• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer XTC

Sennid

Experimenterende gebruiker
Ten eerste zal ik me even 'voorstellen'.

Ik ben Jasper, ben 18 jaar en ik rook af en toe een blowtje (meestal met vrienden, soms ook alleen) maar verder dan wiet of hasj ga ik eigenlijk nooit.

Ik zal niet teveel in detail treden over de locatie / gelegenheid, want dat loopt behoorlijk uit elkaar. Misschien is het goed om te vermelden dat ik eerst een kwartje had genomen waar ik niks van voelde, dus een half uurtje later nam ik er nog een halfje achteraan.

Vorige week was ik met een groep in de stad, de helft van de mensen waarmee ik was kende ik amper, en bijna iedereen (op een paar jongens na die ook X hadden genomen) was dronken. Kwam dus neer op veel 'EUJ' naar iedereen roepen die ons passeerde, en lekker lomp doen. Dat vond ik zelf (omdat ik geen drank op had) enorm asociaal en stoorde me er dan ook aan. We liepen met de groep door een drukke uitgaansstraat, en het was net alsof ik over een streep heen stapte.

Vóór ik over de (denkbeeldige) streep stapte, voelde ik me iets vrolijker en opgewekter dan normaal, meer niet. Nadat ik erover heen was gestapt, werd alles zoveel intenser. De lichten, de muziek die je uit clubs en kroegjes hoorde komen, zelfs de mensen die er stonden leken opeens veel 'aanweziger' dan normaal. Het was erg wennen, en het duurde niet lang (voor mijn gevoel een halve minuut) voordat ik doorhad dat ik dit onbekende gevoel helemáál niet fijn vond. Het idee dat de groep waarmee ik was totaal niet doorhad dat ik zo liep te trippen maakte me ook een beetje angstig. Gelukkig waren er 3 hele goede vrienden bij, die wel de nodige ervaring hadden met xtc.

Ik kreeg eerst een arm om me heen van T (ik post liever geen hele namen van vrienden) die vroeg of ik de lichten niet geweldig vond. Ik schudde nee en wilde snel weg van de inmiddels super irriterende groep dronkenlappen. Mijn kameraad hield constant een arm om me heen en dat voelde fijn, hoe raar het ook klinkt. Ik had het pas later door, maar A en S liepen ook achter mij en T aan, omdat ze dus wél doorhadden dat ik niet lekker ging. Ze hadden een koud blikje Cola voor me gehaald, plantten me op een muurtje neer en stelden me gerust. "Dit kan iedereen gebeuren, hij sloeg gewoon hard in - maakt niet uit." Ik was ondertussen enorm aan het zweten en begon erg wantrouwig te worden, ik vertrouwde alleen de drie vrienden om me heen en verder niemand op straat. Ik vroeg minstens twintig keer of ik nou niet hun avond had verpest, en dat ik het best snapte als ze zonder mij verder wilden. "Nee gaan we niet doen, we blijven gezellig hier. Het is juist fijn dat wij voor je kunnen zorgen, want jij hebt vaak genoeg voor ons gezorgd toen we dronken waren". Terwijl A dat zei werd ik omhelsd door T, en (ik ben gewoon hetero) dat voelde waanzinnig fijn. Inmiddels waren A en S vrolijk aan het lachen en vertellen over die keren dat ik dus voor hen had gezorgd, en dat maakte me een klein beetje vrolijker. S zette ook nog een fijn nummer aan op zijn mobiel, iets met een redelijk snelle beat en een heel vrolijk gevoel eromheen.

Ik dronk snel mijn cola op en begon meteen te dansen, want het nummer was té fijn om gewoon voorbij te laten gaan, dat idee kreeg ik. Toen hij afgelopen was vroeg ik aan S of hij ásjeblieft nog een keer het nummer kon afspelen, en heel vrolijk vertelde hij dat het ook wel voor mij op repeat wilde zetten. Binnen enkele seconden (voor mijn gevoel) stonden we daar met zijn vieren helemaal los te gaan op het nummer op zijn mobiel, en het maakte me ook totaal niet meer uit wie er langs liep en wie zag hoe dom we deden, want iedereen zou wel zien hoe gelukkig wij waren.

T en S bleven nog een poosje en gingen toen wel weer de stad in, ik werd intussen gebeld door 2 meisjes die ik half ken waar ik was. Ik vroeg A of hij zin had om mee te gaan en dat kon hij niet afwijzen natuurlijk, dus uiteindelijk belandden we rond een uur of 4-5 in de ochtend met die twee meisjes op een steiger bij het kanaal, en de sfeer voelde heerlijk. We waren gezellig aan het praten, ik kreeg constant knuffels en kusjes van één van hen en ik had voor mijn gevoel alleen maar liefde voor iedereen de rest van de avond. Het meisje dat alleen maar aandacht voor mij had keek me op een gegeven moment heel diep aan, en het duurde veel langer dan normaal voordat ik doorhad dat ze wilde dat ik haar zou zoenen. Dat deed ik, en het voelde echt zoveel beter en alles dan normaal.

We hebben er nog even gezeten, het gevoel ebde langzaam weg en toen besloten A en ik naar huis te gaan. Thuis kon ik eerst niet slapen, toen 'werd ik wakker' rond een uur of 13:00. Het rare was dat ik niet zeker wist of ik had geslapen of niet. Het was meer alsof ik al die uren mijn focus kwijtwas en ik opeens weer helder was.

In ieder geval, begon eng en overspoelde me helemaal, maar uiteindelijk werd het één van de mooiste nachten die ik ooit heb meegemaakt.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat een leuk tripreport! Echt fijn dat je vrienden zagen dat je niet helemaal goed ging en je zo goed gerust gesteld hebben :) Heb je tegen het einde toch nog kunnen ervaren hoe een eerste keer hoort te zijn, overweldigend maar wel fantastisch natuurlijk :grin:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Mooi report man!
Ik herken het gevoel van overweldiging helemaal, alleen was het niet bij mijn eerste keer, maar bij mijn tweede keer! Ik had achteraf gezien niet met een hele moeten beginnen(was niet zo slim, ik weet het) en snap helemaal waar je het over had.

Paranoide gedachtes, irritaties aan mensen die zich misdragen, 'trippy' gevoel(alles werd blurry om me heen, alleen waar ik mijn blikveld op focuste was helder) en zei tegen een goede vriend van me dat het niet zo lekker ging. Hij haalde me meteen naar buiten(ik was op een technofeest) en liet me eventjes zitten in de frisse lucht terwijl hij een colatje voor me ging halen. Eventjes een momentje dat er niemand om me heen was, kon eventjes gaan zitten en het rustig over me heen laten komen. Daarna een geweldige avond gehad natuurlijk, kan ook niet anders als je X op hebt(niet te veel natuurlijk).

Sennid

Pandan zei:
Paranoide gedachtes, irritaties aan mensen die zich misdragen, 'trippy' gevoel(alles werd blurry om me heen, alleen waar ik mijn blikveld op focuste was helder) en zei tegen een goede vriend van me dat het niet zo lekker ging. Hij haalde me meteen naar buiten(ik was op een technofeest) en liet me eventjes zitten in de frisse lucht terwijl hij een colatje voor me ging halen. Eventjes een momentje dat er niemand om me heen was, kon eventjes gaan zitten en het rustig over me heen laten komen. Daarna een geweldige avond gehad natuurlijk, kan ook niet anders als je X op hebt(niet te veel natuurlijk).

Hahaha ja, die omschrijving is precies hoe ik me toen voelde inderdaad.
En nee niet te vaak, ik wacht nu minimaal 2 maanden voor ik het weer doe.

Grappig weetje trouwens, toen ik zaterdag weer uitging heb ik gewoon weer gedronken, geen drugs of wat dan ook genomen. Heb wel aan een paar mensen waarvan ik weten dat zij het ook wel eens doen verteld over mijn eerste tripje XTC, en ik kwam thuis met een zakje in mijn jaszak. Zitten anderhalf pilletje in, allebei van een ander soort. Ik weet ondertussen van wie ik ze heb gekregen en die persoon vertrouw ik wel, dus testen lijkt me overbodig. (ook geen idee hoe ik dat kan laten doen in mijn omgeving)

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Sennid zei:
Ik weet ondertussen van wie ik ze heb gekregen en die persoon vertrouw ik wel, dus testen lijkt me overbodig. (ook geen idee hoe ik dat kan laten doen in mijn omgeving)
Ikzelf laat ze altijd testen ook al weet ik dat ze goed zijn en vertrouw ik de persoon van wie ik ze krijg. Je kunt ze laten testen in Nederland, dus zou ik er als ik jou was gebruik van maken. Ik zie aan je profiel dat je uit Zwolle komt, en daar is ook een testcentrum! http://www.drugs-test.nl/waar-kan-ik-drugs-laten-testen

Sennid

Ja ik had het zelf ook al gezien, ik zal ze wel even bellen van de week.

Aangezien jij er ervaring mee hebt, hoe gaat dat ongeveer?

Je maakt telefonisch een afspraak en je komt langs, levert ze af, en haalt ze later weer op?
Doen ze geen aangifte van illegaal drugsbezit?
En ik heb nu amper anderhalf pilletje, weet je zeker dat ze dat wel willen testen en niet zo van "Ja sorry maar er zit geen één hele tussen, hier kunnen we niks mee".

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
In principe gaat het bij mij altijd zo:
Ik maak een afspraak(of bel ze gewoon op om te vragen of ze open zijn, zijn ze maar 1 keer in de week en heel eventjes, goed op letten). Daarna ga ik er naartoe en lever 1 pil in(ja het moet een hele zijn helaas). Ze hebben namelijk een herkenningssysteem als het om pillen gaat. Ze doen eerst een simpele marquistest om te kijken of het daadwerkelijk MDMA is wat er in je pil zit, maar dit geeft geen definitief antwoord, want er kunnen natuurlijk ook andere stofjes in zitten. Daarna gaan ze kijken naar de afmetingen, embleempje, kleur e.d. om te kijken of ze de pil kennen. Als ze hem kennen krijg je de uitslag, als ze hem niet kennen sturen ze het op naar het lab, en dan krijg je de week erna uitslag(kan uitlopen op 2 weken)(telefonisch).

Gezien het feit dat je (3?) halfjes hebt, is dat inderdaad lastig. Er zijn sites(http://www.pillreports.com/index.php?page=region_home&region=2&sub_region=9) die je kunnen helpen om ze een beetje te herkennen, maar gezien het feit dat je pillen doormidden zijn kan dit best lastig zijn dunkt me. Je kan natuurlijk de kans nemen, en ze gewoon pakken, maar als het verkeerde zijn kan het zeer ongunstig uitvallen voor je.

Bovenaan