Eerste keer XTC tips/ervaring

TimL2002

Newbie
Hallo allemaal,

Ik ga volgende week voor het eerst xtc doen op een festival. Ik heb een pil van 200 Mg (getest). Echter weet ik niet hoe ik het beste dit kan doen voor langdurig gebruik?

Moet ik dan eerst een halve nemen en dan 4-5 uur later weer een halve pakken? Of gewoon een halve voor de hele dag? De festival duurt ongeveer 9u lang. En hebben jullie Nog andere tips?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als je 150 tot 200 kilo weegt, kun je prima die hele pil nemen ja.

Zit je onder de 100 kilo, hou het dan maar bij de helft van die pil. :wink: En begin eventueel met een kwartje.

Edit:

Voor de duidelijkheid: 100 mg (helft v/d pil) over de hele avond en dan eventueel beginnen met een (dik) kwartje en later bijnemen met de rest van dat halfje.

TimL2002

Newbie
Als je 150 tot 200 kilo weegt, kun je prima die hele pil nemen ja.

Zit je onder de 100 kilo, hou het dan maar bij de helft van die pil. :wink: En begin eventueel met een kwartje.

Edit:

Voor de duidelijkheid: 100 mg (helft v/d pil) over de hele avond en dan eventueel beginnen met een (dik) kwartje en later bijnemen met de rest van dat halfje.

Vergeten te melden, ik ben 1.72 en 65 KG en een man. Dus jij adviseert mij om te beginnen met een kwartje en dan na een tijdje (3 uurtjes) die overige half te nemen? Dus in totaal ongeveer 150 mg

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nee:

:wink:

100 mg over de hele avond. 1 halfje over de hele avond. En dan van dat halfje eerst de helft (kwartje) en later de andere helft (weer kwartje).

65 kilo is niet zwaar. Met een bij MDMA aanbevolen dosering van 1-1,5 mg/kg zit je dus op 65 mg tot 97,5 mg. Dus 100 zit al bij de bovengrens in jouw geval, maar kan imo nog wel prima. 150 tot 200 mg is nergens voor nodig en daarop zul je waarschijnlijk vooral meer negatieve bijwerkingen ervaren zoals kaakmalen, eye-twitching, vaagheid.

Tegenwoordig nemen heel veel mensen veel teveel MDMA. Dat is zo zonde en nergens voor nodig. Je vergroot er de kans mee dat je MDMA voor jezelf verpest en het is veel schadelijker voor je.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nee:

:wink:

100 mg over de hele avond. 1 halfje over de hele avond. En dan van dat halfje eerst de helft (kwartje) en later de andere helft (weer kwartje).

65 kilo is niet zwaar. Met een bij MDMA aanbevolen dosering van 1-1,5 mg/kg zit je dus op 65 mg tot 97,5 mg. Dus 100 zit al bij de bovengrens in jouw geval, maar kan imo nog wel prima. 150 tot 200 mg is nergens voor nodig en daarop zul je waarschijnlijk vooral meer negatieve bijwerkingen ervaren zoals kaakmalen, eye-twitching, vaagheid.

Tegenwoordig nemen heel veel mensen veel teveel MDMA. Dat is zo zonde en nergens voor nodig. Je vergroot er de kans mee dat je MDMA voor jezelf verpest en het is veel schadelijker voor je.
:bowingwoman:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zou dan wel iets meer dan een kwartje nemen eerst en later dus de kleinere helft van het halfje.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Oke ik ga dit dan doen, twee kwartjes, ik krijg hier mee gewoon de gewenste effecten toch?
Als je energie, euforie, empathie, positiviteit, zorgeloosheid en een magisch liefdesgevoel wenst, dan ja. :wink: In veruit de meeste gevallen zullen mensen met jouw gewicht dat zeker ervaren op 100 mg MDMA ja.

En is dit genoeg voor de hele dag? 9 uren lang
Waarschijnlijk niet. Het effect van MDMA duurt maar 3,5/4 uren. Met bijnemen kun je het iets verlengen, maar daarmee komt meestal niet het aanvankelijke magische euforische gevoel terug. Meer de stimulerende kant van MDMA.

Wil je echt rond de 9 uren lang effect hebben, dan zit je beter met bijvoorbeeld 6-APB/Benzo Fury.

Of je accepteert gewoon dat MDMA niet 9 uren lang duurt en neemt het bijvoorbeeld wat later in.

TimL2002

Newbie
Als je energie, euforie, empathie, positiviteit, zorgeloosheid en een magisch liefdesgevoel wenst, dan ja. :wink: In veruit de meeste gevallen zullen mensen met jouw gewicht dat zeker ervaren op 100 mg MDMA ja.

Waarschijnlijk niet. Het effect van MDMA duurt maar 3,5/4 uren. Met bijnemen kun je het iets verlengen, maar daarmee komt meestal niet het aanvankelijke magische euforische gevoel terug. Meer de stimulerende kant van MDMA.

Wil je echt rond de 9 uren lang effect hebben, dan zit je beter met bijvoorbeeld 6-APB/Benzo Fury.

Of je accepteert gewoon dat MDMA niet 9 uren lang duurt en neemt het bijvoorbeeld wat later in.

Kan ik iets doen of nemen zodat ik niet nuchter ben? Ik wil totaal niet combineren, maar als het kan wil ik het wel doen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Sommigen nemen na hun MDMA roll 2C-B. Dat is een psychedelisch middel met een klein beetje een MDMA gevoel. Maar dan trip je dus wel min of meer.

Zoals gezegd kun je 6-APB nemen. Geeft ongeveer hetzelfde gevoel als MDMA, maar is stabieler en veel langduriger.

Of je kunt ipv MDMA speed nemen, dan kom je die 9 uren wel door. Maar je kunt het beste geen stimulanten gaan combineren (zoals speed + MDMA).

Kun je de eerste paar uren niet nuchter door komen? Of later naar het feest gaan als je echt zo tegen nuchterheid bent?

TimL2002

Newbie
Sommigen nemen na hun MDMA roll 2C-B. Dat is een psychedelisch middel met een klein beetje een MDMA gevoel. Maar dan trip je dus wel min of meer.

Zoals gezegd kun je 6-APB nemen. Geeft ongeveer hetzelfde gevoel als MDMA, maar is stabieler en veel langduriger.

Of je kunt ipv MDMA speed nemen, dan kom je die 9 uren wel door. Maar je kunt het beste geen stimulanten gaan combineren (zoals speed + MDMA).

Kun je de eerste paar uren niet nuchter door komen? Of later naar het feest gaan als je echt zo tegen nuchterheid bent?
Ik vind het niet erg om nuchter te zijn, zijn er wel manieren om xtc te verlengen? Anders neem ik gewoon de eerste uren nuchter door

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Of ka

of kan ik misschien iets nemen zoals alcohol na dat de effecten van xtc gestopt zijn?
Alcohol voor, tijdens of na xtc is niet verstandig. Alcohol droogt je nog meer uit. Ook moeten je lever en nieren extra hard werken om naast de xtc ook nog de alcohol af te breken. Dus een grotere kans op negatieve bijwerkingen en een grotere kater.
Zoals hierboven gemeld is, beter de eerste paar uur nuchter door brengen en dan pas de xtc nemen. Xtc/mdma werkt nou eenmaal niet lang genoeg om 9 uren lekker te gaan.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zou dan wel iets meer dan een kwartje nemen eerst en later dus de kleinere helft van het halfje.

Eens, ik zou ook zeggen, een groot kwartje. Je weet zeker de eerste keer niet hoe gevoelig je reageert. Mocht dat grote kwartje nu toch een vrij bescheiden effect hebben, kun je de volgende keer met de helft beginnen. Met name de inslag kan de eerste keer/keren overweldigend zijn, je merkt vanzelf hoe jouw reactie erop is.

Zelf heb ik ook pillen getest op 200 mg en ik ben een lichtgewicht maar begin toch altijd met 100 mg van deze pillen, neem dan later nog een kwartje bij. Boven de 150 mg worden bijwerkingen te overheersend, dat is echt de ‘sweetspot’ voor mij. Meer voegt nog weinig echt toe. Maar dit is voor iedereen net verschillend. Wat wel algemeen geldt is dat te hoog doseren MDMA niet op zijn best tot zijn recht laat komen. (Dat geldt voor de meeste drugs, maar hier komt het vrij nauw vind ik.)

Te vaak bijnemen is tricky shit bij MDMA, je zult een craving merken om dat te gaan doen, maar de resultaten zijn over het algemeen dat je het intense verliefde gevoel van de piek nooit terug krijgt en vooral verlenging van fysieke effecten en bijwerkingen (en vervolgens kater) ervaart. Je gevoel zegt vaak ‘ach een kwartje kan nog wel’, om later te constateren dat het het niet waard was.

Just sayin’. Dit vergt wat zelfdiscipline. MDMA is echt een stiekemerd hierin.

Maar wanneer met mate gebruikt wel een hele leuke drug. :) Veel plezier!

Bovenaan