Eerste keer xtc

Sher_x

Experimenterende gebruiker
Hay,

Ik heb een vraag,

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst xtc gebruikt en vond het tegenvallen.

Ik ben altijd anti geweest en was echt ontzettend bang en had zoveel spanning dat ik er buikpijn van kreeg, ikwerd in begin beetje dizzy en misselijk daarna kwam het moment van lachen en gek gevoel in m'n handen en slappe armen en benen waarop ik nogsteeds ontzettend bang was wat er zou gebeuren stond er een gozer me stiekem te filmen, waarop ik aan me vriend vroeg is er iets aan me? Doe ik raar of zie ik er gek uit, (wat dus helemaal niet zo was) had nog maar 2kwartjes op maar dat moment werd ik zo verdrietig dat we naar buiten zijn gegaan en ik het er ff uit moest gooien.

Gelukkig voelde ik me daarna wel wat beter maar heb het gevoel van" mooie muziek lichtjes en mooie mensen en helemaal lekker gaan niet ervaren hebben meer mensen dit bij de eerste keer? En gaat dit nog veranderen of?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Hoiii @Sher_x
Ik weet nog dat een goede vriend van mij dat ook had de eerste keer. Het kan gewoon best wel heftig zijn met veel emoties en alles tegelijk, vooral omdat je van te voren ook zo gespannen was. Misschien de volgende keer eerste eens proberen met 1 of 2 goede vrienden en daarna weer een keertje buitenshuis? Gaat goedkomen!

Spyro

DF-koning
De overgang van nuchter > onder invloed kan ook heel spannend zijn. Zeker de eerste keer. Misschien werd je daarom angstig.

Ik zou doen wat Geneesmiddel ook zegt. Desnoods even je pillen testen, dan ben je misschien wat meer gerustgesteld.

HappyMind

Badass junkie
Blijkbaar ben je nog wel nieuwsgierig naar een tweede keer. Hanteer dan sowieso de regel van drie maanden pauze tussen middelen zoals xtc, je serotonine is niet zomaar aangevuld.

Een thuissetting kan zeker helpen, aangezien je dan alles wel/niet kunt doen wat je zelf wil. Met xtc worden je gevoelens uitvergroot, dus ook spanning. Een misselijk gevoel heb ik ook vaak. Misschien helpt het om te spugen? Je maag kan je anders letterlijk in de weg zitten. Maar een thuissetting met de juiste mensen en iets leuks te doen zouden je zeker kunnen helpen. Mocht je overwegen om het nog eens te doen 😄 en zoals hierboven gezegd, de overgang van nuchter naar xtc kan inderdaad vrij overweldigend zijn.

Sher_x

Hoiii @Sher_x
Ik weet nog dat een goede vriend van mij dat ook had de eerste keer. Het kan gewoon best wel heftig zijn met veel emoties en alles tegelijk, vooral omdat je van te voren ook zo gespannen was. Misschien de volgende keer eerste eens proberen met 1 of 2 goede vrienden en daarna weer een keertje buitenshuis? Gaat goedkomen!
Jaa het was ook de spanning, en weinig gegeten die dag en de pasta van de dag ervoor die viel bij ons beide niet goed de misselijk en duizelig heid ging daarna wel weg gelukkig maar het was allemaal even wennen, ik zou het opzichwel weer willen proberen alleen ben ik bang dat het straks weer het zelfde is, ik wil xtc liever alleen op festivals doen en niet in een thuis omgeving, volgens m'n vriend was het ook wel een slappe pil en de pillen waren getest bij het eerste kwartje voelde ik al iets maar het gevoel van de mooie muziek en mensen lichtjes etc dat heb ik niet gehad, waardoor zou dat kunnen komen denk je? En zou het de tweede keer wel beter gaan?

• Like
Waarderingen: ljuv

Sher_x

De overgang van nuchter > onder invloed kan ook heel spannend zijn. Zeker de eerste keer. Misschien werd je daarom angstig.

Ik zou doen wat Geneesmiddel ook zegt. Desnoods even je pillen testen, dan ben je misschien wat meer gerustgesteld.
Hai, jaaa.. Kwas echt ontzettend bang voor wat er komen zou gaan en ook na 't eerste kwartje continu opletten wat er zou gebeuren tot ik misselijk en beetje dizzy werd en dat maakte me een beetje bang, pillen zijn getest en m'n vriend weet er veel van af dus die stelde me gerust maar ik hoop dat de 2de keer beter zou gaan en ik meer de xtc gevoelens mee maak, heb ook veel gelezen dat veel mensen in begin duizelig en misselijk worden,

Zelf slik ik eigenlijk ook helemaal geen paracetamollen of andere medicijnen en dergelijke (tenzij het echt noodzakelijk is) ik wik het echte gevoel mee maken maar ben beetje bang dat dat niet gebeurt of moet ik gewoon meer nemen?

• Like

Sher_x

Blijkbaar ben je nog wel nieuwsgierig naar een tweede keer. Hanteer dan sowieso de regel van drie maanden pauze tussen middelen zoals xtc, je serotonine is niet zomaar aangevuld.

Een thuissetting kan zeker helpen, aangezien je dan alles wel/niet kunt doen wat je zelf wil. Met xtc worden je gevoelens uitvergroot, dus ook spanning. Een misselijk gevoel heb ik ook vaak. Misschien helpt het om te spugen? Je maag kan je anders letterlijk in de weg zitten. Maar een thuissetting met de juiste mensen en iets leuks te doen zouden je zeker kunnen helpen. Mocht je overwegen om het nog eens te doen 😄 en zoals hierboven gezegd, de overgang van nuchter naar xtc kan inderdaad vrij overweldigend zijn.
Jaa ik ben opzich wel nieuwsgierig naar de tweede keer ook omdat ik het echte gevoel niet heb ervaren van wat. Iedereen er altijd over zegt, misschien was het wel goed om eerst klein te beginnen zodat m'n lichaam er aan kan Wennen.

En doe xtc liever op een festival en niet in een thuis omgeving, mijn vriend weet er veel vanaf dus dat stelde me gerust maar ben ik bang dat het de volgende keer weer zo gaat zijn en dat vind ik dan minder ik heb 2kwartjes op en heb toen gezegt nee ik doe het niet omdat ik toen verdrietig was goede keuze denk!
Denk je dat ik meer nodig zou hebben of? Heb je andere tips de pil was namelijk best slap volgens m'n vriend (wel getest!)

• Like

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
bij het eerste kwartje voelde ik al iets maar het gevoel van de mooie muziek en mensen lichtjes etc dat heb ik niet gehad, waardoor zou dat kunnen komen denk je?
Mmh ja dat is jammer natuurlijk, maar hoe iemand reageert op drugs is van tientallen dingen afhankelijk. Omdat je zegt dat je best gespannen en angstig was, kon je je er misschien moeilijk aan overgeven.
En zou het de tweede keer wel beter gaan?
Dat denk ik wel, ga der wat relaxter in, niets aan het handje 😎
of moet ik gewoon meer nemen?
Dat ligt er een beetje aan hoe sterk je pil was. Voor een eerste keer zou ik zeggen iets van 150mg verspreid over 2 of 3x nemen. Dan neem je bijv 2x 50 vrij kort op elkaar, binnen een uur, en twee urtjes later nog eens 50.

Gaat goedkomen volgende keer :)

Sher_x

Mmh ja dat is jammer natuurlijk, maar hoe iemand reageert op drugs is van tientallen dingen afhankelijk. Omdat je zegt dat je best gespannen en angstig was, kon je je er misschien moeilijk aan overgeven.

Dat denk ik wel, ga der wat relaxter in, niets aan het handje 😎

Dat ligt er een beetje aan hoe sterk je pil was. Voor een eerste keer zou ik zeggen iets van 150mg verspreid over 2 of 3x nemen. Dan neem je bijv 2x 50 vrij kort op elkaar, binnen een uur, en twee urtjes later nog eens 50.

Gaat goedkomen volgende keer :)
Jaa dat klopt inderdaad, ik had namelijk ook heel weinig gegeten en de pasta van de vorige dag niet goed gevallen, me vriend had op het festival overgegeven en zag de pasta stukjes nog zitten (sorry voor de info) maar daarna ging het met hem super,

Volgens hem komt 't ook door de spanning de eerste keer lichaam moet wennen weinig eten en bang ik hoop dat het de 2de keer beter gaat heb je misschi 'n een tip voor als je na 't eerste x kwartje misselijk en beetje dizzy ben?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
heb je misschi 'n een tip voor als je na 't eerste x kwartje misselijk en beetje dizzy ben?
Het beste tegen misselijkheid is om gezond te eten van te voren (vitaminen, mineralen, antioxidanten(!)), maar wel op een lege maag nemen. Dus laatste grote maaltijd min 4/5 uur geleden, al kan je natuurlijk wel iets kleins als een banaan eten van te voren nog. En uiteraard genoeg vocht binnen hebben. Ik heb zelf nooit z'n last van misselijkheid maar hopelijk helpt dit je!

• Like

Sher_x

Het beste tegen misselijkheid is om gezond te eten van te voren (vitaminen, mineralen, antioxidanten(!)), maar wel op een lege maag nemen. Dus laatste grote maaltijd min 4/5 uur geleden, al kan je natuurlijk wel iets kleins als een banaan eten van te voren nog. En uiteraard genoeg vocht binnen hebben. Ik heb zelf nooit z'n last van misselijkheid maar hopelijk helpt dit je!
Okeokee hopen dat het de tweede keer wel beter is, ben daar nu wel een beetje huiverig door.
Bedankt voor alle informatie :)

Wollukker

Bewuste gebruiker
Mijn eerste xtc ervaring op een festival was ook niet top. Uiteindelijk lag het bij mij aan weinig energie omdat ik al te lang met een lege maag rond liep.
Ik adviseer van tevoren goed te slapen en 3-4 uur voor inname voor het laatst goed te eten (koolhydraten), en wellicht een half uurtje voor inname nog een banaan/fruitbar/oid.

De inwerking kan inderdaad best heftig zijn als je het gevoel niet gewend bent dus laat het over je heen komen (heel stom, maar ik denk bij inwerking bijna hardop "jaaa kom maar"), en probeer positief te denken. Ik ben van mening dat een goede of slechte trip voor 80% tussen je oren zit.

En laat je spul testen! Dan hoef je je in ieder geval niet meer druk te maken of het wel goed spul is en kun je beter doseren.

Sher_x

Mijn eerste xtc ervaring op een festival was ook niet top. Uiteindelijk lag het bij mij aan weinig energie omdat ik al te lang met een lege maag rond liep.
Ik adviseer van tevoren goed te slapen en 3-4 uur voor inname voor het laatst goed te eten (koolhydraten), en wellicht een half uurtje voor inname nog een banaan/fruitbar/oid.

De inwerking kan inderdaad best heftig zijn als je het gevoel niet gewend bent dus laat het over je heen komen (heel stom, maar ik denk bij inwerking bijna hardop "jaaa kom maar"), en probeer positief te denken. Ik ben van mening dat een goede of slechte trip voor 80% tussen je oren zit.

En laat je spul testen! Dan hoef je je in ieder geval niet meer druk te maken of het wel goed spul is en kun je beter doseren.
Jaaa precies, ik had de dag ervoor pasta op maat die viel bij ons beide niet goed, hebben ook ontzettend weinig gegeten daardoor en een drankje gedaan, en spanning dus 't werkte allemaal denk ik niet helemaal mee!

De pillen waren wel getest en heb maar 2kwartjes op, kwas ook heel bang voor wat er zou komen en voelen ik hoop dat de volgende keer wat rustiger ben en meer de love. Gevoel krijg. Alleen ben ik bang voor missselijkheid en dizzy (hopelijk kwam dat ook door te weinig eten etc)

Wollukker

Bewuste gebruiker
Jaaa precies, ik had de dag ervoor pasta op maat die viel bij ons beide niet goed, hebben ook ontzettend weinig gegeten daardoor en een drankje gedaan, en spanning dus 't werkte allemaal denk ik niet helemaal mee!

De pillen waren wel getest en heb maar 2kwartjes op, kwas ook heel bang voor wat er zou komen en voelen ik hoop dat de volgende keer wat rustiger ben en meer de love. Gevoel krijg. Alleen ben ik bang voor missselijkheid en dizzy (hopelijk kwam dat ook door te weinig eten etc)

Gaat helemaal goedkomen!

PS: Je pakt nu twee keer een kwartje. Je pil is niet getest, maar stel dat je 70kg weegt en je pil test op 180mg, dan is een kwartje (45mg) nogal weinig voor een eerste dosis. Probeer eens 1mg/kg om te beginnen en pak daarna nog eens 0,5mg/kg bij.

Sher_x

Hai,
Ik weeg momenteel 80kg, maar de pil was getest op 180 en heb daarvan 2kwartjes op, is dat dan te weinig??

Sher_x

Hai,
Ik weeg momenteel 80kg, maar de pil was getest op 180 en heb daarvan 2kwartjes op, is dat dan te weinig??
Ook ben ik 1,62 dus niet heel groot, wat zou voor mij dan een goeie eerste dosering zijn?

Ook heb ik vrijdag een voedselvergiftiging opgelopen waar we later achter zijn gekomen dat werkt denk ook niet helemaal mee..

Wollukker

Bewuste gebruiker
maar de pil was getest op 180
Ah mooi, dan heb ik er overheen gelezen.

Lengte betekent niet zoveel. Er wordt vrijwel altijd gerekend met aantal mg per kg lichaamsgewicht.

Ik adviseer je echt dit even grondig door te nemen: https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Ik zou dan als eerste dosis 80mg nemen (1mg/kg), en 40mg bijpakken. Of nét even iets meer met 90mg + 45mg. Is wat makkelijker te doseren met jouw pil (halfje + kwartje). Je zit dan nog steeds safe, en zal meer nut hebben dan 2 kwartjes.

Die voedselvergiftiging zal niet geholpen hebben nee..

Laatst bewerkt:

Sher_x

Ah mooi, dan heb ik er overheen gelezen.

Lengte betekent niet zoveel. Er wordt vrijwel altijd gerekend met aantal mg per kg lichaamsgewicht.

Ik adviseer je echt dit even grondig door te nemen: https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Ik zou dan als eerste dosis 80mg nemen (1mg/kg), en 40mg bijpakken. Of nét even iets meer met 90mg + 45mg. Is wat makkelijker te doseren met jouw pil (halfje + kwartje). Je zit dan nog steeds safe, en zal meer nut hebben dan 2 kwartjes.

Die voedselvergiftiging zal niet geholpen hebben nee..
Dankjewel voor de informatie!

Alleen ben ik nu beetje huiverig voor de 2de keer of ik dan weer geen love gevoel ervaar en misselijk en dizzy word, mijn vriend zegt dat de 2e keer beter word denk jij dat ook??

Sher_x

Alleen ben ik nu beetje huiverig voor de 2de keer of ik dan weer geen love gevoel ervaar en misselijk en dizzy word, mijn vriend zegt dat de 2e keer beter word denk jij dat ook??
Een uur na me eerste kwartje kwam de misselijk heid opzetten en voelde me eigenlijk beetje "dronken"

Wollukker

Bewuste gebruiker

Denk er niet teveel over na. Je pillen zijn getest. Het is geen rotzooi. Je kan fatsoenlijk doseren. Als je de richtlijnen in het MDMA handboek aanhoudt, kan er vrij weinig verkeerd gaan. Gewoon relaxen, over je heen laten komen, en ervan genieten. Dan komt het 100% goed.

Een uur na me eerste kwartje kwam de misselijk heid opzetten en voelde me eigenlijk beetje "dronken"

De inwerking kan een beetje ongemakkelijk voelen, als je er nog onbekend mee bent. Misselijkheid kan ook onderdeel uitmaken van de inwerking. Zorg ervoor dat je zeker 3 uur voor inname de laatste maaltijd op hebt en drink voldoende water (1-2 glazen per uur).

Nogmaals, ik adviseer je echt het handboek even goed te lezen: https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Sommige mensen ervaren alleen een super goed gevoel in hun lijf, anderen willen alleen maar knuffelen of praten met andere mensen. Je kunt het omschrijven als een 'love'-gevoel, maar niet bij iedereen voelt dit natuurlijk exact hetzelfde.
Dus hoe het bij jou voelt, daar kom je alleen achter door het een volgende keer, met de juiste voorbereiding, te gebruiken.

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Komt het love gevoel direct als de xtc inslaat?
Het Love gevoel (denk dat je hier euforie mee bedoelt), komt bij mij alleen opzetten als ik echt in een perfecte state of mind ben. Als ik bijvoorbeeld een stressvolle periode achter de rug heb en ga ontladen op een feest is er geen love-gevoel. Ben ik een weekendje op Ibiza met mijn partner en ga compleet ontspannen iets nemen dan is het net dat liedje, jij krijgt die lach niet van mij gezicht :)

Sher_x

Sommige mensen ervaren alleen een super goed gevoel in hun lijf, anderen willen alleen maar knuffelen of praten met andere mensen. Je kunt het omschrijven als een 'love'-gevoel, maar niet bij iedereen voelt dit natuurlijk exact hetzelfde.
Dus hoe het bij jou voelt, daar kom je alleen achter door het een volgende keer, met de juiste voorbereiding, te gebruiken.
Jaaa precies, okee dankjewel voor je uitleg! Hoe was jou eerste keer?

Sher_x

Het Love gevoel (denk dat je hier euforie mee bedoelt), komt bij mij alleen opzetten als ik echt in een perfecte state of mind ben. Als ik bijvoorbeeld een stressvolle periode achter de rug heb en ga ontladen op een feest is er geen love-gevoel. Ben ik een weekendje op Ibiza met mijn partner en ga compleet ontspannen iets nemen dan is het net dat liedje, jij krijgt die lach niet van mij gezicht :)
Ah ja precies, bij mij was het ook allemaal wat gestrestt omdat het de eerste keer was dus heel bang.. Wel vond ik knuffelen heel fijn en moest even lachen maar dat sloeg snel om omdat ik me misselijk en dizzy voelde :) bedankt voor je berichtje! Hoe was jou eerste keer?

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Jaaa precies, okee dankjewel voor je uitleg! Hoe was jou eerste keer?
Ik heb het voor het eerst geprobeerd met een klein groepje vrienden, bij iemand thuis. Relaxte sfeer, muziekje op, discolichten erbij en heerlijk gedanst en geknuffeld, voelde me top en hield van iedereen die er was! Ik had ook even een minder momentje die avond, maar dat kwam omdat ik teveel met mijn telefoon bezig was, stom. Daarna weer lekker in de sfeer.
Het kan best overweldigend zijn qua gevoel/rush, en wat ongemakkelijk in het begin, ik word dan altijd wat zenuwachtig en beweeglijk, sommige mensen hebben ook veel last van misselijkheid, zelf nog nooit gehad. En natuurlijk helpt het niet mee als je bang bent of niet lekker in je vel zit.
Dus ik zou zeggen; ga er een volgende keer relaxed in, bereid je goed voor, weet wat je neemt en genieten maar! Liefst in een thuissetting waar je wat meer controle hebt en een toilet en rustig plekje om te zitten/liggen binnen handbereik.

Sher_x

Ik heb het voor het eerst geprobeerd met een klein groepje vrienden, bij iemand thuis. Relaxte sfeer, muziekje op, discolichten erbij en heerlijk gedanst en geknuffeld, voelde me top en hield van iedereen die er was! Ik had ook even een minder momentje die avond, maar dat kwam omdat ik teveel met mijn telefoon bezig was, stom. Daarna weer lekker in de sfeer.
Het kan best overweldigend zijn qua gevoel/rush, en wat ongemakkelijk in het begin, ik word dan altijd wat zenuwachtig en beweeglijk, sommige mensen hebben ook veel last van misselijkheid, zelf nog nooit gehad. En natuurlijk helpt het niet mee als je bang bent of niet lekker in je vel zit.
Dus ik zou zeggen; ga er een volgende keer relaxed in, bereid je goed voor, weet wat je neemt en genieten maar! Liefst in een thuissetting waar je wat meer controle hebt en een toilet en rustig plekje om te zitten/liggen binnen handbereik.
Jaa ik heb dat in begin gehad dat ik misselijk werd dat was niet zo prettig,
Wel fijn dat je eerste keer goed beviel!

Ik wil het persoonlijk niet in een thuissetting doet wie weet veranderd dat nog maar voor nu liever niet :)

Nee dat werkt inderdaad niet mee, ook een voedselvergiftiging opgelopen dus mijn eerste keer was eigenlijk niet zo chil verlopen als dat ik hoopte eigenlijk.

Merk wel dat ik door dit forum ook wel meer informatie heb en minder bang ben voor de volgendekeer dus ook jij bedankt voor je verhalen:)

Ook heb ik door dit forum begrepen dat mijn begindosis eigenlijk te weinig was, ik weeg rond de 80 en de pil was getest 180 en had als begin een kwartje op wat volgens dit forum wel meer had gemogen.

Ik hoop dat ik de 2 de keer wel wat meer ervaar!

Sher_x

Wat is de reden dat je dat liever niet wilt doen?
Denk idd dat een goede dosis ook een verschil kan maken idd!
Uhm ja, dat vind ik dan toch een stapje te ver 😛 dus liever op een festival mocht ik de tweede keer wel goed ervaren

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Thuis en op een festival zijn niet te vergelijken, maar zijn beide oh zo leuk..

Ik zou thuissetting wel aanraden voor het meeste comfort en het veiligste gevoel. Zeker als er veel spanning bij komt kijken of een ervaring die niet helemaal fijn was.

Sher_x

Hoe bedoel je dat? Ik zou juist denken dat op een festival spannender is dan thuis? Wat lijkt je 'een stap te ver'?
Jaaa vind het lastig uit te leggen eigenlijk, maar doe het liever niet thuis dan heb je misschien wel de nijging om dat vaker" te doen en dat wil ik niet.

Sher_x

Jaa ka
Thuis en op een festival zijn niet te vergelijken, maar zijn beide oh zo leuk..

Ik zou thuissetting wel aanraden voor het meeste comfort en het veiligste gevoel. Zeker als er veel spanning bij komt kijken of een ervaring die niet helemaal fijn was.
Jaa kan ik begrijpen, maar zou niet weten waarom ik het thuis zou willen doen eigenlijk, liever op een festival mocht dat er van komen.

Is dat niet compleet andrrs eigenlijk? Thuis en festival

Sher_x

Ik vroeg me ook af of sommige van jullie ook "spaghetti armen/&benen" ervaren? Beetje zwaar slap?
Ik had ook dat ik het ineens heel raar en gek vond als ik iets vast had of me handen bewogen, alsof mijn hand niet van mij was😂

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Is dat niet compleet andrrs eigenlijk? Thuis en festival
Het is idd totaal anders, ik heb het zelf tot nu toe alleen nog maar thuis gedaan, ga binnenkort voor het eerst op een festival proberen. Ben zelf juist bang dat ik op een festival eerder bang/gestresst word, omdat bijvoorbeeld iedereen kan zien dat ik iets heb gebruikt, omdat het wellicht te druk/warm is voor me, omdat ik niet even op mijn chillplekje kan gaan liggen, omdat ik de muziek niet leuk vind, omdat ik dan niet ongestoord gek kan doen etc etc.

Thuis is gewoon zo heerlijk! Met mensen die je vertrouwt, geen beveiliging die je weg kan sturen of mensen die iets van je denken. Je kunt het precies zo inrichten en voorbereiden als je wilt, je eigen muziek waarop je lekker gaat, je kunt de leukste dingen doen om het nog fijner te maken, waar je op een festival geen mogelijkheid toe hebt.

Hoe vaak je het doet hangt van jezelf af, niet van waar je het doet, je kunt net zo goed elk weekend op een festival willen nemen als thuis, het is in beide gevallen belangrijk om steeds de 3-maanden regel in acht te nemen.

Je lichaam kan zeker anders en 'zwaarder' aanvoelen, of juist heerlijk licht, kan ook veranderen tijdens de party.

Sher_x

Het is idd totaal anders, ik heb het zelf tot nu toe alleen nog maar thuis gedaan, ga binnenkort voor het eerst op een festival proberen. Ben zelf juist bang dat ik op een festival eerder bang/gestresst word, omdat bijvoorbeeld iedereen kan zien dat ik iets heb gebruikt, omdat het wellicht te druk/warm is voor me, omdat ik niet even op mijn chillplekje kan gaan liggen, omdat ik de muziek niet leuk vind, omdat ik dan niet ongestoord gek kan doen etc etc.

Thuis is gewoon zo heerlijk! Met mensen die je vertrouwt, geen beveiliging die je weg kan sturen of mensen die iets van je denken. Je kunt het precies zo inrichten en voorbereiden als je wilt, je eigen muziek waarop je lekker gaat, je kunt de leukste dingen doen om het nog fijner te maken, waar je op een festival geen mogelijkheid toe hebt.

Hoe vaak je het doet hangt van jezelf af, niet van waar je het doet, je kunt net zo goed elk weekend op een festival willen nemen als thuis, het is in beide gevallen belangrijk om steeds de 3-maanden regel in acht te nemen.

Je lichaam kan zeker anders en 'zwaarder' aanvoelen, of juist heerlijk licht, kan ook veranderen tijdens de party.
Hmmm jaa precies,
Als je het zo omschrijft is het voor sommige wel ideaal inderdaad maar toch op ene vandere manier vind ik dat juist gekker dan een festival😛, ik ben eigenlijk altijd anti geweest maar sinds kort een beetje nieuwschierig...

Hmm jaa precies het veranderd dus per persoon en dosering,

Klopt het eigenlijk dat als je als eerste kwartje een hele lichte dosering heb genomen en je de "love" gevoel niet voelt etc je bij het 2de kwartje en hoe meer je neemt dat niet meer echt ervaart?

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Thuis is op zijn minst zo leuk als een festival, soms zelfs nog leuker. Eigen omgeving, zelf alles bepalen, ijsjes etc kopen, kunnen douchen en niet te vergeten de mogelijkheid heerlijk weg te zinken in een bank of te liggen op/in bed.

ook ben je met elkaar dus je gaat heel veel praten en heel veel fijne gesprekken hebben met alleen maar liefde haha.

rondlopen door je huis, tuin, in spiegels kijken of met je partner naakt knuffelen.. om maar niet te spreken over hoe geil je kan worden samen op xtc 😂

Zo ook als je dus even niet zo lekker zou gaan, dan is je eigen huis echt gewoon fijn. Geen last van andere mensen ook.

Mijn eerste keer was ook op een festival en dacht.. pff dit doe je toch niet thuis, dat is raar? Vervolgens 1x thuis gedaan en het was geweldig. Nu wisselen we een beetje af.

Laatst bewerkt:
Bovenaan