Eerste keer Xtc samen met mijn vrouw!?

X-men

Newbie
Hoi,

Zal me even voorstellen, ik ben "Brian" en 27 lentes jong. :grin:
(Gebruik niet mijn echte naam in verband met herkenning)
Ben al een enige tijd aan het mee lezen op dit o zo interessante forum. Ik rook al sinds mijn 11e dagelijks zo'n 1,5 gram Cannabis en hasj. :stoned:
En ben al aardig uitgekeken op het groene goedje!!
Heb ook al kennis gemaakt met coke en speed! SENSATION WHITE 2012 PRAAG Maar trekt mij niet zo. :(
heb zelf 1 keer eerder Xtc gebruikt en dat was in mijn eentje lekker thuis op de bank. 2 Witte bentley's getest op ong 100mg In 1 woord GENIAAL!!
Het heeft mijn aandacht getrokken.. :wave:
Nu is mijn vraag of het verstandig is om dat ook eens samen met mijn vrouw te gaan proberen!! Voor haar de eerste keer en wetend dat ze last van stemmingswisselingen en borderline heeft! :(
Denk dat ze het wel kan waarderen.
Hoe denken jullie erover??

Grtzz

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
In ontspannen thuissfeer kan het de meest bijzondere vriendschappen opleveren (en unieke mooie momenten).. :hearteyes:

Neemt je vrouw en SSRI?/ of anty-psychotica medicijn? Anders heeft ze een verhoogd risico op serotonine-syndroom. Wat erg naar is google maar eens als je het niet kent.

Veel plezier! :wink:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
25tolife zei:
Neemt je vrouw en SSRI?/ of anty-psychotica medicijn?

Daar moet je inderdaad mee uitkijken. Iemand die ik ken heeft ook borderline en die slikt SSRI's en benzo's.

viewtopic.php?f=3&t=51321
In dit topic wordt er wat uitgelegd over het serotonine syndroom. De combinatie SSRI's en XTC is in ieder geval gevaarlijk, dus daar moet je wel mee uitkijken.

Mocht ze geen SSRI's nemen, dan zou ik zeggen ga er voor! Het kan behoorlijk intiem worden, vooral als je met z'n tweetjes bent.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het ligt er ook wel aan hoe heftig de borderline is. Het is er niet alléén van afhankelijk of ze SSRI's neemt en zeker de dagen waarin je de comedown hebt van de XTC kan dit een behoorlijke impact hebben op iemand met borderline, zeker als ze last hebben van ernstige stemmingswisselingen, wat dus vrijwel altijd is. Hoe staat ze er zelf tegenover?

X-men

Newbie
Ze heeft een tijdje venlafaxine 37,5mg ( geloof ik) gebruikt...
Maar is er nu een dikke twee maand vanaf...
Ze staat er zelf wel positief tegenover vooral na mijn ervaring er mee... Kan aan niks anders meer denken.. :hearteyes:
Denk dat We er gewoon voor gaan... Je komt er pas achter als je het probeert..
Ik zat er aan te denken om eerst alle twee een halve te droppen en dan een stuk te gaan wandelen.. ( aangezien ik er de vorige keer twee heb gehad ging ik net iets te hard voor een uurtje, en daarna ging het perfect.. :grin:) of lijkt het jullie verstandig om gewoon lekker thuis te blijven???

Graag zou ik je willen aanraden om je vrouw een lichtere dosis te geven. Vrouwen hebben over het algemeen minder nodig voor hetzelfde effect.
Geef haar eerst een halve pil. Wanneer dit goed valt, kan je haar (+-2 uur) later de andere helft geven.

100mg in één keer kan vrij heftig aankomen. Zeker voor een vrouw, en zeker voor de eerste keer.

Veel plezier!

X-men

Newbie
Bedankt voor je reactie QocaïneIsBack..

Maar als je goed had gelezen was ik dat ook van plan!! :openmouth:
Weet je trouwens ook hoe het komt dat vrouwen minder nodig kunnen hebben? Is dit in verband met lichaamsgewicht?
Of hebben ze andere stofjes in hun lichaam waardoor de pil harder kan knallen??

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
X-men zei:

Weet je trouwens ook hoe het komt dat vrouwen minder nodig kunnen hebben? Is dit in verband met lichaamsgewicht?

Zover ik weet en makkelijk uit te leggen is : het brein zit daar anders in elkaar :)

(Heeft of had vroeger ik iets met chemische onbalans te maken meen ik)

Maar ja: zo is het ook in mijn 'omgeving' ze hebben meestal al genoeg aan laten we zeggen 1/3e minder (heb het over MDMA in dit geval specifiek) Maar natuurlijk werkt het bij iedereen weer anders.. Dus rustig en veilig starten en kennismaken ermee is het meest verantwoord zoals je al op de planning hebt.

Voor bijna alles geld zoals je al weet hoe minder hoe beter (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Heel veel plezier zou ik zeggen, heb er een krachtige 'vriendschap' met een hele goede vriendin mee opgebouwd :) (Wel met je tweetjes zoals Pandan al zei is aan te raden. En lekkere vruchten en licht voedsel / wierook als je daarvan houd leuke gadgets. Als je wiet rookt kan je vast wat voordraaien scheelt weer rommelen op je (mogelijke) piek momenten :sunglasses:

Peace

X-men

Newbie
Bedankt voor je reactie 25tolife.. :wink:

Heb veel aan je info..
Ga zelf beginnen met een halve en lijkt me dus verstandig om mijn vrouw eerst een kwartje te geven..

Heb in de planning staan dat We eerst beginnen met een wandeling om onze gedachtes ergens anders op te brengen..
Thuis heb ik een hele skala aan muziek klaar liggen en een lamp wat allerlei verschillende kleuren geeft.. Wierook heb ik nog genoeg liggen.. ( goeie tip trouwens)
Zal romantisch muziek ons in een goeie mooth kunnen brengen?
Weet wel dat We ons niet hoeven te vervelen.. :P

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Goed plan! Je hebt de juiste settings and mindflow going on :)

Over de muziek:

Perfect, maar waar ik toen destijds naar luisterde was oa lounge (denk als voorbeeld buddha bar Cream Of Lounge)
Of luister via www.somefm.com een heerlijk relaxte zender werkt ook heel goed namelijk!
http://somafm.com/play/dronezone was/is mijn favoriet hoewel het niet altijd even leuk/mooi is.

Romantische muziek heb ik niet echt ervaring, aangezien zij zelf de muziek wou en regelde, waar bovenstaande uitkwam.

Enjoy

Fool

Badass junkie
Klinkt alsof jullie een gezellige avond gaan hebben! Ik zou alleen niet te ver weg gaan lopen, zodat jullie snel terug kunnen als het niet bevalt. :wink:

Ik wil wel even kwijt dat 25mg zelfs voor een vrouw nogal aan de lage kant zit. Ik kan me slecht voorstellen dat 50mg teveel zou zijn, maarja iedereen zit natuurlijk anders in elkaar.

Have fun! :)

X-men

Newbie
Fool zei:
Klinkt alsof jullie een gezellige avond gaan hebben! Ik zou alleen niet te ver weg gaan lopen, zodat jullie snel terug kunnen als het niet bevalt. :wink:

Ik wil wel even kwijt dat 25mg zelfs voor een vrouw nogal aan de lage kant zit. Ik kan me slecht voorstellen dat 50mg teveel zou zijn, maarja iedereen zit natuurlijk anders in elkaar.

Have fun! :)

Dank je voor je reactie!! :)

Waren ook niet van plan om ver van huis te gaan wandelen..
Er is op ong 5 minuten wandelen een park a.k.a bos..
En ik neem voor de zekerheid genoeg suikers mee mocht het slecht vallen bij haar..
En ik kan beter met een kwartje beginnen want mocht een halve tog te veel zijn kan ik het er niet meer uithalen.. :tearsofjoy:
Maar als een kwartje tog te weinig blijkt te zijn hoe lang moet ik dan wachten om haar vervolgens het andere kwartje te geven??

Grtz

X-men zei:

Dit las ik inderdaad later.

Ik heb me laten vertellen dat het effect bij vrouwen heftiger is door o.a. verschillen in de lichaamsbouw. Vrouwen zijn over het algemeen kleiner dan mannen en hebben minder bloed in het lichaam. Hierdoor heeft de dosis meer effect dan bij mannen.

Over het algemeen kan als fijne (begin)dosis het volgende worden aangenomen: 1mg per 1kg lichaamsgewicht. Dus als jouw vrouw bijvoorbeeld 60kg weegt, dan is een halve pil mooi om mee te beginnen. Maar een kwartje - zoals je zelf aangeeft - kan helemaal geen kwaad.

Veel plezier, ik ben benieuwd naar je bevindingen.

*Edit: Antwoord op je laatst gestelde vraag.

Gemiddeld gezien wordt een pil (oraal) in 1 uur opgenomen. Dit betekent dat vanaf 1 uur de eerste effecten merkbaar zullen zijn. Dit is echter afhankelijk van verschillende oorzaken zoals de stofwisseling en wanneer je voor het laatst hebt gegeten. Zelf voel ik de eerste effecten na 30 minuten, maar ik heb ook vrienden die pas na 2 uur wat gaan voelen.

Concreet gesteld zou ik het volgende aanraden:

Wanneer de effecten niet voelbaar zijn, of niet lijken te komen > Na 2,5 á 3 uur.
Wanneer de gewenste effecten wél zijn bereikt, en je wilt langer genieten > 2 á 3 uur ná de eerste effecten. Dan loopt het mooi in elkaar over.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
QocaïneIsBack zei:
Dus als jouw vrouw bijvoorbeeld 60kg weegt, dan is een halve pil mooi om mee te beginnen.

Dat raad ik ten zeerste af. Een halve bij een beginnend gebruiker is behoorlijk veel. Ik als ervaren gebruiker had laatst moeite met een halfje, en ik weeg 90 kilo. Een kwartje is de goede startdosis in dit geval.

X-men

Newbie
QocaïneIsBack zei:
X-men zei:

Dit las ik inderdaad later.

Ik heb me laten vertellen dat het effect bij vrouwen heftiger is door o.a. verschillen in de lichaamsbouw. Vrouwen zijn over het algemeen kleiner dan mannen en hebben minder bloed in het lichaam. Hierdoor heeft de dosis meer effect dan bij mannen.

Over het algemeen kan als fijne (begin)dosis het volgende worden aangenomen: 1mg per 1kg lichaamsgewicht. Dus als jouw vrouw bijvoorbeeld 60kg weegt, dan is een halve pil mooi om mee te beginnen. Maar een kwartje - zoals je zelf aangeeft - kan helemaal geen kwaad.

Veel plezier, ik ben benieuwd naar je bevindingen.

*Edit: Antwoord op je laatst gestelde vraag.

Gemiddeld gezien wordt een pil (oraal) in 1 uur opgenomen. Dit betekent dat vanaf 1 uur de eerste effecten merkbaar zullen zijn. Dit is echter afhankelijk van verschillende oorzaken zoals de stofwisseling en wanneer je voor het laatst hebt gegeten. Zelf voel ik de eerste effecten na 30 minuten, maar ik heb ook vrienden die pas na 2 uur wat gaan voelen.

Concreet gesteld zou ik het volgende aanraden:

Wanneer de effecten niet voelbaar zijn, of niet lijken te komen > Na 2,5 á 3 uur.
Wanneer de gewenste effecten wél zijn bereikt, en je wilt langer genieten > 2 á 3 uur ná de eerste effecten. Dan loopt het mooi in elkaar over.

Dank je voor je uitgebreide reactie, :)
ben van plan om aanstaande vrijdag de pillen te nuttigen..( pfff duurt nog zo lang :tearsofjoy: )
zal mijn bevindingen hier verder posten.. ( mischien wel live )

:wave:

X-men

Newbie
Pandan zei:
QocaïneIsBack zei:
Dus als jouw vrouw bijvoorbeeld 60kg weegt, dan is een halve pil mooi om mee te beginnen.

Dat raad ik ten zeerste af. Een halve bij een beginnend gebruiker is behoorlijk veel. Ik als ervaren gebruiker had laatst moeite met een halfje, en ik weeg 90 kilo. Een kwartje is de goede startdosis in dit geval.

Ben zelf ook bang dat een halve voor de eerste keer teveel van het goeie zou zijn,
daarom geef ik gewoon eerst een kwart, kan altijd nog wel meer geven.
wil graag dat de eerste keer goed valt bij haar, want krijgt ze direct een slechte ervaring kan ik het in de toekomst wel verder vergeten. :tearsofjoy:

Ik daar in tegen heb bij de eerste keer een halve gedropt, maar voelde na anderhalf uur nog niks, en heb daarna direct de tweede helft geslikt. ( was nog niet zo goed ingelezen als nu )
weer een uur gewacht en voelde nog helemaal niks, en dacht bij mezelf "zullen wel mooie schijt pillen zijn".. :confused:
heb daarna een hele pil er achter aan gegooit...
nou dat duurde maar tien minuten en begon me daar tog keihard te spacen.
heb geloof ik wel een uur alleen maar heen en weer gelopen in mijn appartement, met de gedachten "gaat dit wel goed" :openmouth:
wist niet meer wat voor en achter was, compleet met hele erge hart kloppingen..
dat gevoel wil ik haar graag besparen omdat ze uit haar zelf al een aardige doemdenker is..
daarom dus eerst een kwartje!! :beer:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
X-men zei:
Ik daar in tegen heb bij de eerste keer een halve gedropt, maar voelde na anderhalf uur nog niks, en heb daarna direct de tweede helft geslikt. ( was nog niet zo goed ingelezen als nu )

Misschien hadden de pillen een lagere mg MDMA dan dat ze tegenwoordig hebben. De meeste pillen hebben 200mg+ tegenwoordig, dus als ze een halve dropt is dat meteen 100mg. Dat is wel erg veel om mee te beginnen, dus daarom raad ik een kwartje aan. Heb je de pillen laten testen? Dan pas weet je hoeveel Mg er in je pillen zit.

X-men

Newbie
Ben zelf ook bang dat een halve voor de eerste keer teveel van het goeie zou zijn,
daarom geef ik gewoon eerst een kwart, kan altijd nog wel meer geven.
wil graag dat de eerste keer goed valt bij haar, want krijgt ze direct een slechte ervaring kan ik het in de toekomst wel verder vergeten. :tearsofjoy:

:confused: :confused: :confused:

Heb de pillen nog niet aangeschaft.
als ik ze thuis heb ben ik bang dat ik niet kan wachten tot vrijdag!!
M'n dealer/vriend heeft iedere keer verschillende pillen, maar laat ze wel testen.
ff afwachten dus..

:wave:

Pandan zei:
X-men zei:

Misschien hadden de pillen een lagere mg MDMA dan dat ze tegenwoordig hebben. De meeste pillen hebben 200mg+ tegenwoordig, dus als ze een halve dropt is dat meteen 100mg. Dat is wel erg veel om mee te beginnen, dus daarom raad ik een kwartje aan. Heb je de pillen laten testen? Dan pas weet je hoeveel Mg er in je pillen zit.
Wellicht ben ik dan in de war. Maar ik dacht dat X-men het over pillen had van 100mg. Dan is een halve mooi om te beginnen.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
QocaïneIsBack zei:
Wellicht ben ik dan in de war. Maar ik dacht dat X-men het over pillen had van 100mg. Dan is een halve mooi om te beginnen.

Dan wel, maar pillen van 100mg komen tegenwoordig niet zoveel meer voor, ze zijn meestal 200-220mg, als je het niet zeker weet zou ik altijd met een kwartje beginnen, vooral als beginnende gebruiker.

Fool

Badass junkie
In zijn openingspost stond dat ze getest waren op 100mg, dan hoef je toch niet meer met een kwartje te werken?

Ik snap dat je bij ongeteste pillen niet met halfjes moet werken, omdat er teveel hooggedoseerde pillen zijn. Maar 25mg lijkt me nog steeds ook voor een vrouw vrij weinig. Een halve pil is nog minder dan de 1mg/kilo (i presume).

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
X-men zei:
heb zelf 1 keer eerder Xtc gebruikt en dat was in mijn eentje lekker thuis op de bank. 2 Witte bentley's getest op ong 100mg In 1 woord GENIAAL!!

Ik maak hier niet uit op dat hij voor deze 'sessie' ook bentley's heeft. Daarom zei ik voor de zekerheid dat hij van 200mg pillen uit moest gaan.

Fool

Badass junkie
Oh op die manier. In dat geval kan hij het beste gewoon zijn pillen weer laten testen :wink:

Bovenaan