Eerste keer XTC geen leuke ervaring

onlyclear

Newbie
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb al veel gezocht naar ervaringen, maar ik wil toch mijn ervaring delen.

Op een hardstyle/hardcore feest heb ik voor het eerst xtc gebruikt. Een vriendin van mij was er heel ervaren mee. Ze had blauwe defqons gehaald.
Gewoon goed gegeten, water bij de hand, kauwgom bij de hand.
Ik moet wel zeggen dat ik heel erg een kotsfobie heb. Ik word angstig als ik me misselijk voel en vooral als ik moet kotsen. Maar als het er eenmaal uit is vind ik het niet erg.

Eerste kwartje genomen, na een uur niks. Toen nog een kwartje genomen en dat was de boosdoener. Na 20 minuten ongeveer voelde ik opeens uit het niets zuur omhoog komen. Dus naar een prullenbak gerend en alleen maar water eruit gegooid. Hierna voelde ik me een beetje down, want ik wilde dit eigenlijk voorkomen. Maar goed, kauwgompje en ik kon weer verder.
Wat niet zo goed was, is dat we iedere keer ergens anders heen gingen, dan weer die zoeken dan weer daar stil staan en zo ging dat maar door. Ook wel spoken eigeniljk. Maar ik voelde me er niet prettig bij dus toen iemand even ging zitten wilde ik niet bij hem zitten.
Uiteindelijk toch mee gelopen en ja hoor, weer over me nek.

Toen ik klaar was liepen we weer verder, weer rondspoken. Daarna gingen we naar een strandje op het feest en hier zaten sommige vrienden van mn vriendin op de grond. Ik bleef staan, want voelde me er weer niet prettig bij. Toen ik een beetje in een goed sfeertje kwam voelde ik dat ze allemaal naar me keken en werd weer beetje zenuwachtig.
Dus toen kwam mn vriendin naar me toe en ik voelde weer kots omhoog komen. En inderdaad, ik moest weer overgeven..

Ik ben toen uiteindeiljk op het strand gaat zitten en ben niet meer opgestaan. Ik vond het gewoon niet leuk meer. Soms kwam de misselijkheid met vlagen terug, maar probeerde mezelf eroverheen te zetten en dat lukte aardig. Met de zitpartij voelde ik me iets beter, gewoon vrolijk en lekker om me heen kijken. Maar dat gevoel wat mij vertelt was, kreeg ik niet.
Na ongeveer 2 uur gezeten te hebben werd ik echt heel afwezig, heel down en eigenlijk kon ik alleen maar denken aan slapen. Dus vervoer geregeld.
Toen we naar de auto liepen met zn tween voelde ik me heel goed. Lekker vrolijk en beetje dat liefde gevoel. Het begon wel al uit te werken, maar ik vond dat het leukste half uurtje.

Eigenlijk vond ik de eerste keer niet heel leuk, maar ik wil toch dat goede gevoel ervaren. Toen ik een keer thuis was me tdezelfde vriendin werd ik al misselijk bij het idee dat ik die pil innam dus heb ik het niet gedaan. Ik zat al bij de wc van de stress. Ik vind dit echt zo vervelend, omdat ik het wel wil maar gewoon niet meer durf..

Ik weet niet echt wat ik wil vragen, want waarschijnlijk zit het tussen mn oren.
Maar toch wil ik mn ervaring delen en wellicht hebben jullie dit misschien ook meegemaakt?

harry123

Bewuste gebruiker
Nee zo iets nog nooit mee gemaakt. Maar echt jammer. Misschien volgende keer beginnen met een halfje en licht eten? Verder kan je misselijk worden van veel kauwgom.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Inderdaad erg jammer, heb zoiets ook nog nooit meegemaakt in mijn omgeving. Had je wel klapperkaken/gespannen kaken en grote pupillen? Hoe veel weeg je? (als je bijv vrij veel weegt kan het zijn dat de dosis net te weinig was voor de fijne effecten)
Maar als ik het zo lees denk ik dat je eerst een beetje over je 'overgeeffobie' heen moet voor je het weer probeert... want als je de volgende keer weer bang bent dat je gaat overgeven is de kans best groot dat het weer mis gaat. Je eigen mindset en instelling kan namelijk heel veel van de trip bepalen.

onlyclear

Newbie
NiandraLades zei:
Inderdaad erg jammer, heb zoiets ook nog nooit meegemaakt in mijn omgeving. Had je wel klapperkaken/gespannen kaken en grote pupillen? Hoe veel weeg je? (als je bijv vrij veel weegt kan het zijn dat de dosis net te weinig was voor de fijne effecten)
Maar als ik het zo lees denk ik dat je eerst een beetje over je 'overgeeffobie' heen moet voor je het weer probeert... want als je de volgende keer weer bang bent dat je gaat overgeven is de kans best groot dat het weer mis gaat. Je eigen mindset en instelling kan namelijk heel veel van de trip bepalen.

Ik had kauwgom in en die bleven wel heel de tijd kauwen - kon daar niet mee stoppen. En mn pupillen waren groot. Ik weeg 65 kilo en ben 1.75 ongeveer.
Ja, ik weet dat ik als ik het weer wil proberen ik erover heen moet komen. Alleen op het moment dat ik het voor het eerst deed heb ik er eigenlijk niet eens over nagedacht. Ik wilde gewoon ervaren hoe het was en niet over misselijk zijn of overgeven nadenken. Het is wel jammer dat het dan alsnog gebeurt en ook 3 keer op een avond.

harry123

Bewuste gebruiker
Dat 3 keer vind ik ook vreemd, normaal kots je alleen bij de inslag.. Als je uberhaupt al kotst..

onlyclear

Newbie
Ja.. Ik dacht zelf miss kwam het door de sfeer of dat ik te snel had bijgenomen en dus teveel had voor de eerste keer, maarja

harry123

Bewuste gebruiker
Was de sfeer nietgoed dan? Neem aan van wel. Maar wat ik ook lees is dat je je de heletijd ongemakkelijk voelde? Hoe komt dat?

walnootje

Belezen gebruiker
Jammer dat je eerste x geen goede ervaring was, wel een goed tripreport! Mijn eerste x moest ik ook kotsen en voelde me toen ook even beroerd, ben toen naar buiten gelopen ff rustig plekje opgezocht en het over me heen laten komen, dan besef je je opeens dat dat rustmomentje je goed kan doen!(het is alsof je keihard heb gesport en dan even bijkomt, fking lekker gevoel! :hearteyes: )

Als ik het dus zo hoor is het je setting, hardcore kan al een paniekerig gevoel geven als je niet lekker gaat dan wil je ff rust! Voor de rest als ik het zo lees was je ook behoorlijk zenuwachtig waardoor je het effect gaat afwachten dit kan ook beangstigend werken ook vraag ik me af hoeveel water je had gedronken want een teveel kan je zeker laten overgeven!

Als je besluit nog een keer te gebruiken zal ik je adviseren gewoon lekker in die flow te blijven 1 tot 2 glazen water per uur drinken (ligt aan de inspanning). Misschien een keertje ergens thuis proberen samen met je vriendin zodat je alles in de hand heb, als het dan nog heel fout gaat is XTC denk ik gewoon niks voor jou. ik hoop dat je hier iets aan hebt! :wink:

succes! :wave:

onlyclear

Newbie
harry123 zei:
Was de sfeer nietgoed dan? Neem aan van wel. Maar wat ik ook lees is dat je je de heletijd ongemakkelijk voelde? Hoe komt dat?

Het was mn eerste hardcore feestje dus wist niet echt wat ik ging verwachten. En er bleken vrienden te zijn van mijn vriendin die ik helemaal niet kende en wel gebruikte. Ik kan mezelf heel makkelijk wegcijferen, maar dan voel ik me toch niet op mn gemak. Alleen ik zeg dat niet zo snel om de sfeer niet te verpesten. Die vrienden waren de hele tijd bij ons en liepen overal en nergens. Ik weet niet echt hoe ik zoiets uit kan leggen, maar ik kan dan heel makkelijk dichtklappen.

onlyclear

Newbie
walnootje zei:
Jammer dat je eerste x geen goede ervaring was, wel een goed tripreport! Mijn eerste x moest ik ook kotsen en voelde me toen ook even beroerd, ben toen naar buiten gelopen ff rustig plekje opgezocht en het over me heen laten komen, dan besef je je opeens dat dat rustmomentje je goed kan doen!(het is alsof je keihard heb gesport en dan even bijkomt, fking lekker gevoel! :hearteyes: )

Als ik het dus zo hoor is het je setting, hardcore kan al een paniekerig gevoel geven als je niet lekker gaat dan wil je ff rust! Voor de rest als ik het zo lees was je ook behoorlijk zenuwachtig waardoor je het effect gaat afwachten dit kan ook beangstigend werken ook vraag ik me af hoeveel water je had gedronken want een teveel kan je zeker laten overgeven!

Als je besluit nog een keer te gebruiken zal ik je adviseren gewoon lekker in die flow te blijven 1 tot 2 glazen water per uur drinken (ligt aan de inspanning). Misschien een keertje ergens thuis proberen samen met je vriendin zodat je alles in de hand heb, als het dan nog heel fout gaat is XTC denk ik gewoon niks voor jou. ik hoop dat je hier iets aan hebt! :wink:

succes! :wave:

Bedankt voor je reactie! Toen ik uiteindelijk helemaal buiten de sfeer was werd ik inderdaad relaxed en vrolijker. Alleen op het feest zelf was het zo druk dat we daar niet echt aan gedacht hebben.
Op het moment zelf had ik voor mn gevoel niet zoveel water op, maar achteraf eigenlijk teveel in een korte tijd.. Ik kotste ook alle 3 de keren helemaal geen eten uit, maar gewoon gal en water. Maar of je daar 3 keer van gaat overgeven, weet ik niet.

Foxtrot

Experimenterende gebruiker
Toen ik voor de eerste keer xtc deed nam ik een kwartje. Dit was zeker wel genoeg voor mij!
Ik had in het begin toen hij insloeg een heel draaierig gevoel waar ik misselijk van werd. Omdat niemand mij verteld had dat je idd kan kotsen als hij inslaat, werd ik een beetje onzeker. Ik ben toen afleiding gaan zoeken en dit hielp wel. Hierdoor dacht ik niet meer aan de misselijkheid en werd ik vanzelf lekker ontspannen en heb ik de rest van de avond nog lekker gespaced.

En toen een vriendin van mij bij mij thuis kwam space was er een jongen bij waar ze heel naar en ongemakkelijk van werd. De pil wilde maar niet inslaan en ze was heel onrustig en voelde zich niet lekker. Aangezien ik die jongen niet zo goed kende en die vriendin een goede vriendin van mij was heb ik die jongen weggestuurd. Toen hij de deur uit was knalde haar pil er meteen in en heeft de heerlijk kunnen space.

Wat ik hiermee wil zeggen is, misschien moet je de volgende keer met een paar goede vrienden waar je je lekker bij op je gemak voelt thuis gaan space waar je je fijn en vertrouwd voelt. Als je moet kotsen is dat geen probleem. De wc is in de buurt en je hoeft je niet te schamen. Laat het gewoon over je heen komen. Kotsen kan altijd. Er zijn veel mensen die ervan kotsen. Gooi het er gewoon uit en ga dan lekker met je vrienden muziek luisteren en leuke dingen doen. Dus blijf er niet te lang bij stilstaan.

Ik hoop dat je volgende ervaring veel leuker is

-J-

Bovenaan