• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer xtc: wow

Velaris

Newbie
Hee allemaal,

Speciaal hiervoor een account gemaakt, want ik merk dat ik een sterke behoefte heb mijn ervaring te delen. Even wat basisinfo: ik ben 23, had voor afgelopen weekend een keer MDMA en coke gebruikt (beide niet heel speciaal) en was afgelopen weekend op We Are Electric.

Ik kan afgelopen weekend eigenlijk alleen maar omschrijven met een 'wow'. Zaterdag heb ik dus voor het eerst xtc gebruikt en er is echt een wereld voor me open gegaan. Ik wist dat de vrienden waarmee ik was allemaal x gingen gebruiken, maar had voor mezelf nog niet besloten of ik dat ook wilde doen. Ik had een goede voorraad wiet mee, waar ik de avond ook wel op zou overleven. Wilde het op de avond zelf, in het moment besluiten. En dat is gelukt haha.

18u
Op de camping hebben mijn vrienden al de eerste kwartjes/halfjes genomen. Bij de eerste artiest (The Blaze fyi) gingen ze al lekker. Ik - als leek - merk er behoorlijk weinig van als anderen aan het trippen zijn en vond het dan nu ook helemaal niet vervelend dat zij aan het spacen waren terwijl ik nog nuchter was. Merkte eigenlijk sowieso niet zoveel van hun trip, behalve dat ze prettig gestoord waren.

19.30u
We hadden van te voren al uitgebreid besproken hoe ik het aan zou moeten pakken. Eerst een kwartje en dan een kwartje bij of beginnen met een halfje? Uiteindelijk heb ik om half 8 een kwartje genomen. Daar merkte ik niet zoveel van, behalve dat ik er aardig onzeker van werd. Ik dacht er teveel bij na, zat na te denken over placebo-effecten en of ik nou wel of niet wat voelde. In overleg heb ik tegen 21u een kwartje bijgenomen.

21u
Rond 21u begon het te regenen en gingen we even schuilen. Maar toen merkte ik dat ik eigenlijk vooral wilde bewegen en dansen. Ik heb ze meegesleept naar technostage (ik zweer je, ik houd echt niet van techno) waar ik lekker los kon gaan. En toen kickte het in. Dat moment zelf kan ik echt niet beschrijven. Alles was opeens intenser. De muziek kwam binnen, ik voelde het in mijn lichaam. Vriend A vroeg of alles nog wel goed ging, maar ik kon geen woorden naar buiten brengen om het te omschrijven (dus knikte ik maar). Mijn hele lichaam begon te tintelen. Het glaasje water wat ik gehaald had proefde echt als het beste wat ik ooit van mijn leven had gedronken. Mijn vrienden lieten hun vingers over mijn armen gaan (haha krijg bijna kippenvel als ik hieraan terug denk) en legden hun armen om mij heen. En damn wat was dat fijn. Ik voelde echt alsof ik weg zou zweven en hun armen het enige waren wat me aan de grond hield. En ik voelde me zo geliefd door alle mensen om me heen. Iedereen lachte en was blij, inclusief ik. Damn, ik voelde me gelukkig. En ik moest mijn vrienden ook laten weten dat ze lief en leuk en mooi waren. (Later hoorde ik dat ik dat deed met supergrote ogen en fluisterstem. Naar ze toelopen, even stilte en dan 'je bent mooi' fluisteren).

??u
Mijn benen begonnen te tintelen, kon er bijna niet op staan, maar zelfs dat voelde fijn. We ging een rondje lopen, waarbij ik minstens vijf mensen tegenkwam die ik een knuffel wilde geven. Mijn gevoel van tijd was intussen aardig pleite, want voor ik het wist was het al tijd voor de grote act van de avond: Disclosure.

00u
Van te voren had ik bedacht dat ik bij Disclosure vol in het publiek wilde staan en hard wilde gaan, maar dat ging niet meer. Ik had besloten dat ik wilde zitten en naar lichtjes wilde kijken. Vriend A bleef bij me terwijl de rest ging dansen. Ik heb hem wel honderd vragen gesteld, die ik anders of voor me zou houden of toch wat subtieler zou brengen. Maar dat vond ie gelukkig niet erg. Ik had continue het idee dat de x aan het uitwerken was, maar volgens A was dat zeker niet het geval.

2u
Nu was het écht aan het uitwerken. Dat euforische gevoel was ik al een tijdje kwijt en ik wilde eigenlijk bijslikken, maar dat mocht niet van vriend A (verstandig wel). Ik begon het aardig koud te krijgen en ben uiteindelijk met een andere vriend terug naar de camping gegaan.

Mocht je nu nog steeds aan het lezen zijn; excuus dat het report zo lang is geworden. Erop terugkijkend vraag ik mezelf echt af waarom ik niet eerder pillen wilde proberen. Dit gevoel heb ik echt nog nooit gehad en is ook zeker iets wat ik nog eens zou willen ervaren. Wel ben ik bang dat ik een beetje te enthousiast ben over deze drug; het blijft natuurlijk schadelijke shit wat je in je lichaam propt en ik ben bang dat deze louter positieve ervaring ervoor zorgt dat ik te snel of te vaak weer zal willen. Wat is jullie ervaring daarmee?

Wat betreft de kater; die is tot nu toe uitgebleven? Had gisteren dat mijn hoofd een beetje vaag voelde en niet helemaal meewerkte, maar afgezien daarvan voel ik me alleen een beetje moe.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Weet je dat de werkzame stof in een xtc pil mdma is en alleen mdma? :wink:

Bij de eerste keren wordt trouwens vaak nog niet zo'n erge kater ervaren.

Velaris

Newbie
Weet je dat de werkzame stof in een xtc pil mdma is en alleen mdma? :wink:

Bij de eerste keren wordt trouwens vaak nog niet zo'n erge kater ervaren.

Haha ja goed punt, misschien had ik moeten verduidelijken dat die mdma toen kristallen waren in een thuissetting. Hele andere situatie.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@Velaris welkom op het forum! Fijn dat je zo'n goede kennismaking met XTC (mdma) hebt gehad! Heel herkenbaar wat he beschrijft. Blijft toch echt wel een heerlijke drug. Zorg wel dat je er verstandig mee omgaat. Teveel of te vaak snoepen zorgt ervoor dat het op termijn minder leuk gaat worden...

P.S. mijn katers zijn tot nu toe ook altijd heel mild geweest. Maar ik gebruik meestal maar 1 of 2 keer per jaar en geen belachelijke hoeveelheden...

Pebbles12

Newbie
Leuk om te lezen! Ik was er ook en zelfde ronde gemaakt (blaze - regen - techno - disclosure) dus maakt het extra leuk lezen.

Bovenaan