• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer XTC (lang verhaal)

Het volgende speelt zich af in mei vorig jaar, op een warme zaterdagavond, ik was destijds 19:

Ik zou met twee vrienden van me en een van hun vrienden naar een GOA feest gaan in de bossen. Eerste keer een illegaal feest, en ik had er enorme zin in. A kwam die avond rond een uurtje of 9 bij mij. Mijn studentenhuis stond in weekenden destijds altijd leeg dus dan kan je daar doen wat je wilt. Samen wat gegeten, TV gekeken, biertjes gedronken en wat waterpijp gerookt in de huiskamer. Ik wist dat A sporadisch wel eens wat drugs genomen had, maar voelde zelf niet de behoefte om iets anders te nemen dan wiet of alcohol. Rond 10 uur kregen we een berichtje van B die met een vriend hem ons ons zou ophalen rond half 11. Hij vroeg of hij ook iets voor ons moest halen bij zijn dealer. Ik had totaal geen behoefte daar aan, en A zei ook niet iets nodig te hebben. Half 11 zouden we bij mij thuis opgehaald worden en samen naar dat feest rijden. Ik had al een flink aantal biertjes op maar aangezien ik een redelijk grote gast ben voelde ik er niet al te veel van.

Half 12 stopte er een auto bij ons voor de deur met B (een bekende van mij) en C (een vriende van A en B, tevens de ‘bob’). TV uit, biertje op, gymtasje om en gaan met die banaan. Achterin gestapt, Ik merkte dat B al wel wat op had, C reed de auto naar de locatie. De beschrijvingen die hij gekregen hadden waren een beetje vaag. Maar de feestlocatie was midden in het bos. Na eventjes zoeken hadden we een verlaten afslagje gevonden die ons naar de feestlocatie moest brengen. Rijdend over het zandpad zagen we niets, stukje doorgereden, hoekje om en daar zagen we een hele rij schuin-geparkeerde auto’s staan. Wagentje ernaast gezet. Biertje uitgedeeld uit mijn tas (C dronk ook meteen mee, we waren van plan er net zo lang te blijven tot hij weer nuchter was of om in de auto slapen). Vanaf daar nog 10 minuten lopen, en voor we het wisten stonden we op een groot feest op een open plek in het bos.

De lichte spanning die ik vooraf voelde was meteen weg. Wat was dit gaaf. Ik was nog nooit op een illegaal feest geweest en ik had nog nooit GOA gehoord. Daar lekker wat biertjes gedronken, een beetje gedanst. Vooral veel gechilld op een heuveltje. Als toilet waren er speciaal aangewezen bosjes en ik heb een flinke hoeveelheid van het bier weer teruggegeven aan moeder natuur. Geweldig vergeleken met die smerige pisbakken die je in elk cafe tegenkomt. Ik ben sowieso wel van de less is more geitenwollensokken en hippie shizzle dus ik vond het allemaal erg gaaf. Op een gegeven moment werden we aangesproken door een of ander drugshoertje met een schitterende kont (en haar vriend), die ons als een idioot vragen aan het stellen was. Ze was zelf ook nog nooit op een GOA feest geweest en wij (Ik, A en C) ook nog nooit. Ze vond alles leuk ookal konden we haar daar niets over vertellen. Ik had geen idee dat ze waarschijnlijk hetzelfde op had als ik later die avond zou gaan gebruiken. Ondertussen dronken wij flink door en ik merkte aan B dat hij al verschillende middelen gebruikt had en hem helemaal aan het spacen was. Tussendoor nog ergens wat van die Glow-sticks gepakt en als een ketting om mijn nek gehangen, vet!

Tussendoor liet A me zien dat hij een klein plastic zakje met pilletjes bij zich had. Ik vond het wel heel interessant allemaal maar had eerder op de avond nog gezegd dat ik niets hoefde te gebruiken. Ik wist nog net dat het XTC was en dat het niet lichamelijk verslavend was. Spannend maar geen behoefte aan.

Rond een uurtje of half 2 hoorden wij opeens onweer. Ik had geen hele waterdichte jas bij me en zag de bui al hangen (ha-ha). Wel een goedkope joggingbroek ik mijn tas (Had ik speciaal meegenomen voor als het ging regen of smerig werd, die dingen zijn superchill omdat je benen dan warm blijven). Snel dat ding aangetrokken en teruggelopen net als anderen feestgangers naar de auto. Ondertussen heel wat feestgangers gesproken, wat een heerlijk sfeertje hing daar, iedereen was vriendelijk. In de auto wat biertjes gedronken, na 10 minuten bleek het toch wel mee te vallen en dus lekker terug naar het feest.

Rond half 3 hoorden wij opeens wat verhalen dat politie op het feest aanwezig was. Wij keken elkaar aan, godver B is weg en ik dacht dat hij wel 5 soorten drugs op had. Bovenop een heuveltje zagen wij daar 2 agenten praten met een andere dude (waarschijnlijk een organisator) en.......B. Dat kon nooit goed gaan dacht ik, maar even later kwam B terug. Toen hebben we nog een kwartiertje doorgefeest tot het feest gestopt werd. B was weer kwijt dus eerst die even gezocht, niet gevonden dus wij terug naar de auto. Daar zou hij wel staan, nou nee dus. Wij (Ik A en C) daar even blijven hangen. Kwam opeens B vanuit de bosjes met een enorme krat bavaria biertjes ‘Ja die had ik meegenomen, ze moesten anders toch weg’. Nog even wat gedronken. B en C zouden in de auto gaan slapen. B had veel verschillende dingen op en C was bij lange na niet nuchter. De volgende ochtend zouden ze naar huis rijden. Er was wel wat plek voor ons (A en ik). Maar we waren maar maximaal 20 km van mijn studentenhuis af. Ik heb wel grotere afstanden gelopen en wandelen is toch je ene been voor het andere zetten. Dus ik en A (hij zou bij mij blijven slapen besloten te lopen). Een mooi brabants Bvo’tje meegenomen en we gingen lopen. Aan het begin van het landweggetje zagen we dat er politie stond te controleren met blaastestjes. Wij even praten met de politie, die gaven niks van info weg dus we wouden weer verder, ik voelde in mijn zakken, godver telefoon vergeten. Wij teruggelopen naar de auto, tegen iedereen gezegd dat ze daar met blaastestjes stonden. Gelukkig, telefoon gevonden in de auto.

Toen weer dat hele landweggetje af. Tijdens het lopen besloot ik: fuck it. We moeten ongeveer 20km lopen, er is geen muziek meer. Geef mij dan maar zo’n pilletje. A gaf me een halve (rustig beginnen) en nam zelf ook een halve). Wij langs de politie, ik nog even gevraagd welke kant we op moetsen lopen naar mijn thuisstad (we hadden beiden geen slimme-telefoon met GPS).

Net na het landweggetje stond zo’n houten tafeltje met twee bankjes eromheen, daar spraken we nog even 2 andere feestgangers die op de fiets vertrokken, ze gingen naar een ander illegaal feest in de buurt van het kanaal, het lag half op onze route dachten wij en we zouden kijken of we daar nog langs konden komen. Even mijn blaas geleegd in de bosjes (ik wist nieteens dat je niet kon pissen tijdens een trip, ik moest op dat moment gewoon nodig) en daarna beide zo’n heel ding genomen omdat we er nog niets van voelden.(bleken later 75mg te zijn) omdat we niets van de eerste voelde (was ook heel voorzichtig volgens A). Dit zou een betere dosering zijn. Wij lopen, ongeveer een half uur lang, ik had geen idee wanneer het in zou slaan, hoe lang we al liepen, wat ik zou voelen of wat dan ook. Ik vond het wel heel spannend allemaal. En toen opeens, Bam, hij sloeg in. Pure euforie. De wolken waren mooi, lopen midden op de weg (we bevonden ons toen nog in het buitengebied er reed geen auto) was heerlijk, op het fietspad lopen was geweldig. De hardstyle die A opzette was heerlijk (terwijl het met kutkwaliteit uit een paupertelefoon kwam), maar nog mooier was stilte. En praten, praten was tof, veel woorden, veel zeggen, af en toe luisteren. Geweldig. Na ongeveer 1,5 uur lopen en praten zagen wij opeens een auto achter ons rijden. Wit busje, blauw-oranje strepen. Politie dus.

Wij snel aan de kant, politiebus reed langs ons maar minderde vaart. Hij stopte en een vrouwelijke agente stapte uit. Ik probeerde zo rustig mogelijk te praten en stelde meteen vragen. Lopen wij de goede kant op naar ...stad? We lopen al best wel lang blabla, nou dat liepen we dus (fijn). De agente vertelde dat ze ons wel een lift konden geven. Ze zou niet helemaal naar de stad rijden, maar wel die richting op, en in de buurt van het vliegveld even stoppen. Het was zo’n grote politiebus met een afgesloten gedeelte. Daar achterin zitten hadden we natuurlijk niet echt behoefte aan. Vooral niet met die politie voorin. We bedankten vriendelijk, de agente vertelde dat als we gingen lopen, we misschien beter niet midden op de straat konden lopen. Ik keek naar mijn borst en zag dat ik nog steeds de glowsticks als ketting om had. Ik voelde me even stereotype recreatieve-feestganger/drugsgebruiker. Fuck it dacht ik, ‘Bedankt voor het aanbod maar wij lopen verder, fijne dienst nog he’. Weg reden ze.

Daarna nog een uurtje doorgelopen, over de weg, maar ook door zandpaadjes (want dat was natuurlijk ook heel leuk). Flink gepraat en zo rond 5 uur sochtends hoorden we wat Drum N Bsass muziek. Dat moest dat tweede feest zijn, euforisch als we waren besloten we gewoon op de muziek af te lopen en wel te zien waar we uitkwamen. Daar kwamen we de twee fietsers van eerder tegen, ze kwamen net van dat feest en gingen naar huis, ze gaven ons wat instrucies (400m rechtdoor lopen) en we zouden er zijn.

Toen stonden we dus op het tweede feest: Een of andere lege parkeerplaats met een enorme muur van speakers. Ongeveer 30 mensen. Het was een afterparty van een ander feest en er waren wat GOA mensen aangekomen. Ook een klein kampvuurtje naast het kanaal. Heerlijke sfeer, trots aan mensen verteld hoe geweldig ik me voelde, dat ik voor het eerst een pilletje genomen had, gevraagd hoe het met ze ging. En toen stond daar opeens een geweldig leuk meisje. Blond haar, slank lichaam, perfect. Ze was ook nog heel aardig, lekker mee gepraat en om een of andere reden had ik totaal geen interesse om haar te zoenen of wat dan ook. Daarna nog even wat gechilld met de mensen rond het kampvuur. Voor 5 euro een gebreide aanstekerhouder-ketting met aansteker gekocht. Wat verderop stond een auto, ik hoorde wat hardcore muziek. Iets dat ook wel eens aan kan horen en daar naartoe gelopen. Daar wat met mensen gepraat, verveelde me daar al relatief snel en voelde me niet op mijn gemak met de mensen die voor mijn neus (ha-ha) lijntjes aan het snuiven waren. Snel de 30meter weer teruggelopen, even gechilld en toen? Je raad het al. Politie.

Twee mannelijke agenten, zij hadden de muziek ook gehoord en flink klachten uit de buurt ontvangen. De muziek moest uit, het kampvuur kon aanblijven en we mochten er wel blijven. Prima, nog even wat tegen hun aangeluld over de nul-lijn voor ambtenaren en weg waren ze. Aangezien de muziek weg was en de trip langzaam begon te minderen besloten wij door te lopen. Ik hoopte stiekem op een derde feest.

Tijdens het lopen vroeg ik aan A of hij nog wat had. De trip was echt al flink minder, A had nog wat gebroken poeder van 1,5 tabletje, ik zag het wel zitten maar A vertelde me dat het verstandiger was het niet te doen. Niet gedaan dus.

Daarna dus verder gelopen, het was inmiddels al half 9 in de ochtends. De zon scheen al redelijk. Ik voelde me nog steeds euforisch en besloot mijn moeder te bellen. Een week of 2 ervoor was moederdag geweest en ik had niets voor haar gehaald. Ik vertelde wat ik genomen had en dat het me speet dat ik niets voor haar gedaan had met moederdag. Ze was het er niet mee eens dat ik wat gebruikt had maar wel blij dat ik het haar vertelde. Ze klonk wel blij toen ik zij dat ik van haar hield. A was natuurlijk helemaal jaloers op mijn awesome relatie met mijn moeder. Ondertussen liepen we gewoon door, opeens herkende ik weer een stuk en een uur later waren we thuis.

Bij mij thuis had ik geen zin om te slapen, ik voelde me nog steeds heel blij. A wou nog wat games spelen op mijn laptop, ik had hier zelf geen zin in maar besloot wel mee te kijken vanuit mijn bed. Dat vond ik dan wel heel leuk. Rond 11 uur sochtends ging ik slapen.

Die zondag werd ik rond 5 uur wakker. Nog een halve pizza gegeten met A en hij moest naar huis. Ik voelde nog steeds wel wat en volgens A was dit de after-trip.
Ik leef zo gezond als maar kan. De maandag hoorde ik dat mijn dinsdag kut zou kunnen gaan zijn. Ik schrok, want ik had een belangrijk tentamen op donderdag. Er bleek echter niets aan het handje te zijn. Flink gestudeerd en mijn tentamen ging perfect.

Een toffe ervaring, een van de beste dagen van mijn leven. Een bizar verhaal rijker en ik ben zeker van plan om het nog een keer te gebruiken.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hahaha ik moest zo lachen om dat stukje met je moeder. Tof report! Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt gehad, zelfs in zo'n suffe situatie dat je nog zo lang moet lopen!

Smoken

Bewuste gebruiker
Vet!
Al helemaal omdat je er iets niet echt heel erg bekend mee was, maar nu toch een wereldje hebt ontdekt.
Volgende keer zou ik het wel wat voorbereider doen en op een echt geschikt feest daarvoor.
Maar dit was natuurlijk ook geweldig. Ik denk dat je eerste keer in een club, met goede dosis en lange tussentijd van nu, echt de geweldigste dag uit je leven wordt! :grin:

Bovenaan