Eerste keer xtc

Ik ben Bas, ik ben 81 kilo en ongeveer 186 cm
Ik wil graag met een vriend die het ook nog nooit heeft gedaan xtc proberen. Mijn vragen zijn
Hoeveel moet ik nemen
Hoeveel water is het best(we gaan naar een Hardcore feest)
Bij blowen ga ik altijd bad omdat ik te veel nadenk(niet zeggen dat moet je niet doen, ik kan niet anders) heeft dat effect op m'n xtc trip?

Mvg

Yaizer

Bewuste gebruiker
Hee bas, welkom op het forum!

Xtc (of mdma wat in principe het zelfde is) is leuk. Enigste tip is zorg dat je het niet vaker als eens in de 3 maanden doet! Je gaat het leuk vinden en van daar moet je het niet vaak doen voor schadelijkheid en om het volledige effect weer te kunnen bereiken.

Het wordt aangeraden om tussen de 1 en 1.5 mg per kg gewicht te nemen. Dit houdt in dat een man van 100 kg tussen de 100 mg en 150 mg moet nemen.
Ik zelf raad gewoonweg tussen de 1.3 / 1.5 te nemen. Je eerste keer is de beste keer dus vind dat je hem ook goed mag ervaren. Mijn eerste keer zou wel boven de 2.5 mg zitten (had mdma-kristallen) kon niet meer lopen maar wat ee avond.
Dus 1.3 / 1.5 mg per kg gewicht is prima.

Om te weten hoeveel er in je pil zit zou je het moeten testen bij een test center. Dit is gratis en je kan gewoon je pil laten zien. Je zou misschien meteen al weten hoe veel er in zit (ze hebben een lijst met geregristeerde pillen) of ze zullen er eentje in beslag nemen om hem te onderzoeken. Hier van krijg je de uitslag hoeveel mdma er in je xtc-pil zit. Hier uit kan je er voor kiezen om een kwart, halvje of misschien een hele te nemen. De pillen kunnen namelijk van 80 mg tot +260 (zelf nog veel hoger) verschillen. Dus essentieel om ze te laten testen.

Drinken is een heel belangrijk iets. Zo lang je aan de 1 tot 1.5 mg mdma per kg gewicht houdt zou je nooit overlijden aan een overdosering. Die ligt vele malen hoger. Wel is hydratatie heel belangrijk!

Zorg dat je niet te weinig en niet te veel water drinkt. Je kan nauwlijks plassen en je houdt veel vocht vast. De regel is dan meestal ook 1 tot max 2 glazen water per uur (250 ML). Geen 500 ml per glas want dan kan je na 4 uur al op 4 liter water zitten. Je snapt dat dit niet goed is.
Ik zelf doe 1 glas water per uur maar ik zit dan ook thuis en zweet een stuk minder maar als ik jou was zou ik ook rond de 1 glas (250 ML) per uur drinken, misschien soms 1.5 / 2.

Als je paranoia wordt van wiet, waarom zou je het dan gebruiken? :grin:
Ik vind xtc (of mdma) puur het lekkerst zonder andere drugs. Het gevoel is al heftig genoeg vooral je eerste keer en het is zalig. Soms doe ik er lachgas bij (in een thuis setting).

Verder nog vragen? Goed dat je alles vraagt trouwens. Verantwoordelijk gebruik is belangrijk!

Hier heb ik echt wat aan bedankt! Maar ik bedoel met wiet dat ik steeds bad, kan je van xtc ook bad gaan als je te veel nadenkt?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mdma is een heel andere ervaring dan wiet. Als je normaal gauw bad gaat op wiet, hoeft dat niet te betekenen dat je dat ook gaat op mdma. Bad gaan op mdma zal echt niet zo gauw gebeuren, zeker ook omdat het je gedachten juist verminderd, in tegenstelling tot bijvoorbeeld wiet. Betekent natuurlijk nog niet dat je dan maar direct een hoge dosering moet nemen. Doe eerst rustig aan en houdt je dosering laag. Tast het voorzichtig af. Verder, wat Yaizer zegt.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Daar wil ik toch wel eventjes op in gaan, het bad gaan op xtc. Het kan namelijk best een overweldigend gevoel zijn, en het komt ook steeds meer op. Ik weet nog dat ik m'n eerste keer xtc semi-bad ging. Het ging allemaal super lekker, had 1.5mg/kg ongeveer, maar het gevoel bleef maar komen, en werd steeds intenser. Daar werd ik een beetje angstig van en ik wou niet dat het gevoel nog meer zou worden, wat het wel deed. Uiteindelijk heeft die gast waarvan ik m'n pilletje gekregen had me weer op de been geholpen door te zeggen dat het misschien een beetje eng is maar het wel fijn voelde en ik moest onthouden dat ik hier was om lekker los te gaan en ik de muziek mooi vond enzo. Daarna was het echt een super feest. Achteraf ook een hele mooie ervaring.

Al met al, je verliest een beetje je controle, en dat moet je accepteren. Het pilletje zit er in, overdosis zal je niet hebben, dus het komt allemaal wel goed. Geniet zolang ie werkt. Als je dat in het achter hoofd houd zal het allemaal wel goed gaan!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Goed dat je het zegt. Misschien dus dan eerst maar gaan voor 1mg per kg Kasbram. Stel dat je een 160mg pilletje hebt, dan is dat in jouw geval dus een halfje. Eerst een kwartje is natuurlijk nog verstandiger.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Nog is en blijft de eerste keer je beste keer en zou persoonlijk voor de 1.3 / 1.5 mg per kg gewicht. Is het de verstandige keuze? Nee dat is het niet maar de kans dat je fout gaat is in mijn ogen bijna op 0. Het gevoel is heftig maar het onderdrukt angst, paniek en alle negatieve gevoelens. Mijn advies is 1.3 mg / 1.5 mg per kg. Zoals hier boven wordt gezegd wordt je 1 mg aangeraden. Beide dosissen zijn leuk en zal waarschijnlijk niks ernstig gebeuren. Ligt eraan wat voor jou goed voelt. Nog vind ik xtc of mdma op een feest minder intens. Je bent meer met de muziek, lichten, dansen en mensen bezig als met het gevoel zelf. Op een thuis setting ben je veel meer gefocussed op het gevoel wat ik persoonlijk fijner vindt.

Nog een tip; als je een roker bent...steek een peuk op :grin:
Zaligggg

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Yaizer zei:
Nog een tip; als je een roker bent...steek een peuk op :grin:
Zaligggg
Ben normaal geen roker (eens in de zoveel tijd steek ik er wel eentje op, echter word ik dan bijna altijd misselijk of vindt mijn keel het niet zo fijn), maar als ik XTC op heb moet ik mij echt inhouden om zelf geen pakje sigaretten te halen haha, heerlijk gevoel. :P

t3ll4v1st

Experimenterende gebruiker
Ik moet me toch even aansluiten bij Bennie.

Er zijn volgens mij maar 2 manieren om bad te gaan.
1 = overdoseren. gewoon 1 tot 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden
2 = overwelming
Ik had bij mijn eerste keer nummertje 2 te pakken :P
Wat bennie zegt, de eerste keer kan overweldigend over komen. Precies dezelfde ervaring gehad als bennie.

Ik gebruikte het met 2 andere vrienden, vriend A had het al vaker gedaan, ik en vriendin B voor het eerst.
Heel stom, maar net op het moment dat ik in de rij stond om drinken te halen sloeg de pil in als een bom, ik wist niet wat me overkwam :openmouth: net als jij ga ik ook vaak bad op wiet, dus ik werd gelijk heel angstig. ik was op dat moment dus ook niet bij vriend A die me gerust kon stellen dat het allemaal normaal is, en dat JUIST het moment is waar je van moet genieten! ik raakte dus in paniek en ging op de grond zitten, gelukkig zag vriend A van een afstand wat er gebeurde en is gelijk als de wiedeweerga naar me toe komen rennen. Hij heeft me bij de kraag gevat en mee naar buiten genomen. hier heb ik staan kotsen. (omdat ik teveel bier gedronken had, dom dom dom NIET DOEN!!) Toen dat eruit was heeft vriend A met op het balkon van Tivoli even apart genomen en me "begeleid".
Puur om te vragen wat ik voelde, me gerust te stellen dat dat normaal was, grappige dingen laten doen zoals: "ga eens een peuk roken", "geef vriendin B eens een knuffel", "ga lekker met elkaar dansen", "moet je eens naar het uitzicht kijken wat je hier hebt"!!!!

Ik heb toen samen met vriendin B wel 30 minuten naar het uitzicht over utrecht staan staren. :hearteyes: :hearteyes:

Het kan dus helpen als je je van te voren beseft dat het gevoel heel heftig en intens kan zijn. Weet echter wel dat dit hardstikke normaal is en omarm het juist! als het je toch even te heftig wordt, zoek even een rustig plekje uit, het liefste met iemand anders.

happy trippin! :wave:

Bovenaan