• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

eerste keer xtc

hallo ik ben een jongen van 14 en heb voor het eerst xtc uitgeprobeerd.
dit is de eerste report dat ik plaats op deze pagina dus ben er niet goed in :)

deze week nog ben ik stiekem naar buiten gegaan wanneer mijn ouders zijn gaan slapen ongeveer rond 2u 's nachts

dus ik ben buiten en ik sms een paar vrienden en vraag hun waar ze zijn,
1 van de vrienden stuurt dat hij naar een feest is gegaan

dus ik ga naar dat feestje genaamd spiegeltent in Antwerpen. Ik kom aan op da feestje en ik zie mijn (wiet)dealer ik ga hem begroeten en koop nog een halve gram wiet voor 5euro

daarna ging ik naar men vrienden we gingen er direct 2 jointjes van rollen en daar zaten we dan te smoren en even naar binnen gegaan wat drinken

terwijl wij binnen waren was mijn dealer nog buiten, ik zeg even tegen men vrienden dat ik naar buiten ga

ik ben buiten en zie mijn dealer x verkopen aan een paar meisjes en ik was er eigenlijk al een tijdje naar opzoek dus ik ga naar men dealer en vroeg aan hem of hij er 1 kon verkopen

maar hij wou niet dat ik het ging gebruiken dus ik zei dat het voor een vriend was dus hij zegt oke

ik zie hem een klein wietzakje tevoorschijn halen met wel meer dan 30 pillen in waarvan hij mij er 1 geeft voor 5euro

ik kijk naar dat pilletje en er stond DUREX op ik hou da pilletje bij voor straks ik wou het niet op het feest zelf nemen want ik was bang dat men vrienden het doorgingen hebben
want ze haten pillen

het was ondertussen al 5u ofzo en wij zitten daar nog op da feestje en men vrienden gingen door dus ik ging mee achterop op de fiets ze hebben mij bij groenplaats afgezet

toen iedereen weg was, was het tijd om het uit te proberen het was 6u15 toen ik het had ingeslikt ondertussen stap ik naar huis

toen ik thuis aankwam om ongeveer 6u50 had het nog geen effect
ik ben in de keuken iets gaan drinken en daarna naar mijn kamer gestapt

toen ik in mijn kamer aankwam deed ik op mijn ipod een liedje aan (2pac letter to my unborn) en op dat moment voelde ik een trilling door mijn hele lichaam het voelde presies dat ik juist ging klaarkomen :hearteyes: het voelde gewoon SUPER en de muziek klonk veel veel beter dan normaal

daar zat ik dan een hele uur muziek te luisteren en doelloos rond te kijken naar het plafond trouwens ik voelde me gewoon perfect als ik stoned ben van de wiet kan ik soms wel eens misselijk worden of veel honger hebben

met x voelde ik me gewoon perfect ik had geen enkel slecht gevoel geen misselijkheid, hoofdpijn of hongergevoel ik voelde me gewoon perfect

na een hele tijd gewoon rond te kijken en niets doen ging ik eens uit het raam kijken en er was iets raars aan het gebeuren
er is een witte huis in mijn straat en het hele huis scheen een soort van gloeiend licht op me af en ik kon me op een bepaald moment gewoon niet meer focussen op men beeld
ik keek soort van dubbel

ik heb me nooit zo goed in men vel gevoeld zelfs niet met men eerste keer stoned van de wiet ik kan niet eens beschrijven hoe goed ik me voelde en mijn ipod leek gewichtloos
te zijn

wat ik graag eens wil gaan proberen deze vakantie is lsd en ik ken eindelijk iemand die het me kan gaan verkopen :) ik maak me alleen soms zorgen over men toekomst

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Klinkt als een fijne ervaring :) Welkom op het forum

Ik schrik wel een beetje van je leeftijd. Op je 14e zijn je hersenen volop in ontwikkeling dus XTC is op jouw leeftijd echt risico. Ik raad je absoluut aan om nog 4 jaar te wachten voor je het weer neemt.

Je loopt op deze leeftijd grotere kans op klachten als een slecht kortetermijngeheugen, concentratieproblemen e.d. Je wilt niet op je 30e met gezondheidsklachten zitten vanwege de keuzes die je nu maakt!

Ik wil niet belerend overkomen, maar ik hoop dat je de risico's inziet. Blowen is ook niet goed op jouw leeftijd, maar XTC kan nog een stuk meer schade toebrengen. Probeer het nog even uit te stellen en als je toch iets wilt gebruiken, dan liever een joint :)

Hier staat nog wat extra informatie:
http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/a ... ra-slecht/

je hebt volkomen gelijk over de risico's op deze leeftijd, ik heb na deze ervaring NOG 1 genomen had best veel minder effect maar ik heb het daar bij gelaten. Maar ik blow wekelijks wel 5 keer ofzo vooral nu het vakantie is. Ik denk wel dat het tijd is om wat te verminderen met :stoned:

14 jaar lijkt me heel jong :openmouth: maar wie ben ik om te zeggen wat je wel en niet moogt doen :wink: ik raad je toch aan om zeker 2-3 maanden te wachten als je het nog een keer wilt doen. Wat ik me afvraag is had je die dag zelf geen dip ofzo ? want xtc pakke om 6 uur in de morgen zou ik persoonlijk niet aankunnen omdat ik vaak na xtc kapot ben (lichamelijk en geestelijk).

Tetsuo

Belezen gebruiker
Beste TS, ik was ook 14 toen ik begon met experimenteren. Ik ben daardoor van VWO naar VMBO gegaan. ben nu 27 en zit in mij 2e jaar van het mbo. Niks mis mee vind ikzelf, heb ook een hoop geleerd door die tijd maar je moet maar kijken of jij het risico wilt nemen om problemen met je geheugen en denkvermogen te krijgen. (gelukkig herstelt dat wel weer als je gestopt bent) Het kan jou namelijk ook overkomen. owja, en onderschat vooral wiet niet, zo onschuldig is dat niet :wave:

Mdmazinggg zei:
14 jaar lijkt me heel jong :openmouth: maar wie ben ik om te zeggen wat je wel en niet moogt doen :wink: ik raad je toch aan om zeker 2-3 maanden te wachten als je het nog een keer wilt doen. Wat ik me afvraag is had je die dag zelf geen dip ofzo ? want xtc pakke om 6 uur in de morgen zou ik persoonlijk niet aankunnen omdat ik vaak na xtc kapot ben (lichamelijk en geestelijk).
Ik had inderdaad een dip ik voelde me erg depressief en kon nergens over lachen, maar had totaal geen spijt van wat ik had gedaan.

Tetsuo zei:
Beste TS, ik was ook 14 toen ik begon met experimenteren. Ik ben daardoor van VWO naar VMBO gegaan. ben nu 27 en zit in mij 2e jaar van het mbo. Niks mis mee vind ikzelf, heb ook een hoop geleerd door die tijd maar je moet maar kijken of jij het risico wilt nemen om problemen met je geheugen en denkvermogen te krijgen. (gelukkig herstelt dat wel weer als je gestopt bent) Het kan jou namelijk ook overkomen. owja, en onderschat vooral wiet niet, zo onschuldig is dat niet :wave:
bedankt voor de tip :) en ben ondertussen stilletjes aan het stoppen met wiet maar heb wel lsd uitgeprobeerd wat voor mij een nieuwe wereld heeft geopend. kan er nu weinig meer aan doen dat ik er zo vroeg aan ben begonnen. :confused:

Wiewere

Newbie
Besides de leeftijd ->

Voelde jij je niet super alleen zo in je kamer? Als ik XTC gebruik heb ik altijd erg behoefte aan contact. Het lijkt me 100x leuker om het met vrienden te doen.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
liveYOURlife zei:
bedankt voor de tip :) en ben ondertussen stilletjes aan het stoppen met wiet maar heb wel lsd uitgeprobeerd wat voor mij een nieuwe wereld heeft geopend. kan er nu weinig meer aan doen dat ik er zo vroeg aan ben begonnen. :confused:

Klopt, daar kun je nu niets meer aan doen. Wat je wel kan doen, en wat ik je met klem wil aanraden, is vanaf nu te wachten tot je in ieder geval 16, maar veel liever nog 18 bent. Je hebt misschien op dit moment nog geen idee van de hersenschade die je bij jezelf aanricht, en misschien kan het je op dit moment ook allemaal nog geen reet schelen, maar je moet je wel afvragen wat je voor de rest van je leven nog wil gaan doen.

Ik hoop voor jou dat je nog een paar jaar kan wachten en een heeeeeel groot gedeelte van je hersenen gaat sparen.

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je bent inderdaad veel te vroeg begonnen met hard drugs. Het beste wat je nu inderdaad kan doen is ermee stoppen tot aan je 18. Zo spaar je inderdaad veel hersencellen en kan je er dan ook later verstandiger mee omgaan...

Ik ben alvast blij dat je inziet dat je fout bent.

Tetsuo

Belezen gebruiker
vanuit mijn eigen ervaring zou ik zeggen dat een heel groot deel weer hersteld. zeker als je nog niet uitontwikkeld bent. Maar das mijn ervaring. Ieder mens is anders

Wiewere zei:
Besides de leeftijd ->

Voelde jij je niet super alleen zo in je kamer? Als ik XTC gebruik heb ik altijd erg behoefte aan contact. Het lijkt me 100x leuker om het met vrienden te doen.
klopt, maar omdat het mijn eerste keer was, was ik een beetje bang dat ik er slecht van ging gaan vandaar dat ik het thuis deed en ook voor een betere stemming.
ik heb het ook eens op een feestje gedaan en dat was inderdaad 100x beter. je blijft maar bewegen.

MusicIsLife zei:
liveYOURlife zei:

Klopt, daar kun je nu niets meer aan doen. Wat je wel kan doen, en wat ik je met klem wil aanraden, is vanaf nu te wachten tot je in ieder geval 16, maar veel liever nog 18 bent. Je hebt misschien op dit moment nog geen idee van de hersenschade die je bij jezelf aanricht, en misschien kan het je op dit moment ook allemaal nog geen reet schelen, maar je moet je wel afvragen wat je voor de rest van je leven nog wil gaan doen.

Ik hoop voor jou dat je nog een paar jaar kan wachten en een heeeeeel groot gedeelte van je hersenen gaat sparen.
je hebt volkomen gelijk ben hieraan begonnen door pure verveling ik heb geen enkel hobby of sport dat mij interesseert het enigste wat mij nog interesseerde waren de effecten van drugs vooral tripmiddelen en auto's maar kan niet veel doen met auto's op deze leeftijd dus begon ik er spijtig genoeg nu al aan.

fgamer

Belezen gebruiker
liveYOURlife zei:
leipebaviaan zei:
Heb je verder geen school ofzo? Drugs gebruik uit verveling gaat eigenlijk altijd fout.
ik ga wel naar school en doe daar ook mijn best in en ik was er natuurlijk ook in geinteresseerd.

Ik snap wat je bedoeld.
XTC mag misschien schadelijk zijn, en zeker op jonge leeftijd.
Maar iedereen mag toch genieten?
Ik vind dat op genieten van het leven geen leeftijdsbeperking mag staan.
Ik rook al joints en sigaretten van mijn 12e.
Ik ben nu 17, en ik doe TSO, informatica. (Dat is een moeilijke opleiding, indien je Nederlander bent en geen kennis hebt van het Belgisch onderwijs.)
Ik ben niet dommer erop geworden en heb geen hersenschade tot nu toe ondervonden.
Ik ben een van de slimste van de klas.. :stoned:

XTC is natuurlijk wel anders, en veel schadelijker voor je.
Maar als je nu af en toe eens XTC pakt, ga je zelf niet veel merken. (er is altijd kans dat je psychoses triggerd.)

Ik zou zeggen, geniet van je leven, maar met mate!

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ja blijkbaar ben je dus wel ontzettend dom want je bent nu iemand van 14 aan het aanraden om harddrugs te gebruiken. Dit vind ik weer een next level van je domheid.

fgamer

Belezen gebruiker
MusicIsLife zei:
Ja blijkbaar ben je dus wel ontzettend dom want je bent nu iemand van 14 aan het aanraden om harddrugs te gebruiken. Dit vind ik weer een next level van je domheid.

Als je harddrugs pakt, en doe hoeveelheid hiervan is gewoon zijn eigen keus.
Ik zeg gewoon mijn mening over leeftijd en drugs.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ja een volstrekt achterlijke mening dus. Kijk, je zegt net in een andere post op dit forum dat je gezondheid je geen reet kan schelen. Okee, moet je vooral doen. Maar ga kinderen van 14 niet zeggen dat ze rustig harddrugs kunnen gebruiken. Want dit is gewoom achterlijk en wie weet verneuk ke de toekomst van deze persoon met dit gestoorde advies. Denk even na voor je iets zegt, al snap ik dat dit voor jou moeilijk kan zijn, probeer het toch maar

fgamer

Belezen gebruiker
MusicIsLife zei:
Ja een volstrekt achterlijke mening dus. Kijk, je zegt net in een andere post op dit forum dat je gezondheid je geen reet kan schelen. Okee, moet je vooral doen. Maar ga kinderen van 14 niet zeggen dat ze rustig harddrugs kunnen gebruiken. Want dit is gewoom achterlijk en wie weet verneuk ke de toekomst van deze persoon met dit gestoorde advies. Denk even na voor je iets zegt, al snap ik dat dit voor jou moeilijk kan zijn, probeer het toch maar

Ik denk na, en waarom zou je zeggen dat een 14-jarige gast het niet mag doen als je hetzelf doet?
Omdat je 18+ bent?

Ik verwed mijn auto erom dat 2/3 van dit forum voor zijn 16de al drugs bruikt had. :wave:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik zeg niet dat hij het niet mag doen. Ik raad het hem alleen af en probeer een of andere staatsmongool hier duidelijk te maken dat het niet handig is om een 14-jarige drugsgebruik aan te raden.

Een 14-jarige kan het beter niet doen omdat de hersenen van hem nog vol in ontwikkeling zijn en hij kan zn toekomste nogal verneuken door nu zijn hersenen al tw frituren. Ik zeg niet dat het voor mij gezond is, maar in ieder geval een stuk minder risicovol dan voor iemand van 14.

Wat versta je onder drugsgebruik? Blowen, ja dan denk ik dat idd 2/3 van dit forum dat wel eens voor zijn 16de heeft gedaan. Heb je het over harddrugs (waar het hier over gaat), dan denk ik dat je flink mis zit.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Wat ik ook behoorlijk opvallend vind aan deze post is het feit dat een 14 jarige zich überhaupt al met drugs bezighoud. Jezus man, op m'n 14e ging ik na school verstoppertje doen in de buurt of voetballen op het pleintje. Ik snap niet waar die ongezonde belangstelling vandaan komt voor drugs. Mijn zusje is bijna 14 en die snapt nog niets van drugs, die weet alleen dat het slecht is en het bestaat.

Daarnaast heeft MusicIsLife helemaal gelijk. Het maakt mij ook niet zoveel uit hoeveel shit mijn vrienden gebruiken, dat is allemaal op eigen verantwoordelijkheid. Maar een 14 jarige aanraden drugs te gebruiken is echt belachelijk. Op die leeftijd ben nog helemaal niet in staat de gevolgen van je daden te overzien en vooruit te denken. Dat je trouwens ook aan zo'n kind iets kan verkopen, ik zou hem een draai om de oren geven als dealer en zeggen dat je hem voor z'n 18e niet meer wilt terugzien. Hoe vroeger je begint met harddrugs fgamer, hoe groter de kans op herenschade. Daarom wordt ook overal aangeraden op latere leeftijd met drugs te beginnen.

leipebaviaan zei:
Wat ik ook behoorlijk opvallend vind aan deze post is het feit dat een 14 jarige zich überhaupt al met drugs bezighoud. Jezus man, op m'n 14e ging ik na school verstoppertje doen in de buurt of voetballen op het pleintje. Ik snap niet waar die ongezonde belangstelling vandaan komt voor drugs. Mijn zusje is bijna 14 en die snapt nog niets van drugs, die weet alleen dat het slecht is en het bestaat.

Daarnaast heeft MusicIsLife helemaal gelijk. Het maakt mij ook niet zoveel uit hoeveel shit mijn vrienden gebruiken, dat is allemaal op eigen verantwoordelijkheid. Maar een 14 jarige aanraden drugs te gebruiken is echt belachelijk. Op die leeftijd ben nog helemaal niet in staat de gevolgen van je daden te overzien en vooruit te denken. Dat je trouwens ook aan zo'n kind iets kan verkopen, ik zou hem een draai om de oren geven als dealer en zeggen dat je hem voor z'n 18e niet meer wilt terugzien. Hoe vroeger je begint met harddrugs fgamer, hoe groter de kans op herenschade. Daarom wordt ook overal aangeraden op latere leeftijd met drugs te beginnen.
oké mensen bedankt voor al jullie commentaar.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
leipebaviaan zei:
Mijn zusje is bijna 14 en die snapt nog niets van drugs, die weet alleen dat het slecht is en het bestaat.

Juist ja! Mijn zusje is 16 en die heeft precies hetzelfde, behalve dat een paar jongens uit haar klas regelmatig een joint roken

fgamer

Belezen gebruiker
Ik begrijp jullie reactie, en respecteer dat ook.
Ik zie in dat ik in de fout ben gegaan.
Maar ik redeneer ietsjes anders, door recente gebeurtenissen.

Mijn broer rookte al van zijn 12de wiet, van zijn 13de dagelijks.
Op zijn 14de begonnen de andere dingen te komen, XTC.
Hij vertelde verhalen dat hij met andere mensen in de klas XTC pakte, tot 4 pillen.
Leerkrachten hebben nooit iets gemerkt!
Hij spijbelde vaak, en ging dan naar de headshop, wiet uithalen.
Iets later vermoedde ik ook dat hij snuifde, etc..
Ik rook al sinds mijn 14de samen met hem.
Plots kreeg ik een telefoontje van de politie, mijn broer had een motor en was verongelukt.
Fataal, helaas.

Hij was nuchter, en reed niet harder dan 30 km/h.
Dit doordat een andere bestuurder hem van de baan reed. (ook nuchter, gewoon een onschuldig ongeluk, de andere bestuurder was ook niet in fout, hij werd aangereden door een brandweerwagen die een oproep had van een brandend huis.)

Wat ik wil zeggen is, ik ben blij dat hij die dingen heeft gedaan.
Hij heeft ervan genoten, dat mag zeker geweten worden.
Hij deed het ook met mate. (Tijd er tussen laten dan :P, want de hoeveelheden waren soms niet ver weg van een overdosis!)

Hij heeft van zijn leven genoten, snap je?
Nu mag dit misschien verkeerd opgevat worden, maar van daar mijn reactie.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Heftig...! Ik begrijp zeker dat je door zo'n ervaring wel wilt leven met de dag. Het is alleen lastig om een balans te vinden. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk uit je leven halen, maar dat haal je alleen door een balans te vinden. Als je nu veel gebruikt kun je daar later last van krijgen waardoor je er dan misschien weer niet ten volste van kunt genieten, maar als je het andersom redeneert als je nooit gebruikt en je komt te overlijden heb je misschien dingen gemist.

Wat wij alleen bedoelen met die leeftijden, is dat je geen minderjarigen moet gaan aanraden om te gaan gebruiken omdat er genoeg mensen zijn die daar hun leven lang klachten van houden. Als je zelfs maar bij één persoon kunt voorkomen dat ze die klachten krijgen door dat niet op internet te schrijven, is dat al een gewin toch?

Keep it up!

fgamer

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
Heftig...! Ik begrijp zeker dat je door zo'n ervaring wel wilt leven met de dag. Het is alleen lastig om een balans te vinden. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk uit je leven halen, maar dat haal je alleen door een balans te vinden. Als je nu veel gebruikt kun je daar later last van krijgen waardoor je er dan misschien weer niet ten volste van kunt genieten, maar als je het andersom redeneert als je nooit gebruikt en je komt te overlijden heb je misschien dingen gemist.

Wat wij alleen bedoelen met die leeftijden, is dat je geen minderjarigen moet gaan aanraden om te gaan gebruiken omdat er genoeg mensen zijn die daar hun leven lang klachten van houden. Als je zelfs maar bij één persoon kunt voorkomen dat ze die klachten krijgen door dat niet op internet te schrijven, is dat al een gewin toch?

Keep it up!

Inderdaad, maar als ze het toch doen, liever geef je ze dan zoveel mogelijk informatie over de drug.

Als ik binnenkort een zoon heb, zal ik wiet niet verbieden. (vanaf zijn 14de)
Maar wees maar zeker dat ik zijn wiet wil kopen, je weet maar nooit wat ten ronde gaat. (Mijn vriendin denkt daar ook zo over.)

Nu denken jullie vast, ''wat onverantwoordelijk''.
Nou heb liever dat hij af en toe rookt in mijn bijzijn, dan dat hij met wie weet wat een kinderen zit rond te hangen op de straten en welke rotzooi dan ook aan het roken is. snap je?

Ik wil ook niet zeggen dat meteen als hij 14 is ik hem wiet ga geven, maar als hij hier interesse toe heeft, en ik merk dat hij het al gedaan heeft achter mijn rug.. dan wel.

fgamer zei:
SmartieAndMe zei:

Keep it up!

Inderdaad, maar als ze het toch doen, liever geef je ze dan zoveel mogelijk informatie over de drug.

Maar wees maar zeker dat ik zijn wiet wil kopen, je weet maar nooit wat ten ronde gaat. (Mijn vriendin denkt daar ook zo over.)

Nou heb liever dat hij af en toe rookt in mijn bijzijn, dan dat hij met wie weet wat een kinderen zit rond te hangen op de straten en welke rotzooi dan ook aan het roken is. snap je?

Ik wil ook niet zeggen dat meteen als hij 14 is ik hem wiet ga geven, maar als hij hier interesse toe heeft, en ik merk dat hij het al gedaan heeft achter mijn rug.. dan wel.
denk er helemaal hetzelfde over

fgamer

Belezen gebruiker
liveYOURlife zei:
fgamer zei:
SmartieAndMe zei:

Keep it up!

denk er helemaal hetzelfde over

Inderdaad, ook over XTC, 18+ en hem verplichten zolang hij bij mij woont alles te laten testen. (Ook al doe ik dat zelf niet, voor je kind wil je toch het beste?)

Ik vind tot ouders van tegenwoordig, de redelijk jonge ouders dan wel wat meer opener mogen zijn over drugs.

Bovenaan