jij nu dus al hebt gehad) de enige keer is dat je het zo goed zal voelen. Elke andere keer daarna zal het steeds zwakker worden (ook al neem je braaf elke keer 3 maanden pauze). Misschien dat dit een indicatie geeft over hoe schadelijk het eigenlijk is voor je hersenen.

Ook al zeggen veel gebruikers dat XTC helemaal niet gevaarlijk is zoals de media beweert, meerdere onderzoeken (kijk maar even rond op het forum, genoeg topics waarin dit besproken is) wijzen erop dat XTC (en dan hebben er het over de werkzame stof in XTC, namelijk MDMA) gewoon echt schade aan de hersenen veroorzaakt, het is echt geen speelgoed en je moet echt even erop letten wat je doet. Dus elke keer als je een nieuwe pillen haalt, altijd eentje laten testen, en voor/tijdens/na gebruik extra gezond eten, tijdens gebruik voldoende (maar niet te veel!!) water drinken en gewoon een goede maaltijd eten (ook al heb je geen honger), en meer van dit soort tips die je kan vinden onder het kopje XTC op dit forum die er allemaal voor zorgen dat je enigszins verantwoord iets totaal onverantwoord kan doen. :tearsofjoy:

Na een week tijd, ook al heb je het daarvoor nog nooit eerder gebruikt, zijn je hersenen gewoon nog flink aan het herstellen. Als je het zou doen, dan heb je ook een hogere dosis nodig dan eerst om überhaupt het XTC-effect te voelen, en deze zal dan bij lange na niet zo sterk zijn als de week ervoor. Ook zul je misschien even met een andere insteek er naar kijken. XTC is geen wondermiddel dat je superkrachten geeft, alles wat je doet tijdens xtc (urenlang dansen enzo) kan je zelf ook, zolang je gewoon een goede conditie hebt. Ook hoort het niet dat een feest alleen geweldig is met XTC op, je kan zelf ook een feest echt geweldig maken, XTC maakt het alleen wat makkelijker.

Mocht je toch nog wat willen gebruiken, dan zou ik je aanraden om speed of 2c-b te gebruiken. Deze gebruiken (grotendeels) niet dezelfde bronnen als XTC dus dit zou moeten kunnen. Mocht je huiverig zijn over speed snuiven, je kan dit ook gewoon in een capsule doen of in een (ongebleekte) vloei doen (dit heet een bommetje), het is dan iets minder sterk dan snuiven maar werkt wel langer door. 2c-b is een tripmiddel dat ook (licht) stimulerend werkt, en het wordt steeds vaker als alternatief voor XTC op festivals gebruikt (voornamelijk voor tijdens de zo erg gehate pauze). Als je een niet te hoge dosis neemt (voor een eerste keer zou ik iets van 15-20mg doen) kan dit prima op een feest. Het duurt even voordat het inslaat, maar je kan het prima bijnemen.

Indd, goed uitgelegd peppi en coki!

En even voor seventies, misschien moet je je eerst even wat beter inlezen en verdiepen in wat het precies allemaal met je doet en dan met namen met je hersenen.
De hoeveelheid die je hebt gebruikt vind ik voor een eerste keer sowieso vrij veel...
Wanneer je een week later weer zal gaan gebruiken is het gevoel misschien niet meteen minder, maar het is wel schadelijk en je zult dan ook meer last krijgen van de negatieve effecten zoals hoofdpijn en een dip.. En vooral met die hoeveelheid.

Wanneer je na 1x denkt 'oh dat kan wel voor een keer' zal je dat vast de volgende keer ook gaan denken. Bovendien bouw je tolerantie op waardoor je dus steeds meer nodig zult hebben voor dezelfde effecten en op den duur zullen de love effecten sowieso weg gaan..

Gebruik je koppie en laat de xtc lekker links liggen zaterdag.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik snap je enthousiasme maar geloof me je ervaring zal niet zo leuk zijn en de dagen erna nog veel minder. De eerste keer XTC is iets aparts. De dagen erna heb je nergens last van sterker nog je voelt je vaak opperbest. Dat geeft een vertekenend beeld van hoe slecht het eigenlijk is.

Je frituurt je bovenkamer en je herstel duurt langer. Ik denk dat ik wel redelijk kan inschatten dat je het toch wel doet (dit is puur door de hoeveelheid van deze vragen we krijgen en wat het resultaat is uiteindelijk) Maar ik adviseer je heel erg het niet te doen.

Je wilt hier nog vaak van genieten. Maak het niet meteen kapot :) Ik snap wel dat je het meteen weer wilt hoor. Het is nogal een overdonderde fijne ervaring.

Jongens, als eerst bedankt voor jullie advies.

Dit ga ik ook zeker opvolgen want ja als het echt niet kan, dan kan het gewoon niet. Hopen dat de 3 maanden snel voorbij gaan dan kan ik er weer tegen aan!

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Seventies420 zei:
Jongens, als eerst bedankt voor jullie advies.

Dit ga ik ook zeker opvolgen want ja als het echt niet kan, dan kan het gewoon niet. Hopen dat de 3 maanden snel voorbij gaan dan kan ik er weer tegen aan!
Graag gedaan! :wave:

En dat is een wijs besluit, we praten immers wel over je hersenen en daar zul je nog de rest van je leven mee moeten doen (ook al lijken veel mensen dat zich niet te realiseren). :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dit is een prima topic zo. Meestal als er vragen komen zoals TS stelt, word er niet naar het advies geluisterd. Heel goed van je Seventies420! En veel plezier straks, na het wachten van 3 maanden is het nog leuker om te doen!

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Ik heb het nu 2x gedaan en ik vond de 2de leuker dan de eerste. Er heeft bij mij 2 maanden tussen gezeten.
Ik merkte ook dat de wil om het nog een keer te doen de dagen na de trip vele male heftiger zijn dan een weekje later.

Bovenaan