• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer XTC was geweldig

mikzel

Newbie
Ik ben nieuw hier, dus ik zal me eerst even voorstellen!
Ik ben Rawi, een meisje van 15 en voor mijn eerste keer xtc had ik nog nooit gerookt of geblowd of wat dan ook. Waarom dan xtc? Nou, ik was altijd al nieuwsgierig, maar had nooit echt de neiging om drugs te gaan gebruiken. Een paar van mijn vrienden hadden het een gedaan en waren allemaal super enthousiast. Toen ze besloten om het nog een keer te doen en mij mee vroegen, heb ik besloten om het te proberen. Dus hier het verhaal van het groentje...

Toen we na lang wachten eindelijk onze pilletjes hadden (dealer was opgepakt dus we moesten iemand anders zoeken) zijn we rustig gaan lopen naar het park terwijl we onze eerste kauwgompjes namen. Iedereen had een half pilletje op (het waren rode). Achteraf gezien was de dosering in de pillen bar slecht, dus er waren mensen die er echt niks van merkten. Ik had een 'goed' halfje en was na een halfuur wat onzin aan het uitkramen en toen iemand tegen me zei dat ik leip was, ben ik in het klimrek geklommen en heb daar 10 minuten zitten zeggen dat ik niet leip was. Toen het pilletje echt insloeg werd ik heel handtastelijk en druk. Alles was mooi en iedereen was lief, het was gewoon perfect! Telkens als er mensen langs liepen rende ik naar ze toe om ze te knuffelen, waarop gemixte reacties kwamen... (; Ook rende ik achter lichtjes aan. Fietslichtjes waren het populairst. Ik voelde me heel licht en kon superhard rennen, maar gewoon lopen lukte niet, ik zwalkte alsof ik dronken was. Al mijn vrienden hebben een flinke dosis knuffels gehad. Omdat ik me zo los voelde praatte ik heel makkelijk met iedereen over alles wat me op het hart lag. Op een gegeven moment kon ik me niet meer stil houden en werd ik boos als mensen 'door mij heen praatten' (lees: reageerden op mijn verhaal). Ik genoot met volle teugen van m'n trip en ik was best wel ver heen. Volgens m'n vriendinnen werd ik veel te druk en toen hebben ze me een joint gegeven om rustiger te worden. Wat, gelukkig voor hun, wel hielp. Ze waren namelijk de hele tijd achter me aan aan het rennen, omdat ik steeds wegrende. Het apartste vond ik dat ik momenten had waarop ik opeens heel nuchter kon nadenken. Op dat soort momenten vond ik mijn gedrag best wel heel eng, maar 10 seconden was de focus weer weg door een lichtje en zat ik weer helemaal in mijn eigen wereld. Ik heb die avond ook voor het eerst gerookt. Er stonden namelijk 2 jongens te roken en een sigaret heeft natuurlijk ook een lichtje. Ik ben daarom naar ze toe gerend, heb ze een knuffel gegeven en toen hun sigaret gestolen.

Ik weet eigenlijk alles nog wat die avond gebeurde, maar niet meer in chronologische volgorde. De eerste nacht heel slecht geslapen, veel wakker geworden en het continu heet gehad. De dag erna had ik hele erge buikpijn en erg last van m'n darmen. Heb eigenlijk niet heel veel last gehad van een dip, alleen heel erg moe geweest. Wel de 1e 2 weken steeds het verlangen gehad naar weer een trip. Het is nu allemaal al weer een tijdje geleden en ik wil het graag nog een keer doen. Mijn kijk naar drugs is heel anders, maar ik wil m'n gebruik graag binnen te perken houden.

Duss.. dat was mijn eerste keer
xRawi

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dag Rawi,

Ten eerste, fijn dat je een prettige eerste ervaring hebt, de eerste keer is altijd magisch, veel nieuwe gebruikers op zulk soort forums dan ook die vaak eenmalig een post doen om hun eerste keer mdma te delen.
Met dat uit de weg kan ik het niet laten om te zeggen dat 15jaar naar mijn mening geen leeftijd is om met mdma/drugs te beginnen, het moreel besef van je dealer valt dan ook ver te zoeken.
In de boeken die ik lees voor mijn opleiding psychologie staat bijvoorbeeld dat mensen die op hun 15de beginnen met drugs al snel 10x zoveel kans hebben om er een verslaving aan over te houden in vergelijking met mensen die bijvoorbeeld op hun 21e met drugs beginnen, dit gaat ook voor roken en alcohol op.
Ik zeg dit met alleen maar goede bedoelingen naar jou toe en wie weet gaat het geen eens voor je op maar over het algemeen hebben pubers een zeer beperkte impulscontrole omdat de prefrontale cortex (gebied in de hersenen) nog volop aan het ontwikkelen is. Hierdoor is verstandig omgaan met drugs (die veel te weeg kunnen brengen) meestal ook ver te zoeken tijdens de puberteit. De doos van Pandora is geopend om zo maar te zeggen. :tongueout:

Waar ik je ook voor wil waarschuwen is dat voor een meisje van 15 de gemiddelde mdma pil relatief zwaar valt. Zo is de richtinglijn voor dames ongeveer 1,5mg per kilo lichaamsgewicht en voor mannen 2mg per kilo lichaamsgewicht. Een meisje van 50kg zou dan geadviseerd worden om niet meer dan 75mg in te nemen en voor een man van 75kg wordt 150mg maximaal geadviseerd, lang verhaal kort een jongen kan vaak al snel twee keer zoveel hebben als een meisje.
Ik persoonlijk heb dan ook wel eens mee gemaakt dat een klein meisje een hele pil achterover gooide en vervolgens tegen de vlakte ging en bewusteloos raakte.
Ik gok dat je op je 15de al snel niet meer dan 50kg zult wegen en in een mdma pil zit tegenwoordig vaak al snel 200mg, dit leek me zeker een belangrijk feit om in je achterhoofd te houden mocht je het nog eens gaan proberen.
Probeer in ieder geval er steeds minimaal 2maanden tussen te houden zou ik zeggen.

Ik wens je veel wijsheid toe in de toekomst, snoep verstandig.

mikzel

Newbie
Thomas,

Ik ben me bewust van de risico's die het gebruik van drugs met zich mee brengt, zeker op deze leeftijd. Op dit moment vind ik mijzelf volwassen en wijs genoeg om de consequenties te overzien en ik zal daarom ook zeker uitkijken met het gebruik van mdma/drugs.Ik heb me verdiept in de risico's en consequenties en ik heb genoeg zelfkennis en discipline om dit 'avontuur' een goed einde te geven. Ik wil je erg bedanken voor je waarschuwing en ik vind dat deze zeker terecht is (:
xxRawi

Snoeischaar

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Heel herkenbaar bij meisjes hun eerste keer, dat knuffels geven, veel diepere praat en comstant wegrennen naar vreemden, haha. Maakt t altijd wel leuk vind ik zelf (op dat wegrennen na dan!).

Buiten dan ik het eens ben met dat 15j écht nog te jong is naar mijn zien, wil ik je graag nog enkele adviezen geven. Ik neem aan dat je vrienden van ongeveer dezelfde leeftijd zijn, dus draag jouw verstandigheid en de adviezen hier ook naar hen over :).

Beter om geen voorraad hebben, op deze manier zal je ook minder snel ingaan op die "drang" om het weer te doen, waar je het over had. Verder zei je dat sommigen nauwelijks iets voelden, ook zeker niet bij nemen dan. Sowieso zal een halfje meer dan genoeg moeten zijn en voor je het weet heb je teveel op. In dat geval helpt vitamine C volgens mij om het sneller af te breken.

Tot slot geef ik uit persoonlijk advies mee om je niet te kwetsbaar op te stellen, naar zowel vreemden als vrienden. Ikzelf nam een keer iets helemaal verkeerd op van een vriendin die ik wilde helpen tijdens onze trip, alsof ze me helemaal nie vertrouwde dacht ik. Als je van die negatieve /gekwetste gevoelens voelt opkomen moet je gwn denken van "ja kan gebeuren" en dan jezelf even laten opvrolijken door een (ander) close iemand. Zeker niet in blijven hangen :)

Sowieso is xtc wel 99 % happiness, maar negatieve gevoelens kunnen zeker nog bestaan als je neemt. En dat moet je gwn realiseren en accepteren op dat moment.

Take care en pas goed op jezelf (en je vrienden)!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Snoeischaar zei:
Sowieso zal een halfje meer dan genoeg moeten zijn en voor je het weet heb je teveel op. In dat geval helpt vitamine C volgens mij om het sneller af te breken.
Dat is een fabeltje helaas, net zoals dextro. Als teveel hebt genomen zul je het moeten uitzitten. Wel belangrijk is om dan extra voor afkoeling te zorgen, maar dat zul je dan waarschijnlijk ook wel aanvoelen.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Ook is het belangrijk om genoeg water te blijven drinken. Ik doe zelf altijd 0,5 L per uur ongeveer. Je moet ook niet teveel drinken i.v.m. watervergiftiging. Voor de rest sluit ik me aan bij de rest, 15 jaar is eigenlijk te jong. Wees verstandig en gebruik XTC (maar ook andere drugs) op een verantwoorde manier.

Daarnaast welkom in de prachtige werele van MDMA :grin:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
JackHerrer zei:
Ook is het belangrijk om genoeg water te blijven drinken. Ik doe zelf altijd 0,5 L per uur ongeveer. Je moet ook niet teveel drinken i.v.m. watervergiftiging.

Uitdroging komt niet zo snel voor. Voldoende water drinken is dus helemaal niet zo belangrijk als vroeger gezegd wordt. Een halve liter water per uur is al te veel eigenlijk. 1 glas per uur is ruim voldoende anders spoel je juist teveel natrium weg..

Verder hoop ik dat je voorlopig nog even wacht voor je het weer doet Rawi! Je hersenen zijn nog volop in ontwikkeling, XTC gebruik heeft dus meer risico's op deze leeftijd dan wanneer je het over een paar jaar nog eens doet. Je bent gevoelig voor schommelingen en kunt dus sneller schade aanrichten.

Take care en probeer je gebruik nog even zo veel mogelijk te beperken!

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Ik drink altijd lekker door met MDMA in mijn lichaam. Heb naast die halve liter vaak zin om nog meer water te drinken. Doe dit nooit omdat ik duidelijk regels met mezelf heb afgesproken.
Dacht dat juist een halve liter water wel prima was. I.v.m. veel vocht verliezen door het springen en doen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
JackHerrer zei:
Doe dit nooit omdat ik duidelijk regels met mezelf heb afgesproken.
Dat is goed inderdaad. Echter, als je niet met warme kleren aan in de brandende zon staat te springen, valt dat vochtverlies alleszins mee. Daar werd vroeger erg op gehamerd maar dat blijkt zo belangrijk helemaal niet te zijn.

Overal wordt tegenwoordig het advies 1 glas water per uur aangehouden. Het is bijvoorbeeld al effectiever om iets zouts te eten zodat je je natrium aanvult. Je houdt dan beter vocht vast en hoeft dus niet echt extra te drinken.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Dan zal ik me zoveel mogelijk proberen om me aan een glas (0,25 L?) per uur te drinken. En wanneer zou ik dan iets zouts moeten eten? Voor of tijdens de MDMA? Tijdens gaat erg moeilijk voor mij. Een appel krijg ik al nauwlijks weg. Enige was wel altijd lukt zijn rakketjes :grin:

Skirre

Bewuste gebruiker
Een lekker soepje bevat echt wel wat zout, alleen komt het niet vaak voor dat dit te koop is op een festival :cry:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zoute drop!

Al vraag ik me af of dat lekker is als je aan de xtc zit... Mijn interesse in eten/drinken wanneer ik xtc doe is echt 0,0.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
JackHerrer zei:
Dan zal ik me zoveel mogelijk proberen om me aan een glas (0,25 L?) per uur te drinken. En wanneer zou ik dan iets zouts moeten eten? Voor of tijdens de MDMA? Tijdens gaat erg moeilijk voor mij. Een appel krijg ik al nauwlijks weg. Enige was wel altijd lukt zijn rakketjes :grin:
yes gewoon 0,25 inderdad, normaal glas water.

Zout eten kan ook voor en na, maar je verliest het meeste zout tijdens gebruik natuurlijk :wink: Ik vind het juist vaak wel prettig tijdens gebruik. Vooral als ik een droge mond heb, een beetje chips of een paar tuc koekjes zijn flink zout dus die helpen je speekselklieren weer op gang.

Bovenaan