• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer XTC: Perfect

WoeleWap

Newbie
Eindelijk was het zo ver: na een week vol zenuwen en een nog langere tijd enorme nieuwsgierigheid naar XTC, de drug waar iedereen zo vreselijk enthousiast over was, mijn eerste ervaring met XTC!

Wie: Ik (meisje), Jongen, (Y), meisje (X) Allemaal 16
Waar: Kingdance in Zwolle
Wat: 3 blauwe apples

Al een paar maanden waren we met z'n drieën van plan om een keer XTC te gaan proberen. Door alle verhalen werden we zo enthousiast. Aan de andere kant twijfelden we, we zijn natuurlijk vrij jong. Toch de knoop doorgehakt: we zouden deze vakantie bij Y thuis een pilletje proberen. Helaas ging dit niet door. Y kwam echter met een geniaal idee, waarom zouden we het niet bij Kingdance proberen? We waren al langer van plan om daar naar toe te gaan. Een feest leek een goede setting voor de eerste keer, we hadden ons goed ingelezen. Een week van tevoren sloegen de zenuwen toe... wat als, wat als?

We kregen de pilletjes ongeveer twee uur van te voren, we hadden ze via X geregeld. Helaas geen tijd gehad om ze te laten testen dus, maar op pillreports stond dat er veel mdma inzat. Dit konden we natuurlijk nooit zeker weten.

Zaterdagochtend met buikpijn wakker worden. Vandaag was de dag... X en Y zouden rond half 3 komen, zodat we de trein van 10 over 3 konden pakken. Mijn vader bracht ons rond 10 voor drie weg, en we haalden gelukkig de trein. Ondertussen liet Y de pilletjes zien. Blauw, een appel tekentje erin en gespikkeld. Hoe zouden ze onze dag vormen? Rond half 4 kwamen we aan in Zwolle. Het was niet lang lopen naar het festival, maar doordat we niet wisten hoe we moesten lopen, deden we er rond een half uurtje over. We liepen wat verder, op zoek naar een geschikt plekje om het eerste halfje in te nemen. Dat plekje was een verlaten gebouw een eindje verderop, met een afgelegen pleintje aan de rand van het treinspoor. Y en X beten allebei hun pilletje door, ik kreeg het andere halfje van X. Het lag daar zo in mijn hand, ik nam een diepe zucht en nam ze in. De smaak was heel vies, zurig, chemisch. Er was geen weg terug....
We liepen terug, de DJ's waren al superlekker aan het draaien. Het was gelukkig nog niet zo druk. X had de overige pilletjes in haar BH gestopt, en nadat we helaas onze waterflesjes in moesten leveren betraden we het festivalterrein. Het was niet al te groot, met aan de ene kant een housegedeelte, en aan de andere kant een hardstyle gedeelte. Het terrein was afgebakend door zwarte plastic zeilen. We besloten om te gaan dansen, een beetje zenuwachtig voor wat er zou gebeuren. Het ging nog een beetje stijfjes, maar dat is altijd in het begin. We namen alvast kauwgom in, je weet maar nooit....
Na een halfuur dansen voelden we ons nog precies hetzelfde. We werden een beetje ongeduldig, zelfs al wisten we dat het nog langer kon gaan duren. Na nog een kwartiertje hadden we totaal geen zin meer in dansen en we haalden wat patat. Y begon zich niet lekker te voelen, hij zweette zich kapot. We voelden ons allemaal een beetje kut eigenlijk. Zouden we genaaid zijn Het duurde zo lang...? Nog een kwartier later gingen we op een steen zitten met de patat, heel stil allemaal. Was dit alles?
Ik zette mijn bakje patat even op de grond en zuchtte diep. Ik keek naar de grond, en toen ineens... Er veranderde iets in mijn blik. Ineens werd alles een stukje scherper, en mijn voeten begonnen zachtjes te tintelen. Ook ging er een warme golf door mijn lichaam. Dit allemaal in een fractie van een seconde. Ik schrok me dood. "Volgens mij voel ik het" Fluisterde ik. Ik bewoog mijn armen en damn, dat voelde zo hemels lekker. Alsof ik niks woog! Ik ging opstaan, wat wiebelig, maar alles voelde ineens lekker. Een rondje draaien, alsof ik op wolken liep! Y zei dat ik weer moest gaan zitten, anders viel ik te veel op. Ik kon alleen maar mijn hoofd in mijn handen leggen en me verbazen over dit gevoel. Wauw!
Ik keek naar Y naast me, die zich nog steeds niet lekker voelde. Ook hij zei dat hij iets begon te voelen. We stonden op, en Y gaf X's portomonee aan. Ze stond op en begon ineens keihard te lachen. "Laat maar..." zei ze. Eindelijk! We verplaatsten ons naar de zwarte zeilen, waar we op de grond gingen zitten. Lopen was zo hemels. Ik voelde me een pudding, donsveer, maar ook een betonblok met scherpe randen. Zo apart! Ik begon aan X's benen te zitten, wat superfijn was, ook voor mij. Y voelde zich nog steeds niet lekker, heel vervelend. Gelukkig kwam ineens de omslag: Hij ging van "Ik voel me kut" naar "Ik voel me superlekker" in een paar seconden. In hun ogen kijken was zo mooi dat ik er vlinders van in mijn buik kreeg. We zetten wel onze zonnebril op, want we hadden mini pupillen, kwam ik achter doordat ik oogcontact maakte met een jongen en die begon te gniffelen. De wereld was een grote roze wolk, vanavond waren we de koningen, de goden, de bazen van de wereld die gratis liefde gaven aan iedereen. Knuffelen was hemels, huid aanraken was lekker, aan je eigen haar zitten, geweldig!

We gingen dansen in het hardstyle gedeelte en men, wat ging dat makkelijk! Ik was nog steeds super verbaasd, en probeerde me vast te grijpen aan dit gevoel. Morgen zou het over zijn.... Ineens besloot ik dat het klaar was daarmee. We leefden in het hier en nu, en dit zou het alleen maar verstoren. We gingen los als nooit tevoren, (ongemerkt) de kaakjes aan het werk zetten. Het was heerlijk. We gingen even een break houden waarin we gingen plassen, wat voor X en mij makkelijk ging maar voor Y niet. Ook namen we wat cola, gatverdamme dat smaakte heel raar. Heel scherp op je tong, niet fijn.
Daarna gingen we weer terug naar het Housegedeelte om te dansen. Laby Bee draaide, en op die muziek kon ik echt niet dansen. Y en ik hadden dus vanaf nu een 'hekel' aan haar. "Ik hoop dat ze door een bij word gestoken" Zei ik. Y: "Dan moet ze zichzelf steken, omg dan gaat haar angel eruit en gaat ze dood!" Ik :"Omg neeee dat is zooooo zielig!" Hahah, daar hadden we de hele avond lol over. We kwamen wat vrienden van ons tegen die wisten dat we high waren, en daar hebben we nog fijn mee staan dansen. X wilde nog blijven, terwijl Y en ik weer even een break moesten houden. We gingen weer terug naar ons 'hol'. Zo had ik de plek gedoopt waar we de hele avond gingen zitten. Er zat ook niemand behalve wij, super apart. Naast ons was met spuitverf 'Hardstyle' op de zeilen gespoten, en dit gaf heel erg af. We gingen dit tegen iedereen vertellen die daar wilde zitten, en we vonden onszelf super aardig en lief!
Het liefdesgevoel nam wat af, maar het was zeker niet vervelend. De blijheid ging niet meer weg, evenals de energie, de euforie, de positieve vibe waarin we zaten. Het was ondertussen 8 uur en we besloten over een uurtje de andere helft in te nemen. X was echter nergens te bekennen, hierdoor werd Y even boos maar ik zei de hele tijd dat alles wel goed kwam. Er was geen tijd voor negativiteit. Na een uur was X er nog niet, en besloten Y en ik zonder haar ons halfje in te nemen. Dit deden we een beetje beschut in ons 'hol', ik beet het halfje af en nam die in. Bah, weer die vieze smaak. Y had per ongeluk zijn halfje geplet, dus die gooide hij door zijn drinken/likte het van zijn hand af. Ik was bang dat hij het hierdoor niet goed binnenkreeg, maar niks was minder waar.
We besloten X op te zoeken, maar door de drukke menigte lopen was verre van leuk. Dus gingen we weer wat drinken halen, en haar sms'en dat ze naar het hol moest komen. (de 3G deed het niet) Gelukkig kwam ze na een tijdje, en ze nam het laatste halfje in zonder drinken (Respect, bah!) We gingen weer naar voren en hadden de tijd van ons leven. Losgaan, beuken, stampen, kauwen. Maar vooral veel liefde. Voor alles en iedereen. Eindelijk wist ik wat ze bedoelen met de 'love drug'! X bleef nog even dansen met mensen die ze ontmoet had, terwijl Y en ik ons weer terugtrokken naar het hol. Daar gingen we met de spuitverf die zo afgaf een hartje maken op het zeil. WAUW, wat was dat mooi! We voelden ons kunstenaars die de liefde aan de wereld over wilden brengen. Ondertussen voelde ik me weer licht en lief, het tweede halfje begon zijn werk te doen. Quintino draaide, en hij draaide zo fijn. We gaven geen fucks, en dansten zoals we zelf wilde. Y schreeuwde naar mij: "IK HEB ALLES LATEN VALLEN" Dit advies had ik hem die middag gegeven, omdat hij zich niet zo lekker voelde. Knuffels waren nog steeds hemels, vlinders in mijn buik! Helaas zat het feest er bijna op voor ons. Het was kwart over 11 toen X op kwam dagen. Ik heb haar zo hard geknuffeld en de groepsknuffel was zo mooi dat ik er bijna emotioneel van werd. Wat een gevoel. Nooit geweten dat dit in me zat, ik ben normaliter een verschrikkelijke pessimist maar onder invloed van dit minipilletje was ik een andere ik.
Pas op het felle station merkten we hoe enorm groot onze pupillen waren, en hoe erg ik mijn wangen en lip kapot had gebeten. Ook Y zat elke keer raar te doen met zijn lippen. In de trein hebben we nog gepraat met onbekenden, de aandacht was zo fijn! Ik raakte X en Y continu aan, gelukkig vonden ze dit niet erg. We gingen nog kijken naar Y, die heeft een trekje met zijn linkeroog, dit vonden X en ik supergrappig en schattig.
Het duurde niet lang voordat we uitstapten, nog steeds met een heerlijk gevoel. We liepen over de weg, met z'n drieën hand in hand, en ik realiseerde me hoe zielsveel ik van ze hield. Eenmaal thuis nog even buiten nagepraat, daarna in bed gesprongen wat heerlijk voelde, en snel in slaap gevallen.
Ik had niet verwacht dat we ons vanmorgen nog zo fijn zouden voelen, ondanks de pijn in mijn mond en kaak en toch wel de moeheid. Ik zit nog steeds in die vibe, en hoop dat dit nog even aanhoud. Ookal vonden we het superfijn, de volgende keer is pas weer na de zomervakantie in verband met onze leeftijd en het liefdesgevoel.

------

Zo, een hele lap tekst maar ik vind het zo fijn om alles op te schrijven! Hopelijk vinden jullie het niet te langdradig.

Doei!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Mooi en helder geschreven reportje! Met veel plezier gelezen. Enige waar ik niet mee eens ben is jullie leeftijd. 16 jaar is wel erg jong, vooral omdat je nog in ontwikkeling bent. Als je het doet, ga er dan verantwoord mee om. Alles laten testen(al weet ik niet of dat kan als je 16 bent) en flink je pauzes houden. Maar wel een vermakelijk reportje!

WoeleWap

Newbie
Pandan zei:
Mooi en helder geschreven reportje! Met veel plezier gelezen. Enige waar ik niet mee eens ben is jullie leeftijd. 16 jaar is wel erg jong, vooral omdat je nog in ontwikkeling bent. Als je het doet, ga er dan verantwoord mee om. Alles laten testen(al weet ik niet of dat kan als je 16 bent) en flink je pauzes houden. Maar wel een vermakelijk reportje!

Heel erg bedankt! Dat klopt, we waren ook heel erg aan het twijfelen of we het wel zouden doen. En gelukkig kennen we wel een paar mensen die ouder zijn en het voor ons kunnen testen. We hadden ons wel goed ingelezen, en ook dextro en dingen met veel suiker bij ons als het foutging. De volgende keer is pas weer in de winter! :)

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
WoeleWap zei:
We hadden ons wel goed ingelezen, en ook dextro en dingen met veel suiker bij ons als het foutging. De volgende keer is pas weer in de winter!

Mooi dat je er verantwoord mee om gaat. Goede voorbereiding is het halve werk. Hou die pauzes, zo hou je het nog leuk.

Bovenaan