Eerste keer XTC

Hoi allemaal,

Aankomende donderdag wil ik voor het eerst XTC gaan gebruiken. Ik wil met een kwartje beginnen, en daarna zie ik wel of ik bijpak. Nu hoor ik heel veel verhalen over de vreselijke kater die je erna krijgt, maar ik moet vanaf zaterdag een paar dagen achter elkaar werken (vrijdag ben ik vrij). Is dit te doen? Ook heb ik zaterdagavond een verjaardag waar ik graag heen wil, maar daar gaat uiteraard de alcohol vloeien en ik vroeg me af of dat gewoon samen kan. Of heb ik twee dagen na het gebruik van XTC helemaal geen zin om naar een verjaardag te gaan en te gaan drinken? Ik weet dat dit voor iedere persoon anders is maar ik ben toch ff benieuwd wat jullie zeggen.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ten eerste verstandig om met een kwartje te beginnen. Als je niet te veel pakt valt die kater naar mijn ervaring reuze mee. De keren dat ik een heftige kater heb gehad zijn de keren dat ik echt veel te vaag ben geweest.

Een paar dagen achter elkaar werken gaat echt wel. Ik heb vorig jaar een keer op de zaterdag op een festival gebruikt en de dag erna zelf op een ander festival gewerkt en het daar zelfs nog naar mn zin gehad. Ik had die zaterdag wel maar 3/4 ofzo genomen.

Ik kan me voorstellen dat je op zaterdagavond helemaal geen zin hebt om te gaan drinken en dat je liever vroeg in bed gaat liggen, maar zoals ik al zei: zolang je de dosis laag houdt zul je er niet al te veel last van hebben. Dan kun je zaterdag denk ik ook nog wel naar die verjaardag. De alcohol hoef je je dan denk ik geen zorgen meer om te maken, aangezien de xtc bijna volledig uit je lichaam zal zijn.

Als je naar die verjaardag wil raad ik je wel aan om vrijdag gewoon de hele dag niks te doen. En goed eten (fruit, koolhydraten), dat kan lastig zijn maar je moet het gewoon naar binnen duwen :P

Hopelijk heb je hier wat aan en veel plezier! Geniet ervan!

:wave:

Onthou wel de eerste keer is de kater altijd het kutst, was toch bij mij (ookal had ik niet veel genomen) zo en ook bij mijn vrienden. Je moet idd opletten dat je niet teveel slikt, best begin je eerst altijd met een halfje... als je de pillen van te voren hebt doe ze al in 2 van te voren dat is veel makkelijker. Als je na een half uurtje nog niets voelt slik niet onmiddellijk bij. Het beste wat je dan kan doen, heb ik tog gedaan de eerste keer is (als je de pillen de avond zelf hebt gekocht) terug bij je dealer gaan en andere pillen kopen. En wacht min een uur voor je bijslikt. Waar je ook moet voor opletten en waar eigenlijk de meeste ongelukken mee gebeuren is oververhitting en uitdroging... Dus probeer om het uur een glas water of cola ofzo te drinken en af en toe eens wat afkoeling op te zoeken in de buitenlucht ofzo. en laat de pillen hun werk doen! loop niet te panikeren maar laat het gewoon over u komen... je zal de beste avond van je leven beleven :wink:

De kater moet je er nu eenmaal bijnemen, nu waar je ookwel last kan van hebben is de vermoeidheid dus slaap gewoon de dag erna of leg je op de sofa en kijk wat tv en eet wat fruit en drink veel water! dan zal de kater wel snel over zijn :wink:

Als je hier allemaal rekening mee houd zal alles wel goed komen :) . Laat ons even iets weten hoe het gegaan is. Het is altijd leuk om mensen hun eerste ervaring na te lezen.

AND HAVE FUN :hearteyes: :xtc: :hearteyes:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ben ik niet met je eens, de eerste keer was echt niet mijn kutste kater. Misschien dat dit meestal wel is, dat weet ik niet, maar was bij mij niet het geval.

Daarnaast, ik hoop dat je je pillen eerst laat testen. Dan weet je zeker dat je goede pillen hebt en hoef je ook niet 'terug te gaan naar je dealer'. Als je goede pillen hebt komt het gevoel echt wel, niet erop wachten (is lastig, weet ik, vooral de eerste keer) en eventueel wat afleiding zoeken (dansen, met iemand praten, eindje gaan wandelen).
Als je van het kwartje na een uur niks voelt kun je denk ik nog wel een kwartje bijpakken.

Het is idd wel belangrijk om genoeg te drinken, aangeraden wordt 1-2 glazen per uur, maar let er ook vooral op dat je niet te veel drinkt... Dan komt alles in sneltreinvaart weer naar boven :kots:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
De kater valt enorm mee als je in ieder geval zorgt dat je goed eet en drink. 's ochtends een drinkontbijt en wat fruit enzo gaat er altijd wel goed in. Je voelt je het meest beroerd van slecht slapen en te kort voeding.

De dip valt wel mee als je normaal doseert...

Bovenaan