• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer XTC

RobTrip

Belezen gebruiker
Zondag was het dan zover. Voor de eerste keer aan de XTC.

Ik ging samen met een vriend om ongeveer half 11 een club binnen. Het was op dat moment best rustig nog. Het werd steeds drukker en om 12 uur was het al behoorlijk druk. Ik besloot dan ook om een halfje te nemen, tot dan toe had ik twee biertjes op. Het waren paarse sterretjes en volgens de kennis waar ik het van had zat er zo'n 100 mg MDMA en 5mg speed in.

Na ruim een half uur voelde ik niets en besloot ik nog een kwartje bij te pakken. Na ruim een uur kreeg ik het steeds warmer en besloot even te gaan zitten. Hier kwam ie langzaam op te komen. Ik kreeg een beetje zweethanden en mijn armen en benen voelde licht aan. Na 5 minuten gezeten te hebben besloten we weer te gaan dansen. Ik had ook een licht euforisch gevoel. Ik voelde me wel lekker, maar niet super bijzonder ofzo. Ik begon wel veel te praten en voelde me kaak een klein beetje trekken. Ook had ik even een gevoel van "verbondenheid" met de andere bezoekers van het feest, waar ook veel mensen aan de XTC zaten.

Zo gingen de uren voorbij en om 5 uur besloten we naar huis te gaan. Al met al vond ik het een topfeest, maar viel de XTC wat tegen. Ik had wat harder willen gaan en dit was wel relaxed, maar volgens mij kan het nog wel een stukje harder. Ik had toch 75 mg mdma ongeveer op ( als de hoeveelheid van de pil klopt) en ik had verwacht dat ik dit wel wat meer zou voelen. Is wat ik voelde normaal, of zou het inderdaad allemaal wel wat harder mogen? Misschien had ik gewoon te hoge verwachtingen, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt inderdaad niet alsof je de echte XTC ervaring gehad hebt. Ik weet natuurlijk niet wat je weegt enzovoort. Maar je had denk ik beter meteen de hele pil naar binnen kunnen werken.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Ik denk dat de dosis die je hebt genomen te laag was. Jammer voor deze keer, maar nu weet je wel wat je ongeveer aan kan (als de inhoud +-100mg MDMA was). Volgende keer beter :wink:

megatrippie

Belezen gebruiker
de paarse sterren hebben als het goed is inderdaad zo'n 100mg aan mdma in zich.
die speed waar je het over hebt is mij onbekend en ik twijfel daar ook aan.
paarse sterren zijn bikkelhard en hebben een beetje moeite om op te lossen en het kan daarom nogal lang duren dat deze beginnen te werken.
tevens werkt mdma ongeveer 2 uur dus niet vreemd dat je na een aantal uur niet meer strak staat.
dat heb je met goeie pillen namelijk niet.
die doen goed wat ze moeten doen maar blijven juist niet maar doorwerken door het ontbreken van speed.
als de ervaring je niet heftig genoeg was kan je zeker met een hogere dosis beginnen.
en als je hard wil gaan en het je toch niet uitmaakt wat je slikt neem je gewoon een goeie pil en een lijn (bommetje) speed.

RobTrip

Belezen gebruiker
Winehouse zei:
Of je heb de sprookjesverhalen van jou dealer geloofd
(lees namelijk dat hij niet getest was .. )

Ik heb de pillen via een persoon gehaald. Deze haalt ze altijd bij een dealer. De persoon haalt echter ook altijd deze pillen(die ik ook heb gekregen) voor zichzelf, dus ik vind het wel betrouwbaar.Daarnaast staan er op pillreports ook allemaal positieve (test) ervaringen, al is dit natuurlijk niet heel erg betrouwbaar.

DarkBeatz

Experimenterende gebruiker
Wat een hoop onduidelijke en ook incorrecte informatie word hier toch maar gegeven op je tripreportje. Zal er wat aan toevoegen, van de paarse sterren zijn tot nu toe 3 batches, alle 3 zijn ze in testcentra getest en bevatten allen enkel mdma (inderdaad rond de 100mg) er zit in geen enkele batch speed verwerkt (en maar goed ook, je wilt geen pillen waar andere rotzooi inzit). Nu hoor ik hier iemand zeggen dat MDMA maar een 2tal uur werkt. Nu zal vast iemand zijn dan wat het al lange tijd gebruikt. De normale duur is 3 a 4u, na inname voel je hem meestal opkomen na een 30 minuten, dit kan wat langer duren naargelang je maaginhoud. Gemiddeld denk ik dat de comedown (het punt waar het mdma gevoel duidelijk begint te verdwijnen) ongeveer 3.5u na inname gebeurt. Ben je dus op een feestje dan neem je best een nieuwe pil ongeveer 3u na inname van de 1ste.

Wat trouwens belangrijk is bij je report is je gewicht. Misschien weeg je zelf wel wat zwaarder en dan is 75mg best wel een lage dosis. Ik zelf heb behoorlijk wat overgewicht (wel ondertussen al bijna 25kg afgevallen :rock: ) en zou dus ook geen aangename trip hebben van 75mg, ik raad je aan ongeveer 1mg/kg lichaamsgewicht te nemen. Let er ook op dat je niet gaat combineren met drugs zoals alcohol/coke of speed, dit zijn zeker geen goede combi's: alcohol droogt je uit net zoals xtc wat problemen kan opleveren. Ook kunnen de andere drugs het effect van mdma wat laten tegenvallen. (Sommigen drinken wel graag wat alcohol erbij, ik zelf hou het op water).

Volgende keer meer succes :wink:

megatrippie

Belezen gebruiker
DarkBeatz zei:
Wat een hoop onduidelijke en ook incorrecte informatie word hier toch maar gegeven op je tripreportje. Zal er wat aan toevoegen, van de paarse sterren zijn tot nu toe 3 batches, alle 3 zijn ze in testcentra getest en bevatten allen enkel mdma (inderdaad rond de 100mg) er zit in geen enkele batch speed verwerkt (en maar goed ook, je wilt geen pillen waar andere rotzooi inzit). Nu hoor ik hier iemand zeggen dat MDMA maar een 2tal uur werkt. Nu zal vast iemand zijn dan wat het al lange tijd gebruikt. De normale duur is 3 a 4u, na inname voel je hem meestal opkomen na een 30 minuten, dit kan wat langer duren naargelang je maaginhoud. Gemiddeld denk ik dat de comedown (het punt waar het mdma gevoel duidelijk begint te verdwijnen) ongeveer 3.5u na inname gebeurt. Ben je dus op een feestje dan neem je best een nieuwe pil ongeveer 3u na inname van de 1ste.

Wat trouwens belangrijk is bij je report is je gewicht. Misschien weeg je zelf wel wat zwaarder en dan is 75mg best wel een lage dosis. Ik zelf heb behoorlijk wat overgewicht (wel ondertussen al bijna 25kg afgevallen :rock: ) en zou dus ook geen aangename trip hebben van 75mg, ik raad je aan ongeveer 1mg/kg lichaamsgewicht te nemen. Let er ook op dat je niet gaat combineren met drugs zoals alcohol/coke of speed, dit zijn zeker geen goede combi's: alcohol droogt je uit net zoals xtc wat problemen kan opleveren. Ook kunnen de andere drugs het effect van mdma wat laten tegenvallen. (Sommigen drinken wel graag wat alcohol erbij, ik zelf hou het op water).

Mijn persoonlijke ( en niet alleen persoonlijke) ervaring is dat vanaf het begin dat de (schone pil dus zonder andere toevoegingen) begint te werken tot het punt dat het effect duidelijk begint af te nemen zo'n 2 uur.
Bij de paarse sterren zit er gewoon vanaf dat hij begint te werken tot dat het effect gewoon weg is 2,5 uur de fijne periode bedraagt gewoon 2 uur.

Ja speed is bagger zooi zoveel is mij ook duidelijk.
maar de echte mdma ervaring is als hij is afgelopen ook echt afgelopen.
Bij slikken zal je op peppen maar de loving feeling ervaring van de eerste pil zal je niet meer ervaren.
XTC put serotonine voorraad uit en meer bij slikken is ook zeker niet goed voor je.
Wat ik lees uit het rapport is dat er behoefte is om door te zetten en de duur vooral tegen viel.
Vandaar mij opmerking als het gaat om door te zetten dan kan je beter speed gebruiken dat is daar geschikt voor.

Water is btw ook niet bepaald geschikt om te drinken bij mdma.
veel beter is een vruchten sappie of energie drankje.

RobTrip

Belezen gebruiker
DarkBeatz zei:

Ik weeg 60 kilo, dat is dus niet echt veel. Mede daarom twijfel ik hoeveel ik de volgende keer zal nemen. Het is toch niet erg onverstandig om nu meteen een hele erin te gooien, of denken jullie dat ik beter weer met driekwart kan beginnen en weer opbouwen? Ik wil namelijk niet weer dat ik er zo weinig van merk. Tips zijn welkom!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
RobTrip zei:
Ik weeg 60 kilo, dat is dus niet echt veel. Mede daarom twijfel ik hoeveel ik de volgende keer zal nemen. Het is toch niet erg onverstandig om nu meteen een hele erin te gooien, of denken jullie dat ik beter weer met driekwart kan beginnen en weer opbouwen? Ik wil namelijk niet weer dat ik er zo weinig van merk. Tips zijn welkom!

Ik zou de pillen als ik jouw was even laten testen, zodat je ook echt zeker weet hoeveel erin zit. En dan zou ik als eerste dosis ongeveer 1 tot 1,5mg/kg nemen. Dus als er echt 100mg inzit zou je driekwart tot een hele kunnen nemen als eerste dosis. En dan eventueel later nog een halfje bijnemen. Ik zelf neem altijd nog een 2e keer bij wanneer ik op de piek zit, zodat wanneer de piek begint af te nemen de andere inslaat en je dit gevoel nog een tijdje vasthoud. Mijn 2e inname is altijd zo'n 1,5 tot 2uur na de eerste inname. Meer dan 2 innames raad ik je af, want dan word het vaak te veel.

Jammer dat je een halfje heb genomen, ikzelf heb ook voor de eerste keer paarse sterren gedaan (tevens ook 1e keer harddrugs) en heb er gewoon 2 genomen 1 op de tong, halve toen die insloeg en later nog een halve. En ik weeg ongeveer 64 kilo. Je eerste keer is meestal je beste keer dus maak er dan iets moois van :grin:

RobTrip

Belezen gebruiker
Sittard-046 zei:
Jammer dat je een halfje heb genomen, ikzelf heb ook voor de eerste keer paarse sterren gedaan (tevens ook 1e keer harddrugs) en heb er gewoon 2 genomen 1 op de tong, halve toen die insloeg en later nog een halve. En ik weeg ongeveer 64 kilo. Je eerste keer is meestal je beste keer dus maak er dan iets moois van :grin:

Ok, ik had inderdaad meer moeten nemen. maar wat bedoel je met : "1 op de tong"?

Je moet ze toch gewoon doorslikken met wat water of ben ik nou gek?

lipsticknmascara

Bewuste gebruiker
Ik heb teveel berichten gelezen waarop ik wil reageren dus quoten is nu wat onhandig, dus ik zal maar gewoon een algemene reactie geven haha!

1mg per kilo lichaamsgewicht vind ik zelf niet zoveel, ik zou zeggen 2 eigenlijk, voor een beginner misschien anderhalf. Ik weeg zelf nog geen 60 en van een mg of 120 ben ik wel aardig op weg.

Serotonine (5-HT) is een stofje in je hersenen die zorgt voor oa: je stemming, zelfvertrouwen, slaap, emotie, libido en eetlust. In een mdma-trip word dat tot het maximale gebruikt en kan het dus voorkomen dat je de volgende dag en dipje hebt (veel mensen hebben het pas twee dagen naderhand: de dinsdagdip), maar om dat te voorkomen bestaat er 5-HTP (5-hydroxy-tryptofaan) wat (pas de volgende avond nadat je het hebt gebruikt!) gebruikt kan worden om de hoeveelheid serotonine in het lichaam weer aan te vullen. Het is echt belangrijk het niet aan het einde van de trip te doen maar pas de volgende dag, als je ook al hebt geslapen. Anders wordt het effect alleen maar nog erger.

En water is wel heel goed als je mdma gebruikt, je kunt het beste de dag erna veel vitamines binnen krijgen met sapjes en/of vitamine C pillen.

Dat wilde ik even kwijt :)

RobTrip

Belezen gebruiker
lipsticknmascara zei:
Ik heb teveel berichten gelezen waarop ik wil reageren dus quoten is nu wat onhandig, dus ik zal maar gewoon een algemene reactie geven haha!

1mg per kilo lichaamsgewicht vind ik zelf niet zoveel, ik zou zeggen 2 eigenlijk, voor een beginner misschien anderhalf. Ik weeg zelf nog geen 60 en van een mg of 120 ben ik wel aardig op weg.

Serotonine (5-HT) is een stofje in je hersenen die zorgt voor oa: je stemming, zelfvertrouwen, slaap, emotie, libido en eetlust. In een mdma-trip word dat tot het maximale gebruikt en kan het dus voorkomen dat je de volgende dag en dipje hebt (veel mensen hebben het pas twee dagen naderhand: de dinsdagdip), maar om dat te voorkomen bestaat er 5-HTP (5-hydroxy-tryptofaan) wat (pas de volgende avond nadat je het hebt gebruikt!) gebruikt kan worden om de hoeveelheid serotonine in het lichaam weer aan te vullen. Het is echt belangrijk het niet aan het einde van de trip te doen maar pas de volgende dag, als je ook al hebt geslapen. Anders wordt het effect alleen maar nog erger.

En water is wel heel goed als je mdma gebruikt, je kunt het beste de dag erna veel vitamines binnen krijgen met sapjes en/of vitamine C pillen.

Dat wilde ik even kwijt :)

Ok, bedankt voor je reactie! Ik zal volgende keer zeker 5-HT halen, ook al merkte ik deze keer niets van een kater of iets dergelijks. Ik twijfel alleen heel erg hoeveel ik de volgende keer zal nemen. Ik denk dat ik gewoon een hele neem en als dat goed gaat en een beetje afzwakt daarna nog een halfje ofzo. Ik wil in ieder geval wel het echte XTC gevoel!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Dat van die 5 HTP is wel leuk om te weten, wist dat niet maar ga het wel eens uit proberen :grin:

Bovenaan