Eerste keer XTC

fve

Newbie
Hallo!

Binnekort heb ik weer sinds lange tijd een feestje en ben ik van plan xtc te nemen. Zelf heb ik er genoeg ervaring mee en neem ik af en toe nog wel eens een pilletje als er een leuk feestje ergens plaatsvindt:)

Nu wil een vriendin van mij graag voor de eerste keer xtc proberen op dat feestje, ik was er in het begin nogal huiverig voor, omdat ik niet wil veroorzaken dat ze er aan begint en wellicht ooit slechte ervaringen ermee krijgt. Aan de andere kant heb ik ook liever dat ik erbij ben voor haar eerste keer, zodat ik voor haar kan zorgen en zicht erop heb dat alles veilig verloopt. Ik wil de keus die avond daarom ook aan haarzelf laten en helpen waar nodig. Zelf blijf ik op xtc vrij helder, aangezien ik meestal niet meer dan 3 kwart of 1 heel pilletje neem (afhankelijk van de pil of course, die wat ik binnekort krijg zijn niet heel sterk).

Nu was mijn plan, om die avond zelf eerst 'n halfje te nemen en wachten tot het een beetje inslaat voordat ik haar iets geef, zodat ik n idee heb hoe sterk het is. Ook heb ik haar gevraagd of ze bepaalde kwaaltjes zoals hartaandoeningen heeft en dat heeft ze niet gelukkig :). Als ze dan toch graag wil proberen, wil ik haar laten beginnen met een kwartje en uiteraard afraden om alcohol te drinken en beter gewoon over te stappen op water of cola. Zelf drink ik wel meestal alcohol, maar in mindere mate (en ik ken mijn grenzen ook).

Mocht ze het na een uur of anderhalf niet merken, alleen dan pas een extra kwartje. Ook heb ik een taxi gereed om ons naar huis te brengen mocht ze zich niet goed voelen! Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken? Ik wil absoluut niet dat ze een slechte ervaring heeft of nog erger, dat er iets mis gaat! Kan ik het beter eerst met haar thuis proberen? Tips hiervoor zouden heel erg fijn zijn, alvast bedankt :)

Groetjes!

Johnny Snow

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zou vooral je pillen laten testen vooraleer je zelf en iemand anders een pil geeft. Hoe weet je anders hoe sterk ze gaan zijn en wat er in zit? Sommige pillen bevatten stoffen die pas veel later dan anderhalf uur merkbaar worden, als je niet weet dat deze stoffen in je pil zitten kom je al gauw tot te snel teveel bijnemen.

XTC is hoog qua dosis de laatste tijd, zorg voor de gangbare dingen: niet non stop feesten maar voldoende pauze nemen van dansen en frisse lucht scheppen, genoeg drinken maar niet meer dan twee glazen water per uur om watervergiftiging te voorkomen, en als ze panikeert natuurlijk zo kalm mogelijk blijven - als ze verschijnselen vertoont zoals oververhitting of bewustzijnsvermindering in extreme mate niet aarzelen om een ambulance te bellen.

Een vriendin van mij die heel wat gewoon was, heb ik al eens in een post vermeld, is doodgevallen na 1 pilletje... Gewoon pech gehad bleek achteraf, het lag niet eens aan de pil, gewoon slecht gevallen...

Alles kan een keer slecht vallen, hou daar rekening mee... XTC is niet zo onschadelijk als velen denken...

ps: enkel als ze niet angstig is en zich goed voelt zou ze X mogen proberen.
pps: ze zou zelf zoveel mogelijk moeten opzoeken over werking en risico's van X zodat ze er voldoende over weet om er verantwoord op te kunnen reageren in eender welke situatie.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoi fve, welkom op het forum!
Zoals Johnny Snow al zegt zul je je pillen moeten laten testen. Dat is echt de enige manier om te weten HOE sterk (hoeveel mdma) er in je pil zit. Ook weet je of er dan alleen maar mdma in zit en geen andere gekke dingen. Twee pillen kunnen qua uiterlijk hetzelfde zijn maar van een verschillende batch en dus een heel andere inhoud hebben. Het beste neem je 1 tot 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht. Kwartjes en halfjes zeggen dus helemaal niets. Testen is gratis. De drie maanden pauze regel is ook erg belangrijk om aan te houden tussen xtc/mdma gebruik.
Zeker als iemand voor het eerst gaat nemen wil je dat alles zo perfect en veilig mogelijk is. En haar geen alcohol laten drinken is eenbeetje vreemd advies als je zelf wel drinkt. Alcohol en mdma is echt slecht hoor.

Bovenaan