Eerste keer

Ik zal me eerst even voorstellen voor dat ik mijn vraag ga stellen.
Al is er niet veel voor te stellen want ik hou mijn gegevens liever privé.
Het komt erop neer dat ik een meid van 19 ben, die wel van een jointje houd en het leven niet te serieus neemt. Verder ga ik ook niet te veel over mezelf vermelden, nickname: GanjaWoman.

Nou, ik ben dus van plan om met een goede vriend van me voor de eerste keer paddo's/truffels te gaan doen, alleen we weten beide niet hoe we dit moeten aanpakken.
Is dus eigenlijk een topic over: drop al je kennis over paddo's/truffels.
Misschien een beetje onoverzichtelijk maar drop maar gewoon wat je erover weet en/of tips.

Greeeeeetzzzz, GanjaWoman :stoned:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Goed dat je het niet zomaar gaat gebruiken en eerst wat informatie komt vragen. Aangezien ik veel ervaring met paddo's/truffels en ander psychedelica heb kan ik je uiteraard wel wat tips geven :wink:.

Eerst zul je natuurlijk moeten kiezen of je paddo's of truffels gaat doen. Truffels kun je nog gewoon in de smartshop halen en zijn daardoor wel de makkelijkere keuze. Paddo's zul je eerst zelf moeten kweken of je moet iemand kennen die ze verkoopt. Voor een eerste keer raad ik je eigenlijk gewoon aan om truffels in de smartshop te gaan halen aangezien ze je daar ook kunnen informeren over welke soort het meest geschikt is en wat voor dosis je het best kunt gebruiken. Voor de eerste keer lijkt de minst sterke soort en dan 7,5 tot 10 gram een prima dosis.

Als je het dan gaat doen is het belangrijk alles goed voor te bereiden. Maak je huis schoon van te voren, haal vast boodschappen in huis. Zorg dat je woonkamer gezellig is en dat je genoeg plek hebt om te chillen. Als je niet genoeg banken hebt om op te zitten of liggen is het best chill om je matras bijvoorbeeld naar de woonkamer te verplaatsen. De simpelste dingen kunnen tijdens het trippen extreem lastig worden, dus zorg verder dat je bijvoorbeeld wat leuke en luchtige films of series klaar zet en uiteraard fijne en relaxte muziek. Muziek luisteren is altijd erg fijn tijdens het trippen en kan ook erg bepalend zijn voor de sfeer. Als de sfeer een niet fijne kant op gaat kan het enorm uit maken om andere muziek op te zetten.

Doe het de eerste keer in een vertrouwde omgeving thuis. Zorg dat je niet gestoord kan worden, dus dat er bijvoorbeeld niet ouders aanwezig zijn of later kunnen binnen lopen. Zorg ook dat er alleen medetrippers zijn, met de mogelijke uitzondering van een tripsitter die je vertrouwd. Zet ook je telefoon uit, want je wilt niet een telefoon gesprek gaan voeren tijdens het trippen.

Verder is het belangrijk dat je lekker in je vel zit en er zin in hebt. Tijdens het trippen kunnen dingen naar boven komen waar je in je dagelijks leven tegen aan loopt of dingen die je wellicht in het verleden hebt weggestopt. Als je je hier gewoon aan overgeeft dan kan er niks mis gaan en kun je er wellicht nog levenslessen uit halen. Ga je er tegen vechten dan zul je een verschrikkelijke ervaring hebben.

Mocht je nog meer specifieke vragen hebben dan moet je het maar laten weten.

Hieronder nog wat handige informatie:
Basis handleiding psychedelica: viewtopic.php?f=7&t=39631
Handboeken paddo's: viewtopic.php?f=7&t=32971; viewtopic.php?f=13&t=31762

justmakepeace

Belezen gebruiker
Hoi hoi!

Ik heb ook al redelijk wat ervaring met truffels, maar ben een hele tijd weg geweest van het forum. Psychedelibee heeft hierboven zeer goede tips gegeven. Mijn eerste keer was met een halve bak (7,5 gram) Spaceshuttle, dat was ook de lichtste en ik heb er toen een zeer verrassende, gezellige en leuke ervaring mee gehad! Twee maanden geleden heb ik op dezelfde dosis twee vrienden van me ingewijd in de wondere wereld van de truffel, ook hun (en ik) hadden op die dosering weer een hele fijne ervaring! :grin:

Ik ben zelf niet zo van de hele hoge doseringen (alhoewel ik ze wel eens gehad heb), ik geef dan ook het advies mee dat je beter te weinig kunt eten dan teveel, zeker de eerste keer. Al met al is een bakje gelijkmatig delen met zn twee een ideale dosis waarover je je niet druk hoeft te maken, mits je set en setting goed geregeld is (wat Psychedelibee hierboven al beschreven heeft).

Telefoon uit en zorgen dat je je niet druk hoeft te maken over bezoek dat komt of over hoe laat je ouder terug kunnen zijn en dergelijken is voor mij altijd wel een must. Als er ineens nuchtere mensen binnen komen vallen raakt de sfeer al verstoord, zeker als het je ouders of opa/oma zijn.

En tot slot, als het druk in je hoofd wordt moet je gewoon ff ontspannen en de gedachtestroom zijn gang laten gaan en loslaten. Dan zul je snel zien dat het minder wordt en je in een heerlijk ontspannen sfeertje beland! :grin:

Ik merk ook altijd dat het een heeerlijk gevoel geeft om gewoon dingen ''los te laten'' tijdens truffels, ookal speelt er niks ofzo, het is gewoon fijn hahaha :grin:

ps. Heel heel heel veel plezier, het is echt een wonderlijke ervaring! :grin:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het meeste is hierboven denk ik al gezegd. Ik ben het eens met justmakepeace, dat je bij een eerste keer beter iets onder doseert, dan dat je teveel neemt. Ik heb mensen zo enorm verschillend zien reageren op deze drug. Ik heb mensen totaal van de wereld gezien op zo'n 5 gram truffels. Wat me dan opvalt is dat mensen die meer het type gevoelsmens en dagdromer zijn, vaak zeer intens reageren op de werkzame stof in truffels/paddo's. En mensen die meer het type linker hersenhelft zijn zeg maar ( :P ) hebben soms niet eens visuals en trippen niet echt. Uiteraard is dat geen regel, maar meer een tendens. Wat wel vaststaat is dat áls je dan ook echt tript, het totaal anders is dan je je had voorgesteld hoe het zou zijn om te trippen. Dat is iets waar iedereen praktisch unaniem over is. Je kan het je onmogelijk voorstellen hoe het is. Het beste is dus om er zo neutraal mogelijk in te stappen en het gewoon over je heen te laten komen. Want als je iemand bent die altijd precies denkt te weten hoe alles in elkaar zit, dan kan het zo zijn dat "de truffel" daar niet een boodschap aan heeft en je hele kijk op de wereld onderuit haalt. Niet iets om bang voor te zijn, wel iets om rekening mee te houden. Gewoon even je normale kijk loslaten en het laten gebeuren dus. Doe je dat, dan ga je waarschijnlijk een onvergetelijk magische ervaring beleven.

Veel plezier! (ik ga vanmiddag ook aan de truffels trouwens :wink: )

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Mindless zei:
ik ga vanmiddag ook aan de truffels trouwens
Veel plezier man! Volgt er weer een trip report?
Dankje! En uiteraard! :grin:

Ik ben erg benieuwd naar deze trip, omdat ik al een hele tijd geen psilo heb gedaan en in de tussentijd 3 LSD trips. Benieuwd of die LSD ervaringen invloed hebben op hoe ik nu trip op psilo.

justmakepeace

Belezen gebruiker
Fool zei:
justmakepeace zei:
Uhu, zeker met 20 gram Hollandia in je mik. Dat was niet zo'n heel groot succes. :grin:

Haha ik werd een keer opgebeld door maten die aan de truffels waren, terwijl ik een biertje zat te drinken bij mijn ouders op de bank. Ze schreeuwden door de telefoon dat ze een of ander leip accent opgelopen hadden in hun trip, ze vonden het fakking mooi haha. Ik zat daar met die telefoon te lachen terwijl mijn ouders me aan keken van ''wtf gebeurt er aan de andere kant''. Het is een beetje het omgekeerde, ik weet het, maar ik vond het gewoon even leuk om hier te vertellen hahaha :grin: .

Psychedelibee zei:
Goed dat je het niet zomaar gaat gebruiken en eerst wat informatie komt vragen. Aangezien ik veel ervaring met paddo's/truffels en ander psychedelica heb kan ik je uiteraard wel wat tips geven :wink:.

Eerst zul je natuurlijk moeten kiezen of je paddo's of truffels gaat doen. Truffels kun je nog gewoon in de smartshop halen en zijn daardoor wel de makkelijkere keuze. Paddo's zul je eerst zelf moeten kweken of je moet iemand kennen die ze verkoopt. Voor een eerste keer raad ik je eigenlijk gewoon aan om truffels in de smartshop te gaan halen aangezien ze je daar ook kunnen informeren over welke soort het meest geschikt is en wat voor dosis je het best kunt gebruiken. Voor de eerste keer lijkt de minst sterke soort en dan 7,5 tot 10 gram een prima dosis.

Als je het dan gaat doen is het belangrijk alles goed voor te bereiden. Maak je huis schoon van te voren, haal vast boodschappen in huis. Zorg dat je woonkamer gezellig is en dat je genoeg plek hebt om te chillen. Als je niet genoeg banken hebt om op te zitten of liggen is het best chill om je matras bijvoorbeeld naar de woonkamer te verplaatsen. De simpelste dingen kunnen tijdens het trippen extreem lastig worden, dus zorg verder dat je bijvoorbeeld wat leuke en luchtige films of series klaar zet en uiteraard fijne en relaxte muziek. Muziek luisteren is altijd erg fijn tijdens het trippen en kan ook erg bepalend zijn voor de sfeer. Als de sfeer een niet fijne kant op gaat kan het enorm uit maken om andere muziek op te zetten.

Doe het de eerste keer in een vertrouwde omgeving thuis. Zorg dat je niet gestoord kan worden, dus dat er bijvoorbeeld niet ouders aanwezig zijn of later kunnen binnen lopen. Zorg ook dat er alleen medetrippers zijn, met de mogelijke uitzondering van een tripsitter die je vertrouwd. Zet ook je telefoon uit, want je wilt niet een telefoon gesprek gaan voeren tijdens het trippen.

Verder is het belangrijk dat je lekker in je vel zit en er zin in hebt. Tijdens het trippen kunnen dingen naar boven komen waar je in je dagelijks leven tegen aan loopt of dingen die je wellicht in het verleden hebt weggestopt. Als je je hier gewoon aan overgeeft dan kan er niks mis gaan en kun je er wellicht nog levenslessen uit halen. Ga je er tegen vechten dan zul je een verschrikkelijke ervaring hebben.

Mocht je nog meer specifieke vragen hebben dan moet je het maar laten weten.

Hieronder nog wat handige informatie:
Basis handleiding psychedelica: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=39631
Handboeken paddo's: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=32971; http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=31762

Hoelang duurt die trip?

Bobsacamano

Badass junkie
Het voorbereiden is echt belangrijk. Zorg dat je geluidssysteem werkt bijvoorbeeld. Dit klinkt raar maar soms lijkt wel of apparatuur weet dat je tript en niet met je mee wil werken. Ik ben één keer begonnen aan een trip op truffels met mijn buurjongens en toen begonnen we te plotseling. Moesten we dus nog de laptop via bluetooth koppelen aan zon ingewikkeld Harmen & Kardon systeem. Serieus 3 volwassen mannen totaal in de war we moesten er wel ziek hard om lachen half uur later uiteindelijk werkte het, hoe geen idee maar het werkte.

Toen wou één van de buurjongens thee zetten nou dat duurde ook behoorlijk lang. Oftewel zet alles lekker klaar. En Het huis opruimen zoals Psychedelibee zei is heel belangrijk. Van troep word je onrustig. Ik vind een opgeruimd maar vol huis al super kut. Een keer getript met een vriendin van me in haar huis en dit was voor mij best intens.

Psychedelibee zei:
In totaal duurt het zo'n 5 tot 6 uur, de piek zo'n 2 uur.

Timmie94

Bewuste gebruiker
bobsacamano zei:
Het voorbereiden is echt belangrijk. Zorg dat je geluidssysteem werkt bijvoorbeeld. Dit klinkt raar maar soms lijkt wel of apparatuur weet dat je tript en niet met je mee wil werken. Ik ben één keer begonnen aan een trip op truffels met mijn buurjongens en toen begonnen we te plotseling. Moesten we dus nog de laptop via bluetooth koppelen aan zon ingewikkeld Harmen & Kardon systeem. Serieus 3 volwassen mannen totaal in de war we moesten er wel ziek hard om lachen half uur later uiteindelijk werkte het, hoe geen idee maar het werkte.

Toen wou één van de buurjongens thee zetten nou dat duurde ook behoorlijk lang. Oftewel zet alles lekker klaar. En Het huis opruimen zoals Psychedelibee zei is heel belangrijk. Van troep word je onrustig. Ik vind een opgeruimd maar vol huis al super kut. Een keer getript met een vriendin van me in haar huis en dit was voor mij best intens.

haha ja voorbereiden is wel belangrijk. ik heb ook een keer een hele tijd moeten zitten puzzelen om een geluidssysteem aan de praat te krijgen, wat achteraf gezien echt heel makkelijk was maar op dat moment... het leek wel rocketscience..

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Timmie94 zei:
haha ja voorbereiden is wel belangrijk. ik heb ook een keer een hele tijd moeten zitten puzzelen om een geluidssysteem aan de praat te krijgen, wat achteraf gezien echt heel makkelijk was maar op dat moment... het leek wel rocketscience..
Haha herkenbaar, ik heb ooit eens enorm lopen klooien om de playstation aan te krijgen. Na een uur had ik besloten dat die wel stuk moest zijn... Toen de truffels uit begonnen te werken probeerde ik het nog een keer en kreeg ik dat ding direct aan.

Bobsacamano

Badass junkie
The secret life of equipment. Fuck with trippers lol

Psychedelibee zei:
Timmie94 zei:
Haha herkenbaar, ik heb ooit eens enorm lopen klooien om de playstation aan te krijgen. Na een uur had ik besloten dat die wel stuk moest zijn... Toen de truffels uit begonnen te werken probeerde ik het nog een keer en kreeg ik dat ding direct aan.

Bovenaan