Eerste keer xtc, vragen

Yula

Newbie
Hoi,

Ik ga over een paar weken voor het eerst xtc gebruiken samen met wat vrienden (Voor ons allemaal de eerste keer) En ik heb toch een aantal vragen.. Hoop dat jullie antwoord kunnen geven!
De jongen waarvan ik ze overkoop heeft oranje sterren, 120 mg getest en vrijwel 100% zuivere mdma.

-Omdat het voor ons allemaal de eerste keer is, moeten we dan gelijk een hele pil slikken of eerst beginnen met een halve? Op internet zelf al wat research gedaan maar er kwamen zoveel verschillende antwoorden!
-Is er een grote kans dat er iets fout gaat? Wat zou er dan kunnen gebeuren en duurt dat lang? (Ik bedoel, is je hele trip k*t dan, of ben je het zo weer vergeten?)
-Kunnen we daarna nog op de fiets stappen of is het verstandiger om te lopen? Er is namelijk een festival dan in 't dorp..

Bedankt iig alvast!

Escoban

Bewuste gebruiker
Zover ik weet is 100% zuiver helemaal niet mogelijk. 120mg klinkt ook wel een beetje overdreven, goede kans dat ze wel wat minder MDMA bevatten. Je zou een extra pilletje kunnen kopen om te testen als je nog een aantal weken hebt. Maar goed, als het toch flinke pillen zijn zou ik sowieso met een halve beginnen en na zo´n 2 uur de andere helft bij pakken.

Er is niet een grote kans dat er iets fout gaat. Zorg dat je regelmatig water drinkt, dat je het niet te warm hebt en een sportdrankje is ook altijd een goed idee.

Ik heb zelf nog nooit gefietst op MDMA, ik vind het persoonlijk altijd heel fijn om te lopen op MDMA, dus geen slecht idee om gewoon lekker een eindje te lopen.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
fietsen onder invloed van mdma is echt vet!!
misschien geen aanrader voor de eerste keer maar believe me....je gaat vast nog wel een keer mdma gebruiken.. :xtc: :grin:

Yula

Newbie
Heel erg bedankt voor de reacties! Ik heb vanavond met hem afgesproken om ze op te halen. Hij vertelde dat het vrijwel 100% mdma was.. Maakt het veel uit als het niet 100% mdma is?
Ook vertelde hij dat hij ze al getest en gebruikt had, moet ik ze dan nog een keer laten testen? Want we willen ze pas 26 Juni gaan gebruiken, dus eventueel nog genoeg tijd om te testen.

Trouwens, nog een vraag. Flap je er snel dingen uit? Want ik heb een aantal dingen die zegmaar "geheim" zijn, (haha dit klinkt echt alsof ik 6 ben en een geheimpje heb)

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Yula zei:
Trouwens, nog een vraag. Flap je er snel dingen uit? Want ik heb een aantal dingen die zegmaar "geheim" zijn, (haha dit klinkt echt alsof ik 6 ben en een geheimpje heb)

Affirmatief :P

Winehouse

Badass junkie
Neem een halve, een benzo is wel handig voor als je paniekerig word.
Geloof nooit je dealer en laat je pil testen.

Yula zei:
Heel erg bedankt voor de reacties! Ik heb vanavond met hem afgesproken om ze op te halen. Hij vertelde dat het vrijwel 100% mdma was.. Maakt het veel uit als het niet 100% mdma is?
Ook vertelde hij dat hij ze al getest en gebruikt had, moet ik ze dan nog een keer laten testen? Want we willen ze pas 26 Juni gaan gebruiken, dus eventueel nog genoeg tijd om te testen.

Ik zal je uitleggen hoe xtc pillen is en hoe het in de handel werkt.

1.De dealer zal tegen jou niet zeggen dat ze niet goed zijn, en zal alles zeggen zodat jij het koopt!
2.Geloof iemand nooit op z'n woord, al is het een zogezegte 'mattie' van je.

Wees verstandig, en laat ze testen. Zeker als je er geen ervaring in hebt. Er zijn teveel 'nep' pillen op de markt, die je een vaag gevoel geven maar wat absoluut geen XTC is! Overigens zijn de nawerkingen heel naar. Hartkloppingen, onstekingen in de keel (opgezette keel) en als je pech hebt zet het door en zijn je luchtwegen afgeknepen.

Als je ineens blauwe handen en knieën hebt, dan weet je al dat het geen XTC is maar Mephedrone. Dit effect krijg je 'alleen' van deze pillen. Dus als iemand zegt dat het erbij hoort, is het geen ervaren gebruiker! Wees verstandig en kap er maar mee, want je gevoel wordt niet beter maar je gaat er lichamelijk alleen maar meer van achteruit.

Als ze "echt" 120 mg zijn, ben je dom als je ze in 1 keer neemt. Ze klappen dan binnen 15 minuten.. Wens je alvast sterkte, en als je slim bent neem je gelijk SSRI remmers mee!

MDMA moet je zien als een stof die je 'overdreven' lief maakt, zelfs je grootste vijand is je beste mattie. Je praat non-stop en hebt het over emotionele zaken, waar je het normaal nooit over zou hebben bij je vrienden. Als je nu al zit met je geheimen, houdt er dan rekening mee dat het binnenkort geen geheim meer zou zijn.

En de allerlaatste tip die ik je mee kan geven.

Zorg dat er iemand bij je is die ervaring is, zeker als je het met een grote groep doet. De kans dat iemand fout gaat is 80%, zelfs bij ervaren gebruikers!

Veel plezier :xtc:

Drientje

DF-koning
Yula zei:

100% zuiver bestaat niet. De maximale zuiverheid van MDMA is 84% puur omdat 100% een vloeistof is. Die vloeistof wordt gebonden met een zout (de overige 16%).

Jou pillen bevatten NOOIT 100% MDMA omdat MDMA in pil vorm altijd andere bind stoffen bevat. Zo'n pil wordt geperst samen met andere stoffen om het een pil vorm te geven kan aangezien 100% alles is kan jou pil nooit 100% MDMA zijn.

Overigens wordt er altijd aangegeven hoeveel mg MDMA jou pil bevat. 100mg MDMA die 84% puur is is een mooie beginners hoeveelheid. Heeft jou pil minder mg MDMA (zeg 60mg) kun je overwegen om anderhalve pil te nemen voor een goed effect.

En ja, je bent vreselijk openhartig als je MDMA op hebt.

Harderstyles

Bewuste gebruiker
partydrugs zei:

Zorg dat er iemand bij je is die ervaring is, zeker als je het met een grote groep doet. De kans dat iemand fout gaat is 80%, zelfs bij ervaren gebruikers!

Ik weet niet hoe het bij jou gesteld is maar bij iedereen die ik ken en het voor de eerste keer deed ging het helemaal top. Misschien dat jij alleen maar mensen kent die zich meteen lijp volpompen met pillen de eerste keer ofzo. De kans dat je fout gaat op X is echt klein, heel klein. Enige wat ik dan kan bedenken is dat je moet overgeven, maar dat denk ik niet als ze gewoon rustig aan met een halfje beginnen. En al moet je overgeven, ga je 5 minuten daarna super! Dit is verder geen aanval op jou hoor maar ik begrijp niet helemaal waar je dat vandaan haalt.

On topic:

Ik krijg er altijd een ontzettende lulkick van, helemaal als ik thuis zit en niet op een feestje. Alles komt dan boven, wat je te binnen schiet zeg je meteen hardop. Misschien toch niet zo handig met die geheimen van je, maar zou niet weten hoe je dat kan voorkomen?

Drientje

DF-koning
partydrugs zei:

Wat een drol.

Verkondig je onzin ergens anders ventje.

Pim

Experimenterende gebruiker
100% puur zal in jou geval betekenen dat het mdma + bindmiddel is. vergeet dat 84% dat net was gegeven. dat is totaal niet relevant met pillen aangezien testcentra netto waardes geven(dus 100% ,zou je het omrekenen dan zat er bij een 120 mg pil dus 139.2mg 84% pure m in..). oranje kersen zijn door meerdere mensen getest. de spreiding die het testcentrum geeft is 97 -124 mg. ik acht de kans erg klein dat in deze pillen troep zit, ik heb iig geen kersjes zien langskomen met mccp oid..Natuurlijk weet je het pas zeker als je hem test.. kijk een beetje rond op pillreports, en topic's op partyflock,, dan krijg je een redelijk betrouwbaar beeld van je pil.

Je zou hem in 1x kunnen nemen, geen enkel probleem.. je zou knetter hard gaan dat wel. Persoonlijk zou ik gaan voor 3 kwart pil. als je eenmaal lekker gaat gooi je de andere kwart er ook gewoon bij.. dan beperk je de inslag.

en natuurlijk het belangrijkste Have fun! drink genoeg, maar niet te veel. :grin:

Aalpoepert

Badass junkie
Drientje zei:
partydrugs zei:

Wat een drol.

Verkondig je onzin ergens anders ventje.
Dan heb ik altijd heel erg veel geluk gehad!

Wat betreft je geheimen, Yula, je bent met xtc op inderdaad altijd heel open en spraakzaam, maar vanuit mijn ervaring, als iets écht niet wil vertellen, zal ik dat ook niet in een euforische xtc bui doen.

:rockband:

bit

Aalpoepert zei:
Wat betreft je geheimen, Yula, je bent met xtc op inderdaad altijd heel open en spraakzaam, maar vanuit mijn ervaring, als iets écht niet wil vertellen, zal ik dat ook niet in een euforische xtc bui doen.
Hier kan ik mij geheel in vinden. Toch dacht ik achteraf wel eens, had ik dat maar niet gezegd. De drempel verlaagt bij ieder persoon waarschijnlijk anders, maar zal nooit helemaal verdwijnen. Het is geen waarheidsserum.

Telpeva

Belezen gebruiker
- Laat sowieso even weten hoe je eerste keer was!
- Eerste keer (voor mij 2e keer) XTC is vaak wel echt je mooiste ervaring, grootste 'love buzz'!

- En zoals iedereen al zegt: je krijgt zeker zin om te ouwehoeren, en het ook best over persoonlijke (en bijna altijd sociale) dingen hebben. Dus als je 'geheimen' gaan over je gevoelsleven dan ben je 't bokje, anders dan moet het niet echt een probleem zijn :).

- over 100% MDMA: ik denk dat hij bedoelde (positief gedacht) dat de werkzame stof in de pil alleen maar de MDMA is; in slechte pillen kan mcpp zitten, piperazines, 2c-b, cafeine... Allemaal dingen die je liever niet wil, MDMA = veel fijner! Van sommige andere stoffen kan je je wel echt minder prettig gaan voelen, ik ken iemand die helemaal kapot ging door piperazines.

- Fietsen... Als je aan het pieken bent Wil je denk ik helemaal niet meer fietsen, maar als je daarna in je (mildere) roes zit denk ik dat fietsen prima kan. Zolang jullie maar alert over je eigen toestand blijven en dus niet met zoveel love gevoel rondrijden dat jullie (rijdende) auto's willen gaan knuffelen :tongueout:...

- kans op fout gaan? Zolang je zorgt dat je niet over 1 of 2 pillen per persoon heen kan gaan, kan ik me niet voorstellen dat het mis KAN gaan uberhaupt.

En als je nog meer vragen hebt: stellen he! Hoe relaxter (gerustgestelder) je je voelt, hoe beter je 'trip" ook kan worden!

Telpeva

Belezen gebruiker
- Laat sowieso even weten hoe je eerste keer was!
- Eerste keer (voor mij 2e keer) XTC is vaak wel echt je mooiste ervaring, grootste 'love buzz'!

- En zoals iedereen al zegt: je krijgt zeker zin om te ouwehoeren, en het ook best over persoonlijke (en bijna altijd sociale) dingen hebben. Dus als je 'geheimen' gaan over je gevoelsleven dan ben je 't bokje, anders dan moet het niet echt een probleem zijn :).

- over 100% MDMA: ik denk dat hij bedoelde (positief gedacht) dat de werkzame stof in de pil alleen maar de MDMA is; in slechte pillen kan mcpp zitten, piperazines, 2c-b, cafeine... Allemaal dingen die je liever niet wil, MDMA = veel fijner! Van sommige andere stoffen kan je je wel echt minder prettig gaan voelen, ik ken iemand die helemaal kapot ging door piperazines.

- Fietsen... Als je aan het pieken bent Wil je denk ik helemaal niet meer fietsen, maar als je daarna in je (mildere) roes zit denk ik dat fietsen prima kan. Zolang jullie maar alert over je eigen toestand blijven en dus niet met zoveel love gevoel rondrijden dat jullie (rijdende) auto's willen gaan knuffelen :tongueout:...

- kans op fout gaan? Zolang je zorgt dat je niet over 1 of 2 pillen per persoon heen kan gaan, kan ik me niet voorstellen dat het mis KAN gaan uberhaupt.

En als je nog meer vragen hebt: stellen he! Hoe relaxter (gerustgestelder) je je voelt, hoe beter je 'trip" ook kan worden!

clockcable

Bewuste gebruiker
Je moet een beetje geduld hebben, het kan soms wel 90 minuten duren voor de pil inslaat, en je moet "voldoende water drinken" niet te serieus nemen, dus teveel. Want dan ga je overgeven :)
Dat was mijn fout, ik dronk te veel water, en toen na een aantal uur moest ik kotsen, geen probleem op zich en ik voelde me weer top meteen daarna maar het kan vervelend zijn.

Drientje

DF-koning
Sowieso is dat voldoende water drinken een achterhaald iets. Als je veel water drinkt moet je ook veel plassen en in plas zitten stoffen die niet aangevuld worden als je een hele nacht alleen maar water drinkt. Drink isotone drankjes zoals aquarius of neem een smoothie met een snufje zout. Ook wil je niet dat je nieren een opdonder krijgen dus zorg voor niet te veel water.

Drientje

DF-koning
Drientje zei:
Sowieso is dat voldoende water drinken een achterhaald iets. Als je veel water drinkt moet je ook veel plassen en in plas zitten stoffen die niet aangevuld worden als je een hele nacht alleen maar water drinkt. Drink isotone drankjes zoals aquarius of neem een smoothie met een snufje zout. Ook wil je niet dat je nieren een opdonder krijgen dus zorg voor niet te veel water.
Veel water drinken is bij XTC gebruik gevaarlijk ivm een watervergiftiging. Bij watervergiftiging bij XTC gebruik spelen twee factoren een belangrijke rol. Ten eerste de inname van grote hoeveelheden water. Ten tweede stimuleert MDMA het vrijkomen van het anti-diuretisch hormoon (ADH of vasopressine). ADH zorgt ervoor dat de nieren minder water uitscheiden via de urine. Het is de combinatie van de excessieve waterinname en de verhoogde aanwezigheid van ADH die bij XTC gebruikers tot watervergiftiging kan leiden.

Ben ik dan de enige die niet open en spraakzaam word?
Juist genieten van de muziek, de mensen om je heen, het spotten van 'soulmates', het kleine knikje naar die ander, de juiste glimlach krijgen.....dat is toch waar het om gaat? Praten kan altijd nog!

Praten gaat ook juist niet gemakkelijk :grin: , met de tandjes op elkaar....ben al blij dat ik m'n drankje nog kan bestellen.

Ik baal er zelfs altijd een beetje van als je (verplicht) een heel gesprek moeten volgen, terwijl je voelt dattie nog eens op komt zetten.

Harderstyles

Bewuste gebruiker
Mr loverlover, de praatkick gaat vooral over als je 't thuis gebruikt. Ik kan me helemaal vinden in wat je zegt, de kleine dingen op feestjes, maar een praatkick thuis is ook super rlx :grin:

Volgin

Mr. LoverLover zei:
Juist genieten van de muziek, de mensen om je heen, het spotten van 'soulmates', het kleine knikje naar die ander, de juiste glimlach krijgen.....dat is toch waar het om gaat?
(Haha héérlijk, dat echte berige partygevoel) :hearteyes:

Hoef weinig meer toe te voegen aan alles wat hier gezegd is, dat 80% van (ervaren) gebruikers fout gaat lijkt me inderdaad onzin.

Alleen dat van die geheimen.. Je wordt inderdaad makkelijker met XTC, maar ik denk niet dat je alles eruit floept. Het gaat er een beetje om wat voor geheim het is.
Als je een nieuwe fietsband hebt gekocht wat je (stiekem) niet wil verklappen aan je vrienden, ja dan heb je inderdaad een grote kans dat je (eenmaal onder invloed) denkt: "aah joh wat maakt het uit, ik zeg het gewoon".
Maar bedoel iedereen heeft (denk ik) wel zijn of haar geheimpjes, en als ze écht diep zijn, geef je ze ook écht niet zomaar prijs. Hoe hard je ook onder invloed bent, als je écht niet wilt dat iemand iets weet, kan je (naar mijn ervaring) dat écht wel voor je houden.
IMO

Yula

Newbie
Wauw, bedankt voor alle reacties! Vanavond is het zover en dan zal ik zeker morgen ofzo even komen vertellen hoe het was.

Haha het is trouwens niet echt een geheim, maar meer iets wat niet iedereen hoeft te weten. Dat is het enige waar ik tegenop zie, dat ik dat er per ongeluk uitflap.

We gaan vanavond eerst in het park zitten en nemen dan om ongeveer 11 uur die pil. Dan eventjes kijken hoe het gaat en dan naar 't dorp waar hilversum alive is.

Arizona

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Overigens wordt er altijd aangegeven hoeveel mg MDMA jou pil bevat. 100mg MDMA die 84% puur is is een mooie beginners hoeveelheid.

Dit verhaal gaat op als je MDMA kristallen hebt, als je een pil hebt laten testen en er wordt gezegd dat er 100mg mdma in de pil zit is dit 100 mg mdma en niet 84% van die 100 mg. (want dat zou betekenen dat er slechts 84mg mdma in zou zitten, dan is dat de uitslag van de pil)

Pure mdma (zoals kristallen) zal nooit meer zijn dan 84,1% zuivere mdma zijn, de rest (15,9%) is een hcl om het goedje bij elkaar te houden, zodat wij het kunnen oppakken en slikken.

dus een pil van zeg 300 mg, bevat dan 100 mg mdma en 200 mg overige stoffen, zoals bindmiddel en kleurstoffen. Mocht er een andere werkzame drug inzitten krijg je dit erbij vermeld.

OT: veel plezier vanavond :)

Telpeva

Belezen gebruiker
Aah, eindelijk dan die eerste keer! Hoe was het :sunglasses: ?

Ik heb 2 weken geleden op Solstice iemand nog wat meer ingelicht over xtc en tips gegeven voor zn eerste keer, en over de avond verspreid 2 halve rode duifjes gegeven (totaal ± 125 mg).
Hij was zooo intens gelukkig, en werkelijk onuitputtelijk in z'n energie om op die dansvloer te blijven losgaan, was fantastisch om te zien!
Hij ging alleen wel heeel erg lang door, toen hij om half acht nog stond te freaken als een soort van powerranger werd ik wel een beetje moe van hem :P ...

Bovenaan