• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer XTC - Happy new year!

owl

Newbie
Hallo iedereen

Ik stel mij even voor: Ik studeer, ik heb een gezond verstand, ik ben een zeer gelukkig persoon, ik ben ambitieus en open-minded. Op 16-jarige leeftijd had ik mijn eerste ervaring met wiet (op een reggaefestival), en gisteren mijn eerste ervaring met XTC.

Mijn vriendje feest wel eens graag met XTC en dit deed hij al voor wij elkaar kenden. Uiteraard is ook hij verstandig en laat hij er telkens een paar maanden tussen. Hoewel toen wij elkaar leerden kennen, vond ik het afschuwelijk dat hij dit deed. Ik vond het oké dat hij dit deed, maar ik wou het er echt niet over hebben. Ik vond het enorm akelig aangezien ik XTC bewust onder de categorie "Do-not-ever-try-drugs" plaatste. Hoewel hij zijn pillen altijd bij zijn zus haalde, die heel betrouwbaar is, moest ik mij geen zorgen maken. Toch uit pure nieuwsgierigheid, nadat hij over zijn trips vertelde, na mij research op het internet over de gevaren, de positieve kanten, tips, trips etc... heb ik gisteren XTC geprobeerd. Wauw. Wat een ervaring.

Dus om even de scène te schetsen: Mijn vriendje, zijn twee beste vrienden en ik gingen samen NYE vieren. Eerst gingen we een gezellige voordrink houden, zonder de bedoeling om dronken te worden. Ieder had een glas wijn op en een glas gin-tonic. Zijn twee beste vrienden hadden een snuifje ketamine op. Wij voorlopig nog niets. Buiten wiet en XTC wil ik niet dat mijn vriendje andere dingen doet, hij vindt dit helemaal oké. Tegen 23u gingen wij naar een groot Techno-feest. Tegen middernacht slikte hij een pil en die begon al na een half uur te werken (blijkbaar is dat snel?). Ik zag hoe groot zijn pupillen plots waren, hoe sociaal hij was, hoe super verliefd hij was op mij, hij wou knuffelen, hij was in een echte feestmodusn, hij amuseerde zich te pletter.

Aangezien ik zag hoe hard hij zich amuseerde en ik vroeg hem of ik ook mocht proberen, een kwartje wou ik. Hij gaf mij een kwartje en na een uur en een kwartier voelde ik niets. Ik probeerde nog een kwartje en na een uur heb ik mij echt 5 seconden heel licht gevoeld, of ik moet het gedroomd hebben, ik weet het niet. Ik nam een halve pil in en na een dik half uur voelde ik het opkomen: Ik voelde mij heel gelukkig. Ik dacht: "oh is het dit?", maar na een halve minuut ofzo voelde ik het écht. Ik word er heel blij van als ik er nog maar aan denk: Plots leek het alsof ik groter was, ik had heel veel plaats om te dansen (of zo leek het toch, een meter plaats was plots enorm), ik voelde mij heel licht en mooi, ik keek om naar mijn vriendje en ik was zo blij. Het was alsof ik voelde hoe groot mijn ogen plots waren. Ik ging plots hard. Ik wou dansen en alleen maar dansen. Mijn vriendje kuste mij en dit voelde gewoon zo perfect aan. Als ik hem knuffelde leek het alsof we elkaars vorm aannamen. Ik had heel veel zin om te praten en ik wou heel veel vrienden maken. Ik liep naar zijn beste vrienden en ik zei "jullie zijn geweldig!" en ik knuffelde hun. Toen liep ik naar de vrienden die hij pas aan mij had voorgesteld en ik zei tegen hun "Gelukkig nieuwjaar! Dit is mijn eerste keer! Woehoew!". Toen begon ik echt te dansen, ik ging helemaal los. Het jurkje dat ik aanhad, voelde aan als een omhelzing. Ik moet nog 2 papers schrijven, maar dat kon mij niets meer schelen. Ik zei tegen mensen dat ik zo gelukkig was, dat ik een topstudente ben en dat ik mijn examens goed ging doen.

Ik zei tegen mijn vriendje dat ik een toertje wou lopen, en ik was weg. Ik ging dansend de hele dansvloer af en ik heb wel met 10 mensen gepraat en gezegd dat ze mooi en cool waren. Toen kwam ik terug bij mijn vriendje en danste ik daar weer verder. De dingen die ik echt heel cool vond, was dat als je op een bepaalde manier naar lichtjes of naar je GSM keek, dat de lichtbron dan vibreerde. Als ik dat dan combineerde met dansen, voelde ik mij helemaal in mijn element. Voor de rest kauwde ik heel veel, ik klappertandde een beetje, mijn vingers wiebelden, ik voelde mij als een mooie fee, ik zweette op een aangename manier (het voelde als verfrissing), maar ik was echt dolgelukkig. Aangezien je mond zo droog wordt, nam ik op aanraden van mijn vriendje telkens een beetje water, net genoeg om je mond weer vochtig te maken.

Op een bepaald moment nam mijn tripje wel een wending. Vlak naast ons begon een gevecht. Een meisje was heel hysterisch aan het schreeuwen en werd tegengehouden door een man. Een andere jongen was met dat meisje aan het vechten en een oudere man wou zijn sigaret uitdoven op dat meisje. Ik was gehypnotiseerd door het gevecht, ik vond het super erg. Ik bleef ter plekke staan en ik keek gewoon toe, maar wel angstig. Ik voelde mij plots de fee van de vrede en ik wou de jongen wegtrekken. Gelukkig, net op tijd, trok mijn vriendje mij weg, en hij hield mij vast. Het leek alsof ik uit een hypnose ontwaakte en hij zei "blijf daar altijd van weg!". Toen werden die mensen uit de zaal gezet en dacht ik: "ik wil gewoon feesten". En ik feestte verder.

En dat verliefdheidsgevoel is echt enorm. Wij zijn sowieso al heel verliefd maar het werd nog eens verduizendvoudigd. Hij was nog mooier, nog grappig, nog liever, nog groter, nog alles.

Zo heb ik nog doorgefeest tot 7 uur 's ochtends, toen moest ik naar huis. Eens wij thuis kwamen, hebben wij een appelsien gegeten (naar het schijnt verzacht dat de hangover) en gingen we met een glas water naar bed. We hadden totaal geen zin in seks, we hebben gewoon geknuffeld. Het was zo mooi.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Leuk reportje! Klinkt als een hele fijne eerste keer. :)

owl zei:
Ik studeer, ik heb een gezond verstand, ik ben een zeer gelukkig persoon, ik ben ambitieus en open-minded.
Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je drugsgebruik hoor, wij doen 't allemaal :wink:

owl zei:
Buiten wiet en XTC wil ik niet dat mijn vriendje andere dingen doet, hij vindt dit helemaal oké.
Je partner dingen verbieden klinkt niet echt oke.... Maar oke....

Bobsacamano

Badass junkie
Leuk dat je een fijne eerste keer hebt gehad. En idd zoals ZERO zegt je hoeft je niet te verdedigen hoor allemaal ok hier met gebruiken van drugs.

Narayani

Bewuste gebruiker
ZERO- zei:
owl zei:
Buiten wiet en XTC wil ik niet dat mijn vriendje andere dingen doet, hij vindt dit helemaal oké.
Je partner dingen verbieden klinkt niet echt oke.... Maar oke....

Verbieden is niet oké, maar je mag wel je partner vragen het niet te gek te maken toch? Als hij het prima vindt om rekening te houden met de wensen van zijn vriendin natuurlijk, het moet wel een wederzijds goedvinden zijn en geen eis. Dat zie ik nu helaas in mijn vriendengroep gebeuren bij een stel; zij wil maar wat graag (en vaker dan hij) aan de xtc, maar keurt zijn rook- en blowgedrag sterk af.

OT zo te lezen heb je een topavond gehad :) pas wel op met je kaakjes, klappertanden is vaak een gevolg van een te hoge dosering. Je had natuurlijk in totaal een hele pil op wat tegenwoordig al snel 200mg MDMA is. Misschien kun je de volgende keer beginnen met een halfje zodat je niet telkens bij moet nemen tot je wat voelt, en het dan bij dat halfje laten (of 1x een kwartje bij om te verlengen)

Pante

Belezen gebruiker
Mwah, het 'ik wil niet dat mijn vriendje dit of dat doet' klinkt meer als verbieden dan als een verzoek. Maar wie weet (en waarschijnlijk) ligt het inderdaad wel wat genuanceerder. Kan je ook niet echt beoordelen aan de hand van 1 zinnetje, en daar draaide het report ook niet echt om volgens mij.

Wel een erg herkenbaar report voor een eerste keer. Klinkt alsof je het erg leuk hebt gehad.

200mg voor de eerste keer is inderdaad wel aan de hoge kant. Rond die dosis ligt de 'treshold' waarin serotonine nog minder heropgenomen wordt, daarboven worden de bij effecten vooral vervelender. Deze 200mg is wel erg zwart-wit, en ook bij vrouwen lager. Veiliger is dus om er wat onder te zitten (zo'n 150 op een avond is echt zat, iets meer als aanbevelon al). In denk zelf dat je in deze trip dan al minder last had van die vechtpartij (was sneller langs je heen gegleden) en minder was gaan klappertanden.

Verder hoop ik dat je mening ten aanzien van drugs (ook andere dan xtc) iets is bijgeschaafd. Het is nooit verkeerd om te twijfelen en zelfstandig over dingen na te denken :)

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat iedereen wel tot gemiddeld ongeveer het van hun puberteit een negatief beeld heeft van drugs. De eerste keer dat iemand mij vertelde dat hij LSD geprobeerd had dacht ik dat hij compleet van de pot gerukt was.

Xenofobie (angst voor het onbekende) blijft een ding, de overheid speelt ook veel op angst in wat betreft drugs en je hoort enkel slechte verhalen voorbij komen in het nieuws. Dat paardrijden meer risico met zich mee brengt dan MDMA gebruik zul je nooit voorbij horen komen. Kritisch blijven is echter een gezonde eigenschap, het kan je productieve leven immers wel in de weg zitten bij misbruik en het kan aanzetten tot meer.

Het is ook maar net hoe je het brengt, mijn ex was er 300% op tegen en verbood mij drugs te gebruiken wat vervolgens ook tot een einde van onze relatie leidde. Niet dat drugs belangrijker was dan haar maar de intolerantie sloeg door op meer dingen zonder dat er discussie over mogelijk was, dat wringde teveel.

Mijn huidige vriendin is tolerant maar ook kritisch, als zij zich kritisch over mijn gebruik uitspreekt doet ze dat voornamelijk voor mij en niet enkel uit eigen belang. Ik vind het wel prettig dat ze me af en toe helpt verstandig te wezen.

Snoep verstandig maar vergeet niet te genieten. :smoke:

Bobsacamano

Badass junkie
Je hebt hier een heel goed punt het gaat om het wringen van vrijheid en kan doorslaan op meer dingen dan alleen drugs. Zoals jou huidige vriendin is mijn vriendin ook erg tolerant ze doet het zelf ook maar is er wel minder mee bezig als ik. Ze is een goed gemiddelde voor me zodat ik niet te vaak denk van "ooh kan wel" maar ze is ook in voor een avontuur en de ontdekkingstocht van mooie middelen.

Jmths zei:
Het is ook maar net hoe je het brengt, mijn ex was er 300% op tegen en verbood mij drugs te gebruiken wat vervolgens ook tot een einde van onze relatie leidde. Niet dat drugs belangrijker was dan haar maar de intolerantie sloeg door op meer dingen zonder dat er discussie over mogelijk was, dat wringde teveel.

Mijn huidige vriendin is tolerant maar ook kritisch, als zij zich kritisch over mijn gebruik uitspreekt doet ze dat voornamelijk voor mij en niet enkel uit eigen belang. Ik vind het wel prettig dat ze me af en toe helpt verstandig te wezen.

Snoep verstandig maar vergeet niet te genieten. :smoke:

owl

Newbie
pas wel op met je kaakjes, klappertanden is vaak een gevolg van een te hoge dosering. Je had natuurlijk in totaal een hele pil op wat tegenwoordig al snel 200mg MDMA is.
Hoge dosering? Oeps :) Is dat erg? Ik weet niet of dat er veel mee te maken heeft, maar het was een goudstaaf. Volgende keer dus een halfje. Ben wel heel blij dat ik het geprobeerd heb. Ik maak mij er geen zorgen meer over.

Mwah, het 'ik wil niet dat mijn vriendje dit of dat doet' klinkt meer als verbieden dan als een verzoek. Maar wie weet (en waarschijnlijk) ligt het inderdaad wel wat genuanceerder. Kan je ook niet echt beoordelen aan de hand van 1 zinnetje, en daar draaide het report ook niet echt om volgens mij.
Betreft het verbieden... Hij zegt dat hij het echt oké vindt om het bij XTC te houden. Hij vindt andere dingen (zoals ketamine) te ongezond of te duur (dan vooral coke). Het snuiven schrikt mij ook gewoon af, weet je. Dingen door je neus halen lijkt mij zo akelig. Spuiten ook trouwens.
Zolang hij hier geen probleem mee heeft, is dit toch goed? Hij wilt wel dat als ik besluit om nieuwe dingen uit te proberen, dat ik het met hem doe.

Bobsacamano

Badass junkie
Hey Owl,

Het kan een keertje niet zo kwaad om een beetje een te hoge dosering te pakken. Maar het is wel goed om te weten hoe het allemaal hoort te gaan. Als eerste moet je begrijpen dat niet iedere pil hetzelfde is. In een XTC pil zit MDMA die MDMA zorgt ervoor dat een XTC pil doet wat hij doet. Maar in iedere pil kan een andere hoeveelheid MDMA zitten. Dit is opzicht logisch als je ziet dat bijna iedere pil er wel weer anders uit ziet maar zelfs in pillen die er hetzelfde uit zien kunnen andere hoeveelheden zitten. Het is nu vrij normaal dat er 180 tot 220mg (milligram) in één pilletje zit. Dit weet je alleen maar door je pil te laten testen. Dan kunnen ze je vertellen of er echt MDMA in je pil zit en niet één of andere rare stof die wellicht extra gevaarlijk is zoals PMMA. Ook kunnen je ze vertellen hoeveel MDMA er in je pilletje zit.

Dan moet je nog weten hoeveel MDMA je mag hebben. Om het zo veel mogelijk risico schade en bijwerkingen uit te sluiten zul je moeten aanhouden dat je 1 tot 1,5mg per kilo lichaamsgewicht mag hebben. Dus stel je weegt 70 kilo dan is dat tussen de 70 en de 105mg dat zou dus bij sommige pillen een halfje zijn.

Mijn advies is om 2/3e van die hoeveelheid te nemen in het begin en dan nog een keer 1/3e na 2,5 a 3 uur om het effect iets te rekken. Bijnemen helpt sowieso niet voor het hele lekkere warme gevoel, dat is gewoon op na 5-6 uur.

En dan over de verstandhouding tussen jou en je vriend dat lijkt me allemaal geen probleem. Mijn vriendin heeft het ook niet zo op cocaïne maar verbieden doet ze het me niet verder. En ja snuiven is voor sommige mensen best een flinke stap voor sommige mensen. Voor mij is het niet een grens maar gewoon een andere manier van innemen. Ik zou mezelf bijvoorbeeld nooit injecteren maar zo is dat voor een ander weer geen probleem.

Maar mijn eerste keer snuiven vond ik ook een rare gedachten omdat ik het alleen maar kende van films waar je het junks ziet doen of mensen waar het nou niet bepaald lekker mee gaat in het leven.

owl zei:
Hoge dosering? Oeps :) Is dat erg? Ik weet niet of dat er veel mee te maken heeft, maar het was een goudstaaf. Volgende keer dus een halfje. Ben wel heel blij dat ik het geprobeerd heb. Ik maak mij er geen zorgen meer over.

Betreft het verbieden... Hij zegt dat hij het echt oké vindt om het bij XTC te houden. Hij vindt andere dingen (zoals ketamine) te ongezond of te duur (dan vooral coke). Het snuiven schrikt mij ook gewoon af, weet je. Dingen door je neus halen lijkt mij zo akelig. Spuiten ook trouwens.
Zolang hij hier geen probleem mee heeft, is dit toch goed? Hij wilt wel dat als ik besluit om nieuwe dingen uit te proberen, dat ik het met hem doe.

MeejheM

Badass junkie
helemaal mee eens, maar een kanttekening:

de meeste drugs die gesnoven worden lijken mij over de hele linie beter gedoseerd dan mensen die lukraak tabletten innemen. die conclusie is bestewel gegeneraliseerd, en mensen die hun pillen goed laten testen hoeven zich totaal niet aangevallen te voelen.

dat was het wel.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat een goede adviezen allemaal hier bovenstaand. Sorry dat ik over je relatie begon. Bij mij is het net uit en ik denk dat ik gevoelig ben voor 'ik wil niet dat je zus of zo doet' :tearsofjoy: Als er één zin is die ik in een volgende relatie nooit meer wil horen is het die wel :wink:

Als je er beiden hetzelfde in staat is het prima natuurlijk :) En samen drugs gebruiken is awesome.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je vriend jou verbod prima vind is het opzich ok natuurlijk, maar het feit dat je hem verbied andere drugs te gebruiken vind ik totaal niet openminded persoonlijk. Je zegt zelf openminded te zijn, maar waar baseer je dit op?

Ik vraag me trouwens ook af of je vriend niet stiekem meer drugs zou willen gebruiken wanneer hij zegt dat als jij iets nieuws wilt gebruiken je dit dan wel met hem doet. Hieruit lijkt het of hij best andere dingen wilt proberen maar de keuze aan jou overlaat. Het hoeft natuurlijk niet, maar dit zou in de toekomst wel eens kunnen gaan wringen in jullie relatie. Wellicht gaat hij stiekem andere drugs proberen of hij zou het jou kunnen gaan verwijten dat hij niks anders mag proberen.

Ik zeg dit totaal niet om je persoonlijk aan te vallen trouwens, maar om je aan het denken te zetten. Dat je elkaar in een relatie scherp houd op frequentie van gebruik etc is alleen maar goed. Zo help je elkaar ook om te zorgen dat het niet uit de hand loopt. De ander zeggen wat die wel en niet mag vind ik in een relatie persoonlijk te ver gaan omdat je daarmee de ander aan het controleren bent en het dan niet meer gaat om wat het beste voor je partner is, maar het beste voor jouzelf.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Sommige mensen vinden het prettig dat hun partner ze verboden oplegt. :wink: Mensen die vooral niet zelf willen denken of verantwoordelijkheid nemen en bovenal een soort vader/moeder zoeken in hun partner. :P Ik ken er persoonlijk zulke.

Het blijft natuurlijk het compleet tegenovergestelde van open-minded zijn om iemand een verbod op te leggen voor iets wat jij niet wilt. :tearsofjoy:

owl

Newbie
"Verbod" klinkt zo hard. Ik verbied het hem niet! Kijk, ik weet hoe onze relatie in elkaar zit. Wij hebben hier al veel gesprekken over gehad. Hij heeft al een aantal dingen geprobeerd en weet hoe ze zijn, zijn voorkeur gaat uit naar XTC. Ik vind (voorlopig) alle andere drugs vrij eng, wie weet versoepel ik hier ook wat in? Ik wil dan gewoon niet dat hij de andere dingen gebruikt aangezien hij ze zelf niet hoeft. ALS hij dan toch besluit dat hij toch nog eens wilt snuiven, dan weet ik dat ik ervan op de hoogte zal zijn en dan weet ik dat hij dat op een verstandige manier zal doen. Ik ben echt zijn moeder niet hoor.

Concreet gezegd: ik ben nu nog geen voorstander van de andere dingen dus ik ben er niet zo weg van moest hij die dingen wel doen. Egoïsitsch? Ja, een beetje. Maar hij is te vertrouwen en als hij toch eens wat anders wilt doen, dan weet ik wat hij doet, met wie en waar. Als hij vindt dat ik er te streng over ben, dan zal ik het wel horen en dan pas ik mij aan.

Pante

Belezen gebruiker
owl zei:
"Verbod" klinkt zo hard. Ik verbied het hem niet! Kijk, ik weet hoe onze relatie in elkaar zit. Wij hebben hier al veel gesprekken over gehad. Hij heeft al een aantal dingen geprobeerd en weet hoe ze zijn, zijn voorkeur gaat uit naar XTC. Ik vind (voorlopig) alle andere drugs vrij eng, wie weet versoepel ik hier ook wat in? Ik wil dan gewoon niet dat hij de andere dingen gebruikt aangezien hij ze zelf niet hoeft. ALS hij dan toch besluit dat hij toch nog eens wilt snuiven, dan weet ik dat ik ervan op de hoogte zal zijn en dan weet ik dat hij dat op een verstandige manier zal doen. Ik ben echt zijn moeder niet hoor.

Concreet gezegd: ik ben nu nog geen voorstander van de andere dingen dus ik ben er niet zo weg van moest hij die dingen wel doen. Egoïsitsch? Ja, een beetje. Maar hij is te vertrouwen en als hij toch eens wat anders wilt doen, dan weet ik wat hij doet, met wie en waar. Als hij vindt dat ik er te streng over ben, dan zal ik het wel horen en dan pas ik mij aan.

Ik zou je er niet al te veel voor verontschuldigen hoor :wink: ''Ík wil niet dat hij dit en dat doet'' kan op meerdere manieren opgevat worden. Zowel als een 'hij moet er potdomme met z'n tengels vanaf blijven, nu en altijd' alsook de uitleg die je net gaf. Denk dat ''ik heb liever niet dat hij dat doet'' is het al wat duidelijker wat je bedoeld. Maar goed, als je elk woord zorgvuldig uit moet kiezen ben je wel eventjes bezig met een tripreport schrijven. Hieruit blijkt ook dat er een kern van waarheid zit in het statement dat 80% van de communicatie bestaat uit non-verbale communicatie.

Vind het verder wel een gezonde houding van je :) Wellicht dat je er nog je voordeel uit kan halen door dingen samen uit te proberen wanneer hij thuiskomt met een leuke drugservaring. :stoned:

reverb

Bewuste gebruiker
Wat een fijn en enthousiast triprapport. Heerlijk en zo herkenbaar.

De mooiste zinsnede voor mij is:
owl zei:
... ik voelde mij heel licht en mooi.....

Misschien gebruik je nog eens iets anders en dan is het juiste moment, juiste plek een eerste voorwaarde! :)

Bovenaan