• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer XTC (witte speakers)

flankz

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Nou mensen, ik heb er ook aan moeten geloven. De eerste keer een pilletje geklakt in mijn leven. Vond ik wel speciaal dus vandaar dit tripreport. Ik ben 18 jaar en 76 kg.

Het was op een normale zaterdagavond in de discotheek. Gewoon niets van verwacht en eigenlijk had ik er van tevoren met voorzitten ook helemaal niet zo veel zin in.

Toen ik eenmaal in de discotheek aankwam was het nog best wel gezellig en na een paar pilsjes op werd het natuurlijk nog allemaal veel leuker. Ik was gewoon met mijn eigen vriendengroep die nooit veel meer dan een blowtje op zijn tijd doen.

na me een avond een beetje verveeld te hebben, kwam ik een bekende van me tegen. Het was geen goede vriend van me, maar ik kende hem wel aardig goed en hij had de doppen al goed los. Viel mij gelijk op, want ik ging vroeger met verkeerde lui om en ik wist dus hoe het eruit kon zien.

We praatten een beetje over van alles en nog wat. En uiteindelijk was het zo dat hij praatte en ik luisterde. Opeens uit het niets vroeg hij of ik het ook wou proberen, dus ik dacht bij mezelf van: ''nouja eens moet de eerste keer zijn, hoeveel pilsjes heb ik gehad vanavond? Stuk of 8..'' hij zei dat het wel moest kunnen (ik kan behoorlijk wat drank hebben).
Dus wij naar de WC waar hij mij instructies gaf over het slikken, want het moest stiekem gebeuren i.v.m camera's en alles. Hij zei tegen mij dat ik bij hem moest blijven en dat hij op mij ging letten. Toen nam ik hem in ( 1/3 witte speaker 180-220mg MDMA). Omdat ik na 1 joint ook al wel goed van de kaart ben (wat ik wel vaker doe) nam ik dus ook niet zo veel XTC.

En toen begon ''the waiting-game''. Ik klakte om 00:10.

00:45
Ik voelde nog niks en besloot er maar 1 te roken, de bekende zei dat warme en koude temperaturen wel zouden helpen om hem in te laten slaan.

1:30
Nog steeds helemaal niets, al begon ik wel steeds harder in mijn flesje water te knijpen

2:30
Nog steeds helemaal niets! Ik vond het nu wel heel lang duren en besloot een beetje tegen de bekende aan te gaan zeuren hoe lang het nog zou duren.

3:00
De muziek in de discotheek ging uit, en toen...
BOEM, ik zakte helemaal in elkaar met een gigantische tinteling door mijn hele lichaam, me ogen rolden weg, ik moest me vasthouden aan een bar om maar rechtop te blijven staan. De bekende zei dat ik hier maar even doorheen moest, dit duurt maximaal 2 minuten zei hij. Maar het duurde langer... voor mijn gevoel een eeuwigheid, dit was zeker geen fijn gevoel.
De bekende van mij (wat ondertussen al een vriend was geworden) trok me mee naar buiten en eenmaal buiten aangekomen ging het nare gevoel weg. We besloten op een bankje te gaan zitten vlak voor de discotheek, om nog zo een beetje mensen te kijken.
En toen kwam dat euforische gevoel. Dat ultieme! Ik voelde me heerlijk, en ik zei wel 100 x achter elkaar hoe heerlijk ik me wel niet voelde. En we lulden maar op dat bankje en we lulden maar. op een gegeven moment was het half 4 en toen moesten we weg van de bewaker (die gelukkig niets doorhad).
Ik was in een of andere droomwereld waar alles geweldig mooi was. We zaten zo chill met elkaar te lullen, alsof we elkaar al sinds de geboorte kenden. Heerlijk was dat. Ik moest wel wat rustiger aan praten zei hij, want normaal ben ik ook al een snelle prater die altijd zijn woordje klaar heeft. Maar toen stond ook nog eens de dikke turbo aan, ik praatte zo WOEST snel! en ook helemaal zonder na te denken. Ik hield van iedereen en de wereld was zo mooi!

4:30

De inmiddels dikke maatjes met mij geworden jongen, had er vertrouwen in dat ik nu wel in een hele goede trip ging. (nadat het begin nogal op het randje tussen good en bad zat) en hij liet mij alleen, hij moest nog een heel eind naar huis fietsen en mijn huis was binnen de kilometer.
Hij ging weg en we bleven appen. (we zaten intussen op een ander bankje, waarna hij wegging en ik nog alleen op het bankje zat)
Ik had toevallig mijn oortjes mee van de mobiel en hij zei dat dubstep voor nu echt een aanrader was. Dus ik dubstep op zetten, Het geluid was echt kraakhelder! en zo heerlijk! En de nummers gingen allemaal zo snel voorbij! ik voelde me nog steeds helemaal geweldig.

6:30

na 2 (!) uur muziek geluisterd te hebben ben ik opgestaan vanaf het bankje en ben ik naar huis gefietst... In mijn achtertuin aangekomen besloot ik nog wat hardcore op te zetten, ik heb nog nooit zo hard lopen hakken... mijn moeder werd er wakker van :openmouth:. Ja, ''shit'' dacht ik! Maar gelukkig had ze niets door.

7:30
tandenpoetsen en naar bed, intussen was het al licht. Ik kon absoluut niet slapen en besloot om 11 uur 's ochtends weer uit bed te gaan. Ik had eigenlijk niets geen last van bijwerkingen, alleen veel zweten en een beetje kauwen op de wangen (wat ik verhielp met kauwgum).

De hele middag was gewoon fijn, chill en zodra ik dubstep hoorde ging ik weer helemaal los.

20:30
Een andere vriend van mij belde op om nog naar een andere discotheek te gaan. Vond ik wel chill want ik had de week erna toch vakantie. En serieus waar mensen, ik voelde 'em nog steeds een beetje! dus ik heb lekker de hele avond gedanst en genoten. (klein beetje alcohol, maar vooral veel water)

De maandag
Ik moest werken maandagavond, en ik zag lijkbleek en ik was dood en dood chagarijnig. Medewerkers dachten dat ik beginnende koorts had en dat ik ziek moest worden. Dit is uiteindelijk niet gebeurd en tegen het einde van de ''shift'' ging het koortserige gevoel ook weer weg. Vanaf toen was er ook een definitieve einde van ''de invloed''

Wat heb ik nu geleerd?

Ik heb geleerd dat ik een hele goedkope jongen ben qua drugs, ik heb heel weinig nodig en ik space 'em dus heel lang. Of ik het weer ga doen? Ja, want het gevoel is gewoon niet te beschrijven, zo veel blijheid en euforie. intussen is het een halfjaar geleden en over een paar maand ga ik weer een keertje klakken. Komende keer op een groot feest.

Toch ga ik het absoluut niet te vaak doen, ik denk erover na... waar komt het spul vandaan? wat gaat er behalve MDMA allemaal nog meer in? Wat nou als ik blijf hangen?

Toch een hele bijzondere ervaring die (dat heb ik tegen mezelf gezegd) maximaal 1x in de 4 maanden herhaald mag worden.

Hoop dat jullie genoten hebben van dit report. :rolleyes:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Leuk reportje! Altijd herkenbaar en leuk om iemands eerste keer te lezen :wink: Duurde wel lang voordat ie insloeg zeg! Gaat toch meestal wel ff sneller. Weet je in ieder geval dat je niet te snel moet bijpakken als ie niet werkt.

Wel puur zonde dat de discotheek dichtging toen hij insloeg!

Als je t volgende keer weer gaat doen raad ik je wel aan om voor het feestje al te kopen, en even te laten testen. Je weet het nooit!

flankz

Tripreporter
ja duurde echt heel lang voordat die insloeg, hij sloeg denk ik gewoon slecht in omdat de muziek toen net uit ging, misschien ben ik onderbewust wel muziekgecoordineerd, zodat die bij mij apart inslaat (ben zelf DJ) dus tja,

Maar ze waren wel getest hoor, zat tussen 180 - 220 mg MDMA met een piek van 260... (aardig zware jongens dus)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
flankz zei:
ja duurde echt heel lang voordat die insloeg, hij sloeg denk ik gewoon slecht in omdat de muziek toen net uit ging, misschien ben ik onderbewust wel muziekgecoordineerd, zodat die bij mij apart inslaat (ben zelf DJ) dus tja,

Maar ze waren wel getest hoor, zat tussen 180 - 220 mg MDMA met een piek van 260... (aardig zware jongens dus)

Heeft eerder te maken met de binding van de pil of je stofwisseling, muziek kan het gevoel van de werking van de stof wel beïnvloeden maar niet zo lang uitstellen. Als het hele harde pillen zijn die moeilijk uit elkaar vallen kan het langer duren voordat ze oplossen en opgenomen worden.

Als je veel gegeten hebt en dus een volle maag hebt, kan het ook langer duren dan wanneer je een lege maag hebt.

Misschien viel de pil wel heel langzaam uit elkaar waardoor er steeds een klein beetje werd opgenomen en het dus heel langzaam inkwam. Als je dat combineert met 8 bier bestaat er zo maar de kans dat je het eerder nog niet opgemerkt had maar dat het wel al aanwezig was. Als dan de situatie flink veranderd (muziek uit, naar buiten) dan kun je het ineens heel erg opmerken.

flankz

Tripreporter
SmartieAndMe zei:
flankz zei:

Heeft eerder te maken met de binding van de pil of je stofwisseling, muziek kan het gevoel van de werking van de stof wel beïnvloeden maar niet zo lang uitstellen. Als het hele harde pillen zijn die moeilijk uit elkaar vallen kan het langer duren voordat ze oplossen en opgenomen worden.

Als je veel gegeten hebt en dus een volle maag hebt, kan het ook langer duren dan wanneer je een lege maag hebt.

Misschien viel de pil wel heel langzaam uit elkaar waardoor er steeds een klein beetje werd opgenomen en het dus heel langzaam inkwam. Als je dat combineert met 8 bier bestaat er zo maar de kans dat je het eerder nog niet opgemerkt had maar dat het wel al aanwezig was. Als dan de situatie flink veranderd (muziek uit, naar buiten) dan kun je het ineens heel erg opmerken.

Aah dat zal het wel wezen dan! in ieder geval dat laatste denk ik dan... of inderdaad mijn stofwisseling. Volgende keer sowieso geen drank erbij de volgende keer, gewoon heerlijk aan de water! Maar de volgende keer gaat nog wel even duren haha. Bedankt voor je adviezen! :)

Nostalgie

Newbie
Klinkt als een supervette trip (zeker dat moment met de twee uur muziek). :)

Het was de bedoeling dat ik afgelopen vrijdagavond ook mijn eerste keer XTC zou proberen, helaas was de vriend die het zou leveren het vergeten. Daarom is het nu uitgesteld naar het volgende weekeinde, ik ben erg benieuwt.

Ik zal hier overigens ook een reportje over schrijven.

Bovenaan